13-09-2018, 07:12 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-02-2022, 07:28 AM ja muutjaks oli donn.)
Võib kustutada.
(16-09-2018, 10:28 AM)donn Kirjutas:(15-09-2018, 20:50 PM)2715 Kirjutas: Mina isiklikult sellisel masinal mis mudas ja vees käib ei tahaks pidureid väljapoole kere.
Esiteks klotsid kuluvad offroad autol ära ühe võistlusega ning pärast on sadulad ja kolvid kinni sest neid on ratta sees väga raske puhtaks pesta nõnda et muda vahele ei jääks.
Teine tähelepanek on Lada silla rattalaagrite kohta.
Nimelt on tihend seespool laagrit ja laager väljaspool ilma tihendita, ...
Räägi nüüd mulle ATV piduritest ja klotsidest... Mis imeloomadega seal tegu on, et mudas ja vees ära ei kulu nii kiiresti? Eeldan, et offroad maasturite puhul mängib rolli lihtsalt sõiduki kaal ja sellest tulenevalt suurem mass, mida pidurdada? Äkki klotsid kuluvad sellepärast kiiremini? Ja kas me räägime pikki vahemaid suurematel kiirustel läbivatest sõidukitest vaheldumisi mudas müttamisega? Või Klaperjahi stiilis põhiliselt mudas kraapijatega?
ATV klotsid kuluvad ühe päevaga, korralik mudas, liivas sõit. Veel kiiremini saab mööda liivapõhjaga jõge sõites.
(16-09-2018, 10:28 AM)donn Kirjutas: Räägi nüüd mulle ATV piduritest ja klotsidest... Mis imeloomadega seal tegu on, et mudas ja vees ära ei kulu nii kiiresti? Eeldan, et offroad maasturite puhul mängib rolli lihtsalt sõiduki kaal ja sellest tulenevalt suurem mass, mida pidurdada? Äkki klotsid kuluvad sellepärast kiiremini? Ja kas me räägime pikki vahemaid suurematel kiirustel läbivatest sõidukitest vaheldumisi mudas müttamisega? Või Klaperjahi stiilis põhiliselt mudas kraapijatega?
ATV tühikaal on 320 kg. Eeldan, et see amfiib üle 600 kg kaaluma ei hakka. Väiksemal hool blokeerivalt/mitte libistades pidurdamisega võiks ~1200 kg autole mõeldud klotsid kesta küll. Jutt käib siis 1.9D Peugeot Partner piduridetailidest. Ja mudast peseb klotsid aegajalt puhtaks vesi sellal, kui amfiib kuskil tiigis/jões/järves oma amfiibi ülesandeid täidab. Plaan on iga kord sõidujärgselt masin tiigis puhtaks leotada vältimaks porikamakate kivistumist velgedes ja pidurisadulate ümber.
Kuhu offroad masinatel pidurid asetatakse, kui nad traditsiooniliselt ratta sees ei ole? Tean, et rock-crawler-itel on nad keskel sillatala küljes. Mudaseks saavad nad vaatamata sellele. Aga äkki neid on seal parem puhastada?
Olen Lada tagasilda lammutanud ja tean, milline selle ehitus on. Erinevate laagrite võllidelt mahasikutamiseks on tavaliselt erinevad tõmmitsad ja kuumus leeklambist. Saab hakkama küll, kui ainult soovi on. Tihendiasetusele leiab ka lahenduse. Mina isiklikult neid probleeme ei näe enda amfiibsõiduki ehitamisel. Ka Sina saad OMA amfiibi just sellise ehitada, nagu soovid.
(16-09-2018, 14:47 PM)donn Kirjutas:(16-09-2018, 11:15 AM)klemm Kirjutas:Kilometraaži ka julged öelda, mille vältel klotsid ära kulusid? Ma sõidan aastas umbes 1500 km / 200 h ATV-ga (tuleb kaks õlivahetust tavaliselt teha aasta jooksul iga saja tunni tagant), seega ei ole eriline ATV-l kulgeja/matkaja. Sai ette ketaspidurite komplekt installeeritud mais 2016 aasta. Klotsid siiamaani samad, tugevama seguga (sintered). Saanud muda ja isegi pesemisega ei ole eriti vaeva näinud, olen lihtsalt üle loputanud. Ükski suport kinni pole ja pidurdab siiamaani kenasti umbes 3000 kilomeetrit hiljem.(16-09-2018, 10:28 AM)klemm Kirjutas:ATV klotsid kuluvad ühe päevaga, korralik mudas, liivas sõit. Veel kiiremini saab mööda liivapõhjaga jõge sõites.
See on siis mingi Männiku vms karjääri/liivaranna teema? Kuskilt loigust/veesilmast läbi, klotsid märjaks, siis liiva sees külge tõmmata, mäest üles kettad/klotsid liivaseks ja siis takkatipuks pidurid peal mäest alla? Lihtsalt räägin siin endale ja kujutan ette, st üritan omale pähe ära mahutada, kuidas üldse oleks võimalik klotsidest päevaga lahti saada, kui tegemist kõva seguga asjadega ja sõrm/jalg koguaeg lingil/pedaalil pole.
Üks Austraalias elav eestlane käis Madagaskaril tsikliga, sõitis ka seal punase liiva sees päris palju kilomeetreid, sai klotsidest lahti. Aga mitte päevaga.
Panen tema ägedast seiklusest lingi siia: https://www.youtube.com/watch?v=hXfKSu9b...2EVFn&t=0s
(23-09-2018, 08:00 AM)donn Kirjutas: Tuleb pidurite ja difriga. Ja ka automaatkast on olemas, küll CVT ühenduses 4 k tavakastiga, aga automaatkast seegi. Ei peagi ja ei saagi hoo pealt käiku vahetada nagunii variaatorit kasutades, samas pole vaja ka minu vajaduste jaoks. Btw müügikuulutuste teema on vist eraldi kuskil.
(23-09-2018, 08:00 AM)donn Kirjutas: Tuleb pidurite ja difriga. Ja ka automaatkast on olemas, küll CVT ühenduses 4 k tavakastiga, aga automaatkast seegi. Ei peagi ja ei saagi hoo pealt käiku vahetada nagunii variaatorit kasutades, samas pole vaja ka minu vajaduste jaoks. Btw müügikuulutuste teema on vist eraldi kuskil.