21-07-2017, 15:26 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-07-2017, 15:55 PM ja muutjaks oli Jarmo.)
Tänase kustomkooli peatüki jaoks andis inspiratsiooni eelmisel nädalavahetusel Haapsalu autopeol tutvustusvoorus kommentaatori poolt ühe Packardi kohta jagatud iseloomustus, mis oli umbes midagi säärast, et "see on kuidagi veider, tagumik madalamal kui eest ning võiks olla rohkem hoopis nagu lowrider."
Selline stance, mida tuntakse ka näiteks nimedega speedboat stance või negative rake, on eelkõige iseloomulik just neljakümnendatel kuni ca viikeümnendate alguseni popp olnud kustomitrendile.
Kui tänapäeval on sooviks ehitada näiteks just ütleme 1949 period correct kustomit, siis oleks sellise stäänsisuuna arvessevõtmine vägagi omal kohal, sest tollal veel ei tuntud raami vastu maad laskmist elik "laying frame". Period correct teadupoolest tähendab seda, et tuleb ehitada ajastukohaste juppidega ning samal ajal silmas pidada ka ajastukohaseid stiilisuundi. Loomulikult ei pea keegi midagi tegema, kuid kõik see kehtib juhul, kui on soov just mingit kindlat teemat ajada.
Toona polnud veel väga radikaalne madaldamine moes. Stockvedrustust küll madaldati, kuid mitte palju, aga viiekümnendatest alates hakkas madaldamine minema järjest madalamaks ja tänapäeval on jõudnud muidugi igasuguste ekstreemsusteni. Kuid kõik olenebki sellest, et millise stiili või suuna poole oma projekti ehituse puhul on soov minna.
Kolmekümendate lõpu ja neljakümnendatel valmistatud autodest (kuigi mitte ainult) ehitatud customeid, millel tagaots tugevalt madalale lastud, kutsutakse ka taildraggeriteks.
Kui nüüd aga lowrideritest rääkida, siis samalaadne stance on paljuski kasutusel ka neil - nii bombid kui kuue- ja seitsmekümnendate early lowrider/bellflower/sixties custom teema ja ka modernsed lowriderid on tihtipeale just sellises asendis, nii sõites kui parkides, kuidas keegi ise parajasti heaks arvab. Lowriderite puhul on üldjuhul tegu muidugi reguleeritava vedrustusega, nood varajased customid olid aga enamjaolt ikka static.
Jutule iseloomustuseks mõned pildid ka (fotod laenatud erinevaist kohtadest netist). Mõned fotod ajaloolised, teised jällegi tänapäeval ehitatud kuid ajastukohase suunaga:
Varajased lowriderid, millel tegelikult tihtipeale üsna hägune piir sixties customitega. Los Boulevardos klubi viljeleb säärast rida ja nende deviis seletab ka päris hästi seda teemat:
"Too late to be traditional. Too lowrider to be custom. Too custom for lowriders."
Samas läks ajaga kõik see teema ka sujuvalt üle seventies värgiks jne.
[/url]
Selline stance, mida tuntakse ka näiteks nimedega speedboat stance või negative rake, on eelkõige iseloomulik just neljakümnendatel kuni ca viikeümnendate alguseni popp olnud kustomitrendile.
Kui tänapäeval on sooviks ehitada näiteks just ütleme 1949 period correct kustomit, siis oleks sellise stäänsisuuna arvessevõtmine vägagi omal kohal, sest tollal veel ei tuntud raami vastu maad laskmist elik "laying frame". Period correct teadupoolest tähendab seda, et tuleb ehitada ajastukohaste juppidega ning samal ajal silmas pidada ka ajastukohaseid stiilisuundi. Loomulikult ei pea keegi midagi tegema, kuid kõik see kehtib juhul, kui on soov just mingit kindlat teemat ajada.
Toona polnud veel väga radikaalne madaldamine moes. Stockvedrustust küll madaldati, kuid mitte palju, aga viiekümnendatest alates hakkas madaldamine minema järjest madalamaks ja tänapäeval on jõudnud muidugi igasuguste ekstreemsusteni. Kuid kõik olenebki sellest, et millise stiili või suuna poole oma projekti ehituse puhul on soov minna.
Kolmekümendate lõpu ja neljakümnendatel valmistatud autodest (kuigi mitte ainult) ehitatud customeid, millel tagaots tugevalt madalale lastud, kutsutakse ka taildraggeriteks.
Kui nüüd aga lowrideritest rääkida, siis samalaadne stance on paljuski kasutusel ka neil - nii bombid kui kuue- ja seitsmekümnendate early lowrider/bellflower/sixties custom teema ja ka modernsed lowriderid on tihtipeale just sellises asendis, nii sõites kui parkides, kuidas keegi ise parajasti heaks arvab. Lowriderite puhul on üldjuhul tegu muidugi reguleeritava vedrustusega, nood varajased customid olid aga enamjaolt ikka static.
Jutule iseloomustuseks mõned pildid ka (fotod laenatud erinevaist kohtadest netist). Mõned fotod ajaloolised, teised jällegi tänapäeval ehitatud kuid ajastukohase suunaga:
Varajased lowriderid, millel tegelikult tihtipeale üsna hägune piir sixties customitega. Los Boulevardos klubi viljeleb säärast rida ja nende deviis seletab ka päris hästi seda teemat:
"Too late to be traditional. Too lowrider to be custom. Too custom for lowriders."
Samas läks ajaga kõik see teema ka sujuvalt üle seventies värgiks jne.
[/url]
Stiff Skunk Kustompood - http://www.stiffskunk.com
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee