(14-11-2017, 19:37 PM)zazik Kirjutas: Antud hetkel on küll Talverallil see probleem, et oldtimereidki on täiesti piisavalt, youngtimerid lihtsalt ei mahu ära. Ehk siis tõuseb jällegi päevakorda seesama vana probleem - pole kohti, kes toidaks ja kataks.
Ja lisaks tekiks Yountimeritega koheselt see probleem, et peaks hakkama romusid korralikest eristama. Sest B-3 platvormi autod on Eesti mägisemas piirkonnas endiselt laialt kasutusel ka igapäevasõidukina.
No ei ole ju!!!! REAALSET
põnevat või
heas korras vanatehnikat on sitaks vähe!
Roogime regatute nimekirjast välja veokad, tsiklid, muu nõukogude tehnika k.a. RAFid jms, 80'te hetkel "vihatud" lääne tehnika ja
järgi jääb suur tühjus! Sinu Bellet, mägieestlaste pundi USA-raud, mõned Volvod, mõned Mersud, mõned muud 70'test pärit autod ja ongi kõik. Kindlasti keegi üllatab, nagu iga aasta aga... W123 ja teised analoogis on oma sõidetavuselt samaväärsed Sierrade jms tehnikaga ja et oleks kuidagi "põnevam", kui näiteks w201??? Või MuhuKlubi suur Poekott - äge ja hea auto kasvõi iga päev sõita. Kolhvkahest ei erine mitte kuidagi, pigem palju parem!!!
Hetkelgi PARIMA vanuse-hinna-sõiduomaduste suhtega ja müügil oleva
Mersu W115 220D puhul võib väita, et sellega pole mitte kuidagi halvem sõita, kui a'la 1985 aasta lisavarustuseta
diiselAudi või 1986
diisel"Kutsikas". Peale aastaarvu pole neil suurt muud vahet minu arust! Ning jäädes diiselmanuaalide juurde ning mõeldes pikas perspektiivis, siis ostaks mina isiklikult hoopis selle, kõige odavama näidetest,
30-aastase plastküljeta w124 Mersu või üldse esimese väljalaske, jälle
plastkülgedeta, "kutsika" ja kokkuhoitava poolteise kiloga "lakuks" autod ikka väga ilusaks!!!! Volvo-fänn saaks
diiseltellise ka
räige raha eest ja Audi-fänn B4diisel80
kopikate eest
Nagu ise näed, siis ainus vahe on aastaarvus, mis vanatehnika puhul on "kergelt" oluline aga mitte ainus määraja!
Ma saan Sinu mõttest aru, mis puudutab 90'te autondust:
selline Auto pani 1994 paika
kõik standardid, mis kehtivad tänaseni! Ellkõige superluksusena neljaveolises KERGES keres.
Kui eelmine autonduse mõistes "fundamentalne maailma muutmine" käis aastail 1980-1982, kui "tekkisid" quattro kupeekeres, "Sigar" ja Sierra, siis teine samasugune oli 1991-1994 Mersu 600SEL W140- Lexus GS300 S140 j-Audi A8 4,2Q "tekkimised". Nendest autodest paremaid pole enam tehtud, järgmine muutja oligi juba Tesla Model S oma päriselt sõitva elektriautoga. Ja sinna luksautode vahele tuleb panna KAKS mudelit, mõlemad aastast 1992, mis muutsid veel omakorda Maailma aga seda hoopis teises mõttes: oktoobris Mitsubishi 2,0T EVO I 247Hj ja novembris Subaru Impreza 2,0T WRX 240Hj.
Nagu näed, siis mina ei loe eelmisel korral "paksu pahandust ja sõimu" tekitanud Lexus LS400't veel "muutjaks", kuigi toodeti esimest 1989-94. See oli ühekordne katsetus sel hetkel, mitte keegi ei teadnud ette, mis sellisest autotootjast kui Lexus üldse saab. Ja eks on teisedki teinud ühekordselt ägedaid ja mõnusaid mudeleid suure igava saasta seas... Ühe näitena koos Eesti Vabariigiga tekkinud ja sel ajal kõvasti kohalikus autoajakirjanduses (herr Allik ja Helkama hea töö
) reklaamigi saanud Mitsu Diamante/Sigma 4WD'd ja ka Lancer 1800turbo 4WD ehk EVO eelkäija.
Mööname, et ka Audi C4 jms ei ole tõesti täna veel kuidagi vanatehnika, seda ka Talveralli kontekstis, aga üldjoontes kuni 1990 tootmisse jõudnud autode puhul peab ikka vaatama, millega on reaalselt tegu! See klassikaline vanakese mõistes 25+ aastat vana ei kipu enam väga paika pidama aga 30+ vana praegu veel peab! Ja 5 aasta pärast aastal 2023, kui toimub 20.sportlik-organiseeritud RoadBookiga sõidetav Talveralli, on need autod paljud juba Musta Numbriga
Ja see neljaveoliste superautode võimalik eraldi klass vägagi paljude isenditega, lisame kõiksugused vanemad/uuemad turboSubarud, Galandi VR4'ja, AudiQ'd, Celica ST-185'd jne aastatest 1989-1993.
PS: siis, anno 2023, tunduvad eelpool viidatud punane diisliga B4 või sinine w201, kui on ülimas korras hoitud ja saanud omale
Musta Numbri, täiesti akseptaablid masinad
Aga täiesti mõeldava mõttena tundub siis nendega näiteks Montesse minna ja sealt edasi ka Pariis-Peking sõita, sest kütusekulu ei mõrva ja sõita on ka päris hea
Hakka või praegu ostma...sest järgmine aasta neid enam sellise hinnaga pole!