Pole ei enda Harkovi ega Vladimiretsiga kunagi õhutusprobleeme täheldanud. Viimati siin teemas käis pump testimisel, torud said uued ja filtrikopsikud puhastatud, uus element sisse. Pihustitorud ka uued, peaks nagu õhk sees igalpool olema küll.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid451877
Ei täitnud isegi eelnevalt jäme ega peenpuhastusfiltrit naftaga.
Probleem oli küll algul läbi laskva käsietteandepumbaga. Aga selle kordasaamisel oli tunda, et imeb naftat ja mõne aja pärast oli kuulda sorinat paaki.
Probleem võib tekkida, kui peenpuhastusfiltri küljes oleva ülevoolutoru (edasi pihustite ülevoolu ja sealt edasi paaki) banjopoldis olev auk on kinni. Sellel poldil on hästi pisike auk, mis laseb õhul süsteemist eemalduda. On olnud juhus, kus peenpuhastusfiltri niidipoolist on eraldunud lõngatükk ja selle augu kinni kittinud. Siis jah õhutamine vaevalisem.
Eespool küll tegu ridapumbaga, aga ikkagi peenpuhastusfiltrist peaks olema ülevool pihustite ülevoolu ja sealt paaki.
Järgmiseks sai pihustitorud lahti keeratud, gaas põhja ja starterit. Nafta tulemisel pihustitorud kinni ja käib.
Paljudel olen näinud seda russi sinist kütusevoolikut koos klambritega kasutusel. Plast sureb ära ja hakkab õhu jama pihta. Küll ei lähe hommikul käima...Paremad on need russi originaal sinise vooliku koonusstutsrid. Aga pressliitega ikka parim variant.
Eks võib muidugi läbipaistvaid filtreid ka aretada, et vesi paremini näha oleks.
Aga pole originaalidel ka otseselt viga. Vett peab ikka paaki omajagu siis sattuma, et see pumpa jõuaks. Esiteks ei võeta ju paagi põhjast, lisaks jäme ja peenpuhastusse mahub ka vett omajagu. Enamusel nagunii kanistrimajandus ja näeb, mida sisse valab.
Eks vett aitab ka ennetada korralise hoolduse tegemine. Iga aasta võiks ikka paagist ja filtritest kondentsijäägid välja lasta.
Muidu neid filtrikopsikute tihendeid on täitsa saada, ka nelikantprofiiliga. Ise olen küll seal kasutanud ümarprofiiliga O-rõngaid. 60*3.5 oli vist sobiv mõõt. Peenfitri kinnituse eriline kolmnurktihend on ka täitsa asendatav rasvase O-rõngaga ja kestab ilusti. Igakord jällegi uued kummitihendid, mitte vanu jätta ja vägistada neid filtrikopsikuid.
Siiski üks miinus selle originaal peenfiltri majanduse juures on. Nimelt praegu poes müüdavad lähevad kortsu ära. Polegi aru saanud, kas asi nii pudedast materjalist, et vajub nafta sees kössi. Siiski tundub, et see orginaal filtrikopsiku sees olev vedru on liialt kange. Tuleb asendada nõrgemaga.