(19-11-2017, 13:32 PM)impreza Kirjutas: (17-11-2017, 13:40 PM)Taaviw126 Kirjutas: Rat rod ongi pigem selline kunsti vorm. Ja ega seda toorik 401te originaaliks taastada oleks vist ühe Tallinna korteri raha sinna alla pannud
...
Inimesi on palju kes on mingi asja emotsioonide segaduses Tallinna kortei raha eest taastand
ja möne aja pärast 10x odavamalt Vaeküla korteri eest seda müüvad...
Ei möista neid inimesi kas töesti nii suur raha häda üle öö vöi mis veel???
Köik omal nahal läbi tehtud ,aga üks on kindel et nendest asjadest mida ma täna teen
saan oma raha kindlasti tagasi...
Õnneks tänapäeval on juba ka Eestis hakanud normaalseks saama suhtumine, et vanaauto hobi võib olla ka negatiivse kulu ja tulu suhtega tegevus.
Ca. 10 aastat tagasi oli kindlasti suurem trend, et "uunikumi" taastamine peab kindlasti ära tasuma. Ja eks toonased säästu keretööd annavad nüüd vahel tunda ka masinaid vaadates. Ja samas need, mis hea hinnaga korda saadi, on tegelikkuses pääsenud ja säilinud masinad. Kurbi näiteid ebaõnnestunud projektidest on kindlasti palju.
Endal on tutvusringkonnast siia lisada üks 10-15 aasta tagune viisnurgaga Volga projekt, mis laialivõetuna ootas aastaid keevitust ja keretöid, aga kuna ühegi meistriga normaalse äratasuva hinnaga kaubale ei saadud, siis lõpuks omanikul huvi rauges ning osadeks võetud auto kadus ajaloo prügikasti. Enne laialivõtmist 2001-2002 oli tegu sellise täitsa üle keskmise hästi säilinud (taastamata/"omas mahlas") sõidukorras Volgaga.
Ja eks ka nüüd vahel küsitakse et kuidas sellisel hobil mõtet on, et see ju puhas kahjum ja häving? Siis toon alati näiteid teistest hobidest, mis kasu ei too: jahilkäik, purjetamine ja minu lemmiknäide, rallisõit. Viimane ka autohobi, kus muidugi sõiduosa annab rohkem juba kasvõi adrenaliinilaksu ja võistlusmomendi tõttu.
Samas vana auto taastajal jääb pärast esialgsest parem masin alles, rallis üldjuhul kulunud, remontivajav võistlussõiduk, avariisse sattumise võimalus on mõlema hobi korral. Ning rallisõidul on väga kallid kõrvalkulud. Näide, meil siin Eestis superkrossi hooaja kaasategemine on läinud sõitja omast taskust (lisaks sponsoritele) maksma 15 000 euri, sinna sisse pole arvestatud auto ja varuosade (nt. rallisõidu jaoks ehitatud käigukast) hindu.
Aga teemasoleva rat rodi ehitamine ei oleks ka alati kasumlik, peavad olema täidetud teatud tingimused (töö tegemise koht, töövahendid ja oskused). Kui nt. harju keskmine Madis (pole autoehituse või remondiga tööalaselt seotud) tahab ka sama teha, aga peab tööruumi ja tööriistad rentima või ostma ning neid ka kasutama õppima, siis kasumlikust (loe: oma raha tagasi) projektist oleks asi üsna kaugel.
Aga edu ülistiilse ja kena masinaga! On rõõm näha et kellegil on nõnda vedanud, et saab töö ja hobi ühendada.