Pange siia pilte Eestis renoveeritud 51\'te kohta
#21

Njah. Tuleb ARKist võtta
erinumbrikombinatsioon PT 2277 ja siis
rõõmsalt kollastega ringi sõita Smile

Kas tõesti tegid sunnikud sellisele
haruldasele uunikumile trahvi? Kui jah,
siis on see nendest äärmiselt
ebameeldiv tegu.


Parimat,

Valdo

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#22

Kõik meil allesolevad GAZ-51 kipuvad tegelikult olema -51A. Kas aga mõni esimene ,osalt puukabiiniga -51 ka veel kusagil on? Sellel on algsed veljed muideks kahe ,mitte kuue avaga. Kui mõni selline peaks aga saadaval olema ,siis on sellest oma kollektsiooni täiendamiseks huvitatud ka Maanteemuuseum:

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#23

Pärnu maakonnas tean suhtliselt kindlalt kolme.Ühe 51 jäänused (tuled,kast ja rattad puudu kõvasti roostet) leidsin *** külast kus see juba aastaid seisab. *** kandis seisab ka üks teeääres ja näeb üsna hea välja.Ja kui sõita Pärnust Virtsu
siis on näha ühe talu hoovis tuletõrje GAZ 51.Pole kahjuks aega uudistama minna olnud kuid paar kuud tagasi oli veel alles ja ühes tükis.Miskist Zil baasil imelooma tean kah. Asub Viljandi mk. Kahjuks aga ei suuda meenutada kas u 1km Tartu poole *** või ***.

Edited by pppp
Vasta
#24

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Juks
Pärnu maakonnas tean suhtliselt kindlalt kolme.


Kuule Juks, siinkohal katsu see teema põhjalikult läbi lugeda.......ja kustuta oma postitusest täpsustavad lõigud välja.
http://forum.automoto.ee/viewthread.php?tid=3429
Vasta
#25

> Kõik meil allesolevad GAZ-51 kipuvad
> tegelikult olema -51A. Kas aga mõni
> esimene ,osalt puukabiiniga -51 ka veel
> kusagil on? Sellel on algsed
> veljed muideks kahe ,mitte kuue avaga.
> Kui mõni selline peaks aga saadaval
> olema ,siis on sellest oma kollektsiooni
> täiendamiseks huvitatud ka
> Maanteemuuseum:

To Sillu:

Üht vahepealset varianti (puust uksed,
metallkatus, stater pedaaliga, külgplekid
veel Molotov) tean kindlalt. Arvatavasti on
neid veel alles peale selle ühe.

Päris puust kabiiniga isendit ma ise ei tea.
Kardan, et need on igavikku kadunud Sad

Kahe auguga 51 velge (puust kabiiniga isendi
oma) tean vedelemas [selfcensored] kohas
taluhoovil ühe pooleldi isetehtud
aiataktori all - AA lühemakstehtud raam, ees
AA (arvat. MM) sild, taga miski 51 silla
aretis, 2 auguga veljed all. Muud ei ole
traktorist jõutud ehitada, vedeleb
kolihunnikus kasutamata.

Eesti peal ringi liikudes näeb igasugu
huvitavat kola vahest Smile

Parimat,

Valdo

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#26

> Pärnu maakonnas tean suhtliselt
> kindlalt kolme.

To Juks:

Ma usun, et kui hakata kokku lugema, tean ma
Eesti peal kokku miski 30-40 jagu 51sid
vedelemas siinseal ikka (ühe tassisin
endale Smile ). Enamik tavalised
51A-d, vaid paaris kohas 63 või 93 või siis
pikk-kabiin.


Parimat,

Valdo

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#27

Täna Haapsalus nägin ühte 51 seismas,autoaknast paistis vähemalt väljast igati normaalses olukorras olevat.Ühel Raplamaal elaval sõbral on samuti,selle ehitas praktiliselt juppidest üles.Tal vist TÜV puudub,kuid pidi liikuma igati normaalselt ja ka välimusel polnud suvel viga midagi.
Vasta
#28

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Tziklivend
Eile nägin Viljandis ülikõva taastatud 51-te.Ilus tumeroheline värv,USA nr 51 GAZCool Tänaval kõik ilusti vahtisid,kui sõitisToungue Veneajal ei peetud neist luguSad
See isend on jah väga suure hoolega renoveeritud. Kuna auto on igapäevases kasutuses,tõsteti mootoriks vahele MB 3L diisel
Vasta
#29

Lp. veokatefännid!

Tegelikult on need Viljandis kaks erinevat autot. Mina olen 51GAZ-i kaasomanik. Konkreetne masin on ehitatud 1998a. kahest erinavast nö. toorikautost ja täiendatud 2001a. veel ühe toorikauto osadega. 2003a. läbis masin järjekordse nö. kapremondi ja võeti algosadeni lahti, lisaks paigaldati uus kast ja värviti üle. Juba 1999a. Oisus toimunud veokate kokkutulekul hinnati tehtud töö diplomivääriliseks. Olude sunnil peab praegu autot kasutama kord nädalas aga vanatehnika hooaeg algab varsti-varsti ja järgmine üritus on Narvas veokate kokkutulek!
Vasta
#30

Üks selline ZIL on Pranglis tuletõrjeautoks:

http://karm.3lite.ee/albums/ennejaani2002/abj.sized.jpg
Vasta
#31

No Tziklivend kirjutas selle teema alustuseks, et pange siia pilte Eestis renoveeritud 51`te kohta ............. et oleks väike ülevaade, palju lisaks roostehunnikutele korras isendeid on. No milleks selle Prangli saarel maasse vajunud roostehunnikuga, mis veel Zil, seltskonda eksitada? Ärge kobage pimeduses, vaid üritagem õiged margid ja nende pildid õigesse teemasse sobitada ja pärast segadust vähem ja kõigil hea meel!
Vasta
#32

ok, pole gaz51
aga tegemist pole roostehunnikuga, vaid täiesti sõitva eksemplariga, mis on saarel tegelikult ainuke tuletõrjeauto.
Vasta
#33

mul on 2 gaz51 keret üks pooliku kastiga teine ilma. kavatsen sõitma panna.
pilte kahjuks pole.
Vasta
#34

valdo Kirjutas:Kunagi Kurtna laadal (kas see ei olnud 2002)
müüdi miski viiekohalise kroonisumma eest
üsna ilusti taastatud 51e. Neid autosid on
ikka siinseal... nt ma usun, et 80te aastate
lõpul Nuiast tagasitulnuidki võib olla
veel katuse all originaalvärviga alles. Neid
valmistati ju massiliselt.

Ikka väga paljudes taluhoovides neid veel
vedeleb... tavalise puitkastiga uuemat
versiooni lademes, 93 ja 63 versiooni vähem,
aga mitmes [censored] kohas tean neidki
vedelemas heas korras.

Mind huvitab hoopiski inff 51 kohta:

1. Kas uut tüüpi kastisulused on pandud
kõik kohapeal (Nuias) või tulid uuemad
nendega juba Gorkist välja?

2. Millal ja milliseks on tagatuled
vahetunud? Millal ilmus ühe punase ümmargude
asemele kaks punast ja kas siis läksid
lambid ka klaasist klaasi ja võruga variandi
asemel plastklaasiks? Millal hakati kahe
tagumise ümmarguse punase kõrvale panema
suunatulesid, st need ei olnud enam punaste
sees. Või on neljatulevariandid kõik
nuialaste töö?

3. Kas esinumber siirdus vasakult kaitseraua
peale keskele koos uue kaitserauaga ja
millal? Kuidas ja kuhu number juhipoolse
tiiva kohale kinnitus?

4. Millal vahetus rool uue tüübi vastu, kus
ka 3 kodarat olid plastiga kaetud? Kas see
on sama mis GAZ 69/52/53 rool?

5. Millal vahetus (ümmargune) spidomeeter
nii, et odomeetri numeraator siirdus ta
ülaosast alaossa?

Tegelikult otsin oma üsna komplektsele 51-le
ka mõningaid detaile, äkki kellelgi vedeleb
üle:

1. Laepapp koos kinnitusklambritega.

2. Jämeda küünlaauguga plokikaas

3. Kollektor (keegi on pannud 52 oma...)

4. Juhiuks (on alles mõtteline korrodeerunud
jäänuk)

5. Korralik juhipoolne astmelaud (läbi kulunud
lihtsalt metall...)

6. Küljeplekid kirjaga \"Gorkovskij ...\". Ei
ole vist mõtet mõlkis/pragulisi isendeid
taastama hakata...

7. Rooliratas (plastosa tugevalt praguline)

8. Kojamehemootorite katteplekid.

Parimat,

Valdo


P.S. Korralikke 93 pilte näete veebilehel
http://www.autogallery.org.ru/gaz93.htm
Kolm esimest on Andreile minu saadetud ja
tehtud 9. Mai kolhoosis 1963/64. 51/93 pilte
on muide mul veel, Andrei pani üles vaid
ju kolm.
Hea Valdo!
Äkki täpsustad,milline on uus ja milline vana kastisulus? Ja miks vaid Nuia?Kap-remonditi neid ju veel nii Tartus,Kuusalus ja lõpuks siis ka Nuias.kas pead uueks variandiks sellist mis oli lukustatav?Naelaga näiteks.
Sinu neljas küsimus roolirataste kohta.Jah,on küll samad.
Vat see tagatulede teema on tegelikult huvitav.Ja mitte vaid selle 51-ga seotult.Loodan,et mäletad MAZ-205,kallutaja.seal oli vaid üks tagatuli,raami tagatala keskel ja siis kohe kaks suunatuld,üks ühel ja teine teisel poolel.Selle auto tootmise lõpp väidetavalt oli aastal 65.Nii,et vaid üks piduri ja üks parktuli per auto.
Zil-164A teekond konveieril lõppes vististi aastal 1964.Õppeplakatid näitavad,et sel autol olid mõlemal pool taga kahesektsioonilised tuled,täpselt nagu Zil-130-l.Oled Sa mõnda sellist ka tegelikuses näinud?Väidan ja tean,et madelil(idiootlik termin!)0li ükel pool raami tagaosas kahesektsiooniline tuli ja eraldi suunatuli ja paremal vaid suunatuli..Jah,tõepoolest 70 keskel vuras selliseidki autosid teedel küll ringi mil oli norm tuled(praeguses mõistes) mõlemil pool.
Ilmselt muutus tulede(tagatuledest ju jutt)arv siis kui hakati nõudma suunatulesid.klaasiga ja võruga tulesid võis aga kohata veomasinatel aga veel kuni 90-ndateni välja.Mis Sa arvad miks?
Samas mäletan ma 60-ndate lõpus Gorkist tulnud uut 51-nn\"tunnimasinat\",tuli jah teine omal jalal Gorkist,aasta võis olla 68.Sel oli kasti viimase risttala sisse freesitud avad tulede jaoks.Ikka nii ,et kahesekstsiooniline ja selle korval kohe suunatule jaoks ja teisel serval samamoodi,vaid peegelpildis.
Samas,minu teada töötas 51 kojamees vaakumiga.Mõtled äkki neid kabiini ülaservas olevaid ovaalseid luuke.Jah,pandi sina hiljem ka neid el.mootoriga ajameid,aga mitte tehases ja luuk on ikka samane.
Ei ole iial näinud 51 peeneid küünlaid.....
Vasta
#35

Vaata kastisuluseid. Need GAZ-il siiamaani kasutusel. Kaldun arvama, et nood hoova ja silmusega lukud olid ikka kohalik töö.

Terv. Ivar

edit: ps. samasugused luugisulused on venelastel ju ka porte UAZ-il ja traktorihaagistel, küllap vist ZIL-il ka, viimast küll täpselt ei mäleta.

loll on loll olla.
Vasta
#36

[Pilt: gaz68.jpg]

[Pilt: gaz71.jpg]
Vasta
#37

wax Kirjutas:[Pilt: gaz68.jpg]

[Pilt: gaz71.jpg]
Ilus 51. Pole ammu nii ilusat näinud,kuigi vanu,juba oma aja ära elanud,ikka vahel harva liigub veel.
Vasta
#38

Täna nägin Läänemaal Piirsalus SÕITMAS ühte viljapunkriga 51.Kuulub ilmselt mingile sealsele põllumajandustootjale.Nii et miskit 51 baasil eritehnikat on ka veel liikvel.
Vasta
#39

mrali Kirjutas:Täna nägin Läänemaal Piirsalus SÕITMAS ühte viljapunkriga 51.Kuulub ilmselt mingile sealsele põllumajandustootjale.Nii et miskit 51 baasil eritehnikat on ka veel liikvel.


tean,kus selline seisab.Ühistut teenis paar aastat tagasi,nüüd seisab,loodame et emexisse ei satu
Vasta
#40

...ja ühte punker-51t on pakutud viimastes Maalehtedes müüa.Telefon taga Tartu numbriga.


Tziklivend Kirjutas:
mrali Kirjutas:Täna nägin Läänemaal Piirsalus SÕITMAS ühte viljapunkriga 51.Kuulub ilmselt mingile sealsele põllumajandustootjale.Nii et miskit 51 baasil eritehnikat on ka veel liikvel.


tean,kus selline seisab.Ühistut teenis paar aastat tagasi,nüüd seisab,loodame et emexisse ei satu
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne