Pinnavärvi saadavus 2017
#1

Tere kõigile!

Nii iga viie aasta vahega tekib tahtmine natukene värvidega mökerdada. Nüüd sooviks hankida ühe pisikese sõiduauto tarvis pinnavärvi. Ilma pärlita (single stage) ja sinna juurde krunt koos pahtliga, mis omavahel liigseid probleeme ei tekita.

Küsin uues teemas just seetõttu, et kas vahepeal on tekkinud uusi tooteid või muutnud eelmiste saadavust uued regulatsioonid?

Värvi tahaksin leida u30eurot liiter, krunti (epo vast) pisut odavamalt.
Koguseliselt võiks saada hiljem sama värvi ka väiksemas koguses osta. Juhuks kui midagi päris untsu läheb või parandustööd tulevikus vaja teha.

Varem olen debeeri ja nexa (ppg) pinnakaid kasutanud ja igati rahule jäänud.
Püssiks on mul nüüd seni kasutamata sagola 3200epa 1.4 (LVLP?) Krundi jaoks vist tiba pisikese düüsiga?

Otseselt internetikaubandust ei karda.

Kes mida soovitaks?

Kärbes värvi!

Erik
Vasta
#2

Valspari tööstusvärvid on pinnakatena igati tasemel. Leidub ka versioone, mis toimivad krundita elik direct-to-metal.

Butiigiks ikka Devori Kaubandus.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#3

Meil on nende regulatsioonidega nii et kes seda ennem müüsid
müüvad enamuses edasi.Edasimüüjad reguleerisid asja nii et
täidad poes ühe paberi kus lubad oma tervise nimel seda värvi
Saksamaa territooriumil mitte kasutada ja paned allkirja kah...

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#4

Lahustipõhiste värvidega on päris hapu. Eelmainit deBeer/Valspar ja siis tükk tühja maad. Teistel kõik vesivärvid. Pole enam põhjust olnud otsida kah, siiani kõik ühest kohast ostnud. Hind on muidugi üle seatud piiri.
Värvikeskus´est võib odavamat kahekomponentset küsida, aga see on pigem raamide jms värvimiseks, hind sedajagu jälle odavam.

1,4mm pidada krundi jaoks peenike olema. Ise kasutan jämeda värvi jaoks 15a. üht vana Itaalia "all in one" 100eek komplektist pärit püstolit, kestab ja tuiskab krundi jaoks piisavalt. Kallis 2mm "sagola" lõpetas lepingu paari värvimise järel. Väikeste asjade jaoks on 1,5mm "mini" ja saab krundiga ka hakkama kui piisavalt vedel ja proua sukast läbi kurnata.


Vasta
#5

(11-06-2017, 19:55 PM)hulgus Kirjutas:  Lahustipõhiste värvidega on päris hapu. ...
... proua sukast läbi kurnata.

1. Oleme kasutanud lahustipõhist nn tööstuslikku värvi, mis mõeldud masinate, mitte transpordivahendite värvimiseks. Sobib väga häste aga peab ära seletama, et vesivärvi ei taha, kuna vanatehnikale, mis suurema aja seisab näitusel, see vesivärv ei lähe kohe mitte ja liiklusesse satub selline asi üliharva.
2. Kunagi, kui venemaal sain solkkütust, siis otsisin seal ehituspoes sõelaga lehtrit, netu, aga olemas värvifilter, no umbes nagu paberist kohvifilter, aga millel põhjas selline nailonsuka laadne asi. Nüüd olen otsinud meil ehituspoodidest värvifiltrit, netu. Kas peab minema autovärvide poodi?
Vasta
#6

Just sinna peadki minema.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#7

(11-06-2017, 22:04 PM)honkomees Kirjutas:  ...
Nüüd olen otsinud meil ehituspoodidest värvifiltrit, netu. Kas peab minema autovärvide poodi?

Nii on. Juba mainit devoris on need "kohvifiltrid" olemas, vist oli mitu erinevat. Lisaks püstoli paagi põhja ja paagi sisefiltrid.
Nonde viimastega on jama, kui tükid sees, siis pese terve püstol läbi, targem enne ära filtreerida. Aga see rohkem krundi jms teema, poes segatud topsist olen otse valanud.


Vasta
#8

Kui küsimus on pinnavärvis siis seda pole keegi ära keelanud ,enamus tarbesõidukeid on värvitud pinnakaga.Lihtsalt kui tarbesäidukite osa remondikäibest on tühine osa siis pole pinnavärvi riiulit mätet hoida,kasulikum on need mõned autod lakialusega teha.Ma arvan et enamus maaletoojaid kes poodi peavad pinnakat ka müüvad.Kui on eesmärk segada täpselt õige värv siis see on pisut kallim aga päris mitmetel on olemas valmistoonid kõvendiga värvi ja nendel on ikka tüki maad paremad hinnad ja seisavad peal ning läigivad samamoodi kui segatud värvid.
Vasta
#9

(11-06-2017, 19:55 PM)hulgus Kirjutas:  Lahustipõhiste värvidega on päris hapu. Eelmainit deBeer/Valspar ja siis tükk tühja maad. Teistel kõik vesivärvid.
...

Nüüd on põhjust end parandada ja pisku häbi tunda. See on, kui paariks aastaks ühe müüja juurde pidama jääd.
Laekus täna info, et on ka teistel tegijatel lahustipõhised värvid tagasi. (ei tea küll, mis neil veebaasilistel viga oli? Wink )
Sääduseid olla leebemaks lastud ja rohelised tagasi tõmmanud.


Vasta
#10

(12-06-2017, 17:53 PM)hulgus Kirjutas:  
(11-06-2017, 19:55 PM)hulgus Kirjutas:  Lahustipõhiste värvidega on päris hapu. Eelmainit deBeer/Valspar ja siis tükk tühja maad. Teistel kõik vesivärvid.
...

Nüüd on põhjust end parandada ja pisku häbi tunda. See on, kui paariks aastaks ühe müüja juurde pidama jääd.
Laekus täna info, et on ka teistel tegijatel lahustipõhised värvid tagasi. (ei tea küll, mis neil veebaasilistel viga oli? Wink )
Sääduseid olla leebemaks lastud ja rohelised tagasi tõmmanud.

Vabandage, aga puhtalt vale jutt et lahustibaasil värvid on tagasi! Auto keredetailide värvidel on taga euroopa direktiiv, mille alusel võib ühes liitris olla 420g lahusteid. Sellega asi lõppeb, see direktiiv võeti vastu aastal 2007 ja midagi pole leebemaks muutunud. 
Jah tõsi, et enamus värvipoed müüvad ka auto värvide kõrvalt nn tööstusvärve, ehk siis vanu lahustibaasil värve. Nendega ametlikult auto keredetaile värvida ei tohiks, aialippi ja rauakolakat töökoja nurgas küll.

Teil siin teemas ka erinevad asjad sassis. Vesibaasil värvid ei ole kuidagi pinnavärvid või vastupidi. Auto kerevärvides on kahte enam levinud värvitüüpe. On lakialused värvid ehk baasvärvid või alusvärvid ja on Pinnavärvid. Lihtsaim selgitus on see, et Pinnavärv ei vaja lakki ja alusvärv vajab eraldi lakkimist. Erisusi on muidugi tegelikult veel palju kuid usun, et selle kõige lahtiseletamine ei pakuks paljudele huvi.

Kõike paremat Wink
Vasta
#11

(17-06-2017, 09:50 AM)dexter666 Kirjutas:  Teil siin teemas ka erinevad asjad sassis. Vesibaasil värvid ei ole kuidagi pinnavärvid või vastupidi. Auto kerevärvides on kahte enam levinud värvitüüpe. On lakialused värvid ehk baasvärvid või alusvärvid ja on Pinnavärvid. Lihtsaim selgitus on see, et Pinnavärv ei vaja lakki ja alusvärv vajab eraldi lakkimist. Erisusi on muidugi tegelikult veel palju kuid usun, et selle kõige lahtiseletamine ei pakuks paljudele huvi.

Kõike paremat Wink

Tänan selgitamast.
hulgus@värvib hetkel lakialust metallikut, alusvärvi...lahustipõhist...
Pinna(ja alus)värvide hetkeseisuga ei ole asjad siiski nii hullud, kui seaduses.


Vasta
#12

Tänud vastajatele.

Liitrihinda upitasin vähemalt 33.334%, sest arvati, et pisikese punni (micra) värvimiseks võib isegi 2L hakkama saada. Esimese hooga värvi ei saanud kuna valitud tooni butiigi andmebaasis polnud. (glasurit 22 seeria värv - porsche 6801) Aga sai juba uus välja valitud.

Värvimiseni on muidugi veel pikk töö ees aga vaim on valmis, et tolm ja kärbsed kerele kleepida. Wink
Vasta
#13

(26-06-2017, 11:46 AM)Erik Kirjutas:  Värvimiseni on muidugi veel pikk töö ees aga vaim on valmis, et tolm ja kärbsed kerele kleepida. Wink

Ja kutsu siis sõpru ka oma kaunitari vaatama enne värvimist. Las silitavad ja paitavad iludust oma rasvaste käpakestega.... kärbestest ei räägigi. Big Grin Ühe päevaga suudavad nad kõike.

T.
Vasta
#14

(17-06-2017, 09:50 AM)dexter666 Kirjutas:  Jah tõsi, et enamus värvipoed müüvad ka auto värvide kõrvalt nn tööstusvärve, ehk siis vanu lahustibaasil värve. Nendega ametlikult auto keredetaile värvida ei tohiks, aialippi ja rauakolakat töökoja nurgas küll.

Seadused ei luba või ei sobi või milles täpselt see põhjus on? Ise olen mõned korrad polüretaanvärvi kasutanud ja väga rahule jäänud. Nii hinna (3L = 35 eur) kui tulemusega.
Vasta
#15

(26-06-2017, 14:07 PM)olli Kirjutas:  
(17-06-2017, 09:50 AM)dexter666 Kirjutas:  Jah tõsi, et enamus värvipoed müüvad ka auto värvide kõrvalt nn tööstusvärve, ehk siis vanu lahustibaasil värve. Nendega ametlikult auto keredetaile värvida ei tohiks, aialippi ja rauakolakat töökoja nurgas küll.

Seadused ei luba või ei sobi või milles täpselt see põhjus on? Ise olen mõned korrad polüretaanvärvi kasutanud ja väga rahule jäänud. Nii hinna (3L = 35 eur) kui tulemusega.

Seadus ei luba. Toote töösegu sisaldab rohkem lahusteid kui euroopas lubatud on. Piiriks siis varem mainitud 420g/l kohta. Kui toote purgil või tootekaardil on kirjas VOC OK Või VOC approval, siis reeglina võib kasutada. Sobivuse poolest reeglina probleemi pole kui alusmaterjalid on korralikud ehk vähemalt 2K (baasaine ja kinniti)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne