Citroen Berlingo, 2,0 HDI, 2000a.
#81

Endale sai ka hiljuti soetatud berlingo 2,0 hdi multispace , kuid 2003 aastast, ehk siis uuema ninaga. Tagasilla kohta pealt uurisin silla remontija käest( peucal), et on olemas erineva jämedusega torsioonid ja multispace omad on peenemad ca 1mm võrra , mille tõttu kandevõime on väiksem, kuid sõidumugavuselt on ta pehmem. Ta väitis, et on olemas ka mingi vahepealne variant, kui on soovi. Hetkel mul sild veel ok, kuid kui vahetamiseks läheb, siis panen kindlasti alla tugevama silla, mis sest et sõidumugavus selle all kannatab.
Kuna mu autol puudub kärukonks, siis sai uuritud berlingo kohta natuke ja selgus , et elektrisüsteem tal jah ei kannata igasugu imevigureid ja võib ajus mingi ploki maha kärsatada, kui halvasti läheb. Seetõttu ma tellisin originaaljuhtmestiku komplekti, mis maksis 85 euri. 
Xado valasin ka enda masina mootorisse ja ka käigukasti, kuigi viimatine katse näitas, et päris nii nagu reklaamis asjad ikkagi ei ole. 
Oma masinale tellisin ära veel ka püsikiirushoidja kangi ning järgmisena plaan masinat natuke võimsamaks tuunida - https://www.hdi-tuning.co.uk/ecu-remapping/custom-remaps/citroen-tuning/citroen-berlingo-remap/Berlingo-Van-tuning-2-0-HDI90SID801.html 
Vasta
#82

(26-09-2018, 14:39 PM)raulp Kirjutas:  Endale sai ka ...

Vat see on küll kuldaväärt vastukaja. Mitte, et pranslane on saast ja nii edasi...
Räägi rohkem püsikiiruse hoidjast. Kas autol oli valmidus olemas ja kuidas seda teada saada? Milline näeb välja lüliti ja palju maksis?
Aju reformist. Mul on kolm 2HDI mootoriga masinat ja ühel on tehtud mingi tuuning. Ma ei tea, mis seal tehti, aga jõudu pidi kõvasti juures olema - on ka tunda, aga ... Mulle selline tuuning ei sobi. Madalamatel pööretel on väga tuim. Suurematel pööretelt tuleb metsik jõud. Tunne on nagu sõidaks vene IZ Spordiga. Kui keegi on sõitnud, siis saab aru,millest räägin. Nii, et mina tuuningut ei teeks. Teised masinad sõidavad palju mugavamalt.

hp
Vasta
#83

Ühel teisel prantslasel, 306-l oli igatsorti valmidusi peal tegelikult kaitsme- ja releeblokkides. M.h ma juhtmeid. Seetõttu lahkus ka aju ning ühte vabasse skeemi lülitus kõrgsurvepump diiselmootori paigaldusel.
Vasta
#84

(26-09-2018, 20:56 PM)motamees Kirjutas:  
(26-09-2018, 14:39 PM)raulp Kirjutas:  Endale sai ka ...

...
Räägi rohkem püsikiiruse hoidjast. Kas autol oli valmidus olemas ja kuidas seda teada saada?
...

66 kW? 

Kui roolialuse katte mahavõtmise järel on sambas näha neljakandiline "pistikupesa", natuke suunakangist juhi kõhu poole, siis on lootust. Siduripedaali juures peab olema ka lüliti. ABS pole oluline. Kui on ekraaniga näidikupaneel, siis sellega on mingi kamm. Küsi täpsemalt järele Learilt: http://prantsuseauto.ee/index.php?mid=3

 Kang maksab uuena miski 70 rutsi, töölepanemiseks on vaja ka arvutiga lubada. Töötab IV ja V käiguga.
Vasta
#85

(26-09-2018, 22:50 PM)v6sa Kirjutas:  66 kW? ...

66 neh. Roolikatte all ei näinud pistiku pesa. Siduripedaal on lülitiga, andis lootust.
Seda panin Peugeoti peal tähele, et töötas ainult 4 ja 5 käiguga.
Aga kangeste tahaks püsikat, kui just poolt auto hinda ei maksa. Tõin Twingo. Läksin esindusse uurima. Krt, pool auto hinda. Tõin Clio. Oli kallim. Tuues rõõmustasin, et nüüd saan püsika. Läksin uurima. Krt, jälle pool auto hinda. Ja autod ei maksund mitte 140 euri.

hp
Vasta
#86

Mina tellisin epartsist ja sealt tuli hind 81.

https://www.eparts.ee/catalog/#part_numb...e:10/tab:3

Valmiduse koha pealt väga kommenteerida hr võsale lisaks ei oska, kui vaid seda, et kui siduril ja piduril on lülitid olemas, siis pidi lootust olema. Ma vaatasin, et mu oma masinal on need olemas ja sai suht huupi tegelikult ära tellitud , sest kõik märgid näitavad, et peaks toimima saama. Osadel masinatel pidi armatuuri kelladega mingi jama olema, kuna ei toeta püsikat vms ja lähevad lolliks. Ma loodan , et endal õnnestub tööle saada. 
Tuuningu koha pealt siis niipalju, et täna saatsin originaalsofti meiliga  minema ja paari tunni pärast sain tagasi ning lasin peale. Esimest korda tehes käsi küll värises natuke, et äkki läheb midagi tuksi, kuid õnneks mees kinnitas , et kui lähebki midagi viltu, siis saab aju postiga talle kohale toimetada ja ta teeb selle korda. Softi muutmiseks läheb vaja MPPS -i tööriista, mis maksis 75 euri.
http://www.obdexpress.co.uk/wholesale/mp...cable.html
Mina igatahes olen tulemusega rahul, ei teki tunnet, et madalalt jõudu ei oleks ja siis äkki tuleb. Ma kavatsen kerghaagisest vähe tummisema piduritega haagise osta ja iga lisakilovatt kulub marjaks ära.
Vasta
#87

(26-09-2018, 23:24 PM)raulp Kirjutas:  Osadel masinatel pidi armatuuri kelladega mingi jama olema, kuna ei toeta püsikat vms ja lähevad lolliks. Ma loodan , et endal õnnestub tööle saada. 
 Ah jaa, kellade lolliks minemine oli minu Sidrunile ka kombeks aga see oli nii pisi viga et ei tulnud kohe meeldegi.
Igatahes, kui seierid teisele ringile läksid, siis ei olnud vaja klaasi eest ära võtta vaid sai ka niisama õigeks kallutada.
Püsikiirushoidja saaks ca 300 euroga ka aftermaket riistapuu, mis siis antud juhul sikutaks gaasipedaali.
http://www.autoextra.ee/web/cruise-control-liteon-ap500

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#88

Täna oli pisut aega nokkimiseks.
Tahtsin kontrollida ühe aku tervist ja otsustasin panna selle oma auto peale. Nii näeb vead kõikse paremini ära.
Ega siis mul aku vahetusga ainult ei piirdu. Seal all on ju palju huvitavat. Kiskusin maha akukarbi ja õhupuhasti korpuse. Nii sain eemaldada tagurpidikäigu tule lüliti. Sealtkaudu oli hea panna sisse käigukasti hado.
Siis jäi silm jälle, soenduse vooliku vahel olevale, kütteelemendile peale. Seal punni sees on neli hõõgküünalt. Kusagilt peab ju selle junni juhtimine käima. Kuna akukast oli maas, siis nägin seal taga veel ühte musta kasti. Ajasin küüned taha ja lõpuks sain kaane maha. Sealt seest ilmusidki välja releed ja kaitsed. Kahe elemendi jaoks üks. Toite saab see karp otse pluss akuklemmilt, ilma ühegi kaitseta.
   
   
Uurisin ka kahe relee otstarvet, mis asuvad vasaku porilaua esinurgas, mootoriruumis (asukoht märgitud punase noolega). Pruun on küttepumba juhtrelee ja must on eelsüüteküünalde juhtrelee. Katsun teada saada kõikide "junnide" otstarbe, siis on tulevast võimalikku viga ka kergem leida.
   
Lõpuks sain muidugi aku tagasi peale. Vahetatud nagu niuhti...

hp
Vasta
#89

(23-09-2018, 11:42 AM)motamees Kirjutas:  .... Eile olid esimesed sõidud kohalikel teedel ja GPS näitas, et spidokas valetab 5km/h. Uurisin tehnilisi manuaale ja Berlingodel on, võimsate mootoritega, just Pegeot 406 veljed/kummid all. Nii saab spidomeetri õigeks ja mõnisada pööret mootoril maha. Teen mingil ajal proovi ära...
https://www.cars-data.com/en/citroen-ber...specs/9368
Katsetasin siis 15tolli veljed ära. Spidomeeter täpne ja 150-200 pööret maas. 90km/h on mootori pöörded 1800rpm. 115kg kandevõimet juurde ühe kummi kohta. Ofsett 1cm väljapoole ja raadius 2cm suurem.

hp
Vasta
#90

Originaal kabiini valgustus on naa nadi. Võtsin ledi riba ja kleepisin (liim kohe riba taga) lakke. Kena lihtne toimetada. Toite saab laelambi pealt. Nii on ukse avades kena valge. Kokku 13w.
   
   
Berlingo teiseks põhitööks on puude vedamine. Panin siis eile koorma peale.
   
 Esimese koormaga peab veidi vaatama kaalusid. Viskasin siis küljuli ja vaatasin, sild läbilöögi pukside peal. Vaja väheke maha loopida. Natuke halgusid eemaldatud ja jälle küljuli, midagi pole muutunud. Mõtlesin, et olen liiga palju ikka peale loopinud. Terve tagumine rida uuesti maha ja siis tuli mõni cm vahet puksile ja hoovale. Hakkasin masinaga liikuma, võtsin kässari maha, opaa, masin kerkis kõvasti. Käsipidur ei lubanud rattal pöörelda ja seoses sellega ka tagumine ots ei kerkinud. Lappisin nüüd uuesti pool riita tagasi. Sellise koormaga jäi mõni cm vaheks ja see on rahuldav.
Puid kodus maha loopima hakates avanes nigel vaatepilt. Pole ledide lakke panemine niii lihtne midagi. Eks tuleb midagi välja mõelda.
   

hp
Vasta
#91

Polstri materjali külge kleepisid? Nii võib suisa maha põletada ju.
Vasta
#92

(07-10-2018, 13:22 PM)Sax Kirjutas:  ... Nii võib suisa maha põletada ju.

Mis mõttes. Led ei lähe küll nii palavaks.

hp
Vasta
#93

Ole kena, ütle palun, mis mõõdus rehv alla sai koos 15" veljega? Mind enda omal valuvelg ei huvitakski, aga 200rpm maha saada oleks küll hea maanteel.
Vasta
#94

(07-10-2018, 13:31 PM)motamees Kirjutas:  
(07-10-2018, 13:22 PM)Sax Kirjutas:  ... Nii võib suisa maha põletada ju.

Mis mõttes. Led ei lähe küll nii palavaks.

Led läheb vägagi kuumaks. Led ribad soovitatakse nende kestvuse huvides kleepida alumiinium, või  muu metallist profiili külge, seda kaudu juhib endast tekkivat soojust eemale.
Vasta
#95

(07-10-2018, 18:02 PM)Mahno Kirjutas:  Ole kena, ütle palun, mis mõõdus rehv alla sai koos 15" veljega? Mind enda omal valuvelg ei huvitakski, aga 200rpm maha saada oleks küll hea maanteel.
Mis see valuvelg asjasse puutub?
   
   

(07-10-2018, 21:30 PM)r.i.h.o Kirjutas:  Led läheb vägagi kuumaks...

15w ühes pirnis (hõõgniit) võiks ju polstrit kõrvetada, aga 5m peale laiali jagatuna?

hp
Vasta
#96

Huvitav erinevus siis autode vahel. Meite trammil on all värske Gislavedi Urban Speed 185/65R15 ja spido täpne. Talvise 175/70R14 suvaline hiina naaast paneb 6 km juurde.

Mul on hulk LED-ribasid töökuuri laes 12 V aku taga. Huvitaval kombel on igas ribas mõni tegelane, kes hakkab nelja-viietunnise põlemise järel elektrilõhna tekitama... Konkreetne koht on suisa kuum näpu all. Samas põlema pole veel läinud... Loomkatse jätkub.
Vasta
#97

Valuvelg ei puutugi. 1.9 diisli mugavat sõidukiirust aga piiravad mootori pöörded küll. Sellest huvi. Aitäh pildi eest.
Vasta
#98

LEDi riba lasin klambripüstoliga lakke kinni. Ju näeb, mis saab.
Täna võtsin ette õlivahetuse. Ega mul see lihtsalt lähe. Kõigepealt õli välja, siis käivitus ilma õlita, õlifiltrist õli välja ja settima. Peale põhiõli väljalaskmist ja kuivkäivitust tilgub veel topsitäis õli.
   
Seejärel 1L loputusõli sisse ning käima ja kõik eelnev kordub jälle. Kui teine ports oli välja lastud, polnud tulemiga rahul. Loputusõli täielik tökat. Kordasin tehtut. Siis hakkas looma.
Õlifiltriga mässates vaatasin, et üks pistik on all ripakil. Ploki küljes oli pistiku alus, aga pistiku kinnitus oli katki. Vaatasin esimese lähima kinnituskoha ja tõmbasin nipuga kinni.
Õlikork alla, Hado mootorisse ja uus õli otsa. Käivitus, et filter õli täis saaks. Opaa, mootori tuli on põlema hakanud. Mis muud see saab olla, kui samune pistik. Vaatan, pistik kenasti kinni. Lähemal vaatlusel aga juhtmed imelikud. No oligi kiikumisega juhtme katki lõngutanud. Nüüd tõmbasin pistiku üles ja juhtmeühendus katkes. Vaja paigata, mis muud. Huvi pärast vaatasin, kuhu pistiku juhe ka suubub. Kui nüüd rägastikus ära ei eksinud, siis oli see mingi kütuserõhu kontrollandur.
   
Hakkasin nuputama, kuidas pistiku lahti saab, sest kokkutinutamiseks polnud enam otsa. Tagumine ots hargnes ilusti. Eest nokkisin jupi aega nõelaga, et klemmi lahti saada. No ei õnnestu. Mingil hetkel leidsin äkki, et esiosast käib ka otsik ära.
   
Kui lukustikaitse eemaldatud, sai klemmid kergesti kätte. Juhtmejupid nokkisin tagant ära ja pigistasin uue juhtme tagumise kinniti vahele. Kuna nii asi tegelikult ei käi, otsustasin üle ka tinutada.
   
Pistik uuesti kokku. Tänu juhtme edasitõstmisele sai detail jälle uuele elule. 
     
Käivitus, proovisõit. Kõik OK, peale selle, et mootorituli põleb ikka. Selleks on vaja kompuutri alla minna. Tegelikult on mul kompu soetatud, aga tarkvaraga ei saa hakkama. No ei hakka kuidagi tööle.
Õlivahetuse jaoks spidomeetri seisu vaadataes oli väike üllatus.
   

hp
Vasta
#99

Kuivkäivitus kõlab kuidagi kahtlaselt....
Loputusõli olen kah alati ikka umbes niipalju pand nagu norm ütleb. Loomulikult ei ole mu jutt absoluutne tõde, pelgalt arvamus Smile
Samas olen nö näpuga järge ajades ühe lootustandva kapremonditud disla, millel TEISE õlivahetuse välp oli natuke üle lastud, suutnud nii puhtaks saada, et ka nädal hiljem oli õli hall, mitte must.
Vaevalt seda keegi usub aga ma kohe pidin kirja panema.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(08-10-2018, 22:45 PM)Marko Kirjutas:  Kuivkäivitus kõlab kuidagi kahtlaselt....

Minu jaoks ei kõla. Paned käima, umbes 3-4 sekundit on õlituli kustunud, siis hakkab põlema. Lasen veel kümme sekki ja siis seisma. Paljud autod on käivitamisel mõne sekundi ilma õlita. Vahel ka rohkem, kui filter õli täitsa maha laseb.

(08-10-2018, 22:45 PM)Marko Kirjutas:  ...Loputusõli olen kah alati ikka umbes niipalju pand nagu norm ütleb...
Vaja on, et pump saaks õli kätte. Ju siis liitriga juba saab, õlituli kustub ju ära. Liitriga lasin 10 minti tiksuda.

(08-10-2018, 22:45 PM)Marko Kirjutas:  ... et ka nädal hiljem oli õli hall, mitte must.
Vaevalt seda keegi usub aga ma kohe pidin kirja panema.

Mina usun. Minu jaoks on see tavaline juba. Peugeoti diislil (sama, mis Berlingol) oli 3000km pärast õli vaevalt pruunikas. Peale tänast õlivahetust suutsin ainult valguspeegelduse järgi õlitaset vardal määrata.

hp
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 24 külali(st)ne