Riik on hakanud töökohti looma. Teekasutustasu

See lahterdamine tundub tõesti pisut ajuvaba:

1. 3.5 t kuni 12t
2. Kõik üle 12t

Üle 12 tonnised lahterdatakse veel sildade koguse ja heitgaaside järgi
Vasta

Jääda võiks sisse see 25aastat n.ö. vanasõiduki piir kuni 7,5 tonni eraisikule kuuluval sõidukil ja isiklikuks tarbeks. Sellisega enam meeletut tasulist teenust ei tee ja ilmselt igapäevaselt ei sõida. Samuti see mõni puukoorem naabrile tuua "tasuta"  ei kurna riigi rahakotti nii meeletult nagu ministeerium arvab. Kui aga eraisik tegeleb juba igapäevaselt küttepuude müügi ja transpordiga, siis on see niikuinii kontrollitav. Ettevõtte kasutuses olev maksaks tavatariifi...

Natuke tuleks seda teemat arendada, kuna minu väljendusoskus ei ole just paremate killast ja tekst saab olla kaheti mõistetav, aga mõtteainet siin oleks...

Endal küll ei ole ühtegi veoautot aga mõistlik võimalus võiks ikkagi jääda..

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

tänan kõiki foorumlasi saadetud sisendite eest.
meie teeme täna oma lubatud töö ära ja saadame oma allikate kaudu edasi.

raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
Vasta

Vabastus võiks kattuda sõidumeeriku vabastuse alla kuuluvate autodega ka vähemalt.
Vasta

Teemakohane uudis.
Vasta

Meist sõideti teerulliga üle....  Sad
Vasta

http://arileht.delfi.ee/news/uudised/val...d=77726772
Vasta

Nagu klassikud öelnud: vara veel põhjama hakata. Ministrihärrad-prouad alles leiutasid sellise mõtte, nüüd vaja meie rahvaasemikele arusaadavaks ja meeldivaks teha.
https://www.mkm.ee/et/uudised/valitsus-t...atootamist
(17-03-2017, 22:45 PM)v6sa Kirjutas:  ...

Ainult päästetehnika ja päästetöödel kasutatav tehnika on vabastatudSad

Postimees kirjutab juba:
Teekasutustasust on vabastatud Kaitseväe, Kaitseliidu, välisriigi relvajõudude, politsei- ja piirivalveameti ja päästeasutuse sõidukid ning vanasõidukid.
Ju nad teavad midagi, mida meie ei tea...

muudetud:
http://eelnoud.valitsus.ee/main#scG9hVmN
eelnõu siis siit leitav. Vanasõidukid täitsa sees, aga nn "musta numbri" teema?


Vasta

Postimehel on ajamasin ilmselt.
Vabastatud on siis kui seadus on Riigikogus vastu võetud ja presidendi poolt välja kuulutatud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(21-03-2017, 08:37 AM)keelutsoon Kirjutas:  tänan kõiki foorumlasi saadetud sisendite eest.
meie teeme täna oma lubatud töö ära ja saadame oma allikate kaudu edasi.

Jaano, kas sa paneksid siia ka teistele lugemiseks oma kirjatöö, et saaks edasi arutada
Vasta

jah, laadin selle siia üles.
---
lisaks kõigile formaalsetele kanalitele sai veel kindlate kesikute kaudu hoolitsetud, et meie asi tõesti jõudis ministriproua lauale.
aga ju siis oli masinavärk juba nii käima läinud, et sellele seal majas enam mingit pidurit ei olnud võimalik tõmmata.
---
järgmine lahingu andmise koht - opositsioon ja RK komisjon.
aga - ärgem unustagem üthe lihtsat asja - kõik meie parteikontorid on alati suuresti söönud transiidi ja transpordi sektori peost. seepärast ei ole ehk reformil ka erilist huvi selle asja vastu sõdida, nagu ma juba aru olen saanud...
praegune seaduseelnu ongi tehtud selline, et selle süsteemi järgi kaotavad kõige vähem need, kes palju suuri vedusid teevad.
seepärast need suured huvigrupid asja ka nii laadnalt läbi lasid. maksutulu kogumise raskus tuleb väikeettevõtjale ja eraisikule; mitte nende kukrust, kelle autod 50-100 tuhat aastas sõidavad tasulisi vedusid. samuti jäeti ju välja bussid, mis mujal enamikus riikides maksustatud. (no kuidas simsoni ministeerium sarapuu atko grupi kasumit läheks sööma, unustage ära!)
---
mina olen lähiajal valdavalt eestist eemal, aga emaili teel kätte saadav, siia foorumisse sageli ei satu.
edu kõigile, ärge siiski püssi põõsasse visake!
---
.pdf teekasutustasu-kriitika.pdf Suurus: 294.92 KB  Tõmbamised: 675

raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
Vasta

väärib märkimist ka see teerulli tõhusus, millega asi ellu viidi - kooskõlasturingil oli antud aega ainult 4 tööpäeva, erakordselt lühike aeg.
sisuliselt ei olnudki mõeldud, et mingit diskussiooni tekiks.
meie õigusloomes juhtub nii vaid nende asjadega, millel on väga tugev poliitiline nõudlus taga.
ja pärast tänast valitsust saatis riigikantselei selle muidugi kohe edasi.

eks me (rahvas) ole oma valitsejaid väärt.

raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
Vasta

Millise mängleva kergusega enne röövimist must valgeks valetatakse:

(Seaduse eelnõu seletuskiri)

Ebasoovitavate mõjude riski tõenäosus maapiirkondadele on teekasutustasu kehtestamisel 3,5-12 tonnistele veoautodele on pigem väikene, sest tõenäoliselt teenindavad samad veoautod nii linnalisi piirkondasid, kui ka maapiirkondasid. Seejuures, tuleb tähelepanu juhtida, et veoautodelt 3,5-12 tonni laekub hinnanguliselt 3 miljonit eurot teekasutustasu. Arvestades teekasutustasuga hõlmatud sõidukite hulka ning muid veo ettevõtja kulusid, on teekasutustasude osa väikene.

Kes krdi keenjus sellise "tõenäoliselt" arvutuse tegi? Pigem... hinnanguline vaade lakke... ja lisakulud on väikesed.

Teekasutustasu kehtestamine mõjutab ka põllumajandussektoris tegutsevaid põllumajandusettevõtjaid, kes veavad turustuskohta oma kaupa ise. 2015. aastal olid põllumajandusliku raamatupidamise andmebaasi (FADN) andmetel Eesti keskmise põllumajandusettevõtte kulud 119 595 eurot aastas. Seega suurendab aastane teekasutustasu ühte N2 kategooria veoautot omava põllumajandusettevõtte kulusid 0,4%.

No leidsid ka mida millega jagada.  Aga tulemus on "meeldivalt väike", vaid 0,4%

Millise matemaatika järgi saab olla võrdne 7,5 tonnise  kutselise juhiga päevaga sadu km sõitva ja 3,6 tonnise erakasutuses 50 km raadiuse piiranguga veoauto veoauto "mõju teekattele"??

ja veel, võin kihla vedada, et nende:

 Maanteeameti IT-arenduste maksumuseks on ligikaudu 0,85 mln eurot;
 Maksu- ja Tolliameti IT-arenduste maksumuseks on ligikaudu 1,36 mln eurot;
 Siseministeeriumi IT arenduste maksumuseks on ligikaudu 60 000 eurot.

"IT arenduste" tulemuseks saab olema rakendus, milles lihtsa makse tegemine saab olema ajuvaba "kliki perioodil" "vaata saldot" "vali kood" "sisesta number" "number ei vasta tüübile"  "makse menetluses" jne ülikeeruline mambojambo.
Vasta

Seda seletuskirja vaadates võiks ju hoobilt paragrahvi sisse kirjutada, et erakasutuses olevad veokad oleksid maksust vabastatud. Sama võiks ka sõidumeeriku seadusega teha. Paraku nendel Härradel vist üsna keeruline ette kujutada, et keegi ainult enda tarbeks veokat omada võiks. Ka maastikusuutlike (N2G, N3G) veokate vabastamise mõte mulle meeldib. Need veokad ikka valdavalt muudel eesmärkidel kasutusel kuivõrd vedude tegemiseks. Tunnustatud vanasõiduki vabastus on iseenesest muidugi tänuväärt, aga palju meil neid musta numbriga veokaid ikka on? 
Mul endal 48 aastat vana N3G kasutusel. 1-2 tuhat km aastas. Kuna täismass on 13000 (registrimass küll 11990), siis ähvardab ka kallimasse kategooriasse kukkuda. Sad
Vasta

Maksustamine täismassi järgi on ka pisut idiootlik

Näiteks on talumehel väike veokas, mille täismass on 3600kg ja aastaid tagsi sai sellega sõita veel B kategooriga kuna registrimass on 3499kg.

Nüüd aga tekib huvitav olukord, kus teemaksu tuleb maksta (on ju täismass 3600kg) aga reaalselt ei tohi ta oma masinaga sõita raskemana kui 3499kg !!

Ehk pead maksma asja eest mida ei saa kasutada !  Sad
Vasta

Tsitaat:Seega uuemad autod, mida selgelt kasutatakse ärilise transpordi eesmärkidel, läbivad

kordades enam tonn-kilomeetreid ning lõhuvad ka teid vastavalt vähem
Selle viimase sõna asendaks - rohkem. Paar kiirustamise viga on seal pärast tsiteeritud kohta veel aga vähemalt mõte õige.
Kuigi see teema otse mind ei puuduta, lugesin läbi ja nõustun.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Eriline jaburus on nt. autokraanade omanikel seda maksu maksta, võrdsetel alustel kaubaveoautodega. Aastane läbisõit tuhande km.kanti kui sedagi...
Muidugi alati annab arvele tekitada veel üks rida: Teekasutustasu...
Vasta

Vesteldes mõnedega kellel ka firmas 4..6 3500+ kaubikut on,siis üllatuseks öeldi suht konkreetselt,et nüüd siis võetakse kaubikud kuni 3500kg. Ehk on karta,et nii teevad päris paljud kellel reaalselt ei ole kogu aeg max laadung sees. Siiani osteti kaubik nii öelda väikse varuga, nüüd enam mitte.Ehk see roosa manna mis terendas maksude näol silme ees, jääb vähemalt osaliselt tänu liigsele ahnusele saamata.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Siis jäeb veel üle maksustada kõik kaubikud, kaasa arvatud kuni 3500T. Big Grin

Tel. +372 56477273. e-mail. metall73@hot.ee
Vasta

(01-04-2017, 10:35 AM)aksel73 Kirjutas:  Siis jäeb veel üle maksustada kõik kaubikud, kaasa arvatud kuni 3500T. Big Grin

Ole nüüd kuss.... Oinad ei ole selle peale veel tulnud...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne