Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri

(19-05-2017, 16:56 PM)Necro Kirjutas:  Selline veider küsimus tekkis. 
Kas autole on võimalik läbi kärupistiku voolu anda, juhul kui aku on tühjaks saanud ja kesklukku ei saa kasutada?
...

Mõnigatel juhtudel on võimalik. Kui:
- autol on mehaaniline tulede lüliti ja tuled on peale jäänud;
- autol on 13-klemmiline pistik, mille püsitoiteots on ilma releeta otse aku plussis;
- auto pistikut on modifitseeritud nii, et ühele jalale tuleb aku pluss mingil x, y või i põhjusel peale.

Tänapäevase auto puhul pigem linnalegend: püsitoide tuleb tihti läbi lülitatava relee, tulede lülitamine käib läbi releede - säärasel juhul söödetav vool relee jõukontaktilt edasi ei pääse.

Puhta riidega abivoolu naljalt ei anna. Ning ega tunkedeski starteri vooluklemmile ligipääs mugav ole, vahel ka suisa võimatu.

Kui selline auto on, millel võtmega avatavaid uksi pole ja haagise pistik on ka selline, mis voolu andmist ei võimalda, siis ma paigaldaks kuhugi normaalselt ligipääsetavasse kohta mingi väikese pistiku (ikka niiskuskindel, nagu Defa näiteks), kuhu saab vajadusel voolu anda.
Samas "tavalisel" pistikul võib teha ka sellise asja, et udutulede klemmile vedada pidev vool peale (aku juurde peaks ka kaitsme panema). Ma pole seni veel vedanud haagist, millel udutuli (tuled) oleks. Rolleyes

(19-05-2017, 16:56 PM)Necro Kirjutas:  Selline veider küsimus tekkis. 
Kas autole on võimalik läbi kärupistiku voolu anda, juhul kui aku on tühjaks saanud ja kesklukku ei saa kasutada? ...
Mul tekkis veel ka küsimus...
Kas autodel enam võtmega ukselukku kui sellist ei olegi? (ok, kaardiga jms distantssüsteemidega a´la 6.seria bemm olen tuttav). Olen aidanud mitu korda inimesi kes jooksevad nukra näoga ümber auto, puldist uksed lahti ei tule ja lukku pole aastaid keegi kasutanud ja kinni roostetanud. On ju veel pakiruum mis võiks võtmest avaneda.
Kasutan ka puldiga kesklukku, aga lukk on õlitatud ja aeg-ajalt kasutuses...


(19-05-2017, 22:04 PM)veix__ Kirjutas:  udutulede klemmile vedada pidev vool peale (aku juurde peaks ka kaitsme panema). Ma pole seni veel vedanud haagist, millel udutuli (tuled) oleks. 

Ma paneksin sinna hoopis tagurpidisõidutuled. Kes pimedas käruga karuperses tagurdanud, see teab millest jutt.
Käru peab muidugi enda oma olema, millel tuled olemas.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

(19-05-2017, 22:04 PM)veix__ Kirjutas:  Kui selline auto on, millel võtmega avatavaid uksi pole ja haagise pistik on ka selline, mis voolu andmist ei võimalda, siis ma paigaldaks kuhugi normaalselt ligipääsetavasse kohta mingi väikese pistiku (ikka niiskuskindel, nagu Defa näiteks), kuhu saab vajadusel voolu anda.
Samas "tavalisel" pistikul võib teha ka sellise asja, et udutulede klemmile vedada pidev vool peale (aku juurde peaks ka kaitsme panema). Ma pole seni veel vedanud haagist, millel udutuli (tuled) oleks. Rolleyes

Ma vist hakkaksin pigem elektrisüsteemi korda tegema.

(19-05-2017, 22:04 PM)veix__ Kirjutas:  Ma pole seni veel vedanud haagist, millel udutuli (tuled) oleks. Rolleyes

Siis oled vedanud vaid väga vanu või tehnonõuetele mittevastavaid haagiseid.
See tagumise udutule nõue kehtib juba päris ammu ja ülevaatajad seda ka kontrollivad.
Tsitaat:Kood 216. Tagumised udutule laternad

Nõuded: 1) 1994. a või hiljem valmistatud M, N ja O kategooria sõidukitel peab taga olema üks või kaks E-reegli nr 38 või direktiivi 77/538/EMÜ nõuetele vastavat tagumist udutule laternat ja nende paigutus peab vastama E-reegli nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ nõuetele;

Tänud vastuste eest! Sain jälle targemaks!

Almost Again

Haagis pole sõiduk.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB

Maanteeamet nii ei arva:
https://www.mnt.ee/et/soiduk/soidukite-j...ategooriad

(20-05-2017, 12:40 PM)mlsluik Kirjutas:  Haagis pole sõiduk.

Siiski O-kategooria sõiduk. Millel peab olema lates viidatud kuupäevast toimiv udutuli. Ning mida ülevaatusel ka kontrollitakse.

Udutule peamine funktsioon on anda lisavalgust pimedas tagurdamiselWink

Paar kuud tagasi soetasin Eduardi Apollo 5 meetrise, taga tavalised tuled ilma udutuleta. Maanteeamet võttis arvele (tõsi küll peale paaripäevast vaidlust kuhu sai kaasatud ka pädevam seaduseväänaja) ning ülevaatus samuti edukalt tehtud.  Sellele tuginedes võib vist väita et pole see maanteeamet suurem asi arvaja ega käskija.  Antud juhul sai määravaks see et mudelile on saksas väljastatud tüübikinnitus mis olevat a ja o. Kohapealne ümberehitus mingi suvalise asutuse äranägemise järgi olevat keelatud seega jäi büroo pika ninaga...   Juttu oli ka sõidukite liigitamiste alustest kuid kuna asi sai korda siis see jäi sinnapaika.  Süsteem on aetud niivõrd keeruliseks et ei jaga nad ise ka enam mida kokku keeratud on.

Ja kohe kindlasti ei olnud kõigil Tiki ja Respo kärudel ka peale 94ndat aastat udutuled komplektis...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB

(20-05-2017, 14:17 PM)mlsluik Kirjutas:  Paar kuud tagasi soetasin Eduardi Apollo ...


Värske tegu või kasutatud vana? Kui kasutatud vana, siis ega mitte enne Seda Päeva  toodetud?

Minu polutorka on 1991 ja ilma udutuleta.

(20-05-2017, 14:18 PM)v6sa Kirjutas:  
(20-05-2017, 14:17 PM)mlsluik Kirjutas:  Paar kuud tagasi soetasin Eduardi Apollo ...


Värske tegu või kasutatud vana? Kui kasutatud vana, siis ega mitte enne Seda Päeva  toodetud?

Minu polutorka on ka 1991 ja ilma udutuleta.

Täiesti uus ja lisana võetud led tuled.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB

(20-05-2017, 14:17 PM)mlsluik Kirjutas:  Paar kuud tagasi soetasin Eduardi Apollo 5 meetrise, taga tavalised tuled ilma udutuleta. Maanteeamet võttis arvele (tõsi küll peale paaripäevast vaidlust kuhu sai kaasatud ka pädevam seaduseväänaja) ning ülevaatus samuti edukalt tehtud.  Sellele tuginedes võib vist väita et pole see maanteeamet suurem asi arvaja ega käskija.  
...

Eks siin on rõhk sõnadel "paaripäevane vaidlus" ja "pädevam seaduseväänaja". Toungue

Eestis liigub täiesti legaalselt ringi üks usaraudne kastikas, mille kandevõime on -12 (just - miinus 12 kg). Eks piisava motiveerimisega on võimalik igasuguseid jaburdusi arvele saada. Cool  On ju ametnikki kõigest inimene...

(20-05-2017, 16:11 PM)v6sa Kirjutas:  Eestis liigub täiesti legaalselt ringi üks usaraudne kastikas, mille kandevõime on -12 (just - miinus 12 kg).
Arvasin, et olen kõik lollused ilmas ära näinud ja miski enam ei üllata. Aga ei olnud ma midagi!
Kas see miinusega kandevõime tähendab, et üks mees kõnnib kaasa ja aitab ühe käega kastinurka üleval hoida?
Maanteeamet peaks juhendi kaasa andma, kummal pool helkurvestis abiline kõndima peaks ja kustkohast ning kui suure jõuga hoidma.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.

(20-05-2017, 16:11 PM)v6sa Kirjutas:  
(20-05-2017, 14:17 PM)mlsluik Kirjutas:  Paar kuud tagasi soetasin Eduardi Apollo 5 meetrise, taga tavalised tuled ilma udutuleta. Maanteeamet võttis arvele (tõsi küll peale paaripäevast vaidlust kuhu sai kaasatud ka pädevam seaduseväänaja) ning ülevaatus samuti edukalt tehtud.  Sellele tuginedes võib vist väita et pole see maanteeamet suurem asi arvaja ega käskija.  
...

Eks siin on rõhk sõnadel "paaripäevane vaidlus" ja "pädevam seaduseväänaja". Toungue

Eestis liigub täiesti legaalselt ringi üks usaraudne kastikas, mille kandevõime on -12 (just - miinus 12 kg). Eks piisava motiveerimisega on võimalik igasuguseid jaburdusi arvele saada. Cool  On ju ametnikki kõigest inimene...
Olen seda teh.passi näinud ja ei suutnud uskuda, vihjeks nii paju et margi nimes on 4 tähte  Rolleyes

Tänasel hetkel ei mängi see enam rolli ,kuna see -12kg saadi reg massi vähendamisega

Tühimass on tal siis suurem kui täismass? Rolleyes

(20-05-2017, 14:17 PM)mlsluik Kirjutas:  ...
Ja kohe kindlasti ei olnud kõigil Tiki ja Respo kärudel ka peale 94ndat aastat udutuled komplektis...

94. a. Respol oli originaalis 4 (nelja) juhtmega elekter. Gabariit, suunad, pidur. Kõik... Mass käis haagisekuuli kaudu ;Wink Koos sellest tuleneva värvimuusikaga, suunda lülitades...
Ülevaatusel hakkasid vinguma, et ees valged gabariidid puudu, tagumine udutuli puudu.
Respo oli nõus 14 aastat hiljem juhtmestiku ja tuled ringi viskama, maksin vaid materjali eest. (kiitus neile!)
Kusjuures uued tagatuled (2007/8) olid ka ilma udutuleta?
2017 a. mudelil ei ole isegi mass keresse ühendatud, kogu elekter 2 juhtmega veetud.


Viimast otsa siin loen nagu moodsat muinasjuttu, kas need veidrused kusagil mujal ka kajastatud on?
Võsale 12 punkti mu udutulejuhtme fantaasia konkretiseerimise eest!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

(17-05-2017, 22:01 PM)v6sa Kirjutas:  Miks vanaõli? Et paremini mädaneks?
Lõik jutust paar lehekülge tagasi. Mitte, et ma Vanaõli Kaitse Seltsi kuuluksin, aga puhtalt niisama, teistelegi teadmiseks. Pildil sildike Harkovi tehase T-25 traktori õhupuhastilt:
   
Igaks juhuks tõlgin ka ära vabas vormis, mõni ei valda lihtsalt piisavalt vene keelt.

"Õli vahetus ja aluskausi pesu teostada iga 10 - 60 töötunni järel, sõltuvalt õhu tolmususest. Kassette pesta diiselküttega 60 - 240 tunni järel. Aluskauss täita rõngasjooneni läbitöötanud diiselõliga. Talvel vedeldada õli diiselküttega."

Tehase poolt on ette nähtud läbitöötanud diiselõli kasutamine. Voh, olid insenerid! Sellel õhupuhastil ei ole sees veel porolooni, õhupuhasti ülaosas on traatvõrgu pakk ja plekist sõrestikule punutud kalts. Ju siis spetsiaalkalts. Need ongi need kassetid, mida pesta tuleb.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne