30-10-2017, 21:46 PM
Panen ilmarahvale veel ühe harulduse loo üles. Niisiis ZIM Faeton. Sai teine vist küll aastat 5 tagasi soetatud Lätist. Maksis toona 4500€. Auto aastast 1956. Ajaloost niipalju, et sündis sedaanina aga sõjaväe ladviku soovide kohaselt ehitati ümber Faetoniks, ehk paraadautoks, kusagil Uraali sõjaväe ringkonna sõjatehases. Töö teostati äärmiselt robustselt. Ukse karbi taha lõigati 12 cm rennid ja sinna paigaldati 12 x 12 cm-d nelikant torud. Risti ja põikitalad keevitati selle külge aga tala ise tõmmati küllalt tihedalt poltidega põranda külge kinni. Autot kasutati Stavropolis sõjaväe paraadidel. Pärast teenistust anti ta kuhugi sovhoosi, kust ta ühe raudteelase kätte sattus ja kes tuli Rezeknesse elama ja edasi juba mulle. Ostsin ta suurest vaimustusest, mis muutus suureks ahastuseks, sest selgus masina äärmiselt nigel seisukord. Aastaid otsisin autole restaureeriat, nii Eestis, kui Lätis, kuid tulemusteta. Lõpuks möödunud aasta kevadel sai käidud Dnepropetrovskis, kus üks peaaegu perefirma just on spetsialiseerunud ZIM-de renoveerimisele. Üks väike video ka minu auto saatusekaaslasest.
https://www.youtube.com/watch?v=46zBZEGRyKg
Ja mis kõige tähtsam, sama firma oli juba ehitanud 1948 a. jooniste järgi ühe Faetoni Ukraina miljonärile Igorile, kes praegu on minu hea tuttav ja aidanud mind paljudes asjades. Viimati ZIL 115 kummidega. Lisan siia ka video, kus Igor tutvustab oma Faetoni ja arvab ekslikult, et tema auto on ainus samalaadne.
https://www.youtube.com/watch?v=26HY7D4hCH8
Tegelikult on neid suisa 4. Interneti avarustes olen kunagi näinud ka ühte Moskvas olevat musta isendit. Kahjuks selle sünnist ei tea midagi. Kas ka sama saatusega, st. kunagine paraadauto, või tänapäevane ümberehitus, nagu Igoril. Ühesõnaga sain Dnepropetrovskis kaubale kere tööde osas ja lubati teha rangelt tehase 1948 a. jooniste järgi. Kästi auto kohale toimetada. Vinnasin rondi treilerile ja sõitsin ARK-sse, kuna pill oli arvele veel võtmata ja Läti passiga. Ametnikuhärra ei tahtnud midagi kuulda ZIM Faetonist vaid kirjutas passi lihtsalt LAHTINE, kuigi tõin talle internetist väljatrükke, et Faeton oli just selle auto õige nimi. Tema jälle, et see on kere tüüp ja tänapäeval kõik lahtised. Õnneks mul lahti ei läinud. Sain siis oma lahtise passi kätte ja eelmise aasta oktoobris sõidutasin LAHTISE Dnepropetrovskisse, mis oli vahepeal Dnipro-ks ümber nimetatud. Minu ronti nähes tuli meestele kassiahastus peale. Ront olevat kõver ja läbi paindunud, kohutavalt paigatud, ehk üldiselt vanaraud. Jätsin rondi sinna, midagi ei lubatud, viletsas meeleolus tulin koju tagasi. Aasta möödus, kui eile sain teate, seoses muude projektide puudusega oli minu ront paar nädalat tagasi letti võetud. See, nagu saatuse, sõrm, sest alles paar päeva tagasi mainisin kogemata sellest isendist aga erilise usuta, selle teostusse . Ega nüüd ka veel kindel ei või olla, äkki jäetakse pooleli. Saadeti ka mõned pildid, mis proovin siia üles ka panna. Ah-jaa mootor sai Tartu meestel juba kolm aastat tagasi ära lastud teha. Õnneks oli see küllalt korralik, hüdromuhvki tipp-topp, ainult käigukast vale.
Siin remonditud mootorist pilt, aastaid teine tolmu kogunud. Ja mõned pildid mis saadeti, näitamaks kogu armetust.
Arvan, et pildid räägivad ise enda eest.
https://www.youtube.com/watch?v=46zBZEGRyKg
Ja mis kõige tähtsam, sama firma oli juba ehitanud 1948 a. jooniste järgi ühe Faetoni Ukraina miljonärile Igorile, kes praegu on minu hea tuttav ja aidanud mind paljudes asjades. Viimati ZIL 115 kummidega. Lisan siia ka video, kus Igor tutvustab oma Faetoni ja arvab ekslikult, et tema auto on ainus samalaadne.
https://www.youtube.com/watch?v=26HY7D4hCH8
Tegelikult on neid suisa 4. Interneti avarustes olen kunagi näinud ka ühte Moskvas olevat musta isendit. Kahjuks selle sünnist ei tea midagi. Kas ka sama saatusega, st. kunagine paraadauto, või tänapäevane ümberehitus, nagu Igoril. Ühesõnaga sain Dnepropetrovskis kaubale kere tööde osas ja lubati teha rangelt tehase 1948 a. jooniste järgi. Kästi auto kohale toimetada. Vinnasin rondi treilerile ja sõitsin ARK-sse, kuna pill oli arvele veel võtmata ja Läti passiga. Ametnikuhärra ei tahtnud midagi kuulda ZIM Faetonist vaid kirjutas passi lihtsalt LAHTINE, kuigi tõin talle internetist väljatrükke, et Faeton oli just selle auto õige nimi. Tema jälle, et see on kere tüüp ja tänapäeval kõik lahtised. Õnneks mul lahti ei läinud. Sain siis oma lahtise passi kätte ja eelmise aasta oktoobris sõidutasin LAHTISE Dnepropetrovskisse, mis oli vahepeal Dnipro-ks ümber nimetatud. Minu ronti nähes tuli meestele kassiahastus peale. Ront olevat kõver ja läbi paindunud, kohutavalt paigatud, ehk üldiselt vanaraud. Jätsin rondi sinna, midagi ei lubatud, viletsas meeleolus tulin koju tagasi. Aasta möödus, kui eile sain teate, seoses muude projektide puudusega oli minu ront paar nädalat tagasi letti võetud. See, nagu saatuse, sõrm, sest alles paar päeva tagasi mainisin kogemata sellest isendist aga erilise usuta, selle teostusse . Ega nüüd ka veel kindel ei või olla, äkki jäetakse pooleli. Saadeti ka mõned pildid, mis proovin siia üles ka panna. Ah-jaa mootor sai Tartu meestel juba kolm aastat tagasi ära lastud teha. Õnneks oli see küllalt korralik, hüdromuhvki tipp-topp, ainult käigukast vale.
Siin remonditud mootorist pilt, aastaid teine tolmu kogunud. Ja mõned pildid mis saadeti, näitamaks kogu armetust.
Arvan, et pildid räägivad ise enda eest.