Detailide taastootmine, 3D skaneerimine
#1

Meie juurest on viimaste aastate jooksul läbi käinud mitmeid vanatehnikahuvilisi, kes on mõne rohkem või vähemharuldase sõiduki taastamisel mingi detailiga jänni jäänud ja meie juurest abi leidnud. Kuna neid huvilisi on kindlasti rohkem kui vaid need, kes meieni on jõudnud, siis tundub mõistlikum Muhhamedil mäe juurde tulla kui mäge enda juurde oodata. Oleme rohkem kui 5 aastat pakkunud 3D skaneerimise, CAD-modelleerimise ning detailide taastootmise teenust. 



Teeused, mida pakume:

*3D skaneerimine
*CAD-modelleerimine
*Pöördprojekteerimine
*CNC freesimine väga kaasaegsel pingil
*3D printimine 


Kes me oleme? Amper Engineering OÜ
Kust meid leiab? Tallinn, Pärnu mnt 289b. Oleme mobiilsed, saame ka tehnikaga kohale tulla. 
Mis see kõik maksab? Iga projekt on erinev ja kindlat hinda välja ei saa tuua. Küll aga saab tuua mõned näited. Aknaraami või ilukilbi suuruse detaili 3D skaneerimine ca 90€+km. Terve sõiduauto väljast skaneerimine ca 900€+km. Aknaraami suuruse detaili väga kvaliteetne 3D printimine alla 100€. 

Näidiseid tehtud töödest leiab ka:

https://www.facebook.com/3dskanneerimine/
http://www.3dscan.ee/


Terv,
Martin Raju
Vasta
#2

Mosse 408 plastmasist armatuuri detailid, mis päikese käes lõssi vajuvad oleks tõenäoliselt lihtsasti teostatav ja samas nõutud kaup ka piiritaga...
Vasta
#3

(03-02-2018, 17:56 PM)martinjev Kirjutas:  Mosse 408 plastmasist armatuuri detailid, mis päikese käes lõssi vajuvad oleks tõenäoliselt lihtsasti teostatav ja samas nõutud kaup ka piiritaga...

Kõikide varajaste mossede (402,403,407) plastid on imelised kohupiimad.
Vasta
#4

Ennast tsiteerides...

(14-12-2014, 19:26 PM)samodelkin Kirjutas:  Just. Niimoodi kujutan mina ka seda asja ette.
Näiteks ei tule mul mõnda japside auto juppi kusagilt kataloogidest otsida ja siis vastavaid sidemeid omava kaupmehe käest tellima minna, oodates paar nädalat jupi saabumist
Tulevikus siis, omades teistsugust printerit, kui see, mis ainult paberit sööb, saan ma tellida piduriklotsid, näiteks, otse tehasest ja saan emaili teel faili, mille siis piduriklotsina välja prindin. Tarkvaraliselt on asi juba nii lahendatud, et saan ainult neli (ja mitte nelisada) klotsi välja printida. Et siis äritseda ei saaks/lastaks. Oma asi, kui mõne ära rikun.
Seesugune tegevus aga, jätab töötuks hulga tarnijaid, laomehi, transaettevõtteid ja kaupmehi, nii, et niipea seda ilmselt sündida ei lasta...
Aga eks siin tule veel juurde kõiksugu (n)euro ohutusnõuded ja muud sorti sertifikaadid. Või siis nende puudumine.

Et minu tagasihoidlik unistus nelja aasta tagant, ühes teises rubriigis, ei osutunudki päris utoopiliseks...?   Big Grin
Väikeste möönduste/variatsioonidega. Esialgu.
Vasta
#5

(03-02-2018, 22:57 PM)samodelkin Kirjutas:  Ennast tsiteerides...

(14-12-2014, 19:26 PM)samodelkin Kirjutas:  Just. Niimoodi kujutan mina ka seda asja ette.
Näiteks ei tule mul mõnda japside auto juppi kusagilt kataloogidest otsida ja siis vastavaid sidemeid omava kaupmehe käest tellima minna, oodates paar nädalat jupi saabumist
Tulevikus siis, omades teistsugust printerit, kui see, mis ainult paberit sööb, saan ma tellida piduriklotsid, näiteks, otse tehasest ja saan emaili teel faili, mille siis piduriklotsina välja prindin. Tarkvaraliselt on asi juba nii lahendatud, et saan ainult neli (ja mitte nelisada) klotsi välja printida. Et siis äritseda ei saaks/lastaks. Oma asi, kui mõne ära rikun.
Seesugune tegevus aga, jätab töötuks hulga tarnijaid, laomehi, transaettevõtteid ja kaupmehi, nii, et niipea seda ilmselt sündida ei lasta...
Aga eks siin tule veel juurde kõiksugu (n)euro ohutusnõuded ja muud sorti sertifikaadid. Või siis nende puudumine.

Et minu tagasihoidlik unistus nelja aasta tagant, ühes teises rubriigis, ei osutunudki päris utoopiliseks...?   Big Grin
Väikeste möönduste/variatsioonidega. Esialgu.
Ilmselgelt ei hakata vastutusrikkaid detaile veel lähemal ajal printima. Võtmehoidjaid ja pildiraame neid ju võib.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#6

(04-02-2018, 01:51 AM)Walter Kirjutas:  
(03-02-2018, 22:57 PM)samodelkin Kirjutas:  Ennast tsiteerides...

(14-12-2014, 19:26 PM)samodelkin Kirjutas:  Just. Niimoodi kujutan mina ka seda asja ette.
Näiteks ei tule mul mõnda japside auto juppi kusagilt kataloogidest otsida ja siis vastavaid sidemeid omava kaupmehe käest tellima minna, oodates paar nädalat jupi saabumist
Tulevikus siis, omades teistsugust printerit, kui see, mis ainult paberit sööb, saan ma tellida piduriklotsid, näiteks, otse tehasest ja saan emaili teel faili, mille siis piduriklotsina välja prindin. Tarkvaraliselt on asi juba nii lahendatud, et saan ainult neli (ja mitte nelisada) klotsi välja printida. Et siis äritseda ei saaks/lastaks. Oma asi, kui mõne ära rikun.
Seesugune tegevus aga, jätab töötuks hulga tarnijaid, laomehi, transaettevõtteid ja kaupmehi, nii, et niipea seda ilmselt sündida ei lasta...
Aga eks siin tule veel juurde kõiksugu (n)euro ohutusnõuded ja muud sorti sertifikaadid. Või siis nende puudumine.

Et minu tagasihoidlik unistus nelja aasta tagant, ühes teises rubriigis, ei osutunudki päris utoopiliseks...?   Big Grin
Väikeste möönduste/variatsioonidega. Esialgu.
Ilmselgelt ei hakata vastutusrikkaid detaile veel lähemal ajal printima. Võtmehoidjaid ja pildiraame neid ju võib.
Vastutusrikaste detailide printimine pole nüüd küll mingi asi mida tänapäeval ei tehta. 
Asi on pigem selles, et seda ei tehta nii nagu seda meedias kajastatakse. Et vajutad print ja saad detaili kätte ja kruvid külge. 
Metalli printimist võiks võrrelda metalli valuga, tugevuse ja enamvähem kuju annab, aga vajaliku täpsust mitte. See on nähtav näiteks üleval paikneval kardi klapikorpusel. Kontaktpinnad tuleb hiljem freesida mõõtu. Tugevuse osas pole probleeme. 

Samuti ei ole kogu see printer päris selline, et sellel on ainult faili sisend ja print nupp ja detail väljub. Seal on tükk seadistamist, et asi tuleks välja nii nagu vaja. 

Tänapäeval on palju detaile mida prinditakse väga edukalt vastutusrikastes kohtades. Köningseggi auto turbo koda näiteks, samuti on lennukitel mitmeid komponente mis on prinditud.
Vasta
#7

(03-02-2018, 20:40 PM)honkomees Kirjutas:  
(03-02-2018, 17:56 PM)martinjev Kirjutas:  Mosse 408 plastmasist armatuuri detailid, mis päikese käes lõssi vajuvad oleks tõenäoliselt lihtsasti teostatav ja samas nõutud kaup ka piiritaga...

Kõikide varajaste mossede (402,403,407) plastid on imelised kohupiimad.
Ja mõlema generatsiooni mossedele tehakse neid juba järgi tänapäeva plastikust ning hinnavõrdluse alusel on juba saadaolevad mitmeid kordi odavamad kui siinse tehnoloogia poolt tehtavad olema saaksid eelpool väljatoodud detailihindade põhjal.

408 komplekt Peterburi poes. Samas peab lisama, et Eesti poodi jõudes on saanud 150 eurosest komplektist 289 eurone (Link). Aga selle juures ju teada tuntud asi on see, et rumal pole mitte see kes küsib, vaid see kes maksab.  Big Grin
Vasta
#8

(04-02-2018, 13:54 PM)mossepower Kirjutas:  
(03-02-2018, 20:40 PM)honkomees Kirjutas:  
(03-02-2018, 17:56 PM)martinjev Kirjutas:  Mosse 408 plastmasist armatuuri detailid, mis päikese käes lõssi vajuvad oleks tõenäoliselt lihtsasti teostatav ja samas nõutud kaup ka piiritaga...

Kõikide varajaste mossede (402,403,407) plastid on imelised kohupiimad.
Ja mõlema generatsiooni mossedele tehakse neid juba järgi tänapäeva plastikust ...
ja siis räägiks ka nende tänapäeva järeletehtud asjade täpsusest elik kas nad istuvad ka masinale probleemivabalt külge  Sad
Vasta
#9

Täpsus on kinni faili tegijas.
Hullem on lugu, kui neid "repliikiaid" üritatakse müüa 100% originaali pähe.
Nii need IZ-49 mustad karbid ja SS-laste pandlad turule ilmuvad Smile
Vasta
#10

Kas näiteks (plastikust) suunatuleklaaside tegemine võiks selle meetodiga olla realistlik? Eeldusel, et üks, mõradega kuid ühes tükis näidis on olemas.
Vasta
#11

F-1 sarjas kasutusel 3D printimine juba mõned head aastad. Üheks detailiks sisselaske kollektor oma eriliselt keerulise kujuga, kindlasti lisandub sellesse nimekirja igal hooajal järjest enam jubinaid. Üheks eeliseks veel mittelahtivõetavad liikuvad liited.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#12

(03-02-2018, 20:40 PM)honkomees Kirjutas:  
(03-02-2018, 17:56 PM)martinjev Kirjutas:  Mosse 408 plastmasist armatuuri detailid, mis päikese käes lõssi vajuvad oleks tõenäoliselt lihtsasti teostatav ja samas nõutud kaup ka piiritaga...

Kõikide varajaste mossede (402,403,407) plastid on imelised kohupiimad.

Moskvitši osad said organiseeritud. Vaatame üle, kas on perspektiivikas projekt, aga ilmselt Venemaa turuhinnaga raske võidelda kui massi ei tooda.

[Pilt: IMG_20180204_163027.jpg] [Pilt: IMG_20180204_163047.jpg] [Pilt: IMG_20180204_163107.jpg] [Pilt: IMG_20180204_163121.jpg]

(04-02-2018, 21:27 PM)zazik Kirjutas:  Kas näiteks (plastikust) suunatuleklaaside tegemine võiks selle meetodiga olla realistlik? Eeldusel, et üks, mõradega kuid ühes tükis näidis on olemas.

Selle mure lahendamiseks on mõistlik ilmselt väike kodune projekt teha, peaks kõigile jõukohane olema:

https://www.youtube.com/watch?v=Pu1RTkWHA3o

Oleme abiks detailide taastootmisega - Amper Engineering - 3D skaneerimine, pöördprojekteerimine
Vasta
#13

Esimeses postituses sai näidatud ilukilbi taastootmiseks tehtud stantsivormi algset versiooni. Seda sai protsessi käigus oluliselt täiendatud ning nüüd võimalus näidata esimesi pressitud ilukilbi toorikuid. Taustal siis need alged, mis taastootmiseks olemas olid ning esiplaanil uue vormiga stantsitud ilukilbihakatised. 

[Pilt: IMG_1161_800x600.JPG]

Huvi teenuse/teema vastu on suur olnud. Valmis sai ka üks tutvustav video, kus näeb seda, milline skaneerimise protsess välja näeb, mida me täpselt teeme ja ka mõned koostööpartnerid võtavad sõna. Küll mitte taastamise teemal, kuid protsess sellegipoolest sarnane.


[video=youtube] https://www.youtube.com/watch?v=B8GBXDnhKx8&t=[/video]

Oleme abiks detailide taastootmisega - Amper Engineering - 3D skaneerimine, pöördprojekteerimine
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne