Postitused: 1,219
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
6
(03-02-2018, 20:27 PM)Formika Kirjutas: Aga ühe Fordi fanaatiku jutu järgi, kellega Ameerikas jutule sain, pidi see küllalt ohtlik lahendus olema. Nimelt kui karbussi nõel ei pea, pidi see filter nagu käsn olema ja väga palju autosid olla maha põlenud.
Aga miks peab filtri (mida seal originaalis niikuinii ei ole) just sedasi otse karburaatori külge kinnitama? Võib ju filtri tõsta kusagile hoopis kõrgemale, nt. vaheseina külge (minupärast kasvõi snorklina katuse ääre külge

) ja filtrist karpasse läheks painduv toru.
Puruks ja pool pööret tagasi!
Postitused: 4,479
Teemad: 35
Liitus: Sep 2009
Maine:
53
(03-02-2018, 18:52 PM)Formika Kirjutas: Täienduseks veel sellest Gaz A keelustamisest suuremates linnades. Esiti keelustati taksod aga täielikult jõuti selleni alles 1940. Eraisikutel autosid polnud, need olid asutustel ja neile anti käsk oma A provintsi saata ja asemele M1 taotleda. Eraisikute suhtes, isegi tollases N.Liidus oleks vist võimatu sellist otsust vastu võtta. Kui oleks olnudki mõnel tegelinskil auto, siis see oli mingi tähtis nina või Lenini ordeni kavaler. Igatahes pole leidnud kusagilt sellest juttu tehtavat. Küll on mainitud, et esimesd autod mida nõukogude inimene osta sai olid mossed 400/401 ja natuke hiljem ka Pobedad. Aga see juba 50-ndate alguses.
https://sovtime.ru/blog/soviet-auto-market-1930s-1960s
Üks lugudest isikliku auto omamisest NL-is. Neid on kindlasti veel ja igas on isemoodi kirjeldused aga midagi neist selgub.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 1,590
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
Teema omaniku lahkel loal mõned pildid ja lingid:
Pilt ise pärit
sealt, jutu on ka, ei oska öelda, kui originaalsed need asjad on.
Edasi Gaz A Sport
Pilt võetud
sellelt lehelt
Ehk ei risustanud teemat.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 2,895
Teemad: 36
Liitus: Sep 2013
Maine:
78
Eks selle õhufiltriga on jah keerulised lood, kuigi ma kuidagi ei leia praegu seda kohta üles, siis kirjutati umbes nii, et pärast Karakumi sõitu sai selgeks, et raskemates oludes peab mootorisse minevat õhku kaitsma liiva ja tolmuosakeste eest ja alates 1934-st aastast varustati Gaz A ja Gaz AA mootorid õhufiltritega. Eks ta täiesti mõistuse vastane oli, kuidas sai kõrbe oludes üldse niimoodi sõita. Sõites keerdub ju liiva ja tolmu üles, ning see mõjub ju mootorile hävitavalt. Talvel ma saan veel aru. Muidugi võivad need raamatud kajastada varasemat aega ja N. Liidus käis ju kõik väga pika vinnaga. Kõike oli ju vaja kontrollida ja tsenseerida.
Postitused: 164
Teemad: 8
Liitus: Nov 2008
Maine:
0
Ei saaks öelda, et sama ajastu Fordi traktorite vett puhastusainena kasutanud õhupuhastid oleks eriti... Effektiivsed. Õli ja säsiga õhupuhasti tuli alles 1936 kasutusele. Omaette ooper on veel see, kui mõelda selleaegsele kasutusmahule. Traktori puhul ei nähtud just meeletuid tunde ette tööd, enne remonti ja osade vahetust. Ometigi traktoritega oli Fordil algusest saati mingisugune õhupuhastaja peal.
Postitused: 117
Teemad: 0
Liitus: Oct 2016
Maine:
0
Selle neil mootoritel oligi olemattu resurss, vist maksimaalselt 10 000 km. Ei õhu, ei õli puhastit, uskumattu tänapäeval. 3,3 L mootorist pigistati 40 hobust välja, mis teeb 29 KW.
Postitused: 2,895
Teemad: 36
Liitus: Sep 2013
Maine:
78
03-02-2018, 23:59 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-02-2018, 00:00 AM ja muutjaks oli
Formika.)
Nii õhtu käes, aeg põhku pugeda aga suure ringi küsimusele, kas Eestis ka mõni GAZ A leidub, jäigi vastus saamata. Loodan et homne päev või ülehomne toob selgust. Äkki on siin meie hulgas mõni autoregistri töötaja, kes saaks natuke piiluda vastavasse registrisse ja kas või eraviisiliselt privas teada anda. Ega ma midagi konkreetset ei taha, lihtsalt kas on või ei ole. Suure tõenäosusega, kui on, on masin ajutiselt registrist kustutatud ja musta numbri kanditaatide hulgas sellist isendit minu teada ei ole.