Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
(03-03-2018, 21:48 PM)v6sa Kirjutas: Klonksvaagen ja oblikas ei kasutanud vist nii väikese ETga velgi. See oli rohkem japside rõõm, millel jälle keskava väike.
Keskava ma olen vajadusel üle lasknud tavalise augusaega. Mingi plaat alla mis tsentrit hoiaks ja puuri välja ei viskaks. Kui ma õigesti mäletan, siis Camaro alu veljed sai bemmi jaoks isegi ilma tsentrita, käsitrelliga mõõtu lastud, seal oli 1mm vahet vms. Enivei, augusaag kärab kenasti keskava jaoks.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 7,017
Teemad: 58
Liitus: Jul 2012
Maine:
99
04-03-2018, 00:48 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-03-2018, 00:50 AM ja muutjaks oli
Marko.)
Keskava ma olen vajadusel üle lasknud tavalise augusaega. Mingi plaat alla mis tsentrit hoiaks ja puuri välja ei viskaks. Kui ma õigesti mäletan, siis Camaro alu veljed sai bemmi jaoks isegi ilma tsentrita, käsitrelliga mõõtu lastud, seal oli 1mm vahet vms. Enivei, augusaag kärab kenasti keskava jaoks.
[/quote]
Oioioi
Ma olen korra opelilt volkarile teinud otsafreesiga kiire keerutamise ja tagumikutunnetuse järgi. Erinevus oli vist ,5 või 1,0 keskaval. Imekombel ei olnud viskumist, aga pime kana leiab ka tera.
Jõhkralt suuremaks puurimine ilma tsentreerivaid omadusi ületähtsustamata annab täpsete tikkpoltide korral hea tulemuse.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Keskava ei tsentreeri ratast. Ratta tsentreerib polt. Keskava on peamiselt velje paigalduse mugavuse jaoks. Mul on autodel pidevalt suurema keskavaga veljed all, no probleemo. Probleemo on paigaldusel kui peab polte aukudesse jebima loksuva veljega.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 1,421
Teemad: 19
Liitus: Aug 2008
Maine:
37
See "omaloominguline" keskava peab ikka tsentris olema, muidu ei õnnestu pärast tasakaalustada.
Postitused: 7,017
Teemad: 58
Liitus: Jul 2012
Maine:
99
Seda seisukohta saab promoda niikaua, kuni KESKAVA järgi tasakaalustatud rattad vibratsiooni tekitama hakkavad
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
(04-03-2018, 01:02 AM)spitfire Kirjutas: See "omaloominguline" keskava peab ikka tsentris olema, muidu ei õnnestu pärast tasakaalustada.
Point on muidugi õige, juhul kui keskava tsenter lällama läheb puurimisel. Kui aga töö teha korralikult, ei erine see ''omaloominguline'' ümberehitus mitte täppigi tehase toodangust. Kui näiteks keskava on koonuse kujuline, siis isegi käsitsi puurides satub asjaga tsentrisse. Juhul kui tsenter aga nn. kinnitada keskmesse, saab üsna igasugusest august suurem auk sama tsentri koha peale. Kui kasutada juba vastavat puurpinki või freesi, võid ümber keskava ka südamekesed valentiini päevaks sisse puurida ja velge saab ikka tasakaalu ajada nigu muiste. ''Omaloomingulisus'' ei tähenda automaatselt ''ebatäpsust'' või ''ebakvaliteeti'' või 20 aastat auto all roostetanud velje keskava mõõte.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 7,017
Teemad: 58
Liitus: Jul 2012
Maine:
99
Just nii ongi. Niisama käsitrelliga puurides ei toimi see värk.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
(04-03-2018, 00:55 AM)viplala Kirjutas: Keskava ei tsentreeri ratast. Ratta tsentreerib polt. Keskava on peamiselt velje paigalduse mugavuse jaoks. Mul on autodel pidevalt suurema keskavaga veljed all, no probleemo. Probleemo on paigaldusel kui peab polte aukudesse jebima loksuva veljega.
Just keskava tsentreerib ratta. Mul korduvalt olnud, et suurema keskavaga velgede korral klient tagasi tulnud põhjusega, et rattad väristavad (kuigi sai balansipingist läbi pandud). Sellisel juhul oleme pannud tsentreerimisrõngad. Nii saab värinast lahti.
Tõsi küll, igal autol erinevust ei taju, isegi mu enda 97a. japs ei tee teist nägu suuremate keskavadega velgedega, aga paljude, just BMW ning kallima otsa autodel on täpsus päris tundlik ja poltidega/mutritega ratast päris ei tsentreeri.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 2,374
Teemad: 9
Liitus: Feb 2010
Maine:
13
Kõik mõte hea mehed, mul olemas isegi 55mm augusaag mis toodaks täpselt 55.5...56mm ava kuid jaapanlase et ikka ei sobi, lihtsam vaheflantsid sebida kus on keskmine rant õiges mõõdus ja teeb et ka sobivaks. Hiljem saab juba igasuguseid velgi kasutada
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
05-03-2018, 02:58 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-03-2018, 02:59 AM ja muutjaks oli
Edel.)
(04-03-2018, 10:33 AM)v6sa Kirjutas: (04-03-2018, 02:45 AM)Edel Kirjutas: (04-03-2018, 00:55 AM)viplala Kirjutas: Keskava ei tsentreeri ratast. Ratta tsentreerib polt. Keskava on peamiselt velje paigalduse mugavuse jaoks. Mul on autodel pidevalt suurema keskavaga veljed all, no probleemo. Probleemo on paigaldusel kui peab polte aukudesse jebima loksuva veljega.
Just keskava tsentreerib ratta. Mul korduvalt olnud, et suurema keskavaga velgede korral klient tagasi tulnud põhjusega, et rattad väristavad (kuigi sai balansipingist läbi pandud). Sellisel juhul oleme pannud tsentreerimisrõngad. Nii saab värinast lahti.
...
Kiirustaval monteerijal nii juhtubki.
Selleks, et poldid/mutrid saaks tsentreerida, peab olema täidetud 2 nõudmist:
1) poldid/mutrid tuleb keerata esmalt vastu ja seejärel keerata kinni (ja ka pingutada) diagonaalis, vahepeal ratast keerates. Tsenrtreerib niipalju ära küll, et meie kiirustel ei raputa
2) poldid/mutrid ja nende avad peavad olema kulumata, tsentris ja omavahel vastavuses. Kui kooniline polt/mutter sfääriulises avas veel ära tsentreerib, siis sfääriline mutter/polt koonilises avas on paras peavalu.
Tsentreerimisrõngad teevad elu kordades lihtsamaks 
Selline tore küsimus: Mitmel autol oled rattaid vahetanud et sellist juttu julged ajada? Mina olen seda teinud 12 aastat, iga aasta sadu autosid.
Ja mina sellise töö juures ei kiirusta. Täpselt nii toimin ka mina nagu sinu vastusest loen, aga ei piisa sellest, isegi uue velje ja mutrite korral ei tsentreeri ära kui rõngast pole. Kui ilma rõngata pandud, on kliendile sõnad peale loetud, et võib väristada. Üldiselt on hiljem tagasi tuldud ja rõngad juurde ostetud.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 2,770
Teemad: 115
Liitus: May 2004
Maine:
24
Mul pole ka probleeme olnud, kui veljeava on veidi suurem, kuid kuidas väiksema veljeavaga ratta alla said? jätsid poldid lõpuni keeramatta?