Gaz 14 Tchaika

Nii, kevad käes ja 14-s sai ka välja aetud. Tundub, et kõik probleemid lahendatud. Auto tähistas oma 35-t sünnipäeva ja nüüd võib kõrge komisjoni kohale kutsuda. Enda arust peaks kõik 100%-t klappima, aga alati jääb mingi seib või klamber kahe silma vahele. Salongi vaja teha ei olnud, see oli, on ja jääb selliseks nagu tehasest välja sõitis. Mootor sai maha võetud ja kontrollitud. Seal olid ka kõige suuremad ratsid tehtud. Nüüd peaks tipp-topp olema. Tööriista komplekt on olemas. Eks näe. Pildid tehtud, mõned siia ka.
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

Teema alguses on ühel pildil näha, et vaibad puha maas, kas need ei olnudki siis originaalis niimoodi?
Vasta

Kunagi tundus Tšaika14 liiga uus,  kandiline ja kole võrreldes "ehtsa Tšaika"  ehk Gaz13-ga. 
Ja kui siis ENSV-st järelejäänud valitsuse autobaasi maha müüdi üheksakümnendate keskel, siis paistis see ka hinnavahes välja. Tollel oksjonil 14nete puhul oli kõige odavam lõpphind 56000 kr ja 13-te hinnad peatusid sellest vähemalt 30% kõrgemal. Kui mitte rohkem.  Aga mis sest vanast asjast praegu enam, nüüd on numbrid hoopis teised :Smile
Ja nüüd juba tundub ka gaz14 täitsa vana ja stiilne, eriti selliselt perfekselt taastatuna.
Vasta

Nii, täna käis Kajakal siis kõrge komisjon külas. Eelnevalt oldi muidugi veel selle postitusega tutvutud, et näha varjatud detailide õigusust. Üldmulje oli üldiselt hea aga nagu tavaliselt mõned pisivead tulid välja. Eelkõige muidugi klambrid, eriti peenematel voolikutel. Kui kellelgi on pakkuda neid Vene aegseid klambreid, kus plekiriba sätiti kahe jala vahele ja peast keerati, olen nõus kaupa tegema, sest neid läheb ka hiljem vaja, eriti peenemaid mõõte. Kuidagi oli kahe silma vahele jäänud ka, et süütepool oli kinni ainult ühe poldiga, no see sai likvideeritud. Puudu tundus olevat ka tulede pesurite voolik aga see oli lihtsalt kaitseraua taga ja jäänud pumbaga ühendamata. Nii sai see ka hiljem omale kohale. Kaitseraudu üle ei kroominud, kuid senise elu jooksul saanud paar kivi täket. Generaator ka saanud kunagi mingi imeliku värvikatte peale, kuigi mul teine ka võtta, jäi peale see, millega ta mulle saabus. Poleemikat tekitas parempoolse peegli asukoht poritiival. Seal see peegel on seisnud algusest peale ja kui ma vaatan Googlest 14 pilte, siis on igasuguseid variante. Enamusel ongi parempoolne peegel esiporitiival, isegi paraadautodel. Kuigi on ka uksel asetsevaid ja nii kroomitud, kui musta korpusega. Tehases vist suhtuti sellese väga suvaliselt. Imestati salongi peaaegu veatu seisukorra üle. Arvati, et salong on kunagi läbi teinud põhjaliku uuendus kuuri, sest lagi näiteks näeb väsinum välja, kui istmed, uksed, polster, kuigi peaks vastupidine olema. Sel juhul pidi see uuenduskuur läbi viidama valmistaja tehases, sest kasutatud on ainult originaalseid materjale. Üldine arvamus oli, et spidomeetri näit 55 000 km peakski, arvestades auto seisukorda, tõene olema. Samuti tekitas poleemikat summutite otste asend, mis vaatavad kahtlaselt üles. kuigi tagumised potid said originaalid, kuigi nõuka tagavaraosadel võidi summuti otsad mõne kraadiga mööda panna. Vene ajast mäletan küll jutte, et detailid, mis kooste liinil külge hästi ei sobinud, läksid tagavara osadena müüki. Eks pilte tehti alt ja pealt ja võib-olla koorub veel midagi välja. Ah jaa puudu oli ka kapoti küljes olevad mürasummutus matid. Need tuleb küll paigaldada. Ka pidavat kapotialuse renni äärt mööda jooksma mingi tihend. Samasugune pidavat olema ka Sapakal. Kui kellelgi on mingit näidis pilti panna sellest Sapaka tihendist, oleks tänulik. Muus asjus vist pretensioone ei olnud. Eks kui aktid kätte saan, siis näe.
Jah veel, komisjoni arvates tuleks auto identifitseerida, st. reg. tunnistusel peaks olema tehase tabelil märgitud numbrid, aga mitte ukse postile taotud 424-83. See võib isegi õige olla, sest minu GAZ 23 uksepostil on tava liinilt võetud GAZ 21 nr aga tehase sildil ilutseb ilusti GAZ 23 tehase järjekorra nr. Teoreetiliselt ju tegu täiesti erinevate autodega.
Vasta

Huvitav , et mnt.ameti lehel on kere värvus hõbedane.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta

(21-04-2018, 16:36 PM)diselist Kirjutas:  Huvitav , et mnt.ameti lehel on kere värvus hõbedane.
Noh, kui sa viitsid vaadata selle postituse esimest lehekülge, siis saad aru, miks. Kui pill komisjonilt heakskiidu saab ja numbri vahetuseks läheb, eks siis vahetub ka värv.
Vasta

Natuke filosoofiat ja mõtisklusi veel. Aasta tagasi hindas peaaegu sama komisjon GAZ 23-e. Autot väljalaske aastaga 1963. Nüüd siis GAZ 14, 1983 a väljalase. Tookord läks 99% originaaliks, millest tänaseks on ka osa parandatud. Jäänud on aku klemmid ja relee regulaatori kaan. Täna, võrreldes neid kahte projekti võib vabalt öelda, et GAZ 14 puhul on tegemist topelt raskema projektiga, arvestades auto keerukust, sõlmede rohkust jne. St. kohti kus võid mööda panna on kordades rohkem. Kui GAZ 23 on tagavara osade saadavuselt keeruline auto, siis GAZ 14 ei jää ses suhtes 23-le millegagi alla. Tegelikult töös olev GAZ M1V8 on ses suhtes isegi lihtsam auto. Täna sai ka seda vaadatud ja küsisin, mis alustel siis seda kunagi hinnatakse. Auto ju maailmas ainu eksemplar. Käiguosa ja mootor on Fordi ja Gaz-i sümbioos. Mitte keegi ei tea, kuidas asjad tegelikult olid. Vastus oli, et hinnatakse loovust. Ja minu arust see ongi õige lähenemine. GAZ M1V8 toodeti paar aastat väike partiina ja siin tuleb jälgida ainult ajastust pärinevaid osasid (poldid, mutrid jne). Hirmuga mõtlen juba, kui saabub päev ja tõehetk saabub ZIL 115-le, mis on oma keerukuselt mitu sammu 14-st eespool. Mis siis kogu selle jutu mõte, tuleb välja, et mida vanem auto, seda kergem on hea tulemuseni jõuda. 35 aastane masin on juba nii keeruline ja eriti veel maailma mastaabis nii haruldane auto, nagu GAZ 14, on tõeliseks pähkliks igale taastajale. Aga kes ütles, et kerge peab olema ja  kõigile kaaskannatajatele PER ASPERA AD ASTRA. Big Grin
Vasta

Kas siis Eestis on olemas nii kõvasid 14da Tshaika spetsialiste, et teavad ja tunnevad seda masinat läbi ja lõhki?  Meil pole ju ühtegi musta numbriga 14t veel.
Vasta

(21-04-2018, 18:41 PM)sfinks Kirjutas:  Kas siis Eestis on olemas nii kõvasid 14da Tshaika spetsialiste, et teavad ja tunnevad seda masinat läbi ja lõhki?  Meil pole ju ühtegi musta numbriga 14t veel.

Formika tekstist ka tsitaat: " Aasta tagasi hindas peaaegu sama komisjon GAZ 23-e."

 Nüüd küsiks, kas on avalikult ka võimalik, nende spetsialist - ekspertide  nimed avalikustada, et teinekord teab, kui kohtume kas tänaval,  "pingviinide paraadil" või krt teab kus, sest eluteed on ju keerulised.

Parimat  h2rra

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

(21-04-2018, 18:41 PM)sfinks Kirjutas:  Kas siis Eestis on olemas nii kõvasid 14da Tshaika spetsialiste, et teavad ja tunnevad seda masinat läbi ja lõhki?  Meil pole ju ühtegi musta numbriga 14t veel.
 Tuleb välja, et on. kui akti kätte saan, panen siia üles, siis võib igaüks lugeda.
Vasta

(21-04-2018, 19:06 PM)h2rra Kirjutas:  Formika tekstist ka tsitaat: " Aasta tagasi hindas peaaegu sama komisjon GAZ 23-e."

 Nüüd küsiks, kas on avalikult ka võimalik, nende spetsialist - ekspertide  nimed avalikustada, et teinekord teab, kui kohtume kas tänaval,  "pingviinide paraadil" või krt teab kus, sest eluteed on ju keerulised.

Parimat  h2rra
 Kahe mehe nimed, kes hindasid GAZ 23-e on vastavas postituses üles pandud aktide pealt välja lugeda. Kolmas mees, kes tegelikult paistis 14-t läbi ja lõhki tundvat, tutvustas ennast ainult eesnimega. Kui aktid valmis saavad, panen siia üles, siis on kõigil teada, kelle poole pöörduda, kui 14-e taastamiseks läheb. Muidugi 95%-lise täpsusega võin ka mina nõu anda. Peen spetsialistiks küll ennast lugeda ei julge. Kui keegi hakkab Gaz 23-e tegema, siis see on küll üksi pulgi endale selgeks tehtud.
Vasta

Kirjelduse järgi tundub, et see kolmas tüüp oli Tõnu Piibur, googeldasin, tundub mingi pervert, ei saagi aru, millega tegeleb, ilmselt tasuta ühistranspordiga Wink
Aga muidu näib, et see GAZ 14 saab küll "musta numbri". Puudused on ikka üliminimaalsed ja ei oma tervikut vaadates mingit tähtsust. 
Kapotialused mürasummutus katted on reaalselt kehvasti väljamõeldud. On läbi õmblemata vatt ja kunstnahk, mis on kleebitud kapoti külge. Matid on kuumas keskkonnas ja venivad rippu ning rihmad hakkavad vastu käima. Lisatud on ka originaal mattidest pilt, kus on see probleem ka hästi näha. 
       
Mootoriruumi serva kapoti vastas tihend on samuti kehv idee tehase poolt, sest on poorsest kummist, kogub kapoti all lendlevaid kemikaale ja mureneb kergesti ära. Kasu pole sest tihendist kunagi midagi olnud, sest ei ulatu isegi vastu kapotti 
       
Peegel parema tiiva peal on ikkagi täiesti õige asi. Küsimus on lihtsalt selles, et aasta vanema auto peal on see must, nagu uuem peegel GAZ 2410 peal, aga uuemal autol on see kroomitud, nagu GAZ 24 peal. Seega on seosed arusaamatud ja kataloog näitab peeglile 14 koodi, kuigi 24 kataloogis on samal asjal 24 kood. Segane lugu, aga peegel tuleb lugeda õigeks ja õige koha peal olevaks.
Aga selliseid GAZ 14 tüüpi pereautosid on Eestis üle kümne. Umbes kümme aastat tagasi sai neid kokku loetud, aga nüüdseks on mitmed omanikku vahetanud ja üldjuhul seisavad niisama garaazides. Alguses on tore suure hurraaga ringi sõita, tarvitasin isegi sellist, vahel isegi kahte korraga, igapäevaselt tööl käimiseks, aga kui kusagile parkima ei mahu ja pidevalt on oht, et puksiir tuleb mingi karbussijama või elektripulli pärast järgi kutsuda, siis pole tegu just eriti mõistliku tarbeesemega. Puksiir peab ka platega olema, muidu ei kannata madalate nurkade tõttu peale tõmmata. Samas tuleb tunnistada, et lastel on taga ruumi palju ja vene vanamehed annavad ilusasti teed. Õnnetuselks on sellised Tšaikad peaaegu kõik lihtsalt kinnistesse garaazidesse seisma jäänud.
Aga muidu soovime ikka jõudu!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta

Vanasõidukiks tunnustamise akt käes. Originaalsus 98,18%. 0.82% viletsam tulemus kui Gaz 23-l. Mis siis pahasti oli.

Interjööri eest sain 100-st 98 punkti.

1. Riidel esineb defekte ja õmbluse rebendeid.  Kuna salong jäi originaalne, siis midagi ikka oli 35 a. jooksul juhtunud. Kuna defektid on tühised, siis seal midagi parandada ei anna. Sinna läks 0,5 punkti.

2. Laepolster üksikute defektidega, laiguline.  Parandada ei anna seal midagi aga -1 punkt.

3. Esiistme seljatoe käepidemetel polster lahti. No see oma süü, ei pannud tähele, parandan ära. Aga -0,5 punkti.

Kere eksterjöör  92-st sain 88 punkti

1. Kapotil puuduvad mürasummutus matid ja äärevaltsil tihendid.  No need saavad olema. aga praegu -2 punkti.

2. Kaitserauad defektidega ja tagumisel kummiribal ka defekt.  Jätsin originaalid ja kummiriba oli kuskilt riibeka saanud. Uut ei õnnestunud saada. Aga  1 punkt maha.

3. Tagumise kaitseraua alumine osa muljumis jälgedega. Algul ei saanud aru aga pärast värvi andis välja. - 1 punkt.

Veermikust sain 100, sajast

Mootorist 100-st  98

1. Radika kärjel paar vigastust - 1 punkt

2. Summuti lõpuosa vale paindega.  Said tellitud uued aga ..... 1 punkt läinud.

Jõuülekanne 85-st 85

Elektri ja abiseadmed  100-st  97,5 punkti

1. Generaatori pinnakate vale. Kuigi uus genekas ka olemas, jätsin vana, mis oli kunagi mingi katte saanud.  Aga 2 punkti läks.

2. Kell uuema aastakäigu oma, puudub kroomvõre. See oma teadmatus. - 0,5 punkti

3. Soojendus mootori korpus vajab puhastust. Selle eest punkte maha ei võetud. Eks ma käin lapiga üle.

Eks siin annab üks 5 punkti seda värki tõsta aga 100% nii kui nii ei tule. Jääb jälle sinna 99% peale. Järgmine musta numbri kanditaat on ZIM. Kuna see auto vajab vaid iluravi, siis pole seda siin kajastanud. Kui hindamiseks läheb, siis panen tulemused üles ZIM Faetoni päevikus.
Vasta

Punktide maha võtmine ei ole karistus, vaid olukorra kirjelduse tulemus. Mõnda asja muuta ei tasu, sest see võib tulevastele autoajaloolastele jätta asjast vale mulje. Kui komplektis on koos nõndamoodi värvitud generaator, mis ilmselt on kellegi poolt liinimeetodil kapitaalselt remonditud, ilma kroomvõruta kell ja kahtlaselt hästi säilinud polster, millelt on küll punkte maha võetud hoolimata sellest, et näeb väga hea välja, siis võib see komplektis tähendada midagi, mida me hetkel ei oska analüüsida. 
Seega las olla nagu on, see akt ei ole restaureerimiskonkurss ja võitjaid ei selgu.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta

(02-05-2018, 09:30 AM)Väravamehaanik Kirjutas:  Punktide maha võtmine ei ole karistus, vaid olukorra kirjelduse tulemus. Mõnda asja muuta ei tasu, sest see võib tulevastele autoajaloolastele jätta asjast vale mulje. Kui komplektis on koos nõndamoodi värvitud generaator, mis ilmselt on kellegi poolt liinimeetodil kapitaalselt remonditud, ilma kroomvõruta kell ja kahtlaselt hästi säilinud polster, millelt on küll punkte maha võetud hoolimata sellest, et näeb väga hea välja, siis võib see komplektis tähendada midagi, mida me hetkel ei oska analüüsida. 
Seega las olla nagu on, see akt ei ole restaureerimiskonkurss ja võitjaid ei selgu.

Niijanaa. Nagu meil siin on olnud viljatuid vaidlusi teemal, kas noor huviline peaks oma youngtimerit tuunima või originaalkonditsiooni viima/hoidma ja mida võib/ei või kaalu peale saata, käib ka servapidi see olukord samasse lahtrisse. Ehk siis mida võib mees teha oma autoga.

Kui Formika võistleb iseenda ja autoga üritades saavutada maksimumtulemust siis see 98% on paraku "bez võigraša" ka siis kui küsimus pole selles, et naabrimehest rohkem punkte saada. 

Tulemus on muidugi vinge, aga sihuke see eluke ja inimloomus juba on, et mida vähem jääb maksimumist puudu, seda kibedam kahju. Vt ka Igavene Teine Smile

Sry, läks filosofeerimiseks.
Vasta

Üritasin siis 14-le musti numbreid külge pookida. Peab ütlema, et need sobivad nagu sea selga sadul. Ma ei tea kes ja mis alusel selle formaadi välja mõtles, aga need ei sobi küll ühelegi minu autole. Kõigepealt proovisin kahepoolse teibiga. Kuna kaitseraud on kumer ja kaitseraua aluse pleki servad peaks teoreetiliselt jääma numbri alla, siis kinnitada sai ainult üla äärest ja ka väga kitsalt, sest kaitseraua keskel on suur ovaalne avaus, mis jääb pildil numbrimärgi alla.
   
Lõpuks muud ei osanud, kui panin plast numbri aluse tagasi ja kinnitasin sinna numbri. Ülim porno.
   
Ega taga numbergi parem ei saanud. Panin lihtsalt kahepoolse teibiga külge aga vana numbri kinnitus kõrvad vahivad kahelt poolt koledalt välja.
   
Kas keegi on suutnud selle asja paremini välja mõelda?
Vasta

Kui siinjuures üht tunnustatud vanatehnikakorüfeed tsiteerida tohib: "Plastist numbrialus on seksitapja."

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Tee õiges mõõdus must "alusnumber" ja must number kleebi selle peale.

hp
Vasta

(03-05-2018, 17:57 PM)Formika Kirjutas:  Üritasin siis 14-le musti numbreid külge pookida. Peab ütlema, et need sobivad nagu sea selga sadul. Ma ei tea kes ja mis alusel selle formaadi välja mõtles, aga need ei sobi küll ühelegi minu autole. Kõigepealt proovisin kahepoolse teibiga. Kuna kaitseraud on kumer ja kaitseraua aluse pleki servad peaks teoreetiliselt jääma numbri alla, siis kinnitada sai ainult üla äärest ja ka väga kitsalt, sest kaitseraua keskel on suur ovaalne avaus, mis jääb pildil numbrimärgi alla.

Lõpuks muud ei osanud, kui panin plast numbri aluse tagasi ja kinnitasin sinna numbri. Ülim porno.

Ega taga numbergi parem ei saanud. Panin lihtsalt kahepoolse teibiga külge aga vana numbri kinnitus kõrvad vahivad kahelt poolt koledalt välja.

Kas keegi on suutnud selle asja paremini välja mõelda?
Mina olin juba eelmise auto puhul hämmingus, et pärast sedavõrd põhjalikku ja professionaalset tööd registreerimismärgi kinnitamine nii keeruliseks osutub. 

Kuigi see on juba vana soovitus, siis suunan uuesti eelmisele nõuandele. Kui olemasolevate aukude vahe on suurem kui märgi pikkus, siis olen kasutanud selle pleki all nt lattrauast pikendust, mis taustaga sama tooni värvitud või kroomitud. Nii säilib märk vigastamata. 

Teip on tore asi ning isegi kui see vastu ei pea, siis uue märgi tellimine ei ole kuigi kallis. Kui muidu ei saa, siis aitan aluse valmistamisel. 

http://forum.automoto.ee/showthread.php?...631&page=3

Vanasõiduki registreerimismärk on sellise suurusega, et peaks sobima kõigile levinud sõidukitele. Kõrgus Euroopa ning laius Ameerika standardist. Kurb kuulda, mõnele sõidukile siiski ei sobi. Millist mõõtu Sina soovitad, et võimalikult paljudele sõidukitele siiski kinnitada saaks?
Vasta

(03-05-2018, 20:14 PM)indreksirk Kirjutas:  Mina olin juba eelmise auto puhul hämmingus, et pärast sedavõrd põhjalikku ja professionaalset tööd registreerimismärgi kinnitamine nii keeruliseks osutub. 

Kuigi see on juba vana soovitus, siis suunan uuesti eelmisele nõuandele. Kui olemasolevate aukude vahe on suurem kui märgi pikkus, siis olen kasutanud selle pleki all nt lattrauast pikendust, mis taustaga sama tooni värvitud või kroomitud. Nii säilib märk vigastamata. 

Teip on tore asi ning isegi kui see vastu ei pea, siis uue märgi tellimine ei ole kuigi kallis. Kui muidu ei saa, siis aitan aluse valmistamisel. 

http://forum.automoto.ee/showthread.php?...631&page=3

Vanasõiduki registreerimismärk on sellise suurusega, et peaks sobima kõigile levinud sõidukitele. Kõrgus Euroopa ning laius Ameerika standardist. Kurb kuulda, mõnele sõidukile siiski ei sobi. Millist mõõtu Sina soovitad, et võimalikult paljudele sõidukitele siiski kinnitada saaks?
 Need numbrid võiks olla ka kahes standardis, Euroopa ja USA/vana Vene. Praegu on see kinnitus ikka jama. Ega siin muud üle ei jää, kui tuleb teha numbri formaadis must plaat ja sinna siis number peale kleepida. Lattrauast pikendus, vähemalt esi kaitseraual ei lahenda probleemi, sest kaitseraua alused plekid, mis peaks numbriga kinni katma jäävad koledalt välja vahtima.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne