Haagise valik

Mis sa ajad siin isu peale?? Big Grin Just viskasin silma mingile rootsi haagisele 1200kg täismass ja 950kg kandevõime.
Vasta

Mu arust pikkus on natuke kehv. 2500×1250 OSB-plaat või veekindel vineerplaat sisse ei mahu, levinumad kipsplaadid vist ka mitte. Big Grin Ise valiks vähemalt 1,5x2,5 m ...kui juba ostmiseks peaks minema.
Vasta

(12-09-2018, 21:56 PM)veix__ Kirjutas:  Mu arust pikkus on natuke kehv. 2500×1250 OSB-plaat või veekindel vineerplaat sisse ei mahu, levinumad kipsplaadid vist ka mitte. Big Grin Ise valiks vähemalt 1,5x2,5 m ...kui juba ostmiseks peaks minema.

Lisaks ka see, et asi ise nii kitsas on. ATV taga on maruhea toimetada, aga vähegi asisema sõiduautoga (või veel hullem - kaubikuga) paras peavalu, tagurdades näeb käru alles siis kui juba risti on.
Vasta

(12-09-2018, 21:56 PM)veix__ Kirjutas:  Mu arust pikkus on natuke kehv. 2500×1250 OSB-plaat või veekindel vineerplaat sisse ei mahu, levinumad kipsplaadid vist ka mitte. Big Grin Ise valiks vähemalt 1,5x2,5 m ...kui juba ostmiseks peaks minema.

Tegu ju platvormhaagisega. Ported käivad kõik küljest, samuti nurgapostid. Jääb järgi ainult sile põhi.
Ära ikka mahuvad, esimese porte jätab toestuseks, külgmised koos tagumiste nurgapostidega võtab ära.
Ise vaatan, et konks peab autol päris kõrge vist olema või pildid petavad. Igatahes vaadates maaga paralleelsust, siiis sõiduauto taga ilmselt omajagu kööbakas. 
Kui võtta aluseks 6m materjal, olgu siis lauad või armatuurraud. Siis alla 3,5m kastipikkusega nagunii hästi välja ei mängi.
Respol sarnane platvorm suht sama hinnaga saadaval:
http://www.auto24.ee/used/2718642
On küll uus, aga poltliides ja ka alumiiniumi puudumise tõttu omakaal raskem. Ja seda omajagu, vaadates neid Humbauri portesid.
Vasta

(12-09-2018, 22:27 PM)meli666 Kirjutas:  
(12-09-2018, 21:56 PM)veix__ Kirjutas:  Mu arust pikkus on natuke kehv. 2500×1250 OSB-plaat või veekindel vineerplaat sisse ei mahu, levinumad kipsplaadid vist ka mitte. Big Grin Ise valiks vähemalt 1,5x2,5 m ...kui juba ostmiseks peaks minema.

Tegu ju platvormhaagisega. Ported käivad kõik küljest, samuti nurgapostid. Jääb järgi ainult sile põhi.
Vanakoolimehed ikka hammustavad läbi! Uurmaakler on ikka Tegija! 

Ma kujutan ette, kuidas need hädaldajad iga jummala päev veavad 3-meetrist topeltkõva kipsi...  Saage aru, Te teete seda asja mõned korrad ja siis lased ported alla. Annab ju täismõõdus plaadi välja??? 
Enamuse tulevasest ajast "nussivad" sind miilitsad kaaludega, kui vead murutraktorit mõttetu uue sõiduauto sabas, kus piduriteta käru kaal on ~400 kilo...
Vasta

Pigem tuleb mul varasema kogemuse põhjal enamasti haagise suurusest puudu kui peale lubatud panna kaalust. Toakõrguse kips/osb/vineerplaadi võiks ikka saada peale panna.
Vead sa jah kipsplaati vihmase ilmaga või talvel lumesogase teega lahtiselt. Unustasin ühe punkti eelnevalt ära- heal haagisel on kate, ilma selleta ma haagist ei ostaks. Päris tihti vaja vedada asju, mida ei taha ilmastikumõjude kätte panna. Rolleyes
Vasta

Kolmemeetrise kastiga saab juba kuuemeetrise materjali täitsa edukalt ära vedada. Igasugused veetorud, armatuurlatid jms ehitusmaterjal näiteks. Jääb tublisti alla 2m tagant üle. Ehk siis tähistatult täiesti legaalne. Ja ei kaku auto tagaotsa ka väga hullult üles.
Vasta

(13-09-2018, 07:14 AM)olli Kirjutas:   Ja ei kaku auto tagaotsa ka väga hullult üles.

Ole kena ja loe iseseisvalt, mis siin ja mujal käru tagaosa koormamisest kirjutatud on!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

See Humbaur on kööbakas. Raskuskese kõrgel, üks sild, lühike. Läheb kergesti lappama...
Vasta

(13-09-2018, 10:50 AM)Marko Kirjutas:  
(13-09-2018, 07:14 AM)olli Kirjutas:   Ja ei kaku auto tagaotsa ka väga hullult üles.

Ole kena ja loe iseseisvalt, mis siin ja mujal käru tagaosa koormamisest kirjutatud on!

???
Mu point oli selles, et kolmemeetrise käruga on võimalik kuuemeetrist materjali (legaalselt) vedada küll. Kahe-poolesega mitte. Kui kogus pole väga suur, siis on võimalik ka ära paigutada nii, et eest ja tagant umbes võrdselt (~1,5m kummaltki poolt) üle. Selge see, et kolmepoolesega on parem, jääb haakeseadmele suurem koormus, neljasega veel parem jne, aga reaalsuses tuleb kompromiss leida. Kahepoolesega pole aga sel puhul midagi peale hakata, käigu need ported küljest või mitte.
Vasta

Minu point oli selles, et käru tagumist otsa ei tohi ühelgi juhul rohkem koormata kui esimest, muud midagi.
"Ei kaku tagaotsa üles" saab tähendada ainult seda, et konksul on negatiivne koormus.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(13-09-2018, 12:05 PM)Marko Kirjutas:  Minu point oli selles, et käru tagumist otsa ei tohi ühelgi juhul rohkem koormata kui esimest, muud midagi.
"Ei kaku tagaotsa üles" saab tähendada ainult seda, et konksul on negatiivne koormus.

Päris nii resoluutne ma küll poleks. Sõidetud küll ja küll negatiivse koormusega. Kui tõste pole liiga suur, ei juhtu mitte midagi, eriti kui ise kaasa mõelda ja arvestada. 
Jutt on muidugi toimivate piduritega haagisest. Piduriteta käru + negatiivne konksukoormus on VÄGA halb kombinatsioon.
Vasta

(13-09-2018, 00:30 AM)veix__ Kirjutas:  Pigem tuleb mul varasema kogemuse põhjal enamasti haagise suurusest puudu kui peale lubatud panna kaalust. Toakõrguse kips/osb/vineerplaadi võiks ikka saada peale panna.
Vead sa jah kipsplaati vihmase ilmaga või talvel lumesogase teega lahtiselt. Unustasin ühe punkti eelnevalt ära- heal haagisel on kate, ilma selleta ma haagist ei ostaks. Päris tihti vaja vedada asju, mida ei taha ilmastikumõjude kätte panna. Rolleyes

Absoluutselt päri aga siis, kui sellist vedamist on juba tõesti palju, ostab tark mees omale kaubiku! Päriselt...
Kaas või pehme kate on igal juhul abiks, sest niisamagi ilma katteta sõitmine teeb kütusekuluga julma. Teine variant on ede-taga ported ära võtta. 
Mis selle sakslase tugevus on, ongi kõrged ported, pidurid ja platformlahendus. See on haagis, mis enamuse kodanike reaalsed vajadused rahuldab ja natuke mõeldes saab sellega ka pikemat materjali vedada. 
Kohati on siinne kaader ikka kummaline: zubrjoonokist tahetakse autoveotreila omadusi! Me räägime 250 kilosest elik ülikergest O2 haagisest, mil on kõrged mitmeosalised aluported ja mis võib peaagu et bigbagi vedada enamuse normaalsete autode sabas B-kati lubadega. Siis vaatad veel hinda... Ikka on paha ja zitt???
Vasta

mis muud ikka, vajadused on erinevad. Ühel vaja võimalikult suurt raskust kandvat haagist, mille mõõtmed väga tähtsad pole, teisel jälle mõõtmed tähtsamad ja veab kergemaid koormaid. Mingist piirist alates tõesti kaubik on mõistlikum, kuskilt maalt veoauto...  Rolleyes
Vasta

Ise vaatasin et brenderup haagis 3023x1523 kastiga oleks timm. Kõik mahub ära praegu on 2680x1240 ja no koguaeg jääb natuke puudu pigem olgu 3 pikkus siis ruumi lahedalt
Vasta

(13-09-2018, 16:09 PM)maisalup Kirjutas:  Ise vaatasin et brenderup haagis 3023x1523 kastiga oleks timm. Kõik mahub ära praegu on 2680x1240 ja no koguaeg jääb natuke puudu pigem olgu 3 pikkus siis ruumi lahedalt

Ma vaatsin Brentexi kui odavaima asja: 275X150 piduriga 1200kg haagis koos vidinatega 2450eur. Siis on haagis, kõrgendus, 3 tenditala, tent, kallutuskruvi, tagaluuk-pealesõidutee ja ARK. Reaalselt tuleks osta teised rattad juurde, kus peal siis talverehvid (O2 kohustuslik, O1 mitte) - vaikselt kisub 3K euri peale. 
Sellisega võiks juba sõita ja teemiilits ära ka ei tapa trahvidega.  Aga kohe mõtled, mis asja saab 3K euri eest kaubikuna...ehe maamehe pereauto Big Grin Sinna paned siis veel kerghaagise sappa ka...siis saad 970kg + ~550kg haagisel kandevõimet kokku.

Edit: Eestis ongi haagised arutult kallid ja kaubikud kohati arutult odavad. Autoga on muidugi probleeme rohkem ja ülalpidamine kallim aga kui ikka on "kogu aeg vaja" mingeid imetabaseid mahtusid vedada, siis tasub ära. Reaalne elu: Sõbral on kahe üürimaja üleval pidamsieks pikk/kõrge ja kallis Sprinter ja sellega tõesti veame ka täisalust erikõva 3-meetrist kipsi, mis ootab upitaja tulekuni autos. Jms ehituses tarvilik.  Haagisega seda ei teeks, see oleks totaalne pita, kuigi see oli olemas - läks müüki. Ehk kui on reaalne pidev vajadus suuri mahtusid vedada, siis haagis ei ole alternatiiv. Küttepuid võib käruga vedada...
Vasta

Kaubik tasub siis, kui on regulaarselt ja tihti vaja vedada. Harvsõitudeks on püsikulud suht kõrged. Me müüsime enda kaubikud maha ja jätsime ainult käru.
Vasta

Sai mõned aastad tagasi soetatud Respo 1,5T 3x1,5 tugevdatud keevisraamil käru ja nüüd saab muljeid jagada juba. 
Alguses sai käidud uurimas erinevaid variante. Soetamisel oli nõue see, et peab olema just selline kui tahan, et ei hakka midagi juurde soetama ja millegi arvelt tingima. Kuna käru tuleb eeldatavalt aastakümneteks (kodukasutus, mitte laenutus), siis saagu hea. Kahel sillal ei näinud mõtet, sest koledaid ülekoormaid vedama ei hakka ja tagurdamisel murrab kahesillaline rohkem kui ühesillaline. Lisaks rehvide/pidurite kulu tulevikus. Piduritega haagis sai valitud sellepärast, et kunagi rendikäruga täis koormaga oli vaja teha äkkpidurdus ja käru koos koormaga lisas pidurdusmaale niipalju juurde, et otsustasin soetada peale seda seiklust endale oma käru ja justnimelt piduritega. Elu maksab rohkem kui see 1k euri. Kuna käruga üle 110 eriti ei kulge, siis suht pohh see stabiilsus,mida kahesillamehed taga ajavad, sest kiirus tuleb ju valida vastavalt teeoludele ja võimetele. Hinnapakkumisi sai võetud erinevatelt firmadelt. Kewneri asjaajamine ja pakkumine oli muidugi klass omaette, kes pakkus hinda haagisele, mida ma polnud üldse küsinud... Muud tuntumad firmad olid suht ühte auku, kuid raami ja muud konstruktsiooni hinnates tundus üks vähe tugevam olema. Tallinna Respo esindus tegi Tartu omast mõistlikuma pakkumise ja lisati portetugevdused kingitusena peale. Mingil määral painutas hinda ka aastalõpp, sest muudel Respo kärudel oli Tallinnas soodushinnad.
Nüüdseks käru mingi 20k km kulgenud eri teedel ja 0 probleemi. Ukraina teed olid küll sellised, et arvasin millalgi selle  kopsiku sealt tagant ära kaotavat koos tonnise koormaga, kuid asi pidas vapralt vastu. Iriseda võiks ainult selle üle, et põrandas olevad kinnitusaasad võiks olla süvistatud, kuid elukvaliteeti see oluliselt siiski ei mõjuta, samas vist isegi olid lisavarustuses süvistatavad kinnitused, kuid ei tellinud. Passis oli, et peale 500km tuleb poldid üle pingutada ja seda ei soovita tegemata jätta. Otseselt irdumas midagi ei olnud, kuid mõnda sai üllatavalt palju pingutada, enamasti sillapolte just. 
Lõppkokkuvõttes ise rahul.
Vasta

(14-09-2018, 09:13 AM)Mahno Kirjutas:  Kaubik tasub siis, kui on regulaarselt ja tihti vaja vedada. Harvsõitudeks on püsikulud suht kõrged. Me müüsime enda kaubikud maha ja jätsime ainult käru.

Kohati on ju siin tekkinid tunne, et haagised on kogu aeg ja pidevalt mingite kõrgete tonn-kaks koormate all kiirteedel...
Eks see kaubikuvärk on jah selline mitmeotsaline asi. KERGhaagist vabalt asendavaid väiksemaid sõiduautolaadseid kaubikuid on ju ka, mis siis edukalt muid trandulette asendavad. Isegi "kastikas" on ju kerghaagise asendaja omal moel. Lisaks on rendihaagised, mida saab selle väikekuudi sappa panna, kui vaja midagi pikka vedada jne. 
Mina vahetasin läbiaetud kvadro Zafira vastu ja see asendab suurema osa vajadustest ära. Esiteks on 7 kohta, on juba nii ka tarbitud, teiseks saab tagumise kaubaruumi päris suureks muuta etc. Konks ka, sealgi on juba nii mõnigi kord kergem haagis olnud. Kui oleks veel suuremat vaja, otsiks mingi Vito-laadse vms, kuhu peaks ka murutraktor sisse mahtuma. Siit edasi minu "haige aju" ei oska mõelda, mida ma võiks kerghaagisega kuni 500-kilo vedada. 

Siis tulevad juba piduritega suuremad haagised, mis aga vajavad ka vastavaid vedureid, lõpuks ka juhtimisõigust jne. Kui nüüd vaadata, siis O2-haagise püsikulud on ka olemas, ainult O1 on suhteliselt kuluvaba. 
Ja kui mul oleks vaja iga jumala nädal 3 korda 6-meetrist materjali vedada + ülejäänud korrad midagi suuremahulist rasket, siis ma ostaks selle Mersu, lisaks sinna O1 "pukk"haagise, auto kasti teise puki ja sõidaks. Uurisin põhjalikult kogu seadusandluse läbi: O1 puhul ei ole mingit takistust osaliselt toetatud vedu teha. Kõik mis pole otseselt keelatud on lubatud, kui vastab muudele tingimustele: LS § 34.  Sõitjate- ja veosevedu ei keela seda. O2 puhul ei saa sest on inertspidur ja koormat ei sa korralikult kinnitada ning see takistab sõiduki juhtimist(lõige 1). O1 puhul tõmbad lauamaterjali koormarihmaga kinni ja kogu lugu ja mingit takistamist ei toimu. Ja nii tekib kuni 4250 kg autorong pika kola vedamiseks. Saematerjal, raudtorud jne. Sellega vead rahumeeli 2 tihu saematerjali, sest tekib ühtne tervik.  
Võtame kõige tavalisema 3X1,5 madala portega kastkäru (750kg laia platformi pole, see tuleb tellida või ise ehitada), mille kogupikkus on 4,8 meetrit. Materjalil peab jääma kastis pööramise ruum 50cm, kasutada Mersul näiteks 2,7 meetrit. Kokku siis koos legaalse kuni 1 meeter ülepikkusega 2,7+4,8+1=8,5 meetrit ehk isegi 8-meetrist materjali saab legaalselt vedada. See on juba sigahea tulemus! 

Tsitaat:(13-1) Veose paigutamisel arvestatakse, et selle mass on sõidukil jaotatud võimalikult ühtlaselt ja veos moodustab ühtse terviku, raskuskese on võimalikult madalal, välditud on nihkumine ning teravad otsad on suunatud tahapoole.
(13-2) Veose kinnitamiseks kasutatavad kinnitusvahendid peavad vastama kinnitusvahenditele esitatud nõuetele, olema kasutusotstarbele vastavad, terved, töökorras ning piisavalt tugevad, et hoida veost paigal ja koos.

Kõige lähem sellele Mersule oleks Blyssi Phoenix III hinnaga 3155+lisad juurde. Aga sellele on ka vedurit ette vaja, BE juhiluba etc. See kõik käib aga väidete kohta "mul on KOGU AEG VAJA" B-kati vedukite kohta arutuid erivedusid teha. Juba see on "erivedu", kui tahta võimalust kolmest küljest tõstukiga laadida. See juba eeldab platformi. Jne.
Vasta

Mis on kerghaagisel veetava koorma suurimad lubatud mõõdud?
Kui palju võib koorem üle haagise äärte ulatuda? Kõrvale taha ette üles
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne