[poolita] Lambdaanduritega seonduv
#1

Olen saanud sellise jubina raha tagasi, mis ostmisest saadik pole töökorras olnudki.
Tegemist polnud interneti kaudu ostetud asjaga.
Lambda andur nimelt. 
Kirjutasin avalduse kaupluse juhatajale ja peale nädalast ootamist ning mõningaid minupoolseid selgitusi müüjaonu heldis niipalju, et kodurahu huvides maksis raha tagasi ning koheselt sealsamas ostsin temalt ka uue anduri. Oma linna poisid, pole vaja tülisid ja siiani on meievaheline koostöö kenasti sujunud.
Protsess nägi välja sedamoodi, et lisasin loomulikult avaldusele ka ostutšeki ja need rändasid siis läbi kauba müüja Tallinnasse kellegi "teadjamehe" kätte, kes korraldas seal kuskil mingisuguse ekspertiisi, et kas olin ikka seda andurit paigaldades järginud kõiki ettenähtud reegleid.
Nagu selgus, lambda anduri juhtmeid ei joodeta iialgi kokku, vaid pistiku mittesobivusel auto enda pistikuga kasutatakse juhtmete ühendamisel kokkupgistatavaid kiirühendushülsse. Ma sain naerukrambid, tõsiselt.
Tallinnlasest ekspertiisi korraldanu oli saanud sihukese arvamuse härra Särjelt Viljandist ja lisas, et ma olen igavesti tohman olend, kui Särge kah ei aktsepteeri. Ma ütlesin, et aktsepteerin, kui ta mul autolt mõne vastiku vea avastamise ja likvideerimisega hakkama saab, aga sellist juhtmete ühendamist ma ei aktsepteeri. Poeonu, kellelt kauba ostsin, ei aktsepteerinud samuti ja seetõttu laheneski situatsioon nii nagu lahenes. Kas tema oma raha ta Tallinnast  tagasi sai, selle kohta mul andmed puuduvad.
Vasta
#2

See lamda juhtmete jootmise teema on vist alguse saanud Boschilt. Viimane mõtles välja mingi über süsteemi, millest keegi päriselt aru ei saa. Selle süsteem kirjelduses peaks mööda juhtmeid mingi õhu liikumine käima, olenemata sellest, et ka Boschi enda paigalduskomplektiga kaotatakse igasugune õhuliikumine seal. Tänaseks (tegelt ammu juba) on terve maailm täis soovitusi, et lamda juhtmeid ei tohi joota aga keegi päriselt ei tea miks. 


Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#3

Lambdaandurist tulevad Fe juhtmed, neid kampoliga ei jooda. Saltserit või hapet igal lukksepal sahtlis pole.

EDIT: palun teemaalgatajalt vabandust, et survelaagri viletsa kvaliteedi asemel andurijuttu sekkusin.
Kohelagunenud laagri pilt oleks väga huvitav.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#4

Aga miks üldse peaks autol juhtmeid kokku jootma? Tehasest tulles on ju kõik juhmed klemmide külge pigistatud mitte joodetud.  Seda ikaldunud survelaagrit tahaks küll näha, äkki keegi jootis selle ka kinni ja sinna nahka ta läkski.
Vasta
#5

(18-12-2017, 07:18 AM)vanapagan Kirjutas:  Aga miks üldse peaks autol juhtmeid kokku jootma? Tehasest tulles on ju kõik juhmed klemmide külge pigistatud mitte joodetud.
 Tavainimese jaoks on jootmine ikkagi kõige lihtsam ja kindlam juhtmete ühendamise viis. Harju keskmisele inimesele kätte saadavad pressliited on siin:
https://www.ladu24.ee/tarvikud/autoelekt...BChendused
 Ja nood jäävad küll jootmisele alla.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#6

(18-12-2017, 12:52 PM)Tegelane5 Kirjutas:  
(18-12-2017, 07:18 AM)vanapagan Kirjutas:  Aga miks üldse peaks autol juhtmeid kokku jootma? Tehasest tulles on ju kõik juhmed klemmide külge pigistatud mitte joodetud.
 Tavainimese jaoks on jootmine ikkagi kõige lihtsam ja kindlam juhtmete ühendamise viis. Harju keskmisele inimesele kätte saadavad pressliited on siin:
https://www.ladu24.ee/tarvikud/autoelekt...BChendused
 Ja nood jäävad küll jootmisele alla.

Ah eks jootke siis usinasti kui nii väga meeldib. Pange ikka hapet ja saltserit ka siis jääb veel eriti hästi kinni. Aga pärast ei maksa imestada et mis sõber korrosioon selle kõigega teinud on.
Vasta
#7

Ei ole mina veel suutnud lambda anduri juhtmeid kokku joota, tahaks näha kuidas sellega hakkama saadakse.....
Aastate jooksul nii mõndagi sellist kogenud mida kaasfoorumlased kirja pannud. Alati oleks soovituslik sidur paigaldada ühe tootjafirma toodetest (olen kordusfilmi teinud), poes pilk karpi visata (kuigi ka see alati ei aita, juhtum ketta nuudiaugu liigse tihedusega), uurida tootja garantiiaega. Olen saanud peale mitmekuist tarbimist kliendile uue sidurikomplekti ja topelttöö hüvitamist.Aga ehk on põhjuseks juriidiline isik ning head seftid müüjaga....
Paraku jah, ka tuntud ja vasupidavust eeldatavate tootjanimede puhul juhtub nii mõnigi kord probleeme.
Soovitaksin järgi uurida, kui tihti esineb probleeme paigaldatud survelaagriga, ise ma paraku sellist ei ole kunagi paigaldanud ja kogemused puuduvad.
Vasta
#8

Paigaldan ise ka tihti juhtmeid pressitavate klambritega aga enne pressimist lasen hülsi hermetsi täis. Sedasi ei pääse niiskus hiljem ligi ja kestavad kauem.
Endal oli alles kevadel lugu, kui minu paigaldatud survelaager lõpetas peale paigaldust töölepingu umbes kuu ajaga. Tootjat kahjuks ei mäleta aga iseenesest õnnelik lugu, kuna tegemist Volkariga, millel selle vahetuseks ei olnud vaja kasti maha võtta. Kastil ainult otsakate maha ja uus asemele. Tänaseni töötab.
Vasta
#9

(18-12-2017, 21:32 PM)ivoalaska Kirjutas:  Paigaldan ise ka tihti juhtmeid pressitavate klambritega aga enne pressimist lasen hülsi hermetsi täis. Sedasi ei pääse niiskus hiljem ligi ja kestavad kauem.


Selle jaoks on ka termokahaneva kattega ühendused olemas. Peale pressimist vaja kuumutada ja jääb täiesti niiskuskindel:
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/17...73ccdc.jpg
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/17...19cc4c.jpg
Vasta
#10

Mul endalgi selliseid aga vanast ajast veel tavalisi alles ja kasutan need lõpuni. Mõte oli selles, et saab tavaliste pressitavate ühendustega head asja teha.
Vasta
#11

Lambda andur vajab tööks õhku,mitte palju aga ikkagi,kui tõkestate jootes ja termokahanevat kasutades andurisse pääseva õhu,siis andur ei saa enam töötada. Probleem ei ole juhtme elektrijuhtivuses.
Vasta
#12

(18-12-2017, 23:14 PM)janek555 Kirjutas:  Lambda andur vajab tööks õhku,mitte palju aga ikkagi,kui tõkestate jootes ja termokahanevat kasutades andurisse pääseva õhu,siis andur ei saa enam töötada. Probleem ei ole juhtme elektrijuhtivuses
Oot oot, kui juhtme ühendusele ja isolatsioonile lasta isekahanduv peale, lämbub lamda ära või? Mis kuradi õhku lambdal vaja on? Kuhu kohta? Mille jaoks?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#13

(19-12-2017, 00:21 AM)viplala Kirjutas:  
(18-12-2017, 23:14 PM)janek555 Kirjutas:  Lambda andur vajab tööks õhku,mitte palju aga ikkagi,kui tõkestate jootes ja termokahanevat kasutades andurisse pääseva õhu,siis andur ei saa enam töötada. Probleem ei ole juhtme elektrijuhtivuses
Oot oot, kui juhtme ühendusele ja isolatsioonile lasta isekahanduv peale, lämbub lamda ära või? Mis kuradi õhku lambdal vaja on? Kuhu kohta? Mille jaoks?

Googelda. Lühidalt toimub o2 osakeste liikumine ja läbi selle tekib pinge mida siis mõõta. Kui õhu ja heitgaasi o2  vahe on väike ei ole liikumist ja ei ole pinget, kui segu rikkam ja vahe suurem tekib ka osakeste liikumine ja saame andurilt pinge. 
Kindlasti keegi siin oskab targemas keeles lahti seletada.
Vasta
#14

(19-12-2017, 00:30 AM)janek555 Kirjutas:  
(19-12-2017, 00:21 AM)viplala Kirjutas:  
(18-12-2017, 23:14 PM)janek555 Kirjutas:  Lambda andur vajab tööks õhku,mitte palju aga ikkagi,kui tõkestate jootes ja termokahanevat kasutades andurisse pääseva õhu,siis andur ei saa enam töötada. Probleem ei ole juhtme elektrijuhtivuses
Oot oot, kui juhtme ühendusele ja isolatsioonile lasta isekahanduv peale, lämbub lamda ära või? Mis kuradi õhku lambdal vaja on? Kuhu kohta? Mille jaoks?

Googelda. Lühidalt toimub o2 osakeste liikumine ja läbi selle tekib pinge mida siis mõõta. Kui õhu ja heitgaasi o2  vahe on väike ei ole liikumist ja ei ole pinget, kui segu rikkam ja vahe suurem tekib ka osakeste liikumine ja saame andurilt pinge. 
Kindlasti keegi siin oskab targemas keeles lahti seletada.

See asi toimub seal anduri sees aga mitte kaablites,kaabel ise roostevabast kuna vask kaabel seal
kaua ei käi Kaableid saab joota küll,niihästi ei önnestu nagu vask kaabliga aga toimib..

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#15

Mööda kaablit liigub ainult elektriimpulss mitte o2 osakesed. Googeldades peaks samuti kainet mõistust säilitama.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#16

(18-12-2017, 23:14 PM)janek555 Kirjutas:  kui tõkestate jootes ja termokahanevat kasutades

Anduri juhtmed on väljaspool ja ei takista midagi. 
Saltseriga jootes neutraliseeritakse happejäägid soodalahusega.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#17

(19-12-2017, 01:20 AM)viplala Kirjutas:  Mööda kaablit liigub ainult elektriimpulss mitte o2 osakesed. Googeldades peaks samuti kainet mõistust säilitama.
Kunagi boschi andurit ostes sain just sellise seletuse ja joonise paigalduseks, kus jootmine ei olnud lubatud. Ei mäleta enam mis autole see läks,aga selline selgitus oli. Nendel anduritel millest tulevad välja peened juhtmed ja mille rüüs on lahtine,nendel ei ole ma ka sellist keeldu karbis näinud.
Vasta
#18

(19-12-2017, 02:09 AM)janek555 Kirjutas:  Kunagi boschi andurit ostes sain just sellise seletuse ja joonise paigalduseks, kus jootmine ei olnud lubatud. Ei mäleta enam mis autole see läks,aga selline selgitus oli.

Ma siin eespool tõin välja ka ühe Boschi video sama teemaga. See on minu meelest üks meelevaldsemaid jurasid mida Bosch on inimestele rääkinud. Ma täpselt ei saagi aru miks, kas siis selle sama paigalduskomplekti pärast mis tuli koos Boschi lambda anduriga osta, et saada rohkem sulli ja rohkem asju pähe määrida või kurat teab mis põhjused seal veel olid. Ma saan aru kui juhtmed oleks mingi lahtise kõri sees, mille kinni tõmbamine siis tõesti suudaks kõris oleva õhu liikumist takistada aga tegemist ju tavaliste juhtmetega. Ei tea, aga niikaua kui keegi loogilist põhjust sellele välja ei oska tuua, nimetaksin ma seda tavaliseks huiamiseks Boschi poolt.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#19

(19-12-2017, 02:30 AM)viplala Kirjutas:  
(19-12-2017, 02:09 AM)janek555 Kirjutas:  Kunagi boschi andurit ostes sain just sellise seletuse ja joonise paigalduseks, kus jootmine ei olnud lubatud. Ei mäleta enam mis autole see läks,aga selline selgitus oli.

Ma siin eespool tõin välja ka ühe Boschi video sama teemaga. See on minu meelest üks meelevaldsemaid jurasid mida Bosch on inimestele rääkinud. Ma täpselt ei saagi aru miks, kas siis selle sama paigalduskomplekti pärast mis tuli koos Boschi lambda anduriga osta, et saada rohkem sulli ja rohkem asju pähe määrida või kurat teab mis põhjused seal veel olid. Ma saan aru kui juhtmed oleks mingi lahtise kõri sees, mille kinni tõmbamine siis tõesti suudaks kõris oleva õhu liikumist takistada aga tegemist ju tavaliste juhtmetega. Ei tea, aga niikaua kui keegi loogilist põhjust sellele välja ei oska tuua, nimetaksin ma seda tavaliseks huiamiseks Boschi poolt.
Väga täpselt ei suuda meenutada enam. Aga see oli kummine kaabel mis lõppes pistikuga. Minule pistik ei sobinud ja siis tuli teha ise ühendus, sealt siis see jutt alguse saigi. Tundus loogiline,et esimene õhku saav koht oli pistik.
Mine tea,ehk oli bluff,aga tegin nii nagu öeldi. Pidin vist isegi tangid selleks ostma,millega pressida sain.
Vasta
#20

Maakeelde tõlgitud ja normaalsele mõistusele arusaadav jutt.
https://et.wikipedia.org/wiki/Hapnikuandur
Ehk siis - elektrijuhtmed hapnikku ei juhi.
Hapniku ligipääsuks on kas spetsiaalne kanal või selleks jäetud juhtmete n.ö. lodevühendus anduriga.
Kui teipida kinni juhtmete väljumiskoht anduril, siis võib hea tahtmise juures tõepoolest ka õnnestuda hapnik kinni puua, aga nii rumal pole vist keegi.
Elupraktika on näitanud, et kõike kuuldut pimesi uskuda ei tohi ja sageli levib ka igasuguseid veel hullemaks tõlgendatud värdversioone kuuldust nagu tuli tolle härra suust, kes oli Särjega telefoni teel nõu pidanud ja üritas mulle siis kuuldu põhjal oma genereeritud versiooni pähe määrida.

Mis jootmise protseduurilist poolt puudutab, siis Marko ja Impreza on oma sõna selle koha pealt öelnud.
Nii oli. fekaal oli neid kokku tinutada, aga hakkama sai ja kestma jäi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne