>>Käigunäit elektrooniliselt
#21

(27-02-2018, 19:35 PM)viplala Kirjutas:  Osta selle elektroonilise käigunäidu asemel parem bensiini paaki. Tänapäevasel bensiinil (ka diislil) on sees vastavad lisandid, mis koos mootori pööretega suudavad saata näidu otse juhi ajusse. Kuna tegemist on alles hiljuti välja töötatud lisaga, on vajalik eelnev tarkvaraline seadistus. Selleks ise midagi tegema ei pea, bensiin teeb kõik töö ise ära. Tarkvara installimiseks tuleb lihtsalt paak täis valada ringi sõita. Installimise kiirus on üsna erinev, oleneb autost ja juhi ajust ning nende kahe omavahelisest koostööst. Igaks juhuks pead varuma mitme paagitäie bensiini raha. Kuuldavasti on kohe turule jõudmas ka ülejäänud lisad, tühja rehvi, koliseva mootori ja enamus liiklusmärkide andmed, ilma et neid ise pingsalt vaadates kontrollima peaks. Samuti on varsti tulemas ka lisad, mis saadavad otse ajusse kergemate autot vaevavate vigade loendi koos juhendiga nende likvideerimiseks. Et sellest kõigest osa saada, pead lihtsalt paaki kütust valama, mida tihedamini, seda kiiremini mõikab.

See lisand saadaval ju olnud sajandi jagu Big Grin

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#22

Mul on käikudega kõik hästi. Panen tavaliselt ühe neist sisse ja siis kasutan ainult gaasi ja pidurit.
Aga vot, kas oskate öelda, kas roolile mingi näidiku saaks peale, mis näitaks palju keeratud juba on ja palju peab veel keerama? Ja kuidas see otsesõitmise asend üles leitakse, kruttisin küll ühele poole ja teisele poole aga auto otse sõita ei taha mitte Sad

Olen küll tunde harjutanud, aga ikka keeran liiga palju või liiga vähe. Kuidas seda asja parandada saaks?
Vasta
#23

(27-02-2018, 20:08 PM)aeroplano Kirjutas:  Mul on käikudega kõik hästi. Panen tavaliselt ühe neist sisse ja siis kasutan ainult gaasi ja pidurit.
Aga vot, kas oskate öelda, kas roolile mingi näidiku saaks peale, mis näitaks palju keeratud juba on ja palju peab veel keerama? Ja kuidas see otsesõitmise asend üles leitakse, kruttisin küll ühele poole ja teisele poole aga auto otse sõita ei taha mitte Sad

Olen küll tunde harjutanud, aga ikka keeran liiga palju või liiga vähe. Kuidas seda asja parandada saaks?

Selleks tuleb auto ette pika varda otsa porgand riputada. Siis keeradki rooli lihtsalt porgandi poole ja ongi otse. Algul peaks varras ikka päris pikk olema (ja porgand ka vastavalt suurem, muidu pole nähagi rooli tagant), hiljem võib lühemat varrast ja porgandit kasutada. Olen näinud ka edasijõudnuid, kes lausa redise peale üle on läinud.
Vasta
#24

(27-02-2018, 19:43 PM)zazik Kirjutas:  
(27-02-2018, 19:40 PM)hundu615 Kirjutas:  Sõida automaat kastiga,vaja ainult 1 käik edasi liikumiseks meelde jätta! Kui ikka manualiga tundide jooksul ära ei õpi,siis võimasin istumise alla ja asi ants.

Ära aja hullujuttu!
Võtab veel kuulda ja hakkabki automaatkastiga sõitma.


Parem las sõidab oma Ziguliga 2. käiguga, siis on lootust, et ehk saab kunagi aru, et kole tüütu ja kulukas ja jätab järgi. 
Kui ikka elementaarsete asjadega hakkama ei saa, oleks kindlam jala käia.

Edit: ksf Võsa jõudis sama ideega mõne minuti ette.

No ma olen ikka sõitnud zigulliga rohkem kui üks päev, pigem päevi, et seda libeat tunnetada. Lihtsalt käigud lähevad vahel meelest ära. No ma esialgu proovin sea skeemi asja teha ja kui see ei aita, siis lasen selle näidiku välja mõelda ja installida.
Vasta
#25

Tegelikult ärge pabistage, see on okei ja täiesti loomulik. Kui viitsida juutuubi vaadata, siis sealt näeb, et nt Sebastien, Ott ja Jari-Matti ka alles harjutavad: neil ju ongi käigu kuvamiseks hästi suur displei installitud. Samuti on rataste asendist arusaamiseks rooli peale teibiga kollane triip tõmmatud: kui see on üleval, siis on rool otse. Muide, sellesama asja pärast on vertsu rooliülekanne nii "kiireks" tehtud, et see täit ringi keskelt kummalegi poole ei teegi: muidu võib juhtuda, et rool on 360 kraadi otseasendist viltu peal, aga sellest ei pruugi aru saada enne, kui õnnetus käes on. Ma pakun, et sigulli puhul aitaks sellest äkki üle seesama tegelane, kes käigudispleid hakkab installima: äkki teeb kaks lisatulukest juurde, et kui rooli keskasendist vasakule keerata, siis hakkab vasakpoolne põlema ning vastupidi.

Ahjaa, v6sa postitusele plussüks: ma soovitaks ainult vabakäiku tarvitada, nii on kõigile parem.
Vasta
#26

Mis te nüüd õiendate inimese kallal, ta lihtsalt küsis. Muideks, ässad kasutavad rajal sama asja, et te teaks.

Maksab ta about 125€ + km + mingi paar sada paigalduseks. (tööraha võtsin praegu laest)
Selge see, et nüüd inimene ostab 50€ eest 40L bensiini ja ühe pühapäevaga saab asja ilma selle näitajatagi selgeks.  Big Grin Big Grin Big Grin

Pood, üks paljudest, muidu siin http://www.cartek-store.com/digitial_gea..._main.html

P.S Mõtsin veel seda, et mul on üks tore aut. kastiga auto, millega on tore sõita jne, aga kuna vanakool, siis krt kuidagi ei saa aru, mis pgna käik tal parasjagu on.
Kui keegi sihukese vidina kingiks, peidaks kuskile armatuuri ära küll...

.
Vasta
#27

Seda teemat lugedes meenub mu enda üks esimesi sõitusid tattninana. Käisime vanematega sugulastel külas, ära sõites pandi siis poiss 01-e rooli, sugulaste pere kõik reas vaatamas meie ärasõitu. Isa siis õpetab kõrvalt - keera võtit, nüüd tagurpidi käik, vajuta kang otse alla ja siis...... käis üks kõva krõmps ja auto suri välja, sest olin ju unustanud sidurit vajutada!  Big Grin  Nii lühikeseks mu sõit tookord jäigi, kupatati suure sõimu saatel mind roolitagant minema, hea veel et kitlipeale ei saanud.
  
 
Elust enesest - ühel vanemal daamil, kes tegi load alles 50+ aastaselt, oli armatuuril rippumas prinditud a4 leht, kus olid käikude asetused.

[Pilt: 125px-Manual_Layout4d.svg.png]
Aga ei saanudki ta sõidetud manuaalkastiga, sest tema samuti ei adunud üldse, et mis käik sees võiks olla. Nüüd sõidabi juba mitmendat aastat automaadiga. 
Samuti oli ühel vanemal mehel mosse armatuurile valge värviga suurelt kirjutatud "TULED PÕLEMA!". See oli siis, kui päeval tuledega sõitmise kohustus alles värskelt tulnud oli. 

Aga rääkides neljakäigulisest kastist ja käigunäidikust, siis usu mind, see ei ole mingi teema, käikude vahed ju üüratud! Pigem saan selle vajadusest aru mingil kuuekäigulisel baigil, millel käikude vahe heal juhul 200 pööret ning kunagi ei tea mis käik sul parasjagu sees on.
Vasta
#28

(27-02-2018, 20:46 PM)stihl Kirjutas:  Mis te nüüd õiendate inimese kallal

Natuke võib. Tark küsija muigab, suskab vastu, rumal solvub ja vahetab foorumit. Parem ongi.
Teemasse - need skeemid ja käigukangiümbrised unusta ära! Pilk peab olema teel, ülejäänud silmad vaatavad küljeakendest välja ja jälgivad peeglit. Pedaale ei tohi iialgi vaadata, kangi samuti.
Niikaua kuni need algtõed selged pole, ära parem libisemist harjuta!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#29

(27-02-2018, 20:46 PM)stihl Kirjutas:  P.S Mõtsin veel seda, et mul on üks tore aut. kastiga auto, millega on tore sõita jne, aga kuna vanakool, siis krt kuidagi ei saa aru, mis pgna käik tal parasjagu on.
Kui keegi sihukese vidina kingiks, peidaks kuskile armatuuri ära küll...

.

Mul autumaat, mida saab ka kasutada manuaalina ja lisaks veel näitab armatuuris käike ning ilmakaari, et teaksid kuhu poole tagumine ots parasjägu lennus on Big Grin 
Otsi VAG varustust ja saad kindlasti veel mõne lisa armatuuri alla peitu panna.

Teema algatajale niipalju, et mul kunagi olid ka poisid 15 aastased ja arvasid, et nad on kõvad trihftijad ja sõidavad kõigeparemini kogu planeedil kuni sai viidud nad vanaisaga jäärajale kus vanaisa pikkapuuga poistele ära tegi peale mida nad hakkasid ka kuulama mida vanemad räägivad.
Ma ise ei hakkanud nedega võidu sõitma aga autoks oli ka VAZ aga vähe võimsama mootoriga Big Grin
Vasta
#30

Auto käsitsemise oskus ei tule 100-200 km sõitmisega, vaid paari tuhandega. Sõida nii palju ära ja mure murtud. Rolleyes
Vasta
#31

Kusjuures - ise olen kilomeetreid veeretanud autodega vähemalt 300 000 ja peale....

Aga viimasel ajal taban ennast isikliku auto roolist selliselt teolt, kus võtan 5.nda käigu välja ja lükkan uuesti 5.nda sisse...

Miks nii - usun et asi on selles, et tööveokal on 6 käiku. Samuti on tööautol mootori müra rohkem sisse kuulda ja kiirusepiirik on 90 peal. Seega käib käiguvahetus kõrvatunde ja harjumuse järgi. Üle 90-ne niikuinii ei lähe. Isiklikul liikuril mootori häält sisse kuulda ei ole, aga ilmselt mingi kiirusetunnetus ja käeautomaatika mängib rolli...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#32

Võibolla jah kui palju on sõita erinevate käikude arvuga autodega, siis võib segi minna vahel. Ise sõidan põhiliselt 5-käigulise manuaaliga, aga vahel harva on tööl olnud sõitmist 6-käigulise manuaaliga, võibolla harva sõitmise tõttu pole veel segi äinud midagi (harva sõites mingi muuga mõtled selle peale ja püüad püüdlik olla Big Grin ). Automaatidega ka vahel vaja sõita (tihedamini kui 6-käigulise manuaaliga), vasak jalga tühja ei rapsi (kunagi ammu vist kippus tõmblema veidi ikka kuna harilikult manuaaliga sõdan). Big Grin
B-kategooriaga kogemust u. 390 000 km.
Vasta
#33

(27-02-2018, 20:46 PM)stihl Kirjutas:  Mis te nüüd õiendate inimese kallal, ta lihtsalt küsis. Muideks, ässad kasutavad rajal sama asja, et te teaks.

Olen näinud ühel Soome vanal- mitte just tuntud rallitajal armatuuril stardi tsekk listi, mis oli umbes selline:

1. valot päälle
2. nollataan
3. käsijarru päälta
4. ykkonen silmaan Smile
Vasta
#34

(27-02-2018, 23:12 PM)spitfire Kirjutas:  
(27-02-2018, 20:46 PM)stihl Kirjutas:  Mis te nüüd õiendate inimese kallal, ta lihtsalt küsis. Muideks, ässad kasutavad rajal sama asja, et te teaks.

Olen näinud ühel Soome vanal- mitte just tuntud rallitajal armatuuril stardi tsekk listi, mis oli umbes selline:

1. valot päälle
2. nollataan
3. käsijarru päälta
4. ykkonen silmaan Smile

Tuttaval oli Ford Taurus 2.5 motoga ja kepikastiga seal oli päiksesirmi sisemisel
küljel pikem jutt skeemidega sellest üleliigsest pedaalist ja kepikastist...
Minu masuut Oldsil oli aga pikem jutt masuutika käivitusest....

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#35

Tervitus! Kahtlesin kaua kas siin sõna võtta, aga siiski.häda selles, et olen nimelt selle inimese sõiduõpetaja olnud. S.T. olen temaga õppesõitu teinud, ma pole elukutseline sõiduõpetaja. Ja see pole libateema.Ok. Inimesel puudus praktiliselt sõidukogemus vist korra või kaks oli elus sõbra autoga midagi proovinud.Noh keegi pole sündinud meistriks, me kõik oleme kunagi õppinud, mõnele jõuab kõik rutem pärale, mõnele mitte nii ruttu, vahel mõnele vist üldse mitte.Noh mina muidugi optimistlikult suhtudes arvasin noh mis siin on, natuke harjutamist ja voilaa.Kohe algul sai platsil selgeks, et otse sõitmisega suuri raskusi, rooli tunnetamine, sõidujoone hoidmine...Noh kohaltvõtmine muidugi, käiguvahetus pidurdamine...Ok. Kaua  sa platsil  esimese teise käiguga ikka manööverdad, nii sa otse sõitma ei õpigi.Sai ettevaatlikult õppemärkidega kõrvalistel teedel sõidedtud ja paarsada kilomeetrit ja roolitunnetus, sõidutrajektoori hoidmine jne üsna ok.Isegi teeserva võtmine ja tagantulija möödalaskmine jne. Muud asjad kõik -käiguvahetus, kohaltvõtt... vajavad harjutamist veel ja veel...Mingist drftimisest, libeda tunnetamisest pole veel midagi rääkida, lihtsalt kord sai sõidetud märja asfaldi tingimustes ja minu manitsused, et sellega peab kindlasti arvestama, valima väiksema kiiruse, mitte tegema äkilisi liigutusi, püüdma autot ja teed tunnetada ja  arvestama auto teistsuguse käitumisega jne. küsimus tahhomeetri paigaldamisest autole tundus arusaadav ja ok.Käiguindikaatori paigaldamise võimaluse idee laisin kohe eos maha kui mittevajaliku, liigse. Ei teadnud, et siia teema tuleb.Õnneks on selle mõttekuse kahtluse alla seadnud ka kõik siin vastanud.Ok. Äkki on sellest teemast siiski ka natuke kasu, ehk meenub meile, et mitte kõik ei omanda asju ühesuguse kiirusega ja kõigilt ei saa eeldada ühteviisi.Ja igapäevaliikluses ei tee ka paha teadmine, et sulle vastujuhuvalt juhilt ei maksa alati adekvaatsust eeldada vaid tuleb karta halvimat ja parem selleks valmis olla.Ma muidugi ei taha öelda, et peaks lubama liiklusesse kedagi kes selleks piisavalt vilunud, koolitatud ja omandatud teadmiste, oskustega ei ole. Kahjuks aga sellised vahel siiski sattuvad sinna.
Vasta
#36

Minu diisel Oldsul on ka see õpetus. Nii huvi pärast, mis aasta masin sul oli?
Vasta
#37

Vaata oma postituse algust ja lõppu. Konkreetsel juhul on liiklusesse (ei loe, et õppekamärgiga) lubatud just selline kodanik, kes selleks valmis pole.
Käiguvahetust ja kohaltvõttu õpitakse platsilt. Platsilt tänavale minnakse siis kui pedaalide ja kangide käsitsemiseks silmi enam ei kasutata.
Soovitan usaldada proffessionaale - autokooli sõiduõpetajat.
Eeldan, et õpilane on mõne autokooli nimekirjas arvestades, et sa temaga avalikel teedel õppesõitu teed. Las siis see asutus, kellel nagunii ongi saadud raha eest kohustus kodanik sõitma õpetada, teeb seda.
Vasta
#38

(28-02-2018, 00:10 AM)padua Kirjutas:  olen nimelt selle inimese sõiduõpetaja olnud
Pikka meelt! See pole nüüd teemaalgataja pihta, tema peab kasutama KSF viplala soovitatud kütuselisandi rohket tarvitamist. On lihtsalt inimesed, kes ei saagi mõnedest autosõidu nüanssidest aru. Naabrimees lasi oma tagurpidiläinud mosse ust paar korda aastas parandada, ta lihtsalt ei mõistnud, et garaažist välja tagurdamisel pole vaja ust avada. Kurb muidugi, õnneks ta täna enam aktiivselt liikluses ei osale.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#39

Telc. Jah sul on õigus, kartsin ka, et selline kriitika tuleb.Jah inimene on autokooli nimekirjas kuid platsil harjutasime, siis veel polnud.Aga platsil ei õpi roolitunnetust ja otsesõitu, selleks sai valitud praktiliselt olematu liiklusega kõrvalisi teelõike kuhu kohale ja tagasi ei sõitnud õpilane.Ok jätame nüüdsest asjaga profesionaalid tegelema.Ei välista ka enesekriitiliselt, et ma pole piisavalt hea ja kannatlik õpetaja.
Vasta
#40

Mõistlik on installeerida tahhomeeter, või veel parem, osta VAZ, millel on tahhokas juba peal (2103, 2106 või 2107). Edasi on lihtsam: Sõites alla 2000 pöörde ei lase ja järgmise käigu võib sisse panna kui pöörded on 3000.

Edel@ targutab ka vahel, tal kah 2 VAZ-i olemas, mis jah viimastel aastatel küll ainult suviti kasutust leiavad Big Grin

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne