Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri

Väike eellugu. Hiljuti, ühel külmal hommikul nägin ühe Eesti väikelinna tänaval kruiisimas keskealist Volvot roolis keskealine daam. Auto oli käivitunud (kuna liikus omal jõul), kuid kütusena (laias laastus) kasutas karteris paiknevat ollust. Turbiinist liikus siis õli siis nii sisse- kui väljalaskesse. Auto taga olev vaade ja lõhn olid muljetavaldavad. Ilmselt käivitamisel hoidis tädi pedaali põhjas, käivitas-soojendas piirajas olles. Arvan.... Küsimus. Kuna olen eluaeg olnud ülelaetud diislipõletajate omanik, tahaks teiste kogemuste ja teadmiste põhjal aru saada, mis on turbiinile surmavam, kas külm ja paks ollus, või vedel ja kuum ollus. Tavaliselt olen suvisel maanteel näinud selliseid tossutekitajaid, talvel veel mitte. Loomulikult ei löö ma ka talvel peale käivitumist parempoolset pedaali põrandasse, aga ikkagi... Kas mu diagnoos oli õige?

(26-02-2018, 10:37 AM)karumõmm Kirjutas:  Väike eellugu. Hiljuti, ühel külmal hommikul nägin ühe Eesti väikelinna tänaval kruiisimas keskealist Volvot roolis keskealine daam. Auto oli käivitunud (kuna liikus omal jõul), kuid kütusena (laias laastus) kasutas karteris paiknevat ollust. Turbiinist liikus siis õli siis nii sisse- kui väljalaskesse. Auto taga olev vaade ja lõhn olid muljetavaldavad. Ilmselt käivitamisel hoidis tädi pedaali põhjas, käivitas-soojendas piirajas olles. Arvan.... Küsimus. Kuna olen eluaeg olnud ülelaetud diislipõletajate omanik, tahaks teiste kogemuste ja teadmiste põhjal aru saada, mis on turbiinile surmavam, kas külm ja paks ollus, või vedel ja kuum ollus. Tavaliselt olen suvisel maanteel näinud selliseid tossutekitajaid, talvel veel mitte. Loomulikult ei löö ma ka talvel peale käivitumist parempoolset pedaali põrandasse, aga ikkagi... Kas mu diagnoos oli õige?

 Kindel et see ikka õli oli, mitte totaalses õhunäljas mootor? On olnud nii tööl kui tuttavate masinatel juhtumeid, kus vahejahuti talvel soodsate asjaolude kokkulangemisel sinna kondenseerunud/jäätunud õhuniiskusest ummistub. Näinud ka lund/jääd täis õhufiltrit. Ja mootor totaalses õhunäljas... Ja kui käima said, siis kruisid, sest jõudu sel mootoril kindlasti enam pole...
 Turbiinist õli saav mootor enam kruisimist ei võimalda. Pöörete tõus kontrollimatu, mootor teeb põrgulärmi ja summutist tuleb teatava aroomiga suitsukate. Pluss kaugele see mootor ei jõua, sest põrgulikud pöörded pluss karterist kaduv õli lõpetavad ta elupäevad enamasti väga kiirelt.

(26-02-2018, 10:37 AM)karumõmm Kirjutas:  Väike eellugu. Hiljuti, ühel külmal hommikul nägin ühe Eesti väikelinna tänaval kruiisimas keskealist Volvot roolis keskealine daam. Auto oli käivitunud (kuna liikus omal jõul), kuid kütusena (laias laastus) kasutas karteris paiknevat ollust. Turbiinist liikus siis õli siis nii sisse- kui väljalaskesse. Auto taga olev vaade ja lõhn olid muljetavaldavad. Ilmselt käivitamisel hoidis tädi pedaali põhjas, käivitas-soojendas piirajas olles. Arvan.... Küsimus. Kuna olen eluaeg olnud ülelaetud diislipõletajate omanik, tahaks teiste kogemuste ja teadmiste põhjal aru saada, mis on turbiinile surmavam, kas külm ja paks ollus, või vedel ja kuum ollus. Tavaliselt olen suvisel maanteel näinud selliseid tossutekitajaid, talvel veel mitte. Loomulikult ei löö ma ka talvel peale käivitumist parempoolset pedaali põrandasse, aga ikkagi... Kas mu diagnoos oli õige?

 Karterituulutus oli/on jääs pakun puusalt. Karteris tekkinud rõhu tõttu mootorisse sattuv õli tekitab vägeva hallikasvalge tomu aga mootori töös ei pane seda tähele. Tühikäigul pole ka meeletu suitsemine, küll aga pööretel. Külm Kama3 peaaegu ei suitsegi selle tomuga võrreldes. Kui peegleid ei vaata võib rahulikult õndsas teadmatuses oma aurikuga edasi tossata. Mingi aeg hakkab küll õlituli põlema, heal juhul jäävad simmerid paigale. Õlimõõtevarrast väljavõttes käib kena susin, niimoodi sai vähemalt koju sõita.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.

Sisuliselt läheb mootor lõhkuma ja töötab niikaua, kuni karterist "kütust" peale tuleb. Või siis kuniks sisselaskest õhk kinni pannakse.

Alternatiiv on süsihappegaas sisselaskesse. Mootor seisab mõne hetkega kui naelutatult.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!

Kruiis oli rahulik tädil, lihtsalt masuudi põlemise lõhna oli linn täis... Kas õhunäljas disla võib ka hakata õli sisse imema igalt poolt kus võimalik? (coolerit mõtlen? või õhufiltrit?) Turbo? Rõngad? Kas 5w-30 (40) täissünt võib olla -20 juures nii paks et turbiini pööretel pekki keerab? Üldiselt olen aru saanud et -25 kraadi juures hakkab ka uutel autodel igasugu anomaaliaid esinema. Seetõttu tahakski saada veidi targemaks et mitte oma vigadest õppima hakata..

(26-02-2018, 12:32 PM)Aspelund Kirjutas:  Sisuliselt läheb mootor lõhkuma ja töötab niikaua, kuni karterist "kütust" peale tuleb. Või siis kuniks sisselaskest õhk kinni pannakse.

Alternatiiv on süsihappegaas sisselaskesse. Mootor seisab mõne hetkega kui naelutatult.

A.

 Lõhkuma ei läinud, mingit lisajõudu või et auto ise tahab pöördesse minna polnud. Samuti hõõgsüütega sarnanevat mitte seismajäämist ka ei olnud.
 Oli vaid tomu mis sõltus sellest kui palju pöördeid andsid.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.

Olemas kogemus, nii prantslase kui Vagiga, kus tuulutus jäässe läks. Mõlemal juhul tulistas välja õlimõõtevarda ja selle avast õli.  Mingeid muid märke enne õlitule süttimist peale kerge õlikärsaka mootoriruumist ei olnud.
Keskealine volli kasutab volkari diisleid.

Kuidas kutsutakse seda andurit, mis küünlajuhtme pealt pööretesignaali loeb? Mõtlen siis sellist nagu süütenurga sättimise stroboskoopidel küljes on. Sattus kätte üks vana heitgaasianalüsaator, millel paraku pööretemõõdik puudu. Ehk saaks asenduse kui teaks mida otsida. 3 juhet läheb pistikusse...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.

halli andur ehk.stroboskoopi see vigur kuidagi ei mõjuta . Rolleyes

Kas kütuse pumbale(ühest mahutis teise)pannakse filter enne või peale pumpa?

Oleks nagu loogiline filtriga kaitsta pumpa sinna sodi sattumise eest?

(26-02-2018, 19:10 PM)nustu826 Kirjutas:  Kuidas kutsutakse seda andurit, mis küünlajuhtme pealt pööretesignaali loeb? Mõtlen siis sellist nagu süütenurga sättimise stroboskoopidel küljes on. Sattus kätte üks vana heitgaasianalüsaator, millel paraku pööretemõõdik puudu. Ehk saaks asenduse kui teaks mida otsida. 3 juhet läheb pistikusse...
Selline nagu ampertangidel, töötab induktsioonil?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)

Ise arvsin ka,et filter enne pumpa aga tehase komplekti omadel (piusi kütusepumbal)on peale pumpa.Samuti on autodel paagisisene pump ja siis kütusefilter.

Autodel on enne pumpa alati üsna tihe sõel. Paberfilter enne pumpa panna ei pruugigi kütus tulema hakata, pealegi jääb ülejäänud süsteem võimaliku pumbast eralduva sodi eest kaitsmata.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

(27-02-2018, 09:48 AM)Walter Kirjutas:  
(26-02-2018, 19:10 PM)nustu826 Kirjutas:  Kuidas kutsutakse seda andurit, mis küünlajuhtme pealt pööretesignaali loeb? Mõtlen siis sellist nagu süütenurga sättimise stroboskoopidel küljes on. Sattus kätte üks vana heitgaasianalüsaator, millel paraku pööretemõõdik puudu. Ehk saaks asenduse kui teaks mida otsida. 3 juhet läheb pistikusse...
Selline nagu ampertangidel, töötab induktsioonil?

Usun jah et räägime ühest ja samast asjast. Aga mille järgi eestis sellist asja otsida? Induktsioonikäpp jms. tulemust nagu ei andnud...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.

Tegu küll vähe uuema masinaga, aga siin palju teadmamehi koos. Seega mida tähendab pildil parempoolne märgutuli ?
Autoks on Citroen Berlingo. Teinekord kustub tuli suht kiirelt peale süüte sissekeeramist ära, siis jälle vilgub mõned korrad veel peale auto käivitumistki.

Pakuks julgelt õlitaseme andurit esimese asjana.

Kui peale käivitumist vilgub mõnda aega on õli tase madal tema arust

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.

(27-02-2018, 20:32 PM)Suprudko Kirjutas:  Seega mida tähendab pildil parempoolne märgutuli ?

Siit peaks ometi abi leidma -
http://media.voog.com/0000/0038/3528/fil...tuled1.pdf

(27-02-2018, 23:53 PM)samodelkin Kirjutas:  Siit peaks ometi abi leidma -...
Siis on see küll hästi ära peidetud.

Nagu eelpool juba õeldi, on see karteri õlitaseme näitaja.

hp

(27-02-2018, 20:32 PM)Suprudko Kirjutas:  Tegu küll vähe uuema masinaga, aga siin palju teadmamehi koos. Seega mida tähendab pildil parempoolne märgutuli ?
Autoks on Citroen Berlingo. Teinekord kustub tuli suht kiirelt peale süüte sissekeeramist ära, siis jälle vilgub mõned korrad veel peale auto käivitumistki.

Lihtsalt ja konkreetselt:

[Pilt: berlingo.png]
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne