abi tarvis auto ei läinud üv-lt läbi. Heitgaasid ikka!!!!

(01-04-2017, 12:43 PM)Tegelane5 Kirjutas:   See seletab ka miks nondel uutel diislitel on nõutud "low ash/low SAPS" õlid. Kuna muidu mootorile sobiv õli rikub katalüsaatori või misiganes afterburner neil on.

Ehh, see on juba järgmine teema... Toungue

Vanasti sõitsid diislid 500 - 1m km lihtviisil. Vahetasid oma mineraali alul 7000km pealt, siis läksid õlid paremaks, hooldusvälbad pikemaks ja ikka sõitsid. Lõpmatuseni.
Siis tuli see Euronormide värk ja DPF-id. Kuhu enam normaalset õli kasutada ei saanud ning tekkisid 5W-30 low SAPS ja 0W-30 jne.
Välbad hoiti endiselt kõrged, sest hoolduskulu ju ei saanud suurendada.

Tulemus on selline, siin tavaline kolmene disla mootor pärast järjekordset remonti, kus paari k€ eest juba kette ja pinguteid vahetatud (ametlikult ei pea vahetama, aga päriselus paarsada tkm):

[Pilt: FILE0146_zps8vzpladk.jpg]

Ega nad ju hammasrihmadele tagasi üle ei läinud ("no see on vaja vahetada ja suurendab kulu")
Nad jätkasid oma kettidega ja loomulikult toppisid nad ketid hoopis mootori TAHAOSSA, kus vahetuseks - mootor maha.
Sest tootjatele selline asi sobis ja lõppkokkuvõttes saab müüa hoopis rohkem.

Selliseid pilte, muresid, appikarjeid jne on täna internet täis, s.o. kõik seksivad nende kettidega, mis ei kesta ja mille vahetus on pool auto turuhinda.
(ok, 1,4-jal saab 700€-ga hakkma, aga seda peab auto eluea jooksul tegema mitu korda)
Külmkäivitusel klõbisevad, siis juba ragisevad, mõni loll laseb lõpuni ka ja - ongi oppandaa.... Cool
Aga raha liigub.


.
Vasta

Tsitaat:Siis ära räägi neid jutte edasi, mida mehed traffo taga napsuse peaga jahuvad.
Ei ole ka napsune pea, kuna seda kurjamit tarbin väga harva ja kirjutis pärineb tegelikust elust mida näha kasutatud autode puhul.
Tsitaat:Kas tead, kui palju võtab õli näiteks tutikas poest ostetud Golf 1,4 kuni ntx 50 000 läbimiseni?
Lisaks sellele 3-le või 4jale, mis talle esimesel hooldusel sisse läheb...
Kas tead, kui palju võtab näiteks mingi 100t sõitnud 2,0 FSI mootor õli? - liiter 2000 peale on veel VAG-i poolt normalseks peetud, muideks. 
Katid - lambdad kõigil korras.
Ärme räägi nendest vag'i sinnasamusesse kukkunud mootoritest mis kestavadki natike üle garantiiaja ja siis on utiil. Jamasid rohkem kui rubla eest, seega midagi head nendelt loota ei saa ja see kulu ongi inseneride lobitöö, et kvantiteeti hoida.
Tsitaat:AGA MISMOODI sa bensumootoris (madal surve!!!!) üldse õli ära põletad...? Ega ta diisel ei ole....
Ei põletagi täielikult, see on ju enesestmõistetav, aga poolik põlemine ikkagi toimub mis tekitab gaase, millele reageerib lambda. Oled sa ise kunagi jälginud lambda signaali kui mootor õli tarbib normaalsest rohkem, või tegelenud heitgaaside vea otsimisega? Kui ei, siis ära tule siin midagi targutama!

To Veix: Jutt oli ikkagi täis- ja poolsünteetilisest õlist. Ei hakka siia mingeid erandeid tooma mida tõesti maamunal on olemas.
Vasta

Loe tähelepanelikult. Ma ei öelnudki, et sina tarvitad. Ma ütlesin, et mehed tarvitavad.  Big Grin
Ja võime ka vabalt rääkida bemmidest või mersu mootoritest. Vahet pole.
Ja usu, heitgaaside viga ma olen rohkem otsinud, kui mõnel lusikas suus on käinud.

Aga sinuga vaidlus on tõepoolest mõttetu, selles on sul küll 100% õigus.

.
Vasta

Tundub, et sama viga.
Küllap tootjapoolne praak
Vasta

(01-04-2017, 13:40 PM)Dexter Kirjutas:  Ärme räägi nendest vag'i sinnasamusesse kukkunud mootoritest mis kestavadki natike üle garantiiaja ja siis on utiil. Jamasid rohkem kui rubla eest, seega midagi head nendelt loota ei saa ja see kulu ongi inseneride lobitöö, et kvantiteeti hoida.
Kuna teema on niigi juba "asjalik", siis annan ka ise tõuke kraavipoole Smile

Tsiteeritud teadmisi on ikka siit-sealt lugeda olnud. Ma nii huvi pärast küsin, et mitut mootoriinseneri tunned? Aga mitut mõnda muud autotööstuses või OEMi juures tegevat inseneri? Aga mitut autotööstuses ostu-müügihindadest rääkivat inimest? Oled sa teadlik, mis testide ning muude andmete alusel seesama VAG on otsustanud, et "piisavalt hea kone on, et autole peale istutada" ning "võtame selle, mitte teise"?

Ma kahtlustan, et ausa näoga peeglisse vaadanud vastused on vastavalt "0" ja "Ei" ehk siis (laenates head väljendit - aitäh, stihl!) teadmine on pärit allikast "trafo kõrval räägiti, järelikult nii peab olema".
Vasta

(01-04-2017, 18:02 PM)41Degree Kirjutas:  
(01-04-2017, 13:40 PM)Dexter Kirjutas:  Ärme räägi nendest vag'i sinnasamusesse kukkunud mootoritest mis kestavadki natike üle garantiiaja ja siis on utiil. Jamasid rohkem kui rubla eest, seega midagi head nendelt loota ei saa ja see kulu ongi inseneride lobitöö, et kvantiteeti hoida.
Kuna teema on niigi juba "asjalik", siis annan ka ise tõuke kraavipoole Smile

Tsiteeritud teadmisi on ikka siit-sealt lugeda olnud. Ma nii huvi pärast küsin, et mitut mootoriinseneri tunned? Aga mitut mõnda muud autotööstuses või OEMi juures tegevat inseneri? Aga mitut autotööstuses ostu-müügihindadest rääkivat inimest? Oled sa teadlik, mis testide ning muude andmete alusel seesama VAG on otsustanud, et "piisavalt hea kone on, et autole peale istutada" ning "võtame selle, mitte teise"?

Ma kahtlustan, et ausa näoga peeglisse vaadanud vastused on vastavalt "0" ja "Ei" ehk siis (laenates head väljendit - aitäh, stihl!) teadmine on pärit allikast "trafo kõrval räägiti, järelikult nii peab olema".


Kraav on vahest hea mõte. Peale trafo; kraavis saab ka teistsuguse rahvaga suhelda.  Toungue 

Vahemärkusena: mina tunnen paari välismaal autotehases töötanud inseneri. Kui päris aus olla, siis üks on isegi mu oma pinginaaber. 
Aga midagi konkreetselt nendelt teada ei saa; pole lootustki. Seal on vaikimisvanded sama karmid, kui Nasas või USA õhujõududes.
Isegi neil oma naised ei tea midagi.

Ise olen siin kohapeal natuke VAG süsteemis kõõlunud ja mingit vaikimislepingut pole. (on muud lepingud)

AGA JÄTKUVALT ma ei saa sellest aru, kuidas inimesed, kes natukenegi autodega kokku puutunud on, EI SAA ARU, et VAG teeb maailma paremaid autosid. Vaadake kasvõi müüginumbreid.

Aga maailma parimaid ühes teises mõttes. Mitte paremaid, vaid paremini...
Kui Toyota läheb katki, siis on see juhus. Kui Hondal midagi juhtub, siis see on juhus. Kui Chevy omad panid puusse, siis on pläkk ja teevad recall`i või kahetsevad muul kombel. Kui Ford laguneb, siis see on midagi juba sinnapoole...kus VAG on. Aga ameerikalikult algtasemel. USA on ennegi sakslaste sabas sörkinud.
Kui mersu läheb garantiiajal rooste, siis on see sellepärast, et nad tõmbasid tootmiskulusid kokku. Ja maksavad selle lahkelt kinni.
Kui sa Toyota sõidad tule või tiiva katki või lased klaasipesu ära külmuda, siis nad ohkavad (ise on õnnelikud) ja müüvad sulle abistavalt uue jupi.

VAG-iga ei ole sellist jama mitte kunagi - see laguneb TÄPSELT TEHASE TAKTIKEPI järgi. (v. a avariid muidugi, seal võetakse lihtsalt statistika järgi)
Kui sul audiga midagi juhtub, siis... nad teadsid seda, sest see oligi neil plaanis.
Kui su golfil mingi andur lendas, siis nad tegid vajalikku kohta linnukese.
Kui su touareg tahab uut kollet oma pöördklappide pärast, siis see on juba siia kuskile lähedale lattu saadetud. Hind 600€ koos tööga. Sest see oli sellesse autosse ette sisse progetud. (kui ametlikus hoolduses käid, siis nad ju on sinu auto läbisõiduga täpselt kursis. Tulevikus ilmselt ka juba muude kanalite kaudu.)
Mitte midagi ei ole juhuslik, kõik käib absoluutse saksa ornungi järgi. (Deutsche Ordnung)

Aga kui vaadata, kas see süsteem töötab, siis JAH. 
Maailma üks suurim ja edukaim autofirma ju. Kui mitte kõige. Tänaseks ei mäleta seda gaasipettuste jama ka enam keegi.
Ja kõik ei jäksa Bugatti ja Lambo tehaseid endale osta.
Mersu paneb vist ka rekkade koha pealt palju raha kokku. Bemm on eluaeg oma motikatega jätkanud. Kas nad lennukimootoreid veel teevad, ei tea, vanasti tegid.
Mis seal saksas veel on?
Polegi nagu. Opel on ju GM ja kuuldavasti häda majas.

............

Nüüd tuleb küll raudselt Wolfsburgist kaugekõne.... Toungue

P.S. Oma talverallikale panin ka selle sumpsilaagri juba külge. No hoopis teine tera! Isegi kiirendus paranes, rääkimata häältest.

.
Vasta

Prantsuse insener. Töötas saksa ühe autotootja juures arendusosakonnas. Tuli peale kümmet aastat ära kuna Kõik see jama hakkas närvidele käima.
 Kurja inimesena võiks nüüd:
 - Nagunii oli jobu ja ei saanud hakkama.
 - Ta oli ju prantslane ja saksamaal...
Jne. See kõik oli juba aastaid tagasi ja siis sai nagu õlgu kehitatud selle "planeeritud eluea" peale.
Vasta

(01-04-2017, 15:08 PM)mihkelr Kirjutas:  Tundub, et sama viga.
Küllap tootjapoolne praak

mette ei saa aru milleks see laager sumpsitorus hea on?ok lahtine laager kus gaas saab rullide vahelt läbi käia ja vilistada,aga kinnine laager?
Vasta

(01-04-2017, 19:57 PM)muska71 Kirjutas:  
(01-04-2017, 15:08 PM)mihkelr Kirjutas:  Tundub, et sama viga.
Küllap tootjapoolne praak

mette ei saa aru milleks see laager sumpsitorus hea on?ok lahtine laager kus gaas saab rullide vahelt läbi käia ja vilistada,aga kinnine laager?

Ole hea ja vaata kalendrisse ka korra  Rolleyes
Vasta

(01-04-2017, 19:34 PM)Alts Kirjutas:  Prantsuse insener. Töötas saksa ühe autotootja juures arendusosakonnas. Tuli peale kümmet aastat ära kuna Kõik see jama hakkas närvidele käima.
 Kurja inimesena võiks nüüd:
 - Nagunii oli jobu ja ei saanud hakkama.
 - Ta oli ju prantslane ja saksamaal...
Jne. See kõik oli juba aastaid tagasi ja siis sai nagu õlgu kehitatud selle "planeeritud eluea" peale.

 Arvatavasti oleks Ziguljonoki vabriku mees ka sääred teind sealt, vaevalt et LADA vabrikuski mehed juurdlevad "et äkki uus mudel kestab kauem kui taksomersu"  Big Grin  Lõdvalt võib parimat tahta, kuna välja kukub nagu alati.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Tsitaat:Mitte midagi ei ole juhuslik, kõik käib absoluutse saksa ornungi järgi.
Vot, selle  lasuega ongi kõik üteldud, meil on tarbimisühiskond, kus liikurid ei taha kohe mitte kesta nii nagu vanasti. Tänapäeval testitaksegi selleks, et teada saada ja täpselt planeerida mingi detaili lagumist mitte anda talle pikk eluiga.
Vasta

Kui autode osad oleks oluliselt vastupidavamad, siis ka hind oleks oluliselt kõrgem ja näiteks iga teine meist ei saaks omale autot osta. Kas seda me tahaksime? Toungue
Vasta

(02-04-2017, 00:56 AM)veix__ Kirjutas:  Kui autode osad oleks oluliselt vastupidavamad, siis ka hind oleks oluliselt kõrgem ja näiteks iga teine meist ei saaks omale autot osta. Kas seda me tahaksime? Toungue


Mersu pealikult kunagi mingil pressikonverentsil küsiti (siis kui W210 oli paar aastat juba väljas ja täiega roostetas), et kunagi tegite küll tööhobuseid (W123, W124), aga nüüd enam mitte, et mis värk on...

Vana vastas, et loomulikult me suudaksime teha auto, mis EI lagune. Ja see oleks ainult 40% kallim, kui praegused.
Aga see ei meeldiks ei meile ega meie klientidele.

...............

Nii on.

.
Vasta

(01-04-2017, 23:35 PM)Dexter Kirjutas:  Tänapäeval testitaksegi selleks, et teada saada ja täpselt planeerida mingi detaili lagumist mitte anda talle pikk eluiga.
Kordan oma küsimust: mitmes autotööstuse või OEMi katsetsüklis ning sellest järelduste tegemises oled osaline olnud, et seda väita oskad?
Vasta

Nu vanematel shoodadel sai veel valida kas tahad long life õlivälppa või tavalist. Eelmisel 2008 2,0 disla shooda octavial palusin lühema välba panna. Nüüd 2012 shoodal palusin seda sama teha. Ja oh issand kus hakkas joorupit tulema kuidas see ei ole rahakotile kasulik ja mis mõttega seda teha. Ütlesin,et ma tahan ja kõik. Peale veelkord sama joorupi kuulamist ja ikka endale kindlaks jäädes, pandi linnuke tavalise välba kasuks.  Nüüd aga väidetavalt päris uuel generatsioonil isegi ei ole enam seda võimalust,et mingit lühemat välbaarvestust tekitada. Ei tea kas keelduvad kui lähen sinna näiteks ja nõuan varasemat õlivahetust kui välp näitab? Lõpetavad garantii ära või tuleb mõni muu sanktsioon.
Elame jah tarbimisühiskonnas.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

(02-04-2017, 12:02 PM)wagoneer Kirjutas:  Nu vanematel shoodadel sai veel valida kas tahad long life õlivälppa või tavalist. Eelmisel 2008 2,0 disla shooda octavial palusin lühema välba panna. Nüüd 2012 shoodal palusin seda sama teha. Ja oh issand kus hakkas joorupit tulema kuidas see ei ole rahakotile kasulik ja mis mõttega seda teha. Ütlesin,et ma tahan ja kõik. Peale veelkord sama joorupi kuulamist ja ikka endale kindlaks jäädes, pandi linnuke tavalise välba kasuks.  Nüüd aga väidetavalt päris uuel generatsioonil isegi ei ole enam seda võimalust,et mingit lühemat välbaarvestust tekitada. Ei tea kas keelduvad kui lähen sinna näiteks ja nõuan varasemat õlivahetust kui välp näitab? Lõpetavad garantii ära või tuleb mõni muu sanktsioon.
Elame jah tarbimisühiskonnas.
Sellise koha peal on hea kastist välja mõelda/ ise uurida mida ja kuidas soovitatakse, iinternetis paralleelset infot nii palju et saab kahtluse korral edukalt ise umbluu ja käojaani internetis eraldada adekvaatsest infost.
Analoogne näide, hiljuti tahtsin vahetada 10+ a. vana VAG diisli manuaalkasti õli, uurisin Moller autost et mis õli panna et kindlasti õige saaks (sünkrode suhtes). Sealt öeldi et manuaalkasti õli on eluaegne ning seda ei vahetata ja keegi polevat kunagi veel sellise idee peale tulnudki.
Samas inglise keelse info alusel soovitatakse vahetada manuaalkasti õli iga 90k km järel. Tegin siis esinduse arvates mõtetu lükke (manuaalkasti õli vahetus) ning käikude vahetus muutus sujuvamaks ning ragin käiguvahetusel kadus pea 90% võrreldes eelnevaga. Et 400k km oli eluaegset õli ikka veidi kehvemaks muutnud uuega võrreldes.
Vasta

(02-04-2017, 12:02 PM)wagoneer Kirjutas:  Nu vanematel shoodadel sai veel valida kas tahad long life õlivälppa või tavalist. Eelmisel 2008 2,0 disla shooda octavial palusin lühema välba panna. Nüüd 2012 shoodal palusin seda sama teha. Ja oh issand kus hakkas joorupit tulema kuidas see ei ole rahakotile kasulik ja mis mõttega seda teha. Ütlesin,et ma tahan ja kõik. Peale veelkord sama joorupi kuulamist ja ikka endale kindlaks jäädes, pandi linnuke tavalise välba kasuks.  Nüüd aga väidetavalt päris uuel generatsioonil isegi ei ole enam seda võimalust,et mingit lühemat välbaarvestust tekitada. Ei tea kas keelduvad kui lähen sinna näiteks ja nõuan varasemat õlivahetust kui välp näitab? Lõpetavad garantii ära või tuleb mõni muu sanktsioon.
Elame jah tarbimisühiskonnas.


INFOKS: need autod, mis venesse müüakse, on kõik seadistatud lühikese välba peale. Ja selliseid kante on maakeral veelgi.
(muideks, venkud on ise ilgelt solvunud selle peale.). Q7-med, Touaregid, Passatid, Octaviad jne, kõigil 15000km.

Ilmselt sattusid kas 1. ebapädeva meistri otsa, 2. diagnostikast oli see sama meister just pekki saadetud, teemaga, et töid vahele ei võta, või 3. olid sellel vennal päevad ja edasi > teeninduse direktori juurde visiit kokku leppida.

Õlivahetust tehakse kliendi vabalt valitud ajal. Kui kunde soovib ntx 10 tuhande pealt õli vahetada, pole probleemi, vahetatakse. Ja isegi hooldust peale ei suruta, kui on gar. aeg, hooldus käib oma graafiku järgi edasi. (tehas, muideks, näeb kõiki operatsioone, mis selle autoga tehakse; pigem on sagedasem hoolduseskäik hilisema (võimaliku) goodwill juhtumi soodustavaks teguriks)
Hoolduse kohta infoks, et see koosneb 14-19-st punktist, mis sisaldab alates uksehingede määrimisest kuni tagavara ratta (kui see on) rõhu kontrollimiseni, sellest ka ajakulu ja hind.

Lühikese välbaga autodele läheb 504.00/507.00 asemel sisse 5W-40 täissünt. Eestis.
Venes panevad seda 5W-30-et kõigile, sest muid õlisid, mis saada, pole kindel, et on originaalid.

.
Vasta

(02-04-2017, 12:42 PM)mossepower Kirjutas:  Analoogne näide, hiljuti tahtsin vahetada 10+ a. vana VAG diisli manuaalkasti õli, uurisin Moller autost et mis õli panna et kindlasti õige saaks (sünkrode suhtes). Sealt öeldi et manuaalkasti õli on eluaegne ning seda ei vahetata ja keegi polevat kunagi veel sellise idee peale tulnudki.
Samas inglise keelse info alusel soovitatakse vahetada manuaalkasti õli iga 90k km järel. Tegin siis esinduse arvates mõtetu lükke (manuaalkasti õli vahetus) ning käikude vahetus muutus sujuvamaks ning ragin käiguvahetusel kadus pea 90% võrreldes eelnevaga. Et 400k km oli eluaegset õli ikka veidi kehvemaks muutnud uuega võrreldes.

1. Pane selle meistri nimi mulle privasse ja vaatame selle asja üle. 
Man. kastiõli on kõikides ladudes kõikidele kastitüüpidele riiulil ning kuulub vahetamisele, kui klient seda ise soovib. Tehas, jah, nõuab ainult DSG-de õlivahetust.

2. Kastiõli vahetus ei ravi MITTE KUNAGI pekkis sidurikorvi. Kui ragiseb, siis peale õlivahetust jääb edasi ragisema.
Vaheta sidur ära ja asi saab korda, kest sidur on kuluosa nagu õlifiltergi, ainult 10x pikema intervalliga. Kahjuks sama kehtib ka hooratta kohta.

.
Vasta

minu autol on ka 25000 ette nähtud õlivahetus kuid mina vahetan teda iga 15 000 tagant ja panen soovitatud originaalõli. Ning loodan et selle pisikese lisa investeeringuga suudan mootori eluiga pikendada oluliselt.
Vasta

(02-04-2017, 10:41 AM)41Degree Kirjutas:  
(01-04-2017, 23:35 PM)Dexter Kirjutas:  Tänapäeval testitaksegi selleks, et teada saada ja täpselt planeerida mingi detaili lagumist mitte anda talle pikk eluiga.
Kordan oma küsimust: mitmes autotööstuse või OEMi katsetsüklis ning sellest järelduste tegemises oled osaline olnud, et seda väita oskad?

Tunnistan, et mitte üheski, aga see kestvuse teema ju ilusti näha tänavapildis, ehk siis teeninduste ustetaga. Mis siin enam nendes lülides uurida ja vaadata kui tegelikkus tuuakse inimesele "koju" kätte.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne