(28-01-2017, 16:30 PM)heikkip2rn Kirjutas: Küsimus siis selle klapipesa kohta.
Kas saab seda freesida või vahetada? Teistel saab soveldamisega
piiruda, veekahjustusi pole.
Traktoril jäi vesi sisse u 2006 a sügisel. Selle nn külmapunni sain tagasi.
Korgi pesa kuumutasin, korki külmutasin, haamriga läks ilma erilise vastupanuta.
Sellele klapipesale kuuluv silindri hülss on kah parajalt roostene. Ehk on kellelgi
mõni üle?
Nii, kuna täna oli valida kas hakata vannituba plaatima kohe hommikul või kuidagi proovida sellest ära viilida siis otseloomulikult valisin selle teise variandi sest suurem asi ehitusmees ma endaarust ei ole...
Ütleme nii et olen näinud palju hullemas seisus klapipesasid ning senini olen kõik ilusti häälde saanud. Kuna jumzi mootori jaoks mul õiget komplekti klapipesafreese pole siis kasutan seda mida on, nagu piltidelt näha siis selleks sobivad nii gaz 51-53 ning ka kasvõi zis 5 freesid...
Väljalaskeklapipesad said enamvähem päris head, 75° sai kenasti vormi, 45° ehk siis tööpind sai ka nii sügavale sisse väetud et suuremaid tälkkeid ei jäänud tööpinnale. Viimase viimistluse annab muidugi soveldamine aga sa kurat ei saatnud klappe ju kaasa. Üldiselt oli näha et klappide tööpind oli 3-4mm lai mis on paljuvõitu, 2mm on paras. Seega sellest järeldan et klapid tuleks lasta üle lihvida. Enda tarbeks olen treipingis ka klappe treinud aga üldiselt on seda teha üsna vilets kuna padrun pole selleks tööks vastav. Klappide lihvimispink on vähe teise ehitusega ja seal läheb töö lihtsamalt. Neid klappe sellises seisus tagasi panna pole mõtet. Väljalaskeklappide viimane pind ehk 15° tegin ka kergelt üle, kergelt just sellepärast et sinna pole mul päris õiget mõõtu ehk vaja oleks 45mm ning 15° freesi. Aga see ei ole oluline, kui äär jääb segama siis ühel enda mootoril lasin treipingis klapi serva millimeetri jagu väiksemaks, tööpind jäi sama.
Sisselaske klapid oleks võinud üldiselt isegi külge jääda, tööpind oli küll üsna lai kui arvatavasti veel pidasid. Igatahes kergelt said ka need üle lastud sest roostekohad olid siiski sees. Jällegi viimase ääre jaoks oleks vaja 50mm/15° freesi kuid tegin nii 47mm kui ka 53mm freesiga ära seega midagi segama ei jää.
Kui klapid ka veel oleks olnud siis saaks need kohe ka sisse soveldada, pastat vahele ja natuke hirmu ning valmis ta ongi. Pastat võib osta poest kõva raha eest või siis ise olen rohelise vene määrde ära seganud käia lihvtolmuga ning ajab ka asja ära, hiljaaegu tegi sellest ka keegi foorumis juttu.
Selles suhtes on sul haruldane plokikaas et nii kõveraid klapisääri pole varem näinud, klapipesa ja klapisäär on silmnähtavalt eri joonel aga noo käib ka nii... Klapisäärte ümbert lõin ka tahma minema, oli teist juba üsna palju ja tulevikus see hakkab segama juba klappide tööd. Eks mingil määral sääred jooksevad läbi aga midagi hullu pole olnud seda kanalid olid siiski puhtad. Mul üks mootor oli selline kus väljalaske kanalid piikasin ja puurisin kivipuuriga puhtaks.
Eks nüüd vaatad ise edasi, kas lased klapid ära lihvida või otsid uued või paneb need samad sisse tagasi. Üldiselt saab ka need uuesti sisse sovedada hädapärast aga usun et on parem lahendus olemas. Nii et kas saadad mingid klapid ka veel siia või siis teed ise lõpu ehk soveldamise, sinu valik. Pesasid vahetama igatahes ei pea, need käivad veel aastataid.
Seega üldiselt siis kellel on veneajast jäänud riiulisse seisma klapifreese siis oleks huviline. Eriti oleks vaja 50mm 15ja 45 kraadist ning 45mm 15 kraadist freesi. Pakkuda võib ka teisi mõõte. Praegu omatarbeks asja ajab ära kuid ideaalis võiks neid ikka hulgim olla.
Iga mootori jaoks on tegelikult ju ette nähtud 4+4 freesi ju...
Ei mootorite remonti ega muud tehnilist poolt kusagil koolis kahjuks või pigem õnneks õppinud ei ole, niipalju kui vanamehe kõrvalt on silma jäänud ning niipalju kui endal on vaja olnud teha... Elu õpetab!
Aga nüüd tuleb vist küll minna seda kuramuse vannituba plaatima...
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB