Riik on hakanud töökohti looma. Teekasutustasu

(04-01-2018, 19:47 PM)Janka Kirjutas:  Sa Võsa tegeled ikka tatinämmutamisega. Kiitlesid siin küll ,et oled elanud siin ja seal... jne...
Võib-olla oledki, aga millal see toimus? Kui viimasel kümnel aastal, siis oled võõraid maid ja riike vaadates jätnud kahe silma vahele palju detaile. Võib-olla oled näinud ainult seda klantspoolt, mida sulle näidata on tahetud ehk seda, mis vaateakendelt vastu säras. Nagu turismireisil. Nagu enamus mu eestlastest töökaaslasi, kes puhkepäevadel enese ees vedelevast õllepurgist kaugemale pole näinud. Jutt siis nendest, kelledega olen väliskomandeeringutes viibinud.
...
Väga ilus õpikunäide funktsionaalse lugemisoskuse ... piiratusest. Loeb, aga ei mõista. Toungue Aga tänan edasiviiva ja arendava kriitika eest, see teeb nahka paksemaks.

Mind ei püüa turisti klantspildiga. Oma töö tõttu tean üsna hästi, millist sitta peab sööma Saksa põllumees oma toetuste kättesaamiseks või kui palju tööd tegema Inglismaa farmer. Samuti oman mõningast ülevaadet sealsete järelvalveasutuste töötavadest ja reeglitest. Vat prantslastest pole ma veel päris hästi sotti saanud: reeglid on neil kõvad, kontrollbürokraatia ka, aga vat reaalelus need kaks vist ei lõikugi tegeliku eluga, kui maapiirkonnas ringi vaada... Ning siit tulebki suur vahe: vanades riikides osatakse teha vahet olulise ja mitteolulise vea vahel. Enamasti. Kuigi mitte alati, eriti juhtumil, kui kontrollijaks on sotsiaaldemokraatliku ajupesu saanud juurteta linnainime. Nemad lähtuvadki seadusetähest sõna sõnalt ja tulemuseks on järjest enam samaugust sitta, mida siin praegugi näha saab. Õnnetuseks on sääraseid iga aastaga järjest enam. Selles on isand Jankal tuline õigus, et vat kunagi olid asjad paremini. Olid jah. Rolleyes

Ma jään siiski arvamusele, et meie seadustel pole viga miskit, aga vat rakendamises on kõvasti arenguruumi. Eriti karistuse vältimatuses tõelise sigaduse eest. Sest suur osa tänapäeva inimesi ei ole võimelised ilma malakahirmuta elama. Kahjuks... Mis omakorda tähendab, et pisemad apsakad ei peaks päädima maksimaalse karistusega preventiivsel eesmärgil.

Mis puudutab EL bürokraatiat ja sinisilmselt Brexitikiitmist, siis ootame ära brittide esimese täisaasta väljaspool EL ning räägime siis uuesti sellest, kui hea on neil üksinda olla. Võib-olla ongi parem - me ju ei tea. Aga praegu üldtunnustatud majandusteooriate alusel vist ei ole. Nii viie aasta pärast on selge, ka eksivad tänased teooriad või oli ikkagi õigus neil, kes peavad Nigel Farage süüdimatuks jobuks ja Brexitit Briti ajaloo teiseks suurimaks veaks.

Ma olen väga ettevaatlik ESTixi teemal - me oleme liiga väikesed, liiga ahvatleva koha peal ja liiga kergeusklikud, et kuigi kauaks väljaspool EL püsti püsida. Võib-olla ka liiga laisad, nagu üks mu Saksa tuttav armastab tögamisi öelda - me puhkavat tervelt pool pühapäeva... 

Samas on EKRE valimisvõidu korral reaalne arenguststenaarium EL väljaastumine juba aastaks 2021. Kui kalliks säärane "iseseisvus" meile läheb, ei oska ma praegu isegi arvata. Kuid mõnus ega mugav see olema ei saa. Samas oleks ahvatlev lasta üsna pohhuistlikult homsesse suhtuvate lõuna-euroopa liikmesriikide uputatavast laevast enne, kui see lõplikult põhja läheb. Sest järgmist Kreeka pankrotti EL riikide rahanduslik üksmeel üle ei ela.

Isand Janka, milline on Sinu lahendus Eesti jaoks? Peale minu materdamise, millest riigi tuleviku tarbeks suurt tolku ei ole? Toungue
Vasta
Lightning 

Raha , palju raha ja veel palju rohkem raha on vaja , et valitsejate eluvõõraid valimislubadusi kasvõi osaliselt täita , kellele tasuta ühistransport , kui on tõestatud , et maakohtades on peamine liikumisvahend sõiduauto , ühistransport /ka tasuline/ pole võimeline tagama maal elavatele inimestele nende sõitude vajadust täitma , aga minister lubas ja TA tuleb . See siis üks näide .
 Aga kas EKRE võimule saades äkki sarnaselt sotsidele , kesk ile ja nende puudlile IRL ile tõeliselt suure raha juurde pääsedes klaari pead ja selget mõistust ning puhast ja ausat meelt ei kaota ?
 Ees on karm ja raskete valikute aeg ,seda nii laiadele rahvmassidele , ettevõtjatele kui ka valitsejatele , eks tahavad nemad end nüüd ja praegu ning ka tulevikus võimul hoida , ilmselt selles võimulpüsimise madinas tehakse nii mõnigi uperpall ja tagurpidisalto .
 Teada on sotside soov kehtestada omandi maks , maksustada kõik sõidukid  , mida kõike veel nad maksustada , regullida ja keelustada nad soovivad , õudne
Vasta

Võtke rahulikult, veel. Suurem ralli algab paari aasta pärast kui Eu enam Eestit arengumaaks ei liigita ja Gb ei panusta enam Eu´sse. Siis näeme kõik kuidas kivist sorinal vett jookseb. Kui muidugi Eu veel püsti on.
Vasta

(04-01-2018, 22:32 PM)v6sa Kirjutas:  Samas on EKRE valimisvõidu korral reaalne arenguststenaarium EL väljaastumine juba aastaks 2021. Kui kalliks säärane "iseseisvus" meile läheb, ei oska ma praegu isegi arvata. 

Kas keegi tõesti usub, et EKRE võiks valmised nii rängalt võita, et saaks 40+ kohta riigikogus? Mina ei usu. Ja tõenäoliselt ükski koalitsioonipartner EstXIT-iga kaasa ei läheks. Valisin neid eelmine kord ja ilmselt valin ka järgmisel korral aga samas loodan, et oma kõige radikaalsemate ideede teostamiseks nad kunagi jõudu kokku ei saa.

Praegust kommunistide laiamist vaadates arvan, et EKRE ja Refi koalitsioon oleks suhteliselt teretulnud nähtus. Tasakaalustaks teineteist.
Vasta

Elegantne moodne meesseks on ka see, et mikimaa kastikaid omavad eraisikud saavad ilma vaseliinita nii, et tolmab. Isegi solidooli ei raatsita kasutada. Elementaarne oleks see, et sõiduki täismassi kahandatakse aga ei, aborigeenilt tuleb viimnegi sent välja.ikkuda.

Ainus toimiv lahendus on teha autole vineerist uus kandiline esiots, mis ei meenuta ühtegi tehasetoodangu autot ja siis iseehitatuna arvele.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(04-01-2018, 22:32 PM)v6sa Kirjutas:  Isand Janka, milline on Sinu lahendus Eesti jaoks? Peale minu materdamise, millest riigi tuleviku tarbeks suurt tolku ei ole? Toungue

Minu arust võiks alustada demokraatia ümbervaatamisest riigis. Näiteks võiks olla igal erakonnal üks hääl seadusloomes, rahval üks (elektrooniline) hääl, ning inimesed saaksid riigipiruka juurde talle antud häältearvuga, mitte 'ümber tõstetud' häälega. Riigikogus oleks ka eraldi seisev tuumik, nn tarkade klubi, kuhu kuuluksid eraldi valimistega sisse saanud inimesed aga selle vahega, et nad oleksid kõik kas teadlased, mingid kraadiga tegelased vms ja ei ole ühegi erakonna liikmed. Ka neil oleks kokku üks hääl. Vot siis kui näiteks ainult kümme häält on mängus, et võtta vastu mingi x seadus, oleks nendel häältel kaalu. Seal oleks lobistamist riigikogus ja avalikkuse ees, tõestamist väitlemist ja palumist, rahvaga suhtlust ning avalikku arutlemist ja muid demokraatia põhiväärtusi. Jääks ära igasugune teerullimine üle enamuse tahte. 

Jah... seaduste vastuvõtmine hakkaks venima, läheks aeglasemaks, kuid kvaliteet tõuseks. Ja aega meil on.
See mõte on väga toores, ärge seda kõike väga tõsiselt võtke, kuid see oleks koht kuhu liikuda, et elu kõigile paremaks läheks, mitte ainult firmadele, rikastele või teatud gruppidele ja teatud inimestele.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Teadlastest tarkade klubi , ei ole usku , aga valimissüsteem vajab kindlasti muutmist,  kusjuures , valitud saadikut peab olema võimalik "tagasi kutsuda" , praegu on seal mõni , kes muidu omale lexust või ameerika täismõõdulist ilma riigikogulase palgata soetada ilmaski ei suuda , kas sellised saadikud eraettevõtluses palgatöötajana hakkama saaksid ja samasuguseid sõidukeid soetada suudaks , pole kindel.
Vasta

(04-01-2018, 23:43 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Elegantne moodne meesseks on ka see, et mikimaa kastikaid omavad eraisikud saavad ilma vaseliinita nii, et tolmab. Isegi solidooli ei raatsita kasutada. Elementaarne oleks see, et sõiduki täismassi kahandatakse aga ei, aborigeenilt tuleb viimnegi sent välja.ikkuda.

Ainus toimiv lahendus on teha autole vineerist uus kandiline esiots, mis ei meenuta ühtegi tehasetoodangu autot ja siis iseehitatuna arvele.

Auto24 järgi nn tava kastikate (RAM/F150) täismassid jäävad alla 3500
Vasta

(05-01-2018, 08:44 AM)Raigo Kirjutas:  
(04-01-2018, 23:43 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Elegantne moodne meesseks on ka see, et mikimaa kastikaid omavad eraisikud saavad ilma vaseliinita nii, et tolmab. Isegi solidooli ei raatsita kasutada. Elementaarne oleks see, et sõiduki täismassi kahandatakse aga ei, aborigeenilt tuleb viimnegi sent välja.ikkuda.

Ainus toimiv lahendus on teha autole vineerist uus kandiline esiots, mis ei meenuta ühtegi tehasetoodangu autot ja siis iseehitatuna arvele.

Auto24 järgi nn tava kastikate (RAM/F150) täismassid jäävad alla 3500

Arusaadavalt kirjutan ma siin nendest mikimaa kastikatest, mille täismassid ületavad 3500 kg.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(05-01-2018, 00:58 AM)edvard Kirjutas:  Teadlastest tarkade klubi , ei ole usku , aga valimissüsteem vajab kindlasti muutmist,  kusjuures , valitud saadikut peab olema võimalik "tagasi kutsuda" , praegu on seal mõni , kes muidu omale lexust või ameerika täismõõdulist ilma riigikogulase palgata soetada ilmaski ei suuda , kas sellised saadikud eraettevõtluses palgatöötajana hakkama saaksid ja samasuguseid sõidukeid soetada suudaks , pole kindel.

Selliseid, kes palga pärast sinna trügivad, et tegelikult ikka suhteline vähemus.

Minu meelest on praeguse aja kõige õudsam poliitnähtus ikka broilerlus ehk uue põlvkonna poliitikud, kes pole elus päevagi päris tööd teinud. Oli meil üks selline ka peaministriks vahepeal. Vot sellised ebakompetentsed inimesed kõrgetel kohtadel on minu silmis küll üks peamisi põhjuseid, miks meie riik on jõudnud sinna kus ta on.


Üldse igasugune pädevus - kui veel 90.-datel üritati ministriteks panna inimesed, kes oma valdkonnast midagigi teavad, siis nüüd enam mitte. Ja varem olid vähemalt nõunikud oma ametinimetuse vääriliselt pädevad, siis nüüd on ka nõuniku kohad määratud poliitilisele järelkasvule. Kui otsustajate ringis pole mitte ühtegi inimest, kes valdkonna spetsiifikast midagi taipaks, siis polegi ju võimalik mingit head nahka loota.
Vasta

Küll see laieneb kõigile. 

https://www.aripaev.ee/uudised/2018/01/0...-mail+Link
Vasta

(05-01-2018, 09:14 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(05-01-2018, 08:44 AM)Raigo Kirjutas:  
(04-01-2018, 23:43 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Elegantne moodne meesseks on ka see, et mikimaa kastikaid omavad eraisikud saavad ilma vaseliinita nii, et tolmab. Isegi solidooli ei raatsita kasutada. Elementaarne oleks see, et sõiduki täismassi kahandatakse aga ei, aborigeenilt tuleb viimnegi sent välja.ikkuda.

Ainus toimiv lahendus on teha autole vineerist uus kandiline esiots, mis ei meenuta ühtegi tehasetoodangu autot ja siis iseehitatuna arvele.

Auto24 järgi nn tava kastikate (RAM/F150) täismassid jäävad alla 3500

Arusaadavalt kirjutan ma siin nendest mikimaa kastikatest, mille täismassid ületavad 3500 kg.

Mulle endalegi tuli see natuke üllatusena, aga kui ma veits uurisin seda asja, siis selgus, et suur hulk "ameerika kastikaid" on arvel M1G kategoorias. Seda isegi juhul kui täismass on üle 3,5T. Ehk siis tegu on sõiduautoga. Ja neid ei maksustata. Muidugi ei tasu sassi ajada lubade kategooriat, see käib ikka puhtalt täismassi järgi, ning C täht on vajalik ka üle 3,5T sõiduauto puhul.
Keerulisem on seis neil, kes on oma "ameerika kastika" veoauto kategooriasse susserdanud, neil on siis passis N2 või N2G (N1 on ainult kuni 3,5T) ja see maksustatakse. See eriti tavaline firmaautode puhul, sest seni oli N kategooriaga ju märksa soodsam seis maksustamise osas.
Vasta

(05-01-2018, 11:58 AM)olli Kirjutas:  
(05-01-2018, 09:14 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(05-01-2018, 08:44 AM)Raigo Kirjutas:  
(04-01-2018, 23:43 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Elegantne moodne meesseks on ka see, et mikimaa kastikaid omavad eraisikud saavad ilma vaseliinita nii, et tolmab. Isegi solidooli ei raatsita kasutada. Elementaarne oleks see, et sõiduki täismassi kahandatakse aga ei, aborigeenilt tuleb viimnegi sent välja.ikkuda.

Ainus toimiv lahendus on teha autole vineerist uus kandiline esiots, mis ei meenuta ühtegi tehasetoodangu autot ja siis iseehitatuna arvele.

Auto24 järgi nn tava kastikate (RAM/F150) täismassid jäävad alla 3500

Arusaadavalt kirjutan ma siin nendest mikimaa kastikatest, mille täismassid ületavad 3500 kg.

Mulle endalegi tuli see natuke üllatusena, aga kui ma veits uurisin seda asja, siis selgus, et suur hulk "ameerika kastikaid" on arvel M1G kategoorias. Seda isegi juhul kui täismass on üle 3,5T. Ehk siis tegu on sõiduautoga. Ja neid ei maksustata. Muidugi ei tasu sassi ajada lubade kategooriat, see käib ikka puhtalt täismassi järgi, ning C täht on vajalik ka üle 3,5T sõiduauto puhul.
Keerulisem on seis neil, kes on oma "ameerika kastika" veoauto kategooriasse susserdanud, neil on siis passis N2 või N2G (N1 on ainult kuni 3,5T) ja see maksustatakse. See eriti tavaline firmaautode puhul, sest seni oli N kategooriaga ju märksa soodsam seis maksustamise osas.

Desinformatsioon. Maksmine käib täismassi järgi. Punkt.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(05-01-2018, 13:40 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Desinformatsioon. Maksmine käib täismassi järgi. Punkt.

Täismassi järgi küll, aga siiski N-kategooria autodel, mitte M kategooria autodel.
§ 1901.  Teekasutustasu
 (1) Teekasutustasu on rahaline kohustus, mille tasumine annab isikule õiguse kasutada käesoleva seaduse §-s 1902 nimetatud sõidukiga avalikult kasutatavat teed kindla ajavahemiku jooksul.

 (2) Teekasutustasu kohustusega veoauto ja selle haagisega avalikult kasutatava tee kasutamise õiguse periood algab teekasutustasu tasumisest, kui teekasutustasu tasuja ei ole tasumisel määranud hilisemat kehtima hakkamist.
[RT I, 04.07.2017, 5 - jõust. 20.12.2017]

§ 1902.  Teekasutustasu objekt
  Teekasutustasu tasutakse üle 3500-kilogrammise täismassiga veoauto ja selle haagise eest.
[RT I, 04.07.2017, 5 - jõust. 20.12.2017]

§ 1903.  Teekasutustasu määr
 (1) Teekasutustasu määr sõltub veoauto ja selle haagise täismassidest, telgede arvust ning veoauto heitgaasiklassist.


USAkrusad kipuvad praegu vist enamasti olema N2 või N2G?
Vasta

(05-01-2018, 13:40 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Desinformatsioon. Maksmine käib täismassi järgi. Punkt.

https://teetasu.ee/info
Tasu tuleb maksta üle 3500-kilogrammise täismassiga veoauto ja selle haagise eest. 

https://www.mnt.ee/et/soiduk/soidukite-j...ategooriad

Tsitaat:
  • M1 kategooria (sõiduauto) on sõiduk, millel lisaks juhiistmele ei ole rohkem kui kaheksa istekohta.
  • N1 kategooria (kaubik) on sõiduk, mille täismass ei ületa 3,5 t.
  • N2 kategooria (veoauto) on sõiduk, mille täismass on üle 3,5 t, kuid ei ületa 12 t.
  • N3 kategooria (veoauto) on sõiduk, mille täismass on üle 12 t.
Edit. 
Tsitaat:USAkrusad kipuvad praegu vist enamasti olema N2 või N2G?

Kastikatel vist enamasti jah, aga nt Hummerid tunduvad päris tihti M1G olema. Aga kindlasti on ka seal isendeid, mis kunagi firmaautoks ostmise tõttu N2 alla tehtud.
Vasta

Mul siin üks üritas väita, et peab ka enda JCB kopa eest maksma, mida ma muidugi eriti ei usu.
Vasta

(05-01-2018, 14:29 PM)Romka Kirjutas:  Mul siin üks üritas väita, et peab ka enda JCB kopa eest maksma, mida ma muidugi eriti ei usu.

See peaks olema LM kategooria ja maksma ei pea. Ma olen muidugi üsna veendunud, et ega süsteem vabatahtlikult antud rahast ära ei ütle. Big Grin
Vasta

Ma proovisin sõiduauto eest maksta, neile see sobib.

Loomulikult jäi makse tegemata aga süsteem on ehitatud raha teenimiseks, mitte reeglitest kinni pidamiseks
Vasta

(05-01-2018, 13:58 PM)olli Kirjutas:  https://teetasu.ee/info
Tasu tuleb maksta üle 3500-kilogrammise täismassiga veoauto ja selle haagise eest. 

Mis saab, kui pukseerin veoautoga teist teh rikkega korvtõstukit jäiga kolmnurk ühendusega? kas see on haagis, ja pean maksu maksma või seade, kui on reg numbrid maha võetud ja taga aeglase sõiduki märk ja pukseerin 20 km/h?

Liiklusseadusest:

 9) haagis on mootorsõidukiga haakes liikumiseks valmistatud või selleks kohandatud sõiduk. Haagiseks ei loeta pukseeritavat seadet ega vahetatavat pukseeritavat seadeldist;
 73) sõiduk on teel liiklemiseks ettenähtud või teel liiklev seade, mis liigub mootori või muul jõul;
 81) tee on jalakäijate või sõidukite liiklemiseks avatud rajatis või maaomaniku poolt liikluseks ettenähtud muu ala. Tee koosseisu kuuluvad ka teepeenrad, eraldus- ja haljasribad. Olenevalt pealiskihist jagunevad teed kattega teeks, kruusateeks ja pinnasteeks. Kattega tee on tsemendi, tuha või bituumeniga töödeldud materjalist kattega (asfalt-, tsementbetoon- või muu selline kate) ning kiviparketi ja munakivisillutisega tee. Kruusatee on kruusast, kruus- või killustikliivast või killustikusõelmetest tee. Pinnastee on põllu-, metsa- või muu selline pealiskihita tee, mis on teeks rajatud või sõidukite liikumise tulemusena selleks kujunenud;

 86) traktor on rataste või roomikutega põllu- või metsatööks ettenähtud mootorsõiduk, millel on vähemalt kaks telge ja mille valmistajakiirus on vähemalt kuus kilomeetrit tunnis. Traktoriks ei loeta auto alusel valmistatud eritöömasinat;

Sõna "seade" kohta paraku mõiste puudub

Või hoopiski see...?

58) pukseeritav seade on mootorsõiduki haakes järelveetav või ees tõugatav mehhanism, konstruktsioon, ehitis või muu seadis, millel on vähemalt üks ratas, mis püsivalt maapinnale toetub;

[Pilt: 258.jpg]

...Mootoriga sõitev 4 rattaga juhitav "teel" liikuv ...?  mis asi?...sõiduk?

Parimat  h2rra

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

Võib olla ka T5, sõltuvalt esmaregistreerija soovist. Aga kummalgi juhul ei lähe maksu alla.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 8 külali(st)ne