Jaguar Xj6 series 2 1975a
#1

Lõpuks kirjutaks ka ühest projektist, mis soetatud juba 11.2014.

Autoks Jaguar Xj6 series 2 aastast 1975.

Peres läbi ajaloo on see 5-s Jaguar ja kõik sai alguse ühest Series 3-st, mis sai meeltesegaduses ostetud siinse kasutaja Janek555 käest.

Jaguarid on olnud peres alati Isaga ühine unistus ja ühine ost aga need autod on eranditult alati tema nimel olnud! Mina veel liiga noor - ei sobi minu vanusega. Kuna auto aga projektikas, siis leppisime kokku, et see on Isadepäeva kingitus pojale/minule ja esimene minu nimel aga kui auto valmis saab, siis vahetame Isa x300-ga ära, sest ma veel liiga noor, et sellist klassikut omada...

Lühidalt auto soetamisest: Aastaid tagasi nägin seda Jaguari auto24-s korduvalt müügis aga hind oli minu jaoks liig, mis liig.
Ühel sügisnädalal jäin tööasjus mitmeks päevaks Tallinna ja ajaviiteks sai auto24-s autosid niisama vahitud. Jälle oli see Jaguar müügis ja mul oli just tööpäev lõppenud. Mõtlesin, et lähen käin vaatan selle auto lõpuks üle. Jaguarid alati hingelähedased olnud ja neid on alati huvitav kasvõi niisama vaadatagi. Plaani osta seda autot mul ei olnud. Kaasas olnud sõbrale veel lubasin, seda autot EI osta ma kindlasti!!! Ainult sportlikust huvist lähme vaatama! Müüjal oli just vaba aega seda näidata ka ja nii tuli ootamatult plaan niisama pilk peale visata sellele autole...

Jõudsime Nõmme kanti suht hämaras juba ja seal mändide all ta vaikselt seisis. Oli nii juba aastaid seisnud... Aga esimene pilk autole kaugelt värava tagant tegi selgeks - oli nüüd vaja siia tulla. Sekundiga olid kõik plaanid sassis...

Natuke vaatasin ümber auto aga eriliselt lähedalt ei uurinud - süda oli juba läinud... mis seal ikka vigu otsida.

Nüüd oli ainuke küsimus kus kohast raha saada... aga see mõte sai kiire lõpu kui avastasin, et autol on ka kohtutäituri piirang peal. Kurb aga pidin sellest loobuma! Nädal möödus aga süda ei andnud rahu ei päeval ega öösel... lõpuks helistasin kohtutäiturile, et kui hull asi on? Mõnikord tasub vaeva näha ja saime nii kohtutäituri kui ka müüjaga kaubale ja järgmine hetk oli juba auto ostmine.


[Pilt: 0107869309a10cb.jpg]


[Pilt: 01078692816e9d0.jpg]

[Pilt: 0107869325a5b36.jpg]

Järgmine päev peale ostu alles hakkasin vaatama, mis me Isaga lõpuks üldse ostsime! Pole elus nii "põrsast kotis" ostnud. Kokku 3 korda käisin autot vaatamas enne ostu ja nagu "blondiin" oleks ostmas käinud.
Aga vahel võib ka lihtsalt ropult vedada!
Kohe näitasin ka ühele tuttavale värvijale ja hakkas kohale jõudma, et päris hea ost võib isegi olla. Selle aasta kohta tundub ikka päris hea kere olevat!
[Pilt: 01078693818d619.jpg]
[Pilt: 010786939334f07.jpg]

Aga aastad mändide all tähendasid kõike muud kui head! See auto oli ikka kaetud tõsise "kultuuriga". Igalt poolt kasvas juba midagi ja ime, et mõni puu läbi auto polnud veel kasvanud.
[Pilt: 010786940920c41.jpg]

200l vett, 2l leotusvahendit, 0,5l šampooni ja 3 tundi hiljem... sai nii viisakas, et võiks kohe sõitma minna.
[Pilt: 0107869531d8da8.jpg]

Sellega ka aasta lõppes selle auto jaoks. Nii ta jäi seisma terveks talveks ja kiire elutempo tõttu sisuliselt terveks järgmiseks aastaks samuti.

2015 ajas üks vabandus teist taga ja nii ta seisis terve suve. Oli Isa ees häbi küll, et lubasin aga... läks nagu alati...

Aga nägi ta ka seistes väga ilus välja!
[Pilt: 010902698943187.jpg]

Lõpuks kui sügis käes, siis hakkas südametunnistus kripeldama ja natuke ikka tegelesin autoga
Esipidurid olid täiesti kinni
[Pilt: 01099148778caf2.jpg]
Alustame pisikeste töödega:
[Pilt: 010991487980ede.jpg]
[Pilt: 0109914885f7908.jpg]

Aasta lõppes sellega, et autole sai uus parkimiskoht tehtud ja auto liikus aia kõige kaugemasse nurka! (see ei tähenda tavaliselt head!)
[Pilt: 0109914887a9c6b.jpg]
[Pilt: 0109914913481b9.jpg]
Jätkub...
Vasta
#2

Ei tea jaaguaritest suurt midagi, aga XJ6 tundub 2 seerias veel see  "päris ja õige",  kus kroomiga ei ole veel koonerdama hakatud. Kas sellel masinal põrkerauad kuidagi ameerikaga seotud?
Vasta
#3

isegi 3ndal seerial ja ka lxj40 on veel kroomi mõnuga.
Vasta
#4

Üks ilusamaid autosid minu arvates. 
Endalgi oli kunagi selline. Ja sellega seoses üks tõesti sündinud lugu. 

Hollandist sai kunagi autoostu reisilt tuttavatega koos tuldud, (meie ostsime Jaguari XJ6 ja tema suht haleda Opel Ascona) sõitsime koos tagasi, aga teepeal kaotasime üksteist silmist. Jõudsime mingile piirile, vist oli saksa/taani, küsisime tolli vanalt nimepidi, et kas see ja see on juba läbi läinud ? Kuna arvasime, et ta on meist ees. Lollid nagu olime, kirjeldasime mis autoga nad tulevad ja .. no olete siis näinud vä? Ei öeldud midagi kontrolliti pabereid, helistati kuhugi ja lasti meid minna. 
Päev-paar hiljem saime tuttavaga stockis laeva oodates jälle kokku. See nii õnnelik, et meid nägi. Kohe vahutama, et sa juudas te ei kujuta ette mis minuga saksa/taani piiril tehti... Auto kõrval angaari, ise riidest lahti, jalad harki ja nii nagu filmis. Täiskomplekt kuni kummikindani, mis läks.. no teate küll kuhu. Siis võeti märkmikud ette, kelle number ja mille number... Ja nii paar tundi. Kui tüüp sealt lõpuks tulema lasti siis näeb.. auto jummala segi. Kõik segi tuuseldatud, istmekatted maas, polstrid lahti või irvakil kuni laepolstrini välja, varurattal rehv maas. Meie hirnume kõht kõveras, no ei ole võimalik selline kino, sell räägib ka nii värvikalt, et vähe pole. Siis äkki taipasime otsad kokku viia. Kuna me keelt väga veenvalt ei osanud ja teda nime ja auto järgi kirjeldasime siis tont teab mida need tolli vanad hakkasid ette kujutama. Me ju sõitsime ikkagi tolle aja kohta üli edeva Jaguariga ja nüüd siis valutame südant, et kus last kadund on..

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#5

Stanged USA omad, sest konkreetne auto on seal eluteed alustanud. Endale meeldivad euro stanged rohkem - rohkem kroomi aga hind on kirves.
Miks 2 seeria järgnevatest ägedam on - kasvõi ukselingid, need sobivad sellisele auto kordades rohkem kui 3 seeria omad. Detaile on väga palju, miks see tundub ilusam kui 3 seeria ja edasi.

Aga jätkan juttu:

2016 - olid suured plaanid aga...
Kõik algas hästi, karpad sai käsile võetud kuna olid paigast ja lekkisid ning nagu lõpuks selgus, siis pigem töötas ainult ühe karpaga.
Eelmisel omanikul oli ka pisike tulekahju tekkinud lekkivast karpast ja tulemuseks oli põlenud mootori juhtmestik.
Alustasime karpadest:
[Pilt: 01101060592f225.jpg]
[Pilt: 01101060655b996.jpg]
[Pilt: 0110106071b0468.jpg]
Kõik ilusasti pulkadeks ja puhtaks

[Pilt: 0110106069992b9.jpg]
[Pilt: 0110106077d41dc.jpg]
[Pilt: 0110452679e4b16.jpg]
Tehtud sai ka uus põlenud juhtmestik
[Pilt: 011010608140263.jpg]
[Pilt: 0110106083da0a4.jpg]
PS. aiakäru oli prügikastiks toodud Smile
[Pilt: 0110106085f2f0e.jpg]
Põlenud küünlajuhtmed
[Pilt: 0110106091d51e9.jpg]
Starteri juhe oli keskelt jätkatud - tuimalt kokku keeratud (must osa ülemise juhtme keskel)[Pilt: 011010608798483.jpg][Pilt: 011010608919ca5.jpg]
Starter lahti võetud ja puhastatud ja korrastatud
[Pilt: 011010609356a6e.jpg]
Tundub, et üsna korralik tuli oli kapotiall olnud.
Ennem karpade lahti võtmist vaatasin isegi, et üks karpa oli sisuliselt kinni keeratud samas teisest jooksis ülevool nirinal maha. Kui see nirinal süütepooli peale jooksis, siis ime, et see auto veel alles on...

Lõpuks kõik kokku sai laotud, siis läks veel 3 kuud kuni lõpuks auto käima sain. No ei tahtnud minna, mitte kuidagi ei tahtnud.
Lõpuks täiesti ootamatu lahendus - kõik täiendavad voolikud sisselaskes pimedaks ja kohe käivitus. Peale esimest käivitust "tühjade" karpadega võis kõik voolikud tagasi panna ja auto käivitus ideaalselt.
Pidin veel mitu korda karpad maha võtma, sest nõelklapp millegipärast ei sobinud ja lõpuks leidsin mingi vana, mis toimis. Aga iga kord pidin 1 kord/esimene kord kogu sisselaske kõrvalised lisad pimedaks tegema.
Juhendi järgi panin karpad paika aga tagumiku tunnetus kinnitas, et autol pole üldse jõudu, seega lõpuks suht tunde järgi sättisin üle ja hoopis teise autoga tegemist kohe!

Continue...
Vasta
#6

Kui üks karpa "üle jooksis", siis viitab see kõrgele ujukile, või ei sulgu nõelklapp korralikult. Millegi pärast nende nõelklapid eriti pidada ei taha. Loodetavasti vahetasid vedrud-nõelad-kaevud ära. Regulli puhul on just need vedrud väga olulised , kütuse kulu koha pealt nõel+kaev.
Kui õhu kogused paigas ja karpad sünkroonis, siis peenhäälestus ikka sõites, nii saad segu paika. Ja need karpad on VÄGA tundlikud kui oled õige settingu ligidal. 1/6 pööret muudab juba nähtavalt küünla värvi.

Ja üks tähelepanek veel, need karpad tahavad ühtlast kütuse rõhku, võimalik et siin mingi seos nende pidevalt n***ivate nõelklappidega.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#7

(04-04-2018, 00:25 AM)spitfire Kirjutas:  Kui üks karpa "üle jooksis", siis viitab see kõrgele ujukile, või ei sulgu nõelklapp korralikult. Millegi pärast nende nõelklapid eriti pidada ei taha. Loodetavasti vahetasid vedrud-nõelad-kaevud ära. Regulli puhul on just need vedrud väga olulised , kütuse kulu koha pealt nõel+kaev.
Kui õhu kogused paigas ja karpad sünkroonis, siis peenhäälestus ikka sõites, nii saad segu paika. Ja need karpad on VÄGA tundlikud kui oled õige settingu ligidal. 1/6 pööret muudab juba nähtavalt küünla värvi.

Ja üks tähelepanek veel, need karpad tahavad ühtlast kütuse rõhku, võimalik et siin mingi seos nende pidevalt n***ivate nõelklappidega.

See karpa teema oli hull!  Esimene auto karpadega ja esimene kogemus nendega - koolis magasin ka selle teema maha kuna elame ajastul kus karpa ajastu lõppes ennem minu sündi... ja mina kindlasti endale kunagi karpaga masinat ei osta!!!

Lõpuks sain kokku vähemalt 5 korda karpad maha ja lahti ning küll sai igast asju katsetatud - enamus ajast ujukiga mängitud, sest uus nõelklapp ikka vigane olla ei saa! Lõpuks olid ideed otsas ja viimases ahastuses proovisin autoga kaasas olnud SU hs karpadelt vanu ja üsna koledaid nõelklappe. Asi toimis - milles see viga oli, miks need originaalid, samuti uued ja ilusad lekkisid, seda ma ei tea ja vist peale seda jamamist ei tahagi teada.

Tänud info eest, uuesti saan karpasid näppida tõenäoliselt aasta lõpupoole ja siis puhanud närviga alustan uuesti ehk sellel korral saan kiiremini ühisele lainele nendega!
Vasta
#8

2016 aasta sügiseks sain aga korraliku hoo juba sisse selle auto tegemistel... kahjuks tuli talv peale!

Karpad korras, mootor töötas, pidurid teevad oma tööd - aeg oli lõpuks esimesed meetrid sellega proovida!

https://youtu.be/9eIyDPoPgrk
https://youtu.be/fb1HUTDCy3E



Segu sai ikkagist liiga rikas - minek oli natuke liiga hea aga esimesed meetrid lisasid edasistele töödele ainult hoogu juurde.
Vasta
#9

Natuke veel 2016 aastast:

Käsile sai võetud tagaamortide vahetus - 4-st 3 olid täiesti tühjaks jooksnud ja kinni jäänud. Sõidumugavus oli kaugel Jaguarist - istuks nagu 5m tabureti peal...
[Pilt: 0111565635c5752.jpg]
[Pilt: 0111565633be602.jpg]
Ei saa ikka üle ega ümber - nii pisikesed amordid, väga harjumatu neid vahetada, nagu mõne laste auto pealt... (võrdluseks suvalised teise auto amordid)
[Pilt: 0111565639fae79.jpg]
2 tundi ja valmis... sellele autole meeldib kui teda remonditakse - kõik poldid tulevad veel elusalt lahti ja sellise vanuse kohta on see väga suur kergendus! 
[Pilt: 011156563769a29.jpg]
Aga kütust tarbib korralikult ja otsa saab tihti, eriti just poolel teel koju... aga aega jälle pilte klõpsida, seniks kuni keegi jälle kanistriga tuleb.
[Pilt: 0111565629dd8f8.jpg]
[Pilt: 0111565631c8162.jpg]

[Pilt: 01115656477b2b0.jpg]

Plaan oli veel 2016 aasta korra ka heitgaase mõõtma minna, et teaks kui mööda/paigas karpad on aga just see hommik oli esimene korralik külm! Äge, et üldse ilma külmkäivituseta auto käima läks! Aga soojenduse mitte töötamine teeb ikka sõidu võimatuks - töötagu see mootor nii hästi kui tahes!
[Pilt: 011156565129267.jpg]
[Pilt: 0111565663a1c68.jpg]

Päevaks tuli küll ilus ilm aga 2016 oli selle auto jaoks lõppenud.
[Pilt: 011156565317797.jpg]
[Pilt: 011156566185bdf.jpg]

Aasta lõpus jõudis lõpuks ka uus esiklaas kohale - ainult üks firma oli nõus tellima ja lõpuks tuli see Norrast. Huvitaval kombel tuli ka auto meile Norrast. UK-s klaase on aga saatma keegi neid nõus ei olnud või, siis omal vastutusel ja üsna tõenäoliselt saaks katkisena kätte, seega vahepeal oli juba päris hirm nahas!
Nüüd on hirm nahas, et läheb ennem katki kui ette saab!

[Pilt: 01115656490551a.jpg]
Vasta
#10

(23-04-2018, 23:56 PM)jannomb Kirjutas:  
(04-04-2018, 00:25 AM)spitfire Kirjutas:  Kui üks karpa "üle jooksis", siis viitab see kõrgele ujukile, või ei sulgu nõelklapp korralikult. Millegi pärast nende nõelklapid eriti pidada ei taha. Loodetavasti vahetasid vedrud-nõelad-kaevud ära. Regulli puhul on just need vedrud väga olulised , kütuse kulu koha pealt nõel+kaev.

Ja üks tähelepanek veel, need karpad tahavad ühtlast kütuse rõhku, võimalik et siin mingi seos nende pidevalt n***ivate nõelklappidega.

See karpa teema oli hull!  Esimene auto karpadega ja esimene kogemus nendega - koolis magasin ka selle teema maha kuna elame ajastul kus karpa ajastu lõppes ennem minu sündi... ja mina kindlasti endale kunagi karpaga masinat ei osta!!!

Lõpuks sain kokku vähemalt 5 korda karpad maha ja lahti ning küll sai igast asju katsetatud - enamus ajast ujukiga mängitud, sest uus nõelklapp ikka vigane olla ei saa! Lõpuks olid ideed otsas ja viimases ahastuses proovisin autoga kaasas olnud SU hs karpadelt vanu ja üsna koledaid nõelklappe. Asi toimis - milles see viga oli, miks need originaalid, samuti uued ja ilusad lekkisid, seda ma ei tea ja vist peale seda jamamist ei tahagi teada.

Tänud info eest, uuesti saan karpasid näppida tõenäoliselt aasta lõpupoole ja siis puhanud närviga alustan uuesti ehk sellel korral saan kiiremini ühisele lainele nendega!

Just ! Need nõelklapid on puhas p**k. Kolmest kaks töötab. Jutt käib siis uutest klappidest. Teine probleem on, et sa pead leidma KAKS ÜHTEMOODI töötavat klappi, mitte lihtsalt töötavat.
Su kirjeldusest ei selgu kas kaevud nõelad  ja vedrud vahetasid või mitte, aga ilma seda komplekti vahetamata kütuse kulu normi ei saa.
Selle komplekti raha saad ühe Pärnu otsaga tagasi säästetud küttekulu pealt. Uued nõelad on ka teise profiiliga, nad on väidetavalt timmitud sobivamaks tänapäevasele bensule. 

Minul võttis kütet enne umbes 40l sajale, ja pärast 12. Nende regull ja timmimine võttis aega 1-2 nädalat, aga tulemus oli seda väärt. Kusjuures minekus ma mingit vahet ei täheldanud. Tol korral sain hakkama ilma kütuse rõhu regulaatorita, aga täna pistaksin selle ikkagi vahele.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#11

(24-04-2018, 11:21 AM)spitfire Kirjutas:  Just ! Need nõelklapid on puhas p**k. Kolmest kaks töötab. Jutt käib siis uutest klappidest. rõhu regulaatorita, aga täna pistaksin selle ikkagi vahele.

Jälle üks järjekordne näide inimesest, kes autoasjandusest ei jaga halligi, aga tootjat oskab kiruda küll. 
Ja loomulikult kiruda ka eelmist lukkseppa, kes kõik "pekki keeras" ja mina tark pidin selle korda tegema.

Ma ei ole töökindlamaid karpasid kui need Jaguaril SU-d näinud, tänaseks juba pea 15a need autol peal ja "timmida" pole seal midagi....
Kunagi vahetasin profülaktika mõttes nii ujukiklapid kui need kurjad õhunõelad...

[Pilt: IMGP1341.JPG]

(pildil vanad nõelad, aga samuti üldse mitte kulunud) 

Need jutud, et puhas pask jne tekivad sellest, et endal pole piisavalt autost teadmisi. Vahetatakse mingeid juppe, aga asi korralikult tööle ei hakka, sest vahetatavad asjad pole õiged.
Muud põhjust ma ei näe.
Vasta
#12

Siin siis stiilinäide vana vs uus düüs:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne