Teema on inforohke ja arutlusel erinevad komponendid.
Postitan siia natukse vahele oma haagisest, lähtuvalt teema pealkirjast.
Minevikus, kui haagist veel ei omand: kaupa oli vaja aeg-ajalt vedada, kuid pöhiliselt oli kaubaks poja
quad.
Sai laenatud küll kastiautot kui ka tuttavatelt haagiseid, kuid ei meeldind mulle see laenamine, vaja ikkagit oma haagist. Sai siis uurima hakatud. Pöhilised, mis mul meeles veel, on Respo, Tiki, Thule ja Brentex. Miskit muud uurisin ka veel, kuid neid enam ei mäleta.
Selge oli, et tahan kerg-haagist ja ühe teljega (ei näe mötet topeltratastel). Kaal kaubal (quad + varustus) jääb alla 400 kg, seega 750 kg max on küllalt mulle. Ja küljepordesid lahti käima pole vaja.
- Brentex langes välja, kuna tal on luugilukustid luugi enda küljes, mitte pordede küljes. Teen luugi lahti, kallutan kasti, ajan quadi maha ... ja pinnas polnud mitte just puhas ning klambrid muda täis.
- Thule langes välja, kuna tal torsioon vedru ja plastist porilauad. Meite auklikel/ebatasastel teedel pendeldab tühi haagis taga liialt palju ja porilauad vibravad katki, näind neid teedel küll hüplemas.
- Tiki puhul ei meeldinud mulle nende koormakinnituskohad kasti sees ... pordede (küljeplekkide) küljes.
- Seega jäi vaid Respo pinnale. Koormakinnitused 4+4 tk kenasti pöhja küljes, lehtvedrud, plekist inimraskust kannatavad porilauad, pealeastutavad porilaua toestuskolmnurgad, luukide klambrid külgedel, täisraam (mitte PoltLiidesHaagis (PLH), kuna see paistis liialt ... kokkuhoitud, ei jätnud head muljet. Raamiga haagis jättis kindlama mulje. Kaaluvahe ei sega):
- 1,50m lai ... kindel valik, muidu ei mahu quad sisse.
- pikkus ... kuna tihti vöistlustele minek koos söbraga, siis peaks 2 quadi peale mahtuma ... 3,25m sobib. Samas 3,50m on max ja mis see 25 cm siis enam loe, saaks ka lisaks varustust quadide vahele panna.
Seega valisin üheteljelise kerg-haagise Respo 1,50mx3,50m. 1,85m laiaga olen söitnud ja see on söiduautole paljust, ebamugav linnavahel manöövedada (ei ole söitja viga, lihtsalt kogemused).
Kaupa sai veetud ja söidud said tehtud:
Hiljem lisandus ka tsikkel quadile. Siis olin küll üliönnelik, et 3,50m pikkuse valisin, kuna masinad järjestikku sisse mahtusid:
Pikematel otstel tundsin puudust kaanest. Poriste ilmadega sai kaup mustaks ... ebameeldiv.
Valida tuli kaas. Kas plast vöi tent. Paljud kiruvad tenti, kuna ebamugav kinnitada. Mulle oli tähtis körgus, et tsikkel ka alla mahuks nii, et ise samuti all liikuda saaks. Valisin siiski tendi kasuks:
- kuurist puid vedades, ei saa ma plastkaant ülesse tösta, kuna kuur madal selleks on. Tendil aga saan külje vabaks körgust muutmata.
- Rajal olles saan kauba kenasti haagise tagant kätte ilma, et tuul külgedelt läbi puhuks ja köik laiali ajaks. Plastkaane puhul jäävad lahtivöetud asendis küljed paljaks, tendil mitte.
Kui haagis ei olnud auto haakes, oli sellest ebamugav niisama sisse-välja käia ja ka söidukeid maha ajada (kasti enam ei kallutanud, kuna lahtist varustust palju haagises, kasutan kald-teid), kuna haagist laadides alati arvestasin kaalujaotusega, et auto konksule 20 ... 25 kg vaid jääks. Kui siis haagise tagant sisse astuda, hakkas see köikuma. Sai täiendatud haagist tagumiste toestusjalgadega. Ees on tösteratas ja taga jalad, ei köigu enam tagaots maha:
Aeg läks edasi ja quad ei vajanud enam vedamist. Soolotsiklite kinnituseks 4+4 kinnitusaasadest külgedel jäi väheks, kuna nende puhul ei saanud tsiklit äärde kinnitada, vaid keskele aint ... ruumiraiskamine, kuna rihmad segavad ju lisavarustuse pakkimist.
Seega lisasin haagisele kövasti (7 tk) kinnitusaasasid, et oleks vöimalus igatipidi tsikleid kinnitada. Loomulikult kinnitasin köik aasad vaid sinna, kust jookseb alt läbi risti tala. Ei mingit kompromissi vaid pöhjavineeri külge poltimises ! Seega köik lisa-aasad polditud läbi metalltalade. Aasade arvu valik lähtuvalt siis sellest, mitu tsiklit vaja panna, palju lisavarustust tuleb, jne. Köik ikka nii paigutatult, et autokonksule 20 ... 25 kg jääks.
Samas ei meeldinud mulle tömmata tsiklit rihmadega vaid otsaluugi (üksköik kumb) vastu. Tahtsin, et rihmadega oleks tsikkel ise autonoomselt pöhjaküljes kinni:
Vot sihuke haagise valik ja täiendused.