Postitused: 653
Teemad: 48
Liitus: Jul 2003
Maine:
6
Millega enne liimitud oli, kui kondiliimiga, siis pva niisama sinna peale ei hakka, ja kui pvaga siis see ei hakka ka enda külge niisama lihtsalt.
Üldiselt kui esemel on mingigi musealne väärtus siis ikka kondiliimiga, kui ei siis mis iganes korraliku pvaga, aga enne tapid puhtaks ja liivakaga üle ja vajadusel proteesid, et liigset loksu poleks.
igasugused epod ja polüuretaanid jäägu õuetingimustesse ja metalli ning puidu liitmiseks.
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Pva, kaseiin, ka kondi ning nahaliim ja teised taolised (ka kunagine kontoriliim, vist oli tänapäevase vesiklaasi baasil, keemilimńe nimi ei meenu), on loodud töötama ainult siis kui pindade vahel vahet ei ole

. Vajalik ka ka suur surve pindadele. Kõik tapid mis kunagi on kokku pandud peavad olema sama tihked kui algselt. Häda on selles, et ka puidu poorid peavad olema puhtad ja tühjad vanast liimist (mis on aga võimatu). Juhul kui aastad on materjalidega teinud oma töö, peaks vaatama igasugu kahekomp liimide või muude tänapäevaste liimide poole, mis oma omadustelt on ise tugevad ja nakkuvad teiste materjalidega. Samodlkini poolt soovitatud liimi olen ka ise kasutanud, hea on. Üks kuradi hea liim on veel Casco Fix-it, mitte igasugu
muud fix-teemekõike, ega muud sarnased. Kah võtab kinni kõik millele ainult aega on anda, et liim kuivaks. Kui on kuivanud, siis lahti saamisega on ikka kuradi palju tegemist.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 4,811
Teemad: 71
Liitus: Aug 2009
Maine:
25
pva liimib puitu piisavalt hästi.nagu juba mainitud peavad pinnad puhtad olema ja liited tihedad.kunagi võsa pets liimis ka end saabastega lakke,aga saapatallad puhastamatta ja hüper super liim lasi lahti ja peapõrutus.
vene ajal sai tisleriks kellus õpitud ja tollal olid kondiliim,kaseiin ja pva.kõik peavad kui tehnoloogi õige.
Postitused: 1,387
Teemad: 316
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
Ahoi.
Küss puksiirauto massite kohta.
Mõttes üks masin vana vw lt, millel täismass 5500kg.
Reg mass on piiratud 3500 peale aga ikkagi on N2 kategooria. Kus point?
kuni 3500 on ju N1 või milleks piirata, kui ikkagi N2 ?
Kuidas registritoiminguega viisakalt N1ks saaks. Tartu arkis saab igakord erinevat ja ulmelist infot. Nagu naistel kingapoes juba.
Või kui kellegil on pakkuda normaalset N1 kategooria puksiirautot normaalse vintsiga ( automoto foorumi uuniksuunanlusele viidates iis karta on, et 10 000 euriseid autosi eisoovi)
Vastu pakuks Tutikat Boro treilerit 2.1T kandevõimega
Postitused: 785
Teemad: 4
Liitus: Nov 2013
Maine:
13
Mul puidust trepi tegemine käsil , astmele on trepi põsepuudesse 13mm sügavused pesad freesitud , aste läheb pesasse sunniga ( ehk siis koputan läbi puutüki kummist haamriga ) , lugesin seda liimiteemat ja milline liim siis ? Põsepuudes olevad nö. emased tapid on puhtad , isased tapid ehk trepi astmed on lakitud .
Postitused: 4,811
Teemad: 71
Liitus: Aug 2009
Maine:
25
mina väljaõppinud tislerina kasutan puidu juures pva liimi.
Postitused: 785
Teemad: 4
Liitus: Nov 2013
Maine:
13
PVA on hea ja tore liim küll , aga minu arvates liiga kiire "võtmisega" , trepi montaazil võiks midagi aeglasema toimega olla .
Postitused: 7,091
Teemad: 61
Liitus: Jul 2012
Maine:
99
Lakitud astmete puhul PVA ilmselt ei sobi.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 785
Teemad: 4
Liitus: Nov 2013
Maine:
13
Nõustun .
Ka pole erilist soovi astmetelt tapi sügavuselt lakki eemaldada , kui ka laki maha kratsin , jääb PVA liiga äkiliseks , ma ei taha tormata , panen astme paika , pean kontrollima , kas konstrui vinklis ehk täisnurga all asetseb , kuigi trepp sai enne "võõpamist" kuivalt kokku pandud ja paika proovitud , siis oli küll vinklis .
Mis muidugi veel hingel kriibib , see on puidu kuivus ehk vee sisaldus - müüjad kirjutavad kuivast puidust kodulehtedel : veesisaldus mitte üle 18% , reaalselt , kui põsepuudesse astmete jaoks tappe freesisin , siis käega puud silitades tundus puit kaunis niiske .
Postitused: 1,666
Teemad: 20
Liitus: Apr 2007
Maine:
56
(13-12-2017, 18:21 PM)Jossu Kirjutas: Ahoi.
Küss puksiirauto massite kohta.
Mõttes üks masin vana vw lt, millel täismass 5500kg.
Reg mass on piiratud 3500 peale aga ikkagi on N2 kategooria. Kus point?
kuni 3500 on ju N1 või milleks piirata, kui ikkagi N2 ?
Kuidas registritoiminguega viisakalt N1ks saaks. Tartu arkis saab igakord erinevat ja ulmelist infot. Nagu naistel kingapoes juba.
Või kui kellegil on pakkuda normaalset N1 kategooria puksiirautot normaalse vintsiga ( automoto foorumi uuniksuunanlusele viidates iis karta on, et 10 000 euriseid autosi eisoovi)
Vastu pakuks Tutikat Boro treilerit 2.1T kandevõimega
Ei olegi pointti. Ja enam ei saagi N1-ks seda legaalselt. Nüüd enam ei loe kui on kandevõime arvelt saadud B lubadele auto. Ehk siis vähendatud 5500 pealt 3500 peale. Asi ainult puhtalt täismassi järgi käib. Osadel vist isegi ostu/müügi vormistamise käigus kaotati see vähendus ära sealt. Seadus ise juba mitu aastat tagasi vastu võeti ja anti nii öelda ülemineku aeg. Selle aasta algusest vist äkki jõustus see,et enam B lubadega nendega sõitta ei tohtinud.
Aga sellest siin vist jahutud kusagil teemas pikalt kah.
UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks EE152200221091526071
Postitused: 1,666
Teemad: 20
Liitus: Apr 2007
Maine:
56
[quote pid='438468' dateline='1513191020']
Jossu
Mul pole probleemi asja täismassini tagasiviimiseks, see ei pidand olema probeem. Load endal olemas aga igapeävaselt ei kavatse sõita. Ehk tuttavatel vaja, kellel niipalju lube antud pole. Lisaks pidi uuest aastast meil Läti majandusministri poolt väljastatud tulevat ka c1 maks. Hobikorras autole mötetu ...
[/quote]
Tagasi saab jah lihtsalt. N1 ja 3500 kahjuks ei saa. Selle pärast endalegi just puhta tõulise N1 otsisin. No jah,mul pole ka suuremaid lube ja jube laiskus,et mitte ka teha neid.
Nii,et pead edasi otsima. Neid õigeid 3500kg ikka vahest ujub välja kusagilt. Ja väidetavalt hakatakse ka kaalumajandusega uuest aastast rohkem tegelema. Ja seda just silmas pidades kuidagi vähendatud kaaludega autosid.
Või vaata 3500kg kastikas ja tee sellest puksiir. Kastis võid ju vedada mida tahes. Olgu siis auto või heinapall.
UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks EE152200221091526071