Püsikiirus, Kokkupõrke vältija, eesliikujaga vahe hoidja
#21

Kõik on tore ja ilus kuid inimkond liigub sinna poole, et varsti on möku kari valmis, nagu libe nii kõik kraavis, sest ise ei oska juhtida enam. Praegu iga päev näitab vendi kes lootsid esp või jumala peale ja siis kiruvad tee hooldust. Sõidan ise ilma igasuguse lisadetta fordiga kui abs välja jätta. Olen seda tüürinud ka paksult lärtsisel teel 90km/h külg ees, tore ei olnud mitte üldse, kuid selle asemel et kiljuda roolis ja puusse sõita oli sidur-pidur-gaas ja kerge käiguvahetus ning auto jäi ilusti teele. Selliseid juhuseid on ikka ette veel tulnud. Kui sa pole harjunud reageerima ja ootad nina nokkides millal auto sind päästab, siis on jama lugu küll. 
Üks kord juhtub kellegagi miskit ja sa pead vana autoga sõitma, kas siis sõidad otsejoones vastu puud sest polnud vilkuvaid abimehi??
Uuemal autol on isegi esp olemas kuid see nii uimane, et ilma on justkui turvalisem sõita kui ootama jääda, et see mind päästma hakkab
Vasta
#22

Mõnel veoautol, millega sõitnud on olnud isepidurdamine ja ACC peal. Üsna asjalik mu arust aga mõned korrad on juhtunud kui ees u 100m kaugusel pöörab auto kõrvale ja läheneda talle hoogu vähendamata sest ma ju ise näen et ta jõuab enne ammu ära pöörata, siis auto arvab et ikkagi on vaja pidurdada ja see on vastik. Aga sõiduautodel ma ei näe mõtet nendest uutest vidinatest. Vana neliveoga audi oli ikka pagana kindel ja loogiline asi talvel sõita, miski ei piiksu ega mölise. Tuisuvaaludes läks alati kindlalt edasi nagu vedur, kui juhtus ebasobival hetkel libisema siis litsu aga gaasi juurde ja läheb otseks tagasi Smile
Vasta
#23

Täna sai tuttava autol kòik nupud mis vòimalik välja lúlitatud. Sest auto lihtsalt jonnis. Andurid olid täistuisanud. Piibitas pidurdas ja lihtsalt segas sòitmist lume pudrus. Ise kruttiv rool... . 
Pigem ohtlik kui turvav.
Äkki pole need tootjad ikkagi meie oludega arvestanud.
Vasta
#24

Hm. Niiöelda libe on ju ainult siis, kui sõidukiirus pole teeoludele vastav. 
Juhil on võimalik ohutut kiirust valida enne manöövrit või isegi enne sõitma hakkamist, masin teeb seda viimasel hetkel. Siis küll kiiremini kui juht, kes sellele  loodabki. Ega inimene massina vastu saa Smile
Vasta
#25

(01-02-2018, 20:06 PM)andres21 Kirjutas:  
(01-02-2018, 19:17 PM)spitfire Kirjutas:  
(01-02-2018, 16:57 PM)Prii Kirjutas:  Seega ma isiklikult ei üldistaks, kuidas peab sõitma, kuna masinad, nende süsteemid ja juhtide oskused on väga erinevad. Sellega olen nõus, et libedaga sõitmist peab harjutama, nagu iga teist asja ning liigselt elektroonikale ei tohiks lootma jääda. Siiski, kui on küsimus, kas stabiilsuskontrollile "jah" või "ei", siis ma olen pigem nende "jah"-ide poolel.

Täpilt nii ongi. Kõik sisteemid on progetud erinevalt ja ka reaalselt toimivad erinevalt. ABS ühel auto ei ole sama ABS mis teisel. Nad käituvad kõik erinevalt. Juht peab ikka ise oma auto tugevusi ja nõrkusi tundma ja tunnetama. 

Kui X5-l need kolmetähelised asjad (kasvõi osaliselt) välja lülitada siis on auto kiilakal sisuliselt juhitamatu. Siis alles saad aru mis tööd need vidinad tegelikult teevad.

Mul on praktiliselt kõik võimalikud lisad peal ja nõustun eelkirjutajatega ainult selles, et püsikiirusehoidjat ja sõiduraja hoidjat halbade teeoludega ei kasutaks, seda eriti kurvides, kus on vaja parema pidamise saamiseks kurvist väljudes kergelt gaasi anda. Ülejäänud lisad, seda eriti ESP on kaasaegsetel autodel ikka juba nii head, et toimetavad paremini ja kindlasti kiiremini kui kogenud juht. ESP tõmbab libedal momentaalselt auto juhitavaks, ilma et juht peaks rooli lappama.

Kõik õige aga see liiga tark auto ju EI TEA, kuhu SINA minna tahad!!! 
Aastal 2018 on sõnakõlksust "auto kaotsas juhitavuse" saanud reaalsus! Täna ei kaota enam juht suunda, kaotab auto! Näiteks laubaka algse tekke ajahetk: tahad kraavi keerata aga auto ei lase! Ja ei lasegi, hoiab oma sõidujoont... Teine asi, kui auto läks natuke libisemisse ENNE kurvi ja auto mõtleb, et peab OTSESUUNAS liikumise tagama aga juht tahab keerata. Klassikaline "kontraga kurvi" juhus... Pimedas väga lihtne tekkima, kus tuleb autot SUNDIDA kurvi läbima. Jah, seda võib lugeda juhi veaks ja teeoludele mittevastavaks kiiruseks - nõus!  Aga see on reaalsus. 

Ehk tegelikult peaks hakkama Politsei UURIMA ja autode pardaarvutite logisid võimalusel vaatama jms, et MIKS üks või teine õnnetus tekkis. Kui suur osa ol iInimese tegevusel/tegevusetusel ja kui suur osa elektroonika sekkumisel. Suvine kuiv on raudselt kõik ära testitud aga nagu rootslaste põdratest on paljudele tootjatele olnud komistuskiviks (Hilux eelmise ja praegusega läbi kukkunud, uus tehti suisa ümber selle tõttu!!!) on ka konkreetsed talvised olud enamuses testimata! Ega siis autoajakirjanikudki avariisituatsioone saa imiteerida, sest need lõppevad enamasti ikkagi autode mingi kahjustusega! Neid, eks võivad omale ka autode lõhkumist, on üksikud ja need ei testi kunagi lumes... A'la klaarkson&ko jms rohkem showkaader. Kui on jälle talverehvide test, ei testita autosid. jne. Ehk mina pole siiani veel näinud ega lugenud mitte ühte ADEKVAATSET elektrooniliste abimeeste testi ei kuivades ega ka libeda-talve oludes. 

Ainus test, mis meelde tuleb, on kadunud "Raua-Roberti" arvamus A8 omadest - jama! Olevat kogu oma elektroonikaga põllule lennanud, kui ilma nendeta oleks Lepikson auto suutnud teel hoida... Aga jällegi "oleks ja poleks", mõõdetud laboritestidele sarnaseid katseid pole. Rallisportlase tagumik ei ole taadeldud mõõteseade, isegi Loebi oma mitte Wink
Vasta
#26

Kunagi sai juhilube ka ATM kastile ja manuaal kastile. 
Ja tegegelikult peaks ka täna saama koolituse isemòtleva auto osas. Isegi kallid suurte hobustega M jne paketid annavad koolituse ennem kui auto kätte antakse.
Vasta
#27

(01-02-2018, 23:46 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(01-02-2018, 20:06 PM)andres21 Kirjutas:  
(01-02-2018, 19:17 PM)spitfire Kirjutas:  
(01-02-2018, 16:57 PM)Prii Kirjutas:  Seega ma isiklikult ei üldistaks, kuidas peab sõitma, kuna masinad, nende süsteemid ja juhtide oskused on väga erinevad. Sellega olen nõus, et libedaga sõitmist peab harjutama, nagu iga teist asja ning liigselt elektroonikale ei tohiks lootma jääda. Siiski, kui on küsimus, kas stabiilsuskontrollile "jah" või "ei", siis ma olen pigem nende "jah"-ide poolel.

Täpilt nii ongi. Kõik sisteemid on progetud erinevalt ja ka reaalselt toimivad erinevalt. ABS ühel auto ei ole sama ABS mis teisel. Nad käituvad kõik erinevalt. Juht peab ikka ise oma auto tugevusi ja nõrkusi tundma ja tunnetama. 

Kui X5-l need kolmetähelised asjad (kasvõi osaliselt) välja lülitada siis on auto kiilakal sisuliselt juhitamatu. Siis alles saad aru mis tööd need vidinad tegelikult teevad.

Mul on praktiliselt kõik võimalikud lisad peal ja nõustun eelkirjutajatega ainult selles, et püsikiirusehoidjat ja sõiduraja hoidjat halbade teeoludega ei kasutaks, seda eriti kurvides, kus on vaja parema pidamise saamiseks kurvist väljudes kergelt gaasi anda. Ülejäänud lisad, seda eriti ESP on kaasaegsetel autodel ikka juba nii head, et toimetavad paremini ja kindlasti kiiremini kui kogenud juht. ESP tõmbab libedal momentaalselt auto juhitavaks, ilma et juht peaks rooli lappama.

Kõik õige aga see liiga tark auto ju EI TEA, kuhu SINA minna tahad!!! 
Aastal 2018 on sõnakõlksust "auto kaotsas juhitavuse" saanud reaalsus! Täna ei kaota enam juht suunda, kaotab auto! Näiteks laubaka algse tekke ajahetk: tahad kraavi keerata aga auto ei lase! Ja ei lasegi, hoiab oma sõidujoont... Teine asi, kui auto läks natuke libisemisse ENNE kurvi ja auto mõtleb, et peab OTSESUUNAS liikumise tagama aga juht tahab keerata. Klassikaline "kontraga kurvi" juhus... Pimedas väga lihtne tekkima, kus tuleb autot SUNDIDA kurvi läbima. Jah, seda võib lugeda juhi veaks ja teeoludele mittevastavaks kiiruseks - nõus!  Aga see on reaalsus. 

Ehk tegelikult peaks hakkama Politsei UURIMA ja autode pardaarvutite logisid võimalusel vaatama jms, et MIKS üks või teine õnnetus tekkis. Kui suur osa ol iInimese tegevusel/tegevusetusel ja kui suur osa elektroonika sekkumisel. Suvine kuiv on raudselt kõik ära testitud aga nagu rootslaste põdratest on paljudele tootjatele olnud komistuskiviks (Hilux eelmise ja praegusega läbi kukkunud, uus tehti suisa ümber selle tõttu!!!) on ka konkreetsed talvised olud enamuses testimata! Ega siis autoajakirjanikudki avariisituatsioone saa imiteerida, sest need lõppevad enamasti ikkagi autode mingi kahjustusega! Neid, eks võivad omale ka autode lõhkumist, on üksikud ja need ei testi kunagi lumes... A'la klaarkson&ko jms rohkem showkaader. Kui on jälle talverehvide test, ei testita autosid. jne. Ehk mina pole siiani veel näinud ega lugenud mitte ühte ADEKVAATSET elektrooniliste abimeeste testi ei kuivades ega ka libeda-talve oludes. 

Ainus test, mis meelde tuleb, on kadunud "Raua-Roberti" arvamus A8 omadest - jama! Olevat kogu oma elektroonikaga põllule lennanud, kui ilma nendeta oleks Lepikson auto suutnud teel hoida... Aga jällegi "oleks ja poleks", mõõdetud laboritestidele sarnaseid katseid pole. Rallisportlase tagumik ei ole taadeldud mõõteseade, isegi Loebi oma mitte Wink

Just täpselt auto läks otse ... sest ta arvas, et nii on hea kuigi otse oli ohutus saar.
Vasta
#28

(01-02-2018, 23:46 PM)PlyVal64 Kirjutas:  [quote pid='443532' dateline='1517504783']


Kõik õige aga see liiga tark auto ju EI TEA, kuhu SINA minna tahad!!! 
Aastal 2018 on sõnakõlksust "auto kaotsas juhitavuse" saanud reaalsus! Täna ei kaota enam juht suunda, kaotab auto! Näiteks laubaka algse tekke ajahetk: tahad kraavi keerata aga auto ei lase! Ja ei lasegi, hoiab oma sõidujoont... Teine asi, kui auto läks natuke libisemisse ENNE kurvi ja auto mõtleb, et peab OTSESUUNAS liikumise tagama aga juht tahab keerata. Klassikaline "kontraga kurvi" juhus... Pimedas väga lihtne tekkima, kus tuleb autot SUNDIDA kurvi läbima. Jah, seda võib lugeda juhi veaks ja teeoludele mittevastavaks kiiruseks - nõus!  Aga see on reaalsus. 
[/quote]

Kindel see, et "automoto" foorumi tegelased, kes reeglina ka teavad mis karul kõhus. on ilmselt keskmisest paremad autojuhid. Enamus sai oma esimesed triibulised autoga millel praktiliselt puudusid pidurid. Piduri võim, rooli võim ja abs olid ainult arusaamatud terminid soome autoajakirjas. Sealt tuli ka sõidukool.

Täna on need lisad timmitud "perekooli" foorumi keskmise autokasutaja tarbeks. Kahjuks. Olen märganud, et enamasti on ABS ja kogu see muu mudru timmitud, nii et auto paanika pidurdusel liigub otse ja prioriteediks on seatud aeglustus. Olenemata kuhu juht keerab. Ja see on nii erinevalt autopõhine olenevalt autost. Samas saab neid sisteeme ka timmida nii, et prioriteet oleks mitte aeglustus vaid juhitavus, mis reeglina päästab päeva.
Vasta
#29

(02-02-2018, 00:13 AM)hobiautod Kirjutas:  Kunagi sai juhilube ka ATM kastile ja manuaal kastile.


Eks see on ikka viimase aja teema rohkem (kui juhiloa tegin, siis sellist võimalust polnud), praegu momendil igatahes saab teha juhiloa ainult automaatkastile, manuaaliga eksamit tehes võib sõita nii manuaali kui automaadiga.
Vasta
#30

Ma ise pole nende uute peenete veoautodega sõitnud aga koolitusel räägiti et kui veoauto on hakkanud pidurdama ja siis juht sekkub(keerab rooli või vajutab pedaale) siis pidi lõpetama ja andma juhtimise juhile üle ja tulemuseks avarii.  Et kui on avarii olnud siis uurivad ja saavad umbes viimase kolme minuti info auto ajudest kätte ja sellest sellised järeldused. Tänane uus veoauto pidi nii tark olema et magav juht on piltlikult turvalisem kui ärkav juht  Big Grin  Ärkab ja siis kukub rooliga rapsima. 
Sõiduatodest rääkides nt sakslaste vox tvnäitas BMW-d mis harrastas mntl ise äkk-pidurdada ja seda ilma põhjuseta. BMW ei suutnud seda autot isegi remontida.
Vasta
#31

(03-02-2018, 08:41 AM)nootsii Kirjutas:  Ma ise pole nende uute peenete veoautodega sõitnud aga koolitusel räägiti et kui veoauto on hakkanud pidurdama ja siis juht sekkub(keerab rooli või vajutab pedaale) siis pidi lõpetama ja andma juhtimise juhile üle ja tulemuseks avarii. 

Ei tea kas kohe avarii aga.......


Uus Volvo igatahes solvub kui sekkud ja laseb juhil edasi tegutseda iseenese tarkusest. Isegi kui hakkad mobiiliga sõnumit trükkima siis ta saab aru, et sa pole 100% ametis sõiduga, lükkab maha kõik abiseadmed ja käratab , et "Keskendu juhtimisele". Kui sa sellele ei reageeri siis laseb kabiinis vilet ja teatab tähtsalt, et  "On aeg puhkepausiks".
Libedaga näiteks saab ta ka aru läbi ABS-i, et tee pole päris OK ja lülitab välja ACC (püsika) ja mägipiduri.

Üldiselt on need lisad kõik nii õrnaks tehtud ja pole hirmu, et nad juhtimist segavad juhi tahte vastaselt.

Isepidurdamist pole ette tulnud, et lausa 0 kiiruse võtab aga 30 peale on ta mul küll hoo maha pidurdanud ja nii kähku, et ise ei saanud arugi. Punased tuled ainult vilkusid salongis ja signaal löugas.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#32

Mina pidin oma sõidu harjumusi libedaga kõvasti muutma kui istusin fordi kus peal hulk abimehi lisaks powershift kastile. Mina selle auto abimehi libedaga ei usalda, sest auto ei tea kuhu mina minna tahan. Korduvalt on ta tahtnud minna kuhugi mujale. Nüüd ütleb juba mu naine ka, et sõidan nagu vanur ja takistan teisi, aga kiiremini sõiduks mul puudub julgus. Auto äkki sekkub ja ei lase ta siis käsipiduriga keerata ega ka kurvist välja kiirendada. Samas absi andurit ei tahaks ka lahti ühendada, et neist lisadest pääseda. Veojõu kontroll säästab rehve, aga kurvist vajalikul hetkel välja kiirendada ei luba. Hea seegi, et libedaga saab veel käiguga pidurdada kui kiiresti reageerida suudan. Kui tallinn lumme upub siis sõidan pigem siguliga mille üle mul on endal kontroll. Smile

Eesti Ladaklubi
Vasta
#33

Kui nende uute autode juhtidel puudub kontroll oma auto üle siis peaks olema see kuritegelik ja keelatud asi. Miks kõik vaikivad? Kas on tehtud uuringuid palju on surmaavariisid selle põhjuse pärast?
Ma ise roogiksin uue auto sisikonnast kõik seadmed-juhtmed välja mis võivad takistada ohutut liiklemist. Big Grin Teatud maani on uuest tehnikast kasu aga see on ka kõik.
Juba see on liiast,et minu uuemal autol on peal üht-teist mis lakub aku tühjaks....kui autu seisab. Ma eeldan seda,et kasutan autot siis kui mul on vaja aga mitte nii,et mõne aja pärast istun autosse ja klõpsti,aku tühi. No milleks selline jamps.Asjad peavad olema ikka kontrolli all. Smile
Vasta
#34

(03-02-2018, 11:25 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Kui nende uute autode juhtidel puudub kontroll oma auto üle siis peaks olema see kuritegelik ja keelatud asi. Miks kõik vaikivad? Kas on tehtud uuringuid palju on surmaavariisid selle põhjuse pärast?
Ma ise roogiksin uue auto sisikonnast kõik seadmed-juhtmed välja mis võivad takistada ohutut liiklemist. Big Grin Teatud maani on uuest tehnikast kasu aga see on ka kõik.
Juba see on liiast,et minu uuemal autol on peal üht-teist mis lakub aku tühjaks....kui autu seisab. Ma eeldan seda,et kasutan autot siis kui mul on vaja aga mitte nii,et mõne aja pärast istun autosse ja klõpsti,aku tühi. No milleks selline jamps.Asjad peavad olema ikka kontrolli all. Smile

signa on vist see mis aku kuivale limpsib?
Vasta
#35

(02-02-2018, 00:13 AM)hobiautod Kirjutas:  ...
 Isegi kallid suurte hobustega M jne paketid annavad koolituse ennem kui auto kätte antakse.

täiesti rumal jutt. mitte keegi ei sunni sulle ühtegi koolitust peale.
Vasta
#36

(03-02-2018, 11:46 AM)muska71 Kirjutas:  
(03-02-2018, 11:25 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Kui nende uute autode juhtidel puudub kontroll oma auto üle siis peaks olema see kuritegelik ja keelatud asi. Miks kõik vaikivad? Kas on tehtud uuringuid palju on surmaavariisid selle põhjuse pärast?
Ma ise roogiksin uue auto sisikonnast kõik seadmed-juhtmed välja mis võivad takistada ohutut liiklemist. Big Grin Teatud maani on uuest tehnikast kasu aga see on ka kõik.
Juba see on liiast,et minu uuemal autol on peal üht-teist mis lakub aku tühjaks....kui autu seisab. Ma eeldan seda,et kasutan autot siis kui mul on vaja aga mitte nii,et mõne aja pärast istun autosse ja klõpsti,aku tühi. No milleks selline jamps.Asjad peavad olema ikka kontrolli all. Smile

signa on vist see mis aku kuivale limpsib?
Täitsa võimalik. Ükskord kakkusin akujuhtme maha ja miski kiunus veel 15 min. Big Grin  Siis sain aru millega tegu oli.
Vasta
#37

Üldiselt leiab ampermeetriga kiiresti ülesse selle pahalase, mis akut tühjaks imeb. Näiteks ühel autol oli selleks vigane elektriline tagaluuki lukustussüsteem. On ette tulnud, et süüdlaseks on raadio, mis isegi välja lülitatuna voolu tarbib. Või siis kindalaeka valgustus, mis kestvalt põleb.

Võimalusi on mitu ja signa on vaid üks paljudest.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#38

(03-02-2018, 11:56 AM)ervg Kirjutas:  
(02-02-2018, 00:13 AM)hobiautod Kirjutas:  ...
 Isegi kallid suurte hobustega M jne paketid annavad koolituse ennem kui auto kätte antakse.

täiesti rumal jutt. mitte keegi ei sunni sulle ühtegi koolitust peale.

Sry. Saad vòtta koolituse. Sundimisest ei olegi rääkinud. Kuigi vòiks sundida ja òpetada.
Vasta
#39

(03-02-2018, 13:21 PM)- TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  [quote pid='443654' dateline='1517647599']
Täitsa võimalik. Ükskord kakkusin akujuhtme maha ja miski kiunus veel 15 min. Big Grin  Siis sain aru millega tegu oli.

[/quote]

Tihti on signa pasunatele sisse ehitatud oma pisike aku. Kui põhitoite katkestad, hakkabki signa pasun jaurama. Tavaliselt on neil tagaotsas võtmega keeratav lüliti, et nad vait jääksid - näiteks töökotta viies, kus on vaja aku lahti ühendada.
Vasta
#40

Pealkirja juurde tagasi tulles, siis igasugu isemõtlevad asjad osaliselt on küll ebasoovitavad, aga mõnes mõttes ka vajalikud, eriti neile kel kogemust napib.
Pimedas, libedal jms on samanegi püsikiiruse hoidja absoluutselt välistatud, isegi Saksa autobahnil teeb piloot laisaks ja kui siis tukk peale tuleb...
Aga samas...
Suurtel liikuritel on tehtud juhtimine suhteliselt ohutuks, igasugu stabiilsuskontrollid jms. võimaldavad elimineerida palju lolluseid, mis juht ka tahtmatult võib teha. Kui sõidad 12+m bussiga, millel teljevahe minimaalseks viidud, rattad erineva pidamisega pindadel, ühed jääl ja teised asfaldil ja saad rahulikult pidurdada või keerata, ilma et bussil vähimatki libisemise märki oleks... Tunned vaid, et gaasipedaal tundetu ja keegi pidurdab Sinu eest. Ainus viga selles, et kui nüüd tõsiselt libedaks läheb, ilma et juhil sellest aimdustki oleks...
Ühel koolitusel rääkis müüja firma esindaja, et sõitmine on tehtud nii lihtsaks, et ahvidki saaks sellega hakkama...
Ei hakanudki küsima, et kuidas peaks juba ahv pääsema €€€€€€ maksva sõiduki rooli. Vahetasin igaks juhuks kutselise juhi ameti kodulähedasema vastu, mine tea kellega teel olles kohtud...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne