[poolita] Lambdaanduritega seonduv
#41

(21-12-2017, 16:09 PM)janek555 Kirjutas:  
(21-12-2017, 15:54 PM)Walter Kirjutas:  
(21-12-2017, 13:07 PM)janek555 Kirjutas:  
(21-12-2017, 12:20 PM)Walter Kirjutas:   Olen seda rohkem kui korra teinud, pärast näitu ka kontrollinud ning kõik on korras. 

Kuidas sa seda kontrollid?

Selleks vastavad seadmed olemas, ma kasutasin vag-comi.

Hästi, mina ei tea mis on vag-com,õpeta mulle mida see mõõdab? Kas see mõõdab andurist tulevat pinget,ehk siis voltmeeter? Või on temas endas ka üks lambda andur mis siis kontrollib auto anduri tööd võrreldes enda omaga?

Diagnostikaseadmega saad enam-vähem aru kas asi töötab nii nagu peab, tavalise testriga veel vähem. Päris oluline on kontrollida kas anduri regeerimiskiirus on õige. Signaal peaks rikkast lahjaks lülituma (tühikäigul) vähem kui 100 ms jooksul. Tavaline diagnostikaseade, veel vähem analoogtester selleks võimeline ei ole. 100% kindluse saad ainult ostsilloskoobiga. Kui andurid vananevad, siis eelkõige nende reageerimiskiirus väheneb ja see hakkab segu moodustumist halvasti mõjutama.
Vasta
#42

(21-12-2017, 22:30 PM)ivoalaska Kirjutas:  
(21-12-2017, 16:09 PM)janek555 Kirjutas:  
(21-12-2017, 15:54 PM)Walter Kirjutas:  
(21-12-2017, 13:07 PM)janek555 Kirjutas:  
(21-12-2017, 12:20 PM)Walter Kirjutas:   Olen seda rohkem kui korra teinud, pärast näitu ka kontrollinud ning kõik on korras. 

Kuidas sa seda kontrollid?

Selleks vastavad seadmed olemas, ma kasutasin vag-comi.

Hästi, mina ei tea mis on vag-com,õpeta mulle mida see mõõdab? Kas see mõõdab andurist tulevat pinget,ehk siis voltmeeter? Või on temas endas ka üks lambda andur mis siis kontrollib auto anduri tööd võrreldes enda omaga?

Diagnostikaseadmega saad enam-vähem aru kas asi töötab nii nagu peab, tavalise testriga veel vähem. Päris oluline on kontrollida kas anduri regeerimiskiirus on õige. Signaal peaks rikkast lahjaks lülituma (tühikäigul) vähem kui 100 ms jooksul. Tavaline diagnostikaseade, veel vähem analoogtester selleks võimeline ei ole. 100% kindluse saad ainult ostsilloskoobiga. Kui andurid vananevad, siis eelkõige nende reageerimiskiirus väheneb ja see hakkab segu moodustumist halvasti mõjutama.
Aitäh selgitamast,aga sellega olen ma kursis. Ma lihtsalt ei teadnud,et mis asi see vag-com on. Ossilograaf,tester ja ka diagnostikaprogramm (minul siis launch) on mulle tuttavad ja kasutusel. 
Huvitav on see jutt erinevatest anduritest,kahtlustasin seda isegi,et neid on erinevaid. Kogu see jutt siin paneb huvi tundma,et kuidas reaalselt mõjutab anduri tööd vähene õhu ligipääs.
Vasta
#43

(21-12-2017, 08:56 AM)stihl Kirjutas:  
(21-12-2017, 02:43 AM)tiitnato Kirjutas:  Oma tagasihoidliku mehaaniku praktikaga (20aastat) 

Tundub, et 20st aastast ei piisagi, et lihtlabase lambda tööpõhimõtet selgeks saada. Big Grin Big Grin Big Grin
Funktsionaalsest lugemisoskusest rääkimata.
(Jutt oli ju, et hapnik liigub läbi juhtme lambdasse, mitte ajju.)
   

jah mismoodi andur toimib ja kuidas tema töötab tean hästi , kuid siin vahepeal juba oli ka jutt et aju imeb läbi juhtme hapniku...
eks lugege natuke huumoriga ja ärge olge nii pagana tõsised
 
Kuna siin mindi minu pihta isiklikuks , siis austatud Härra mine võta nüüd mõni andur ja mõtle veel  30 aastat kust see õhk sisse pääseb . 
 Anduri korpus ei ole hermeetiline , ja sealt tuleb see vajalik õhk , mitte hapnik, lihtsalt õhk . See et antud videos on juhtme juurde see joonistatud on kunstniku mure .   Et olla kindel oma praeguses väites kontrollisin päris mitmed andurid üle .

  Sellised müstilised teooriad tekivad enamasti siiski inimeste teadmatusest  ja tihti tekib inimesel siis liigne enesekindlus millega räägitakse teistele samsugustelt legende edasi .   Noo see sobib põhimõtteliselt iga vandenõu teooria kohta , või vähemalt enamike.

 ärge nüüd viha pidage ja oleme mõistlikud  Smile 
  asjad on tegelikult tihti lihtsamad kui algul tunduvad  
Vasta
#44

Õhk liigub mõõda juhet ainult lairiba lambdal. Sellist lambda andurit ei saa ega tohi remontida juhtmete liitmise teel, ainult terviku vahetus päästab. 1,2,3 ja 4 juhtmelised lambdad on zirconiumoksiidi baasil ja teine sort 4 juhtmelisi on titaniumoksiidi baasil tehtud. Vahe on selles, et esimene töötab 0-1v teine 0-5v. Lairiba lambda testimine on oluliselt keerulisem kui teised, kuna seal mõõdetakse voolutugevuse kõikumist ja pinget. Ja õhku saavad need zirconium ja titaanium lambdad sealt samast kust juhtmed korpusest väljuvad. Joota neid juhtmeid on raske ja varem toodi põhjenduseks, et jootmisel tekkiv kuumus rikub lambda. Kuigi pole täheldanud, et jootmine lambdat rikkunud oleks. Siiski klemmidega ühendamine palju kiirem meetod. Lisaks tüüpilise lambda anduri tööiga on kuskil 160 000 km kui mootor on tipp topp korras.
Vanusega muutub võnke amplituud järjest pikemaks kuni lõpuks jääb graafikuks kriips ehk surnud lambda.
Vasta
#45

Tervist .

 Tõmban lamda anduri teema uuesti käima - VW Passat 1,8l turbomootoriga , 110 kW, ehitusaasta 2005 heitgaasid ei vasta normile , Speedster ei aidanud , järgmine asutus kuskil endise Kalevi kommivabriku juures ilmselt ajab ka "käpad" püsti , selgeks on saanud : külma mootoriga on heitgaas normis , niipea , kui mootor soojaks käib , on gaaside koostis vale .
 Diagnostikaga tegelevad spetsialistid pakuvad veaks nn. chipitud aju , mida pakuvad foorumlased , kuhu abi saamiseks pöörduda või on keegi foorumlastest ise nõus aitama ?

 Edvard .
Vasta
#46

(22-10-2019, 18:58 PM)edvard Kirjutas:  Tervist .

 Tõmban lamda anduri teema uuesti käima - VW Passat 1,8l turbomootoriga , 110 kW, ehitusaasta 2005 heitgaasid ei vasta normile , Speedster ei aidanud , järgmine asutus kuskil endise Kalevi kommivabriku juures ilmselt ajab ka "käpad" püsti , selgeks on saanud : külma mootoriga on heitgaas normis , niipea , kui mootor soojaks käib , on gaaside koostis vale .
 Diagnostikaga tegelevad spetsialistid pakuvad veaks nn. chipitud aju , mida pakuvad foorumlased , kuhu abi saamiseks pöörduda või on keegi foorumlastest ise nõus aitama ?

 Edvard .
Kuidas õli kulu on?
Vasta
#47

Tere.

 Õli kulu kohta , vist normi piires , see tähendab - 8 000 km läbisõidu juures lisasin 0,5 liitrit , aga bensiini , seda läheb linnas 15l sajale , maanteel "peenega" lastes 8-9 l sajale .

Edvard .
Vasta
#48

Pane kirja heitgaasi testi tulemused, siis saab edasi mõelda.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#49

Tere.

 1 mõõtmine :

CO 1,05 % , CO2 14,40 % , HC 106 ppm , O2 0,20 % , lamda 0,974 pöörded 800 CO 1,05 , õli temp 67 kraadi C

2. mõõtmine :

CO 1,06 % , CO2 14,40 % , HC 51 ppm , O2 0,18 % , lamda 0,975 pöörded 2400 CO 1,06 õli temp. 69 kraadi C

Nõnda palju siis heitgaasidest .
Vasta
#50

Küünlad on kõik ühtlaselt tumepruunid või on mõni selgelt erinev?

Kütus on?
Vasta
#51

Tere.

 Nii , nüüd siis lõpuks "tuli ära" see küsimus , mida ootasin ja vastata ei saa , masin Tallinnas , mina siin linnalähedal "maal" .
 mina ise oleksin alustanud süüteküünaldest + õhufilter + kompressiooni mõõtmine ( äkki lekib mõni väljalaskeklapp oli esimene mõte kaedes HC näitu ) , aga see pidi loll jutt olema , siis ... loll annab järele . Siiski peaks diagnostika seadmed süütevoolu kõvera järgi hõreda silindri ära näitama vähemalt ennemuistsel ajal näitasid .
Homme pidi minema külge teine lamda andur prooviks , aga kas see ka midagi muudab ?

 Jatkuu ...
Vasta
#52

Jätkub ...

Bensiin Neste 95 "kraadine"
Peenete aparaatidega toimetavad diagnostikud vist süüteküünlaid autolt maha ei keera , vist näevad küünalde tööd ekraanilt .
 Ise arvan - tihedate klappidega , korras süütesüsteemi ja lamda anduriga bensiinimootoriga sõiduauto peaks ilma katalüsaatorita heitgaasinormidesse mahtuma .

Edvard .
Vasta
#53

perses süütepooli ütleb küll diagnost ära ja mootoris ka vibra,aga poolpiduse küünla?ise vahetaksin ka 95solgi bensiini vastu välja.
Vasta
#54

....ja viska uus katt alla ja korras!

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#55

(22-10-2019, 22:12 PM)edvard Kirjutas:  Tere.

 Nii , nüüd siis lõpuks "tuli ära" see küsimus , mida ootasin ja vastata ei saa , masin Tallinnas , mina siin linnalähedal "maal" .
 mina ise oleksin alustanud süüteküünaldest + õhufilter + kompressiooni mõõtmine ( äkki lekib mõni väljalaskeklapp oli esimene mõte kaedes HC näitu ) , aga see pidi loll jutt olema , siis ... loll annab järele . Siiski peaks diagnostika seadmed süütevoolu kõvera järgi hõreda silindri ära näitama vähemalt ennemuistsel ajal näitasid .
Homme pidi minema külge teine lamda andur prooviks , aga kas see ka midagi muudab ?

 Jatkuu ...


Küünalde ja filtrite vahetus oleks esimene asi mida teha. Alati tuleks alustada lihtsatest asjadest, seda enam, kui pole teada millal viimati tehtud, või sellest aega palju möödas.
Süütevoolu kõvera järgi näeb tõesti ära ka hõreda silindri aga sama tulemuse annab ka halb süüteküünal, pragu poolis/küünlajuhtmes jne. Lühidalt sekundaarpinge KV tipp on oluliselt madalam, kui silindris surve madalam aga samas, kui küünla vahele tahm on tekkinud tekib sama olukord. Loo moraal on see, et alustada lihtsatest asjadest, 95% juhtudest need aitavad.
Vasta
#56

Oli kunagi üks autu millel co näit paigast. Mootoril oli ka muid hädasid, seega läks terve mootor vahetusse. Vahetatud mootoril sama häda, co ikka kõrge. Diagnost ei näitand midagi (suht vana masin ka). Kuna mina selle uue mootori müüsin, sain esimese laksu ikka kohe ise, et müüsin kohviks lastud mootori. Otsisin viimased tüv paberid isegi välja, mille järgi näidud väga head. Ega siis midagi, poisid uurisid edasi ja lõpuks olevat viga olnud katki hõõrdunud/lühises tagakojamehe juhtmestikus. Novot, ei tea mida see täpselt mõjutas, aga pärast kordategemist igatahes co jälle korras. Mitte et see kuidagi antud muret lahendada aitaks, aga infoks ikka, et alati pole see viga päris ilmselge..
Vasta
#57

Tere.

 Tänan vastajaid !

 Bensiiniks on siis millise müüja milline segu ?
Külma mootoriga on "gaasid" korras , see viib mõtted pekkis aju , lamda juurde juurde .

Edvard .
Vasta
#58

Mitte ilmtingimata. Külma mootoriga on auto juhtplokk nö open loop situatsioonis, ehk ta ei vaatagi lambda näite, vaid töötab ettekirjutatud väärtuste baasil. Kui mootor saab soojaks, siis lülitub auto close loopi, ehk hakkab töötama erinevate sisendite baasil, kaasa arvatud lambda.
Vasta
#59

Olen siin varem kirjutanud, et minu Lacetti ei talu linnavahel 4. käiku. Siis hakkab peagi mootorikujuline tuli põlema, mille kustutab mõni minut gaas põhjas 5. käiguga sõit. Kuna see ei meeldi riigiametnikele, olen sunnitud alla 70 kasutama 3. või vähemaid käike. Lihtsalt infoks katalüsaatoriga autost. Pole selle kollase tulega ülevaatusel käinud, siis ei tea ka näitusid sel ajal.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#60

Olles kokku puutunud paljude vag grupi autode heitgaasi probleemidega siis enamasti saavad need alguse kulunud ja/või mitte hooldatud mootorist. Teemakangelase mootorile pakuks pimesi veaks: liig palju õli satub silindrisse. Tuleks uurida lähemalt lambda signaali muutumist mootori soojenemisel.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne