Suhe Husqvarna 15-V2 raideriga
#1

Sain laiba. Ehk siis laibaks sõidetud ülalpoolnimetatud masina. Mootoriks originaalselt peal Kawasaki 2-sil. süda. Remontisin ta tasapisi töökorda. Mootor aga ei kõlvanud eriti kuhugi- mõrad korpuses ja ka kulumine päris suur. Hankisin ühe 18 hj 1-sil. Kohleri. Panin peale. Ja siis hakkas pihta :Big Grin Kõigepealt tuli tagumine tugiraam ringi teha, sest too toetus klapikambri kaane peale. Siis summuti, sest torude asendid ei klappinud... Elektrijuhtmestiku tegin ringi.
Toitesüsteemiga on aga oma ooper. Kuna Kohler on pärit sajandi algupoolest ehk SV-540 ja on olnud tõenäoliselt peal tavalisel murutraktoril, siis puudub tal bensiinipump. Raideri paak on madalamal ja ise peale bensiin ei jookse. 
Monteerisin vahele siis ühe pumba, mis annab 0,4 bar ja ca 60 liitrit minutis, kuid tõenäoliselt on seda siiski liiga palju, sest mootori "suu" on punnis ja ei jõua kõike ära "mäluda". Puudub ju ka ülevooluklapp ning tõenäoliselt ehitab pump surve kõrgemakski, kui passis näidatud..  Osaliselt tulevad jäägid summutist musta suitsuna välja. Seda siis madalatel pööretel. Teadjamad soovitasid karbussi ära vahetada, sest pumbaga versioonidel pidavat teistsugused olema... 
No ma ei tõtanud seda kohe tegema... Variant on peale panna impulsspump, mis oleks originaalilähedane, kuid sel mootoril ei ole kohta, kust seda impulssi võtta. Nii... Siit siis küsimus : kas nupumeestel on ärksaid mõtteid asja valutuks lahendamiseks? "Valutu" all mõtlen siis soodsat aga töötavat varianti :Big Grin.


Vasta
#2

Mul ühel autol peal kütuserõhu regulaator, peal on kruvi mmanuaalseks reguleerimiseks. ( ei tea õiget nime) asub peale pumpa ja enne pihusteid. Ehk aitab selline vidin rõhku maha võtta.
Vasta
#3

Ehita vahele karpaautodelt (näit. vanem Opel) tuntud tagasivoolusüsteem (plastist potsik oli karpa küljes) või võta pump vahelt ära ja pumpa kütusepaaki piisav surve sisse, voolab ka peale.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#4

(21-07-2018, 11:01 AM)Walter Kirjutas:  Ehita vahele karpaautodelt (näit. vanem Opel) tuntud tagasivoolusüsteem (plastist potsik oli karpa küljes) või võta pump vahelt ära ja pumpa kütusepaaki piisav surve sisse, voolab ka peale.

Mõte pole paha, aga siis põhimõtteliselt jäädki pumpama :Big Grin. ajutiseks lahenduseks piisab.


Vasta
#5

(21-07-2018, 09:11 AM)pat1 Kirjutas:  Mul ühel autol peal kütuserõhu regulaator, peal on kruvi mmanuaalseks reguleerimiseks. ( ei tea õiget nime) asub peale pumpa ja enne pihusteid. Ehk aitab selline vidin rõhku maha võtta.

Jah, selles suunas mu mõte liikus. Et kuna see surve seal on tõeliselt väike, siis võiks panna pärast pumpa kolmik vahele ja enne pumpa (paagi alla näiteks) kolmik vahele, need ühendada ning lasta üleliigne kütus lihtsalt pumba ette tagasi liigelda... 
 Teine variant, mis mulle rohkem imponeerib, on investeerida impulsspumpa. Aga ma veel ei oma selget pilti, kuhu (tõenäoliselt mootori ülemises pooles asuvas karterikaanes) mootori karteris impulsstoru ots viia ja kas karteris seespool ka midagi on (õlikaitse, sõel vms)..


Vasta
#6

ise küsin-ise vastan :Big Grin. Sattusin kirjanduse otsa, kus sain teada, et ega seal karteris seespool suurt midagi ei olegi, väike kate otsese õli kaitseks... Niisiis...tundub, et mure lahendet. Ainult impulsspump muretseda , jupp voolikut ja asi korras :Big Grin .


Vasta
#7

ehk sobiks ka väike vahepaak mootorist kõrgemal koos ujukiga tasemeanduriga? andur siis käivitaks-peataks madalas paagis olevat elektrilist pumpa.
Vasta
#8

(21-07-2018, 08:42 AM)Tift Kirjutas:  Kuna Kohler on pärit sajandi algupoolest ehk SV-540 ja on olnud tõenäoliselt peal tavalisel murutraktoril, siis puudub tal bensiinipump. Raideri paak on madalamal ja ise peale bensiin ei jookse. 
Teadjamad soovitasid karbussi ära vahetada, sest pumbaga versioonidel pidavat teistsugused olema... 

Minu ponnistused Stiga raideri Kohleriseerimisel siin teemas näha.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid270487
Ostetud mootoril oli impulsspump täitsa küljes olemas, samuti SV-540. Aga viskasin ta minema, kuna jäi mootorikattele ette. Bensiinipaagi väljund jäi Stiga puhul karburaatorist kõrgemale.
Kindlasti impulsi vooliku väljund ka teemaalgataja mootoril olemas. Impulsspumba saab Estmotorist.
Mingit karburaatorit küll sellepärast vahetama ei pea, saunanaiste...
Oh jah, vana asja elustamine kokkuvõttes odavam ei tule, oma Stiga näitel see läbi elatud.
Vasta
#9

Minu ponnistused Stiga raideri Kohleriseerimisel siin teemas näha.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid270487
Ostetud mootoril oli impulsspump täitsa küljes olemas, samuti SV-540. Aga viskasin ta minema, kuna jäi mootorikattele ette. Bensiinipaagi väljund jäi Stiga puhul karburaatorist kõrgemale.
Kindlasti impulsi vooliku väljund ka teemaalgataja mootoril olemas. Impulsspumba saab Estmotorist.
Mingit karburaatorit küll sellepärast vahetama ei pea, saunanaiste...
Oh jah, vana asja elustamine kokkuvõttes odavam ei tule, oma Stiga näitel see läbi elatud.

Viskasid minema!! Kaugele? :Big Grin
Väljundit esmapilgul kohe ei leidnud, asjatundjate teadmisel võib olla mootoreid, milledel see puudu. Arvan, et selle tekitamine ei valmista ka raskusi . 
 Kui see raskusi ei valmista, siis ..vahest kirjeldad, kustkohast ma peaksin seda väljundikohta täpsemalt otsima?


Vasta
#10

Pole enam kuskilt vaadata, kus väljundikoht on. Raider leidis uue omaniku. Arhiivis säilinud selline pilt, aga ega sellelt ei tuvasta, kuhu voolik läheb. Kaob nagu hooratta suunas kuskile.
   

Samas praegusel Husqvarna Kohleril on küll ka miski tupiktoru olemas. Äkki ikka impulsspumba jaoks. Läheb aga õhupuhastaja karburaatori õhuklapi juurde. Mootor selline üldplaanis.
Kohleri remondimanuaal ka täitsa olemas, järsku sealt ka miskit leiab:
http://www.kohlerengines.com/engines/onl...0_2.11.pdf

               
Vasta
#11

Ärge ajage asja raketi teaduseks. 

Kõik need väikemootorite bensiinipumbad töötavad nö õhu rõhu erinevuse pealt. Teisisõnu kui kolb/kolvid liiguvad mootorist siis tekib korra hõrendus ja surve. Sellega pannakse pumba membraan tööle. Täpselt nagu mootor saagide jms puhul.

Kohler SV seeria puhul olen ise olukorras kus on kiirelt vaja (käepäraste vahenditega) lisada bensiini pump teinud klapikambri kaanele stutseri. Võid keevitada toru näiteks või paned mutritega pingutatava väljavõtte. 

Ploki sisse ava tegemine eeldab rohkem ettevalmistust ning koha valikut , tehase lahenduse korral käib ülemise kaane sisse spets stutser.  

Mootoritel mis tulevad ilma bensu pumbata on seal lihtsalt plomm ees. Kui ma mäletan õigesti siis seal on koonus keere.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#12

See bensiini impulsspumba asi lahenes nii, et meenutasin vanasõna:"Julge hundi rind on rasvane!"
Hankisin pumba, jupi sobivat voolikut ja ühe sobiva stutseri, mis on 90-kraadise nurga all- Puurisin mootoriploki ülemisse otsa ühte nurka lihtsalt ava, mille keermestasin, installeerisin stutseri, pumba, vajalikud voolikud ja asi oligi korras. Puurimise ajal kasutasin peenema otsaga tolmuimejat, mis alumiiniumipuru kenasti endasse imes.
 Elektriline etteandepump oli ka korraks küljes, aga selle tootlikkus kippus liiga suureks jääma.


Vasta
#13

Kust pumba hankisid?
Vasta
#14

(01-03-2019, 13:43 PM)ahtos Kirjutas:  Kust pumba hankisid?

Hortulus.


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne