14-06-2018, 22:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-06-2020, 20:31 PM ja muutjaks oli meli666.)
Tahaks hoiatada, et siduri ja reeversivõlli ühendavat kahest poolmest jätku poest osta ei tasu. Uurinud üle Eesti ja igal pool samasugune sees.
Aga hädast lähemalt. Nimelt on see tänapäevane jätk pandud traktori külge alla 100 tunni tagasi. Juhtus aga see, et lattvikatiga niites ühel hetkel käis väike rõnks ja nii traktor, kui ka vikat seisid. Uurimisel selgus, et jätk katki läinud.
Õnneks oli katki läinud siduripoolsest otsast. Reeversi otsa võll õnneks terve ja ilma kiilu loksudeta.
Siduripoolne võll aga kahjustada saanud ja ega muud pääsu ei olnudki, kui vaja traktor pooleks võtta.
Mingi aeg tuttav autojuht pakkus, et kas ei ole vaja roklat. Kunagi tema ise ka vaadanud selle, nii igaks juhuks. Aga ei ole aastate jooksul kasutust leidnud, kuna tööautol oma rokla olemas. Mõtlesin, et mis minagi temaga maal muru ja kruusa peal eriti teen. Aga sai ikka ära võetud, nii igaks juhuks.
Nüüd aga selgus, et väga hea asi traktoriga õiendamisel. Kruusa peale 2mm metallplaat, pakud peale ja saabki esiotsa tõsta ja eemale sõita.
Kõige suurem töö oligi sobivate pakkude otsimine, sobitamine. Tegin nii, et karterist ei tõstnud. Näinud neid lömmi aetud kartereid piisavalt.
Aga jätkust. Tormasin siis poodi kohe uue järgi. Kui seda osa küsisin, siis läks müüja nägu kuidagi virilaks. Rääkis ausalt, et neid on ostetud ja väga ruttu ka pretensioone esitatud. Nimelt olevat ka teistel kiilu koha pealt asi katki läinud. Kui vaadata enda omagi, siis mõra on juba mõnda aega sees olnud, kuna osa murdepinda roostes. Teist varianti pakkuda ei olegi ja ostsin ikkagi ära. Ei maksnud midagi, aga sest ka ilmselt ikkagi ei saa ka midagi. Vähemalt müts maha Põlva traktoripoe ees, et rääkisid ilusti asja ära.
Kena asi. Ilmselt niipalju ikka peab, et treileri peale ära sõita.
Paistab olevat lihtne malmvalu. Isegi kiilusooned on viltu, ilmselt et vormist paremini välja võetav oleks. See aga tähendab jällegi kiilu loksu.
Eks peab kuskilt ikka korraliku originaali välja ajama. Kui kellegil pakkuda, siis palun ühendust võtta. Mingeid kasutatuid ka sain, aga kiilu pesad juba loksuga.
Õnnestus saada ka DT-20 oma. See selles mõttes parem, et poltidega pingutamine õige koha pealt. Peaks tugevamini hoidma jääma. Originaaliga see lugu, et keskelt ühte polti tugevasti kinni keerates tõmbab keskelt lohku poolmed ja hoopiski kiilude osalt, kust hoidma peaks, tõuseb õhku.
Või kui keegi mingi muu alternatiivi välja töötanud, siis palun lahkesti jagada.
Veel jäi silma, et kuskilt õlileke sinna ühendusjätku kambrisse. Lähemal uurimisel selgus, et hüdropumba vedava hammasratta korpuse vahelt tuleb.
Eemaldasin selle ja kummi rõngast vaadates oli selge, mis viga. Paigaldamisel kunagi ära lõiganud osa rõngast.
Ega midagi, jälle poe poole ja uus. Uuega korpuse paigaldamisel tekkis aga jant. Nimelt esimene läbiminek ilusti faasitud. Tagumine aga grammigi faasimata ja terava servaga.
Ei tundunud asi õige, aga proovisin paigaldada. Poltidega tõmbasin, väga raskelt läks. Asi ei olnud õige ja eemaldasin korpuse uuesti. Tulemus pildil.
Egas midagi, jälle poe poole. Uue rõngaga oli vaja aga plaani. Kuidagi oli vaja saada nagu kolvirõngas hülssi. Mõtlesin esialgu traadi peale. Siis tuli meelde, et kuskil suuremaid klambreid.
Saigi siis nii, et esimesest astmest korpus kummirõngaga läbi poolenisti.
Klamber nüüd kummirõnga peale ja kinni keerata.
Ja läks käsitsi surudes sisse. Hiljem sai klamber täielikult lahti keeratud ja tõmbasin välja.
Ei tea, kas 81 aastal ka juba üle nuka lastud või miks see serv seal faasimata on. Mõtlesin ka hambafreesiga töödelda, aga loobusin. Käe vahel tehes ei tule tulemus hea.
Veel sai õlipumba vedav hammasratas teisipidi keeratud, nuudid kulunud. Uued said ka laagrid ja simmerid.
Arvasin mõnda aega tagasi, et varuosade pärast 10-20 aastat muretsema ei pea, aga paraku juba praegu kitsikuse aeg käes. Mis siis, et poest nagu kõike näiliselt saada, aga ei kõlba tegelikult suur osa millekski.
Ega muud vist ei saagi, kui tuleb asju varuma hakata. Mõni aeg tagasi sai juba üks põka veel juurde toodud. Aastakümneid väljas seisnud aga töötunde alla 600. Mõtlesin ta elu peale aidata, aga ilmselt tuleb ikka varuosadeks teha.
Aga hädast lähemalt. Nimelt on see tänapäevane jätk pandud traktori külge alla 100 tunni tagasi. Juhtus aga see, et lattvikatiga niites ühel hetkel käis väike rõnks ja nii traktor, kui ka vikat seisid. Uurimisel selgus, et jätk katki läinud.
Õnneks oli katki läinud siduripoolsest otsast. Reeversi otsa võll õnneks terve ja ilma kiilu loksudeta.
Siduripoolne võll aga kahjustada saanud ja ega muud pääsu ei olnudki, kui vaja traktor pooleks võtta.
Mingi aeg tuttav autojuht pakkus, et kas ei ole vaja roklat. Kunagi tema ise ka vaadanud selle, nii igaks juhuks. Aga ei ole aastate jooksul kasutust leidnud, kuna tööautol oma rokla olemas. Mõtlesin, et mis minagi temaga maal muru ja kruusa peal eriti teen. Aga sai ikka ära võetud, nii igaks juhuks.
Nüüd aga selgus, et väga hea asi traktoriga õiendamisel. Kruusa peale 2mm metallplaat, pakud peale ja saabki esiotsa tõsta ja eemale sõita.
Kõige suurem töö oligi sobivate pakkude otsimine, sobitamine. Tegin nii, et karterist ei tõstnud. Näinud neid lömmi aetud kartereid piisavalt.
Aga jätkust. Tormasin siis poodi kohe uue järgi. Kui seda osa küsisin, siis läks müüja nägu kuidagi virilaks. Rääkis ausalt, et neid on ostetud ja väga ruttu ka pretensioone esitatud. Nimelt olevat ka teistel kiilu koha pealt asi katki läinud. Kui vaadata enda omagi, siis mõra on juba mõnda aega sees olnud, kuna osa murdepinda roostes. Teist varianti pakkuda ei olegi ja ostsin ikkagi ära. Ei maksnud midagi, aga sest ka ilmselt ikkagi ei saa ka midagi. Vähemalt müts maha Põlva traktoripoe ees, et rääkisid ilusti asja ära.
Kena asi. Ilmselt niipalju ikka peab, et treileri peale ära sõita.
Paistab olevat lihtne malmvalu. Isegi kiilusooned on viltu, ilmselt et vormist paremini välja võetav oleks. See aga tähendab jällegi kiilu loksu.
Eks peab kuskilt ikka korraliku originaali välja ajama. Kui kellegil pakkuda, siis palun ühendust võtta. Mingeid kasutatuid ka sain, aga kiilu pesad juba loksuga.
Õnnestus saada ka DT-20 oma. See selles mõttes parem, et poltidega pingutamine õige koha pealt. Peaks tugevamini hoidma jääma. Originaaliga see lugu, et keskelt ühte polti tugevasti kinni keerates tõmbab keskelt lohku poolmed ja hoopiski kiilude osalt, kust hoidma peaks, tõuseb õhku.
Või kui keegi mingi muu alternatiivi välja töötanud, siis palun lahkesti jagada.
Veel jäi silma, et kuskilt õlileke sinna ühendusjätku kambrisse. Lähemal uurimisel selgus, et hüdropumba vedava hammasratta korpuse vahelt tuleb.
Eemaldasin selle ja kummi rõngast vaadates oli selge, mis viga. Paigaldamisel kunagi ära lõiganud osa rõngast.
Ega midagi, jälle poe poole ja uus. Uuega korpuse paigaldamisel tekkis aga jant. Nimelt esimene läbiminek ilusti faasitud. Tagumine aga grammigi faasimata ja terava servaga.
Ei tundunud asi õige, aga proovisin paigaldada. Poltidega tõmbasin, väga raskelt läks. Asi ei olnud õige ja eemaldasin korpuse uuesti. Tulemus pildil.
Egas midagi, jälle poe poole. Uue rõngaga oli vaja aga plaani. Kuidagi oli vaja saada nagu kolvirõngas hülssi. Mõtlesin esialgu traadi peale. Siis tuli meelde, et kuskil suuremaid klambreid.
Saigi siis nii, et esimesest astmest korpus kummirõngaga läbi poolenisti.
Klamber nüüd kummirõnga peale ja kinni keerata.
Ja läks käsitsi surudes sisse. Hiljem sai klamber täielikult lahti keeratud ja tõmbasin välja.
Ei tea, kas 81 aastal ka juba üle nuka lastud või miks see serv seal faasimata on. Mõtlesin ka hambafreesiga töödelda, aga loobusin. Käe vahel tehes ei tule tulemus hea.
Veel sai õlipumba vedav hammasratas teisipidi keeratud, nuudid kulunud. Uued said ka laagrid ja simmerid.
Arvasin mõnda aega tagasi, et varuosade pärast 10-20 aastat muretsema ei pea, aga paraku juba praegu kitsikuse aeg käes. Mis siis, et poest nagu kõike näiliselt saada, aga ei kõlba tegelikult suur osa millekski.
Ega muud vist ei saagi, kui tuleb asju varuma hakata. Mõni aeg tagasi sai juba üks põka veel juurde toodud. Aastakümneid väljas seisnud aga töötunde alla 600. Mõtlesin ta elu peale aidata, aga ilmselt tuleb ikka varuosadeks teha.