Mõistusevastased manöövrid liikluses

(29-06-2017, 08:00 AM)Basilio Kirjutas:  Valges olen hakkama saanud, aga esimest korda sinna pimedas sattudes ... 

Ja milles see mure siis seisnes?

Täiesti normaalne avar ringristmik ju.
Vasta

(29-06-2017, 23:04 PM)r.i.h.o Kirjutas:  Kasutan seda ringi 3-4 korda päevas kindlasti ja vähemalt ülepäeviti näen kuidas keegi : kas sõidab seal üle kivide, läheb uuele ringile, sõidab mulle samamoodi vastu või on lihtsalt avarii teinud. Kahjuks ei ole vist võimalik kusagilt vaadata avariide statistikat võrdluses rekonstrueerimisele eelneva ajaga. Aga ma olen kohe kindlasti veendunud, et ennem oli avariisid vähem. Samas on ringi läbilaskvus tõesti parem ja sõidueksamil pidi see olema väga hea indikaator eksaminandi võimete kohta   Smile

Ikka saab vaadata. Kunas ring ümber ehitati?
http://kindlustus.maps.arcgis.com/apps/V...7bfc3da87d
Vasta

Info avariide kohta leiad siit.

Saab erinevate aastate kaupa ka vaadat, tuleb valida sobiv kiht:

http://kindlustus.maps.arcgis.com/apps/V...7bfc3da87d

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Eile sai sarnaseid ringe hollandis forsseeritud ja tundub, et ka siin on nende ringidega kerge jama majas. Antud teemast lähtuvalt sai vaadatud neid ringe kriitilise pilguga ja...Kivid on kõik kriime ja musti jutte täis.Kohe näha, et kivid segavad ka siin normaalset kulgemist.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(30-06-2017, 11:08 AM)v6sa Kirjutas:  
(29-06-2017, 08:00 AM)Basilio Kirjutas:  Valges olen hakkama saanud, aga esimest korda sinna pimedas sattudes ... 

Ja milles see mure siis seisnes?
Orientatsiooni kaotamises. Silte-märke pimedas ei näinud ja teiste tuled silmaaugus. Ei saanud kohe aru kuhu minna tuleb. Tõsi küll, see käis uuendus-eelse ristmiku kohta. Praeguses konditsioonis olen sinna juhtunud valges ja paar korda. Imelik on ikka. Kes seal kandis igapäevaselt sõidab, küllap sellel on asi käpas ja hea siin imestada, kuidas teised nii lollid ja saamatud on.  Rolleyes 
Hiljaaegu Pärnusse rajatud üledimensioneeritud ristmikud Vana-Pärnus ja Raekülas on minul ka kohalikuna käpas, aga esimest korda pärast avamist sinna sattudes võttis (mitte ainult minul) silme ees kirjuks. Infot liiga palju, et sekundiga aru saada, kuhu ja kuidas pead minema. Kui natuke rahulikult seedida saab, siis on OK, aga liikluses seda aega alati ei ole.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

(30-06-2017, 11:26 AM)Daff Kirjutas:  Eile sai sarnaseid ringe hollandis forsseeritud ja tundub, et ka siin on nende ringidega kerge jama majas. Antud teemast lähtuvalt sai vaadatud neid ringe kriitilise pilguga ja...Kivid on kõik kriime ja musti jutte täis.Kohe näha, et kivid segavad ka siin normaalset kulgemist.

Misasi on normaalne kulgemine? Pohhuistlikult märkidest-viitadest hoolimata "oma tee" kulgemine?

Kõige rohkem on ringidega hädas kaks liiki juhme:
A: rahvusvaheliste vedude spetsideks elukestva õppe raames ümber õpetatud "profjuhid", kes pole veel aru saanud, et nad ohjavad massihävitusrelva ja 
B: koduperenaised-pensionärid-unistajad, kes ei suuda liiklust lugeda ega autogabariite tunnetada, kuid sellest hoolimata trügivad liikluskeerisesse, kuna neil on selleks luba olemas.
Sad

Jah, on ringe, kuhu täismõõdus sadulveok lihtsalt füüsiliselt ära ei mahu. Aga neid ei ole palju.

Enamasti on probleem "äramahtumisega" seotud pigem sellega, et krusasoffer ei ole võimeline aduma oma sõiduvahendi gabariite ja jäetakse kasutamata üle meetri välisringi.

Vanasti... oli rohi valgem ja lumi kollsem.
Vasta

(30-06-2017, 11:36 AM)Basilio Kirjutas:  Orientatsiooni kaotamises.
...
Infot liiga palju, et sekundiga aru saada, kuhu ja kuidas pead minema. Kui natuke rahulikult seedida saab, siis on OK, aga liikluses seda aega alati ei ole.

Ma olen nüüd täiega paha, aga olles ise mõned korrad maailmas roolis istunud, siis siin sõitmine on kuurort. Liiklus on hõre, ruumi on laialt. Märgid on olemas, jooned on vähemalt kunagi olnud (muide, viimasel ajal tehtud ka püsivad päris kaua nähtavana, hoolimata naastrehvidega freesimisest) ning uuemad arendused on täitsa sõidetavad. Võib-olla saab paremini - ma ei tea, kas selle raha eest ikka saab...

Kui Tartu Viljandi maantee ring või Pärnu "läbimurre" tekitavad probleeme, siis pole säärane juht ju võimeline keerulises situatsioonis üldse sõitma...

Paraku on neid juhte väga palju, kel keerukamas olukorras mõistus kokku jookseb ja otsustusvõime kaob.

Disklaimer: ülalolev ei ole mitte konkreetselt kellegi pihta suunatud, vaid üldine tähelepanek rooli tagant ja kokkuvõtte koha peal läbi viidud vestlustest. Üsna tihti kuulen vastuseks juttu stiilis: "avasin puuriukse ja kilpkonnad panid siuh-siuh-siuh mööda..."
Vasta

Ma sõitsin esimest korda rongiga üle 20aasta. Avastasin sellist asja, et kui minna võõras kohas rongi perroonile, ei saa sa ööd ega mütsi aru kuhu poole peab sõitma või millise rongi peale minema. Kui oled kohalik, siis on kõik selge aga kui ikka iga päev ei sõida või on tegemist suisa turistiga, on õige rongi ja nii ajuvaba kui see ka ei ole, õige suuna leidmine üsna võimatu ülesanne ilma teiste inimeste käest küsimata. Huvitav millal perroonidele korralik info ja suunad pannakse?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Ammu pole sinnakanti juhtunud ega kive näinud. Kas keegi seletaks kuidas on seal võimalik vastassuunas liigelda. Mida selleks tegema peab? Tagasipööde ringil olles, õhust kukkuma juhuslikku asendisse või veel miskit. Muidu jääb mulle arusaamatuks kuidas see võimalik oleks.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(30-06-2017, 11:52 AM)v6sa Kirjutas:  Kui Tartu Viljandi maantee ring või Pärnu "läbimurre" tekitavad probleeme, siis pole säärane juht ju võimeline keerulises situatsioonis üldse sõitma...

Paraku on neid juhte väga palju, kel keerukamas olukorras mõistus kokku jookseb ja otsustusvõime kaob.
Tsiteerides filmiklassikat: "Mis need rouad siis käskvad, lambad ää tappa või roua juurde kooli saata?"  Big Grin 
Lisaksin herr Võsa nimekirja veel ühe liigi - väikelinnas või maal pesitsejad, kes autoga suurde linna väga harva satuvad. Igapäevaselt või nädalaselt suurlinnas liigeldes tuleb juht suurte ja keeruliste ristmikega kindlasti paremini toime, lisaboonuseks on peas olev marsruut. Võõras linnas pead lisaks vahtima kus sa oled ja kuhu lähed.  OK, tänapäeval on navi abiks ja pole nii hull see asi.
Erandiks on kuulus Subarik ja tema patoloogilised hingesugulased, keda on minu arust siiski vähe. Nad torkavad lihtsalt väga silma.
Kõik see jama kaob minu arvates koos isesõitvate autode tulekuga. On lihtsalt vaja jälle ühte Samuel Colti, kes kõik inimesed võrdseks teeks.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta

See hr. Aavu pandud pilt annab käsitletud ringristmikust päris arusaadava pildi , olen ise sealsamas sõitnud valge ajal ja elus 3 korda Tartus käinuna polnud probleemi , probleemid tekivad ilmselt nendel kel on olulisem "moluraamat" ja nutifon kui liikluskorraldusvahenditega tähistatud liikluslorrast kinni pidamine .
 Praeguse aja liikluskultuur on ilmselt kaugelt kehvem sellest , mida "omal ajal" propageeris Rein Karemäe , ei mäleta kui sage oli saade " Ringliiklus" aga seda vaadati , polnud sellist rapsimist ja inimesed olid kuidagi sõbralikumad (  minu arvates ) .
Nn. terava liikluskoormusega mitteharjunud memmede ja taatidega - ka neil on õigus liigelda , mina ise nimetan neid " kihnu virve" ja kes MEIST pole nõus Kihnu Virvele mõnd viga andestama ?

 Omaette teema on jõhkrutsemine liikluses mis ilmselt on otseses seoses olematu liiklusjärelvalvega , kus neli korda aastas käib "sipsik" kaamerate ees  tegemas kokkuvõtet üle eestilisest kampaaniast , kus tehti tõhustatud ja lisajõude kaasatud suur politseioperatsioon , mille käigus peeti kinni ja kõrvaldati liiklusest niimitu joobes ja ... .

  Iga päev Tallinn - Rannamõisa teel sõitvana , no pole päeva , kus mõni sõiduk ei sõidaks naastrehvide klõbisedes , sellised sõidukid on vaja liiklusest kõrvaldada ja viivitamatult aga pole jõudu , kes seda teeks .
Vasta

(30-06-2017, 11:42 AM)v6sa Kirjutas:  
(30-06-2017, 11:26 AM)Daff Kirjutas:  Eile sai sarnaseid ringe hollandis forsseeritud ja tundub, et ka siin on nende ringidega kerge jama majas. Antud teemast lähtuvalt sai vaadatud neid ringe kriitilise pilguga ja...Kivid on kõik kriime ja musti jutte täis.Kohe näha, et kivid segavad ka siin normaalset kulgemist.

Misasi on normaalne kulgemine? Pohhuistlikult märkidest-viitadest hoolimata "oma tee" kulgemine?

Kõige rohkem on ringidega hädas kaks liiki juhme:
A: rahvusvaheliste vedude spetsideks elukestva õppe raames ümber õpetatud "profjuhid", kes pole veel aru saanud, et nad ohjavad massihävitusrelva ja 
B: koduperenaised-pensionärid-unistajad, kes ei suuda liiklust lugeda ega autogabariite tunnetada, kuid sellest hoolimata trügivad liikluskeerisesse, kuna neil on selleks luba olemas.
Sad

Jah, on ringe, kuhu täismõõdus sadulveok lihtsalt füüsiliselt ära ei mahu. Aga neid ei ole palju.

Enamasti on probleem "äramahtumisega" seotud pigem sellega, et krusasoffer ei ole võimeline aduma oma sõiduvahendi gabariite ja jäetakse kasutamata üle meetri välisringi.
Miks kohe juhmid. Lihtsalt siiin tekkivad käärid teoreetikute ja praktikute vshel. Kogu liiklus pole nii rosiline nagu arvuti tagant  paistab. Ma võiks sulle pika loengu pidada täismõdus ringidest ja rekkadest ja tegutitest mis segavad neid ringe korralikult võtmast aga see ei muuda olukorda paremaks. 
Laias laastus on igas regioonis oma kirjuyamata  liikluskultuur ja pane sa neid ringe või märke palju tahad ei muuda see midsgi.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Kes tahab, leiab võimaluse. Kes ei taha, leiab vabanduse. Toungue

Märkus liikluskultuuri või selle puudumise kohta on väga õige. Sellele asi suuresti taandubki.

Huvitav on see, et mõned rongid suudavad ringid puhtalt läbi keerata ja teistele jäävad kõik ringid kitsaks. Ning teed on liiga käänulised ja sõiduautosid liiga palju ja üleüldse on kõik sitasti.

Tegelikult mind täitsa huvitaks mõni viimasel viisaastakul ehitatud ring, kuhu poolhaakega ei mahu ilma äärekividesse sõitmata manööverdama. Nii kogemusest, käiks proovimas.
Vasta

(30-06-2017, 18:44 PM)v6sa Kirjutas:  ... Tegelikult mind täitsa huvitaks mõni viimasel viisaastakul ehitatud ring, kuhu poolhaakega ei mahu ilma äärekividesse sõitmata manööverdama. Nii kogemusest, käiks proovimas.
Ihamarus, Põlvamaa, eelmine aasta ehitatud. Pole küll ring vaid see nn kiirust vähendavate malelauasüsteemis saartega ristmik, kuid mõnda pööret, sh nö otse üle peatee, on võimatu välja keerata suure masinaga. Lubati ümber ehitada  Toungue
Vasta

Arusaadav, miks mõned saavad, teised aga mitte. Kõik ei saa ka sellise varustusega seda tehtud. Iialgi.

Vasta

Võrdlus siis 2016 vs. 2013.
2010 aastal oli sellel ristmikul märgitud ainult 5 avariid.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Kui tulevikus selgub,et sellise uue täiustatud ristmiku pärast on kasu asemel kahju tekkinud siis kas millalgi muudetakse asi tagasi või tehakse veel paremaks? Oleks huvitav teada.
Mäletan,et kui sinna ristmikule esimest korda sattusin ja hooga peale põrutasin,tegin ühe tiiru ikka peale ka. Big Grin
Vasta

(30-06-2017, 21:52 PM)r.i.h.o Kirjutas:  Võrdlus siis 2016 vs. 2013.
2010 aastal oli sellel ristmikul märgitud ainult 5 avariid.

Mu meelest näitab vähe aiateibaid see rakendus. Kontrollisin oma kodukohta ja ikka päris palju on puudu. Ühes kohas oli ainult viimane juhtum talvest, samas kahe aasta eest oli 2 laipa korraga, sellest polnud märkigi, kuigi kõik kihid olid aktiivseks tehtud.
Vasta

Rakveres, Tuleviku ja Võidu tn ring. L.-Virumaal üks väiksemaid, ja kutsikaga ei õnnestu väga paljudel.
Vasta

(30-06-2017, 21:57 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Mäletan,et kui sinna ristmikule esimest korda sattusin ja hooga peale põrutasin,tegin ühe tiiru ikka peale ka. Big Grin

Sinna võid kahe hooga kah peale põrutada, kui vähegi harjunud märke vaatama. Sõiduskeem radade kohta, kust suhu saab, kenasti ülesse joonistatud. Plakatid piisava suurusega ja selgesti nähtavad. Lisaks paigaldatud "eriti andekatele" need suunavad kivid, mida siin kirutakse.
Asi on suhtumises. Eestlane on harjunud keel põses teises reas tuhisema. Kõigist mööda. Tema rahvuse nimetuski annab sellest tunnistust, paraku. Konkreetne ringristmik aga seda ei soosi ja siis ongi teised süüdi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 peidetud kasutaja(t), 10 külali(st)ne