(11-01-2018, 12:20 PM)vanapagan Kirjutas: Mis mõtted olid küll sellel meistril peas kui ta Scioni saapakarbist sellise kulguri kujundas. Minu mõistus küll ei luba võrrelda Scioni ja V8 mootoriga USA bussi.
Jarmo teema on üldiselt väga huvitav ainult viimasel ajal on kaldunud kuidagi kummaliseks.
Ilmselt sellised mõtted, et miks peaks tänapäevane auto olema lihtsalt igav halli massi sulanduv ese, kui ka sellele saab mingit vunki lisada ning tehes seda pealegi veel stiilikohaselt ajastutruude detailidega, sest isegi ju näiteks veljed on väiksemõõdulised.
Muide, V8 on siin meie kohalikul tasemel küllaltki ülehinnatud asi selles mõttes, et väga suur osa
customeid, vänne,
trucke jne mujal, teemasse süvenevas ning veidike teadlikumas maailmas, olid ja on siiamaani ridakuuega. Näiteks
bomb lowrideri žanri puhul on see ridakuue plärisev käristamine lausa konkreetset stiili defineeriv detail ja see ei ole viga, vaid eesmärk.
Siin neljakümnesekundilises videoklipis saab hea kiire ülevaate sellest saundist:
https://www.youtube.com/watch?v=h8zBcro2dAE
Saavutatakse enamjaolt
glasspack/cherry bomb summutitega
.
Natuke aga muidu veel selgitusi siis tolle kummalise käitumise kohta. Tuleb vast veidike tiraad, aga vajab selgitamist.
Kuigi tõesti on palju inimesi, kellele sellised tänapäevased mikstuurid ei meeldi, siis see ei vähenda fakti, et ka see konkreetne Scion on osa kustomkultuurist ning alamjaotusena kuskil
seventies style vanning teemas. Samamoodi nagu on osa kustomkultuurist ka
minitrucki ja sellega tugevalt seonduv kaheksa- ning üheksakümnendatel populaarsuse tipul olnud nö "
euros" - niiviisi kutsuti erinevaist enamjaolt jaapani päritolu (!) autodest tehtud
lowridereid. Tõin võrdluseks just need, sest kuigi olles toona modernsed autod, on nad samuti väljunud igasugustest puritaanlikest arhitektuuripiiritlustest, kuid sellest kõigest hoolimata siiski osa teemakohasest kultuurist.
Minitruck'i skene elab muidugi edasi ja kuigi seda viljeletakse endiselt ka "
true OG" (loe: vanakool) vaimus, siis tänapäeval tähendab see paljuski ka suurte velgedega ning täiesti kõhuli lastud SUV-e ja kastikaid.
Euros / Euro lowriders
Minitruck
Kaasaegne
slammed SUV/pickup teema
Muide - too Scion on rohkem traditional kui siinne Wagoneer ja seda just erinevate lähenemiste tõttu.
Ka tänapäeval moodne žanr
stance on tegelikult kustomkultuur (kuigi siinkohal oleks juba õigem kasutada väljendit "
custom", sest "
kustom" on pigem
traditional suund), sest see ongi lihtsalt tänapäevane lähenemine tänapäevaste toorikutega. Sõideti ju ka viie-kuue-seitsme- ja muudel kümnendail otse autosalongist kohe Barrise, Watsoni või mõne muu guru juurde, et autole karakterit lisada ning tol hetkel oli just see "tänapäev".
Foorumites nende teemadega üritan tutvustada kogu kustomkultuuri erinevaid tahke ja kuna see ala on lai ning paljude alamstiilidega, siis kindlasti leidub ka asju, mis kõigile ei meeldi, aga mis ometi ei vähenda nende asjade olemust ja sobivust. See, et mingi projekt-film-muusika-vms ei ole kellegi maitse, tähendabki ainult seda, et see lihtsalt pole tema maitse ja mitte seda, et asi ise oleks selle isiku maitse tõttu halb. Jah, on muidugi erandeid ja leidub ka tõeliselt halbu asju, mis isegi maitsest olenemata ongi kehvad, kuid enamikel juhtudel on asi lihtsalt selles, et inimestel on millegipärast tohutu vajadus asjadest "aru saada", selle asemel, et võtta asju lihtsalt sellisena nagu nad on. Kui ei meeldi, siis ei meeldi, nii lihtne ongi. Kõik ei pea olema mingis piiris kinni ja kui kõik teeksid asju mingite limiitide järgi, siis nagu herr imprezagi ütles - võib mõiste
custom ära kaotada ja samahästi siis rõõmsalt kõik ühesuguste hallide asjadega ringi transporteeruda.
PS! Scioni puhul ma ise ei kasutanud kuskil ühtki ülivõrdelist iseloomustust, seega "taevani kiitma" ei päde
PS2! Vanapagan, kuigi kasutasin jutus küllalt otseseid viiteid sinu postile, siis pole see siiski rünnak sinu vastu, vaid püüdsin lihtsalt selgitada, et miks muu hulgas ka see Scion postitatud sai.