Patarei vene multimeetrile
#1

Sesoses siin ühe teise teemaga otsisin välja oma veneaegse truu abimehe ТЛ-4М2...

[Pilt: tester.jpg]

...et mõõta, kas digitester ja analoog ikka annavad erinevaid väärtusi kui auto genekapinget mõõta, aga selgus, et patareid on tühjad.
Netiavarustest küll neile tänapäevast analoogi ei leidnud (läbimõõt 20mm, pikkus 36mm), ainult selgus, et venelastel siiski mingi "importnõi analog" on, aga marki keegi ei maini.

On keegi kursis või mida sellistes kasutate?
Ma tean, et tal on sees mingi mikroskeem jms elektroonikat, seega ilma patakata ei mõõda pinget ka mitte.
Aga kui patakad leiaks, oleks ehk point ta täitsa ära restaureerida.


.
Vasta
#2

TL4 sisse käib 2 tk 1.5V elemente, veneaegse tähistusega A332.
2R10 on üks 3V patarei, mis koosneb kahest järjestikusest 1.5V elemendist. Viimased on mõõdult (ja pingelt) samad, mis veneaegne A332.
Elementide kätte saamiseks tuleb neid ümbritsev plast- või papptoru lahti lõigata.
Hind on patarei oma, lahti lammutades siis elementide paari oma.
Vasta
#3

Antud tester peaks küll pinget ilma patareideta mõõtma. Mul neid ka paar tükki majapidamises.
Vasta
#4

Kunagi olen sellist testrit kasutanud ja mälu järgi ütleks et patarei oli vajalik ainult takistuse mõõtmiseks. Selle nulli keeramiseks, kui testri otsad koos on see keeratav nupp.
 Pinge ja voolu mõõtmisel liigutab seierit mõõdetav ahel ja patareid vaja pole.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#5

Panin mõlemad korraks töötava mootoriga akule peale - digi näitas 13,85V, aga vene analoog 15,2V

Võta üks ja viska teist... Sad
Või peab ikka patakad hankima, et vene oma ära nullida...?
2R10-ne eest tänud, ostan ära.


.
Vasta
#6

Patarei elemente peaks pakutama Tallinnas Tondil.
Firma nime kahjuks ei mäleta.Kui sellest abi.
Vasta
#7

Renovaar OÜ , Tondi 17
Vasta
#8

(12-03-2017, 11:33 AM)stihl Kirjutas:  Panin mõlemad korraks töötava mootoriga akule peale - digi näitas 13,85V, aga vene analoog 15,2V

Võta üks ja viska teist... Sad
Või peab ikka patakad hankima, et vene oma ära nullida...?
2R10-ne eest tänud, ostan ära.

TL-testrile EI OLE patareisid pinge ega voolu mõõtmiseks vaja. Ainus nullimise võimalus on keset nägu asuva kruvi abil osuti nullikriipsu peale keeramine. See "Ust. 0" nupp on takistuse mõõtmise jaoks.
Ja mitte ühtki keerulisemat elektroonikaseadet kui diood seal sees ei ole.
Skeem:
http://valorem.ee/tl4m.pdf

Ma muud ei oskagi nii digi- kui anatestri puhul soovitada kui nad mõne teadaoleva pingega pingeallika järgi ära kalibreerida -- näiteks just silmini täis laetud autoaku on 13,2 V. Ega see ka veel päriselt ei aita, auto generaatori pinge on ebameeldivat moodi pulseeriv...
Vasta
#9

Selle 3V duubelpatarei sain täiesti juhuslikust perifeerias asuvast elektroonikapoest. Kiika kodu ümbruses ringi, tõenäoliselt polegi vaja mingeid eksirännakuid korraldada.
Pinge mõõtmiseks neid tõesti vaja pole nagu eelpool korduvalt öeldud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#10

(12-03-2017, 11:33 AM)stihl Kirjutas:  Panin mõlemad korraks töötava mootoriga akule peale - digi näitas 13,85V, aga vene analoog 15,2V



.

Kirjutage veel umbes 550 korda, et pole patareisid vaja... Toungue Toungue Toungue
Ma sain juba ise ju ka aru, kui mingit pinget näitas.

............

Aga seda mikroskeemi juttu lugesin ühest vene elektroonikafoorumist. SIIT ja vastavalt alul oletasin siis, et ilma toiteta ei toimeta.
(Замечательный мультиметр (в коллекционном смысле). Smile В этом мультиметре стоит стандартная микросхема преобразователя типа 7106. jne)

Ju siis venkud ise ka ei tea, mida neil seal toodetud on...või lugesin mina paremalt vasakule...
Vasta
#11

Mes venkud,TL tegi Tartu Aparaaditehas. Ja venemaal kõik, mis keeretav alla 17 võtmega-nanotehnoloogia...
Vasta
#12

(12-03-2017, 20:07 PM)pen.skar Kirjutas:  Mes venkud,TL tegi Tartu Aparaaditehas.

Minu meelest Postkast.
Vasta
#13

Kas see "Postkast" oli aparaaditehasest veel eraldi? Kuulu järgi tehti  samas  makarovilegi jubinaid.
Vasta
#14

_rein_ viitab vist sellele, et mõned tehased oli tol ajal väga salapärased?

Kunagi tahtsin grupivenda leida, kes RET-i tööle läks, kõne kantseleisse lõppes nulliga.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#15

(12-03-2017, 21:00 PM)pen.skar Kirjutas:  Kas see "Postkast" oli aparaaditehasest veel eraldi? Kuulu järgi tehti  samas  makarovilegi jubinaid.

Postkast oli Puiestee Lubja Tn nurgas ja Aparaat Riia Kastani tn nurgas.Postkastis tehti lennuki mustikaste.Olen neis mõlemas kooliajal praktikal olnud.
Vasta
#16

Mul kaks suurt patareid testrile pandud ja asi igati vinks vonks. Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#17

Mina mingi 5 aastat tagasi veel leidsin sellel testrile täitsa poest patareid, töötavad hetkel veel. Kas enam ei ole saada?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#18

Parem on ikka sinna üldse mitte patareisid panna. 
Muidu hakkab veel mõni takistust mõõtma. 
Ise ei mõista pingetki mõõta vaid tahab testrit patareidega kalibreerima hakata.550korda
Tavaliselt lõppeb see nali nii et mõõdetakse alajaama takistust...
Ärge rikkuge ilusat vanamoodsat riista, harjutage ikka odava hiina imega.
Vasta
#19

Hetkel ei paista internetist kumbagi varianti (TL4 ega 2R10) poodides olemas olevat. Kauplusesse kohale minnes ikka leti alt saab või on mingid uued alternatiivid tekkinud?
Vasta
#20

Renovaari või Oomipoega võib õnneks minna, aga vaata sealt siis mõni vanem säga leti tagant. Noored oskavad hästi andmebaase klõbistada, ladude nurgataguseid ei pruugi nad nii hästi tundaSad 

Mul on paaril tuttaval istutatud pehmesse ümbriskasti väline AA pulkade pesa. See peaks hästi sobima: https://www.oomipood.ee/en/product/bh_32...atareipesa
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne