(14-10-2017, 15:35 PM)hobiautod Kirjutas: (14-10-2017, 15:21 PM)kopraonu Kirjutas: Millele kodanik Hobiautod nüüd vihjata üritab?
Mitte millegile. Kodanikud Kiievist vihjasid autolehe artiklile ja ûtlesid,et see ilmus Soomes.
Kuna kaasfoorumlane Hobiautod tõstis üles vandenõuteooria minu KGB autode sünnist ja küpsemisest valmikuks, siis olen seda peale väsitavat puhkust ja puhkusejärgset 12 h uinakut natuke lahti rääkima.
Oma mitmes postituses olen maininud, et minust ei ole ei keevitajat, pahteldajat, värvijat, polsterdajat ega autovärvijat aga mulle meeldib hirmsasti muterdada. Gaz 23 sai ostetud Ukrainast, siis kui ma neid Avtoklassika vendi veel ei tundnud. Pärast ostu kerkis kohe üles küsimus kere töödest. Eestisse polnud seda roosteussi mõtet vedada ja siis saingi tuttavaks Autoklassika bossu Valeriga
, kelle abiga leidsin väga asjaliku plekksepa Belõi Cerkovist, kes tegi selle auto plekitööd. Põhimõtteliselt vahetas kõik roostes kohad uute vastu välja. Detailide hankimise plekitöödeks võttis enda õlule Autoklassika. Pärast plekitöid auto krunditi. Samuti mootori ja käigukasti remont toimus samas linnas, küll teise meistri juures. Autoklassikal need oskused ja võimalused puuduvad. Tema oli mul rohkem projekti eest vastutav isik ja juppide hankija. Pärast seda sõitis auto Eestisse, kus sai toll tehtud ja hakatud teda komplekteerima. Kuna meil peres oli eelnevalt 3 vana Volgat, siis oli igasugu detaile massiliselt kokku soetatud. Siin panimegi selle auto kõigest olemasolevast kokku. Mis puudu jäi, tegime nimekirja, otsisime ise ja kasutasime autoklassika abi. Peab ütlema, et kõige odavam on leida jupid Eestist, siis Venemaa portaalidest ja kõige kallim on neid osta Autoklassikast. Ühesõnaga, kõik sai sobitatud, mis oli ja mille leidsin ja siis laadisime auto uuesti 5t veoautole, tegime ajutise väljaveo deklaratsiooni ja Ukrainasse ajutise sisseveo deklaratsiooni ja auto läks Ukrainasse, seekord värvimisele ja salongi valmistamiseks. Auto värvimisel polnud Autoklassikal jälle mingit panust, peale kvaliteedi kontrolli ja sama ka salongi puhul. Kuid auto kokkupanek toimus nüüd Ukrainas, sest puudusid teadmised sellise auto elektrisüsteemist ja muudest viguritest. Kui auto oli enam-vähem koos, tõime ta Eestisse. Lisa väärtuse eest tuli jälle tolli maksta. Kodus toimus viimane lihv, ehk külge läksid siin olevad jupid (kaitserauad, tuled, iluvõre, klaasid ja veel pisividinaid). Siis tuli autoklassika välja ideega, panna see auto välja kevadisel Ukraina retroautode väljanäitusel. Seekord saatsime auto jälle ajutise välja ja sisseveoga Ukrainasse, kust see viidi näitusele. Enne seda poleeriti teda 2 päeva. Sellest näitusele viimisest ongi tehtud video, mida ksf. Hobiautod siin eelnevalt postitas. Seal näitusel Autoklassika tutvustas, seda kui oma kätetööd, reklaami mõttes ja minu loal. Auto võitis Ukrainas esikoha ja kuldmedali, mis loomulikult läks Autoklassikale. Mul polnud aega sellel näitusel osaleda. Sama skeemi kastas ka mul poeg oma Gaz 2424 valmistamisel. Auto võttis osa sügisesest Ukraina retro autode näitusest, kuid esimese 3 hulka ei tulnud, liiga uus mudel, arvan.
Tänaseks oleme oma strateegiat muutnud. Kõik need ajutised sisse ja väljaveod on küllaltki kulukad. Nüüd ostame auto, M1, M11, GAZ 20G, ZIM 12, toome Eestisse, komplekteerime ARK kõlblikuks, võtame arvele ja siis viime Ukrainasse lõpptöötlusele (keretööd, värvimine, polsterdamine ja osaline komplekteerimine) Nii sõitiski Okt. alguses koos poistega Ukrainasse GAZ 20g, komplekteerituna, arvele võetuna, kuigi treileri peal. Ei mingeid jamasid, ei deklaratsioone. Tööde eest vastutab Autoklassika ja mina käin iga paari kuu tagant kontrollimas, kuna nõuded on äärmiselt kõrged (100% originaal, muuseumi kvaliteet). Kui keretööd pihta hakkavad, eks siis postitan siia ka.
Mis puutub KGB autode muuseumisse, siis ideetasandil on see välja käidud. Idee autoriks on tegelikult poja naine. Aga praegu pole ju suurt midagi näidata, sest valmis ainult 3 autot (23, 2424, 14), viimane neist veel lõpetamatta. Kahtlematta, kui need autod kunagi kõik valmis saavad, siis on mida näidata. GAZ M1V8 ainuke maailmas, GAZ M11 originaalsena mitte üle 10 tk., GAZ 20G 2tk maailmas, GAZ 12 ZIM Faeton 4 tk. maailmas, GAZ 23 8 tk. aga kõige originaalsem, GAZ 13, GAZ 14, GAZ 2424, 20 tk. peaks kuskil veel olema, GAZ 31013 alles mõned eksemplarid ja muidugi nüüd ZIL 115/4104. Aga see kõik tuleviku muusika. Momendil tegelen M1 ja M11-ga, et need ARK sobilikuks muuta. Siin ei ole Autoklassikast mingit abi seni olnud aga eks tulevikus kindlasti.