Mõistusevastased manöövrid liikluses

(06-06-2018, 13:56 PM)zazik Kirjutas:  
(06-06-2018, 13:33 PM)veix__ Kirjutas:  
(06-06-2018, 10:14 AM)indreksirk Kirjutas:  Liiklusseadus ei luba mitte lihtsalt mootorratturil liikuda ühel sõidurajal kahes reas, vaid üksnes kaherattalisel mootorrattal ja mopeedil. Seega külgkorviga mootorrattad ning ning muud neljal rattal liikuvad, kuid mootorratta või mopeedinime kandvad sõidukid on samas kategoorias tavalise autoga (LS § 2 p 76).

Ja nagu aru olen saanud, sõidurajal kahes reas võivad liikuda kõrvuti 2 mootorratast, mitte auto ja mootorratas.

Riigi Teataja Kirjutas:76) sõidurada on sõidutee pikiriba, mis võib olla tähistatud asjakohaste liiklusmärkide või teekattemärgistega ja mille laius on küllaldane autode liiklemiseks ühes reas. Kaherattaline mootorratas ja mopeed võivad sõidurajal liikuda kahes reas;

See on tõlgendamise (arusaamise) küsimus. Sina, tahad välja lugeda, et sõita võivad 2 mootorratast kõrvuti, samas valdav arusaam asjast on ikkagi see, et kaherattalised võivad moodustada teise rea. Faktiliselt see nii ka toimib. Politsei seisukoht on olnud valdavalt selline, et kui ruumi on ja ohtu ei põhjusta, siis lase käia. 

Aga no tõenäoliselt pole mõtet sulle seda rohkem selgitada, kui tahaksid aru saada, siis oleksid juba saanud.


Ma loen selle pilguga, nagu asjad terve mõistusega võttes normaalsena paistavad. See ei paista kuidagi normaalne kui mootorratturid sõiduradade vahel tõmblevad nagu torgiks keegi oraga p... neid ja ka sõiduraja piires ükskõik kummalt poolt äkki välja võivad karata. Cool
Vasta

(06-06-2018, 16:37 PM)veix__ Kirjutas:  
(06-06-2018, 13:56 PM)zazik Kirjutas:  
(06-06-2018, 13:33 PM)veix__ Kirjutas:  
(06-06-2018, 10:14 AM)indreksirk Kirjutas:  Liiklusseadus ei luba mitte lihtsalt mootorratturil liikuda ühel sõidurajal kahes reas, vaid üksnes kaherattalisel mootorrattal ja mopeedil. Seega külgkorviga mootorrattad ning ning muud neljal rattal liikuvad, kuid mootorratta või mopeedinime kandvad sõidukid on samas kategoorias tavalise autoga (LS § 2 p 76).

Ja nagu aru olen saanud, sõidurajal kahes reas võivad liikuda kõrvuti 2 mootorratast, mitte auto ja mootorratas.

Riigi Teataja Kirjutas:76) sõidurada on sõidutee pikiriba, mis võib olla tähistatud asjakohaste liiklusmärkide või teekattemärgistega ja mille laius on küllaldane autode liiklemiseks ühes reas. Kaherattaline mootorratas ja mopeed võivad sõidurajal liikuda kahes reas;

See on tõlgendamise (arusaamise) küsimus. Sina, tahad välja lugeda, et sõita võivad 2 mootorratast kõrvuti, samas valdav arusaam asjast on ikkagi see, et kaherattalised võivad moodustada teise rea. Faktiliselt see nii ka toimib. Politsei seisukoht on olnud valdavalt selline, et kui ruumi on ja ohtu ei põhjusta, siis lase käia. 

Aga no tõenäoliselt pole mõtet sulle seda rohkem selgitada, kui tahaksid aru saada, siis oleksid juba saanud.


Ma loen selle pilguga, nagu asjad terve mõistusega võttes normaalsena paistavad. See ei paista kuidagi normaalne kui mootorratturid sõiduradade vahel tõmblevad nagu torgiks keegi oraga p... neid ja ka sõiduraja piires ükskõik kummalt poolt äkki välja võivad karata. Cool

Kes on rääkinud sõiduradade vahel tõmblemisest? Mina räägin ummikus seisvate autode vahelt läbi sõitmisest. Ja minu mõistuse jaoks on see igati adekvaatne, et kaherattalised lastakse läbi, nad lähevad oma teed ja kokkuvõttes saavad kõik kiiremini koju.
Vasta

mõni kodanik on ikka väiklane küll.
las need tsiklistid lähevad mööda, nad ju ei jää teile ette tropiks.
Vasta

Jah, selliste "teadlike" kodanike pärast meil liiklus ei toimigi. Sõidetakse oma suure egoga mitte autoga.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(06-06-2018, 19:24 PM)Daff Kirjutas:  Jah, selliste "teadlike" kodanike pärast meil liiklus ei toimigi. Sõidetakse oma suure egoga mitte autoga.

Just-just - ikka peab paindlik ja ettenägelik kodanik painduma, et juhm ja ignorantne saaks oma vabadust realiseerida. Sest mujal on nii ka kombeks....

Näed, oleks tänane krusasohver olnud paindlik, oleks Saku külje all end surnuks sõitnud ülijuht kenasti elus. Ei saanud siis varem kraavi keeratud, kui Kias tuli tahtmine vastassuuna poolt lisa võtta.
Vasta

(06-06-2018, 16:55 PM)zazik Kirjutas:  Kes on rääkinud sõiduradade vahel tõmblemisest? Mina räägin ummikus seisvate autode vahelt läbi sõitmisest. Ja minu mõistuse jaoks on see igati adekvaatne, et kaherattalised lastakse läbi, nad lähevad oma teed ja kokkuvõttes saavad kõik kiiremini koju.

Sa ei rääkinud ainult seisvate autode vahelt läbi sõitmisest, vaid teema laienes ka "teosammul liikuvale" ummikule ehk siis autod ikkagi sõidavad. Smile Mu arvamus on lihtne, ei ole vaja tõmmelda seal kord rea sees, kord ridade vahel.
Vasta

(06-06-2018, 21:12 PM)veix__ Kirjutas:  
(06-06-2018, 16:55 PM)zazik Kirjutas:  Kes on rääkinud sõiduradade vahel tõmblemisest? Mina räägin ummikus seisvate autode vahelt läbi sõitmisest. Ja minu mõistuse jaoks on see igati adekvaatne, et kaherattalised lastakse läbi, nad lähevad oma teed ja kokkuvõttes saavad kõik kiiremini koju.

Sa ei rääkinud ainult seisvate autode vahelt läbi sõitmisest, vaid teema laienes ka "teosammul liikuvale" ummikule ehk siis autod ikkagi sõidavad. Smile Mu arvamus on lihtne, ei ole vaja tõmmelda seal kord rea sees, kord ridade vahel.

Mu arvamus on ka lihtne. Kui sulle see ei meeldi, et tsiklid kiiremini koju saavad, tule ütle mulle seda sealsamas ummikus, mitte ära kiunu siin selle üle, et tsiklistid ahistavad sind, kui sa parasjagu ummikus kinni oled. Ilmselgelt oled sa oma vaatenurgas nii kinni, et netiteel seda ei muuda.

Mu tsiklivihkajast onu küll väga ei kiununud kui minu taga istudes ummikust läbi lasin, päris rahul oli tipptunnil kiiremini liikumisega. Proovid äkki oma kapist välja tulla ja ka teisest vaatenurgast asja näha.

Mulle on 3 aasta jooksul kaks korda naisjuht nii autole sisse sõitnud, et mõlemal korral kanti auto maha ja teine pool oli süüdi. Ometi ma ei räägi, et kõik naisjuhid tuleks kinni panna vms. Juhtub kõigil, traktoristidel, rekkameestel, kiirabijuhtidel, jalgratturitel. Ju siis sina oled mingite troppide tsiklistidega kokku sattunud.
Ridade vahel sõita saab ka nii, et see ei ole ohtlik. Kui tsiklist endas kahtleb ja ei saa hakkama, võiks ta tõesti parem seal ummikus tiksuda. Kui ruumi on ja mõistust ka, mis vahet sul on, kui ta vaikselt mööda läheb?
Tõesti nii "väike" mees oled?

PS. Kasvata munad ja proovi tsiklisõit ära. Ma ei tunne mitte ühte inimest, kes seda kahetsenud oleks, et tsikliload tegi. Mitte ühtegi. Ja külavahel proovimine ei lähe arvesse, sealt seda fiilingut kätte ei saa.
Vasta

(06-06-2018, 19:55 PM)v6sa Kirjutas:  
(06-06-2018, 19:24 PM)Daff Kirjutas:  Jah, selliste "teadlike" kodanike pärast meil liiklus ei toimigi. Sõidetakse oma suure egoga mitte autoga.

Just-just - ikka peab paindlik ja ettenägelik kodanik painduma, et juhm ja ignorantne saaks oma vabadust realiseerida. Sest mujal on nii ka kombeks....

Mis kuradi paindumist sult nõuab ummikus ennast paarkümmend cm koomale tõmmata, et teised liikuda saaks?

Juhm ja ignorant oled ikka Sina, kui sa tuimalt oma olematut õigust taga ajad ja teisi takistad, sest "sa võid".
Vasta

(06-06-2018, 21:34 PM)ivo86 Kirjutas:  Mu arvamus on ka lihtne. Kui sulle see ei meeldi, et tsiklid kiiremini koju saavad, tule ütle mulle seda sealsamas ummikus, mitte ära kiunu siin selle üle, et tsiklistid ahistavad sind, kui sa parasjagu ummikus kinni oled. Ilmselgelt oled sa oma vaatenurgas nii kinni, et netiteel seda ei muuda.

Mu tsiklivihkajast onu küll väga ei kiununud kui minu taga istudes ummikust läbi lasin, päris rahul oli tipptunnil kiiremini liikumisega. Proovid äkki oma kapist välja tulla ja ka teisest vaatenurgast asja näha.

Mulle on 3 aasta jooksul kaks korda naisjuht nii autole sisse sõitnud, et mõlemal korral kanti auto maha ja teine pool oli süüdi. Ometi ma ei räägi, et kõik naisjuhid tuleks kinni panna vms. Juhtub kõigil, traktoristidel, rekkameestel, kiirabijuhtidel, jalgratturitel. Ju siis sina oled mingite troppide tsiklistidega kokku sattunud.
Ridade vahel sõita saab ka nii, et see ei ole ohtlik. Kui tsiklist endas kahtleb ja ei saa hakkama, võiks ta tõesti parem seal ummikus tiksuda. Kui ruumi on ja mõistust ka, mis vahet sul on, kui ta vaikselt mööda läheb?
Tõesti nii "väike" mees oled?

PS. Kasvata munad ja proovi tsiklisõit ära. Ma ei tunne mitte ühte inimest, kes seda kahetsenud oleks, et tsikliload tegi. Mitte ühtegi. Ja külavahel proovimine ei lähe arvesse, sealt seda fiilingut kätte ei saa.



Tsiklistid mu arust ahistavad mind? Mulle ei meeldi kui nad varem koju saavad... Lased kujutlusvõimel lennata ja mõtled mu kohta asju välja, mida ma arvan ja mõtlen? Big Grin
Asi on lihtne, igaüks sõitku nii nagu eeskirjad ette näevad. Kui on lubatud autode vahel vingerdada, siis palun väga, aga mulle pigem tundub et ei ole lubatud (vähemalt pole vastupidist tõestust näinud).
Tsikliga sõitnud küll ja juhiluba olemas. Pole ammu sõitnud, samas tulevikus ei välista seda.
Vasta

Kas pead ikka kõigist eeskirjadest kinni? Ei tahaks uskuda, kuidas on telefoni näppimisega, suunatuledega, söömise-joomisega, jne, jne?

Juba veneajal sai foori taga tsikliga ridade vahel etteotsa liigutud. Siis oli palju mente, aga millegipärast ei hakanud keegi hõlma. Sõita tohtis ka ainult 70 km/h, ainult ühe korra sitas tujus ühiskondlik tegi noomituse kiiruse ületamise eest.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Minul on küll tsiklistidest kahju kes oma nahksete riietusega peab suitseva passati taga passima ja 30 kraadist kuumust kannatama,samal ajal autojuht istub konditsioneeritud autos ja kirub tsikliste.Tsikli lube pole,sõitnud olen palju.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

(06-06-2018, 19:55 PM)v6sa Kirjutas:  
(06-06-2018, 19:24 PM)Daff Kirjutas:  Jah, selliste "teadlike" kodanike pärast meil liiklus ei toimigi. Sõidetakse oma suure egoga mitte autoga.

............................................

Näed, oleks tänane krusasohver olnud paindlik, oleks Saku külje all end surnuks sõitnud ülijuht kenasti elus. Ei saanud siis varem kraavi keeratud, kui Kias tuli tahtmine vastassuuna poolt lisa võtta.

Antud näide selle arutelu konteksti ei sobi. Madinaks läks ju sellepärast, et kas mootorratas tohib staus ridade vahel laveerida või mitte. 

See avarii on aga hoopis teisest seriaalist. Põhitõde möödasõidul on see, et kui alustad ohtlikku möödasõitu pead veenduma vana Tambovi vanasõna kohaselt kas  vastutulijal kusagile põigata on. Antud juhul ei olnud vist.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(07-06-2018, 00:04 AM)metsakohin Kirjutas:  Kas pead ikka kõigist eeskirjadest kinni? Ei tahaks uskuda, kuidas on telefoni näppimisega, suunatuledega, söömise-joomisega, jne, jne?

Minu eeskirjadest kinni pidamine ei puutu kuidagi teemasse, aga telefoniga sõites ei räägi, suunatuled on autol täiesti põhivarustuses olemas ja kasutan ja ei saa aru miks peaks sõitmise ajal sööma-jööma.
Vasta

(06-06-2018, 21:39 PM)zazik Kirjutas:  Mis kuradi paindumist sult nõuab ummikus ennast paarkümmend cm koomale tõmmata, et teised liikuda saaks?

Juhm ja ignorant oled ikka Sina, kui sa tuimalt oma olematut õigust taga ajad ja teisi takistad, sest "sa võid".

Ja kust (veel) austatud kaasfoorumlane võtab, et ma foori taga oma aega oodates auto risti peatan või teistest seisjatest erinevalt joondudes võimalikku läbipääsemist blokeerin? Kust võtavad oma seaduserikkumiste õigustajad selle, et iga nende teguviisi küsitavusele tähelepanu juhtiv inimene reaalselt ongi sitapea, eks koheselt olukorra tekkides asub tegutsema nulltolerantsiga? Halvad kogemused või luulud?

Kurat, nagu veganid! Kasvatage munad ja liigelge teistega arvestades, mitte ärge nõudke endale erivabadusi. Teie olete nõrgem pool, kui me pusklema juhtume. Ning ma tõepoolest ei kavatsegi eeldada kiirabile ruumi tehes, et mingi tegelane on otsustanud säästa sekundeid kõigi teiste arvelt. Eks kindlustuses klaarime... Big Grin

Ma pole mitte kunagi teadlikult ridade vahel lollusi tegevaid tsikliste blokeerinud ega kavatse seda ka edaspidi teha, hoolimata end tsikli seljas kurdiks ja juhmiks väristanute kiunust. Aga kui selle käigus peaks keegi minu vara kahjustama, siis koha peal jutt muutub oluliselt. Täpselt samamoodi, nagu ma ei takista ümberreastumist ja lasen vahele ÜHE pööret ootava tegelase ummikus. Liiklen ise ja lasen teistel liigelda.

Aga selle juures ma tõesti ei näe mitte mingit põhjust kiita takka reeglitele sülitamisele. Ma pole ka ise mingi pühak - krooniline kihutaja (+4-6, sõltuvalt konkreetse auto spidoveast), ma ei peatu iga STOPPmärgi all, kui ma olen veendunud edasisõidu ohutuses, ma ei pane õuel autot mõni meeter nihutades põlema tulesid ega kinnita turvavööd, ma olen seisnud nii öiselt tühja tänava ülekäigurajal kui bussipeatuse kollasel joonel. Ma ei ole nende asjade üle uhke, aga ma ei nõua kuskilt otsast, et ka teised peaks nii tegema hakkama või et mul olekski lubatud nii liigelda avalikul teel. Minu elu, minu vastutus.

Äkki saaks ka tsiklistid nii liigeldud, et nad ei nõuaks endale erivabadusi häälekalt?
Vasta

(07-06-2018, 07:24 AM)Daff Kirjutas:  Antud näide selle arutelu konteksti ei sobi. Madinaks läks ju sellepärast, et kas mootorratas tohib staus ridade vahel laveerida või mitte. 

See avarii on aga hoopis teisest seriaalist. Põhitõde möödasõidul on see, et kui alustad ohtlikku möödasõitu pead veenduma vana Tambovi vanasõna kohaselt kas  vastutulijal kusagile põigata on. Antud juhul ei olnud vist.

Ei erine tolerastia vaatenurgast kuidagi - alati saab enne avariid kraavi keerata ja siis jääda puruks auto juures "oma vabadusi julgelt realiseerinule" järele vaatama. Heal juhul LKF kompenseerib natuke, sitemal juhul oledki üksi oma sõiduveaga.

Eks ma natuke utreerisin tõesti, kuid järele mõeldes ju sarnane asi: kui palju peavad teised painduma, et kellegi teise otsuse järelmeid pehmendada.
Vasta

(07-06-2018, 07:40 AM)v6sa Kirjutas:  Eks ma natuke utreerisin tõesti, kuid järele mõeldes ju sarnane asi: kui palju peavad teised painduma, et kellegi teise otsuse järelmeid pehmendada.

Sa võid väga madalale laskuda,isegi maa alla aga sellest jääb tihtilugu väheks.
Omast kogemustest siis. Aga muidugi mitte selles teemas aga üldisemalt siis.... Big Grin
Vasta

asi jama. nii need kaasliiklejad otsa saavadki.
ego tapab.
krt, mina söön-joon küll roolis. telefon ka suht pidevalt kõrva ääres. suunda kulutan siis kui sellest kellelegi abi on. kiiruse valin tee ja liikluse järgi.
aga tsiklistidele teen ikka ruumi. ja tegelikult autodele ka, kui vähegi võimalik ja ise jalus olen.
erandiks muidugi nahhaalsed m.nnid. need vaadaku ise kuis hakkama saavad.
Vasta

Mõni mees arvab, et tema eeskirjadest kinnipidamine pole mingi teema, oluline on ainult teiste puhul. Mitte ei saa aru, et kas tema sõidab/seisab kus tahab, aga motikamees peab püsima joonte vahel, sest teda saab ju massiga mõjutada. Kui kõik rekkamehed ka nii mõtleksid, mis siis saama hakkab. Ei mõtle konkreetset juhust tallinna ringteel. Üldjuhul on rekkast möödasõitu teha lihtsam kui väiksest autost, sest väike kipub sõitma peaaegu telgjoone peal ja kui hakkad mööda sõitma, siis vajutab ka pedaali. 
Telgjoonel sõitmist võivad pärnakad (ja külalised) vaadata niinimetatud vanal sillal, kus kaks bussi mahuvad vabalt vastas suundades liikuma, aga kui bussile tuleb sõiduauto vastu, siis võib kitsaks minna, sest paremas ääres on piire ja tuleb hoida võimalikult telgjoone kukile. Ei tea, kas piirde küljes olev tolm kargab autole kallale või ei osata paremat peeglit kasutada.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

(07-06-2018, 12:27 PM)metsakohin Kirjutas:  ...........................
Telgjoonel sõitmist võivad pärnakad (ja külalised) vaadata niinimetatud vanal sillal, kus kaks bussi mahuvad vabalt vastas suundades liikuma, aga kui bussile tuleb sõiduauto vastu, siis võib kitsaks minna, sest paremas ääres on piire ja tuleb hoida võimalikult telgjoone kukile. Ei tea, kas piirde küljes olev tolm kargab autole kallale või ei osata paremat peeglit kasutada.

Sõiduautojuhtide seas väga levinud haigus: gabariiditunnetuse puudumine. Meditsiin on siinkohal võimetu.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Siis on ikka Darvini teooria looduslikust valikust õige. Sad

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 40 külali(st)ne