(02-10-2018, 17:52 PM)olevtoom Kirjutas: ...Ja, nagu ksf! diesel ütles: las nad nõeluvad. Endal on ohutum, kui sihuke kiiresti eemale läheb.
Aga pikivahe kinnitõmbamisega nõelujat kasvatama hakata on a) ohtlik ja b) väiklane.
Jutt jumala õige.See sama nõeluja võib kaasa võtta mõne täiesti asja mittepuutuva liikleja,näit vastutulija
või kellegi samast kolonnist või ka isegi selle sama ukse kinnitõmbaja.
Kui ikkagi uks kinni lüüa, siis pole nõeluja enam ainusüüdlane!
Nagu taas kirjutati, kolonni tekitab teine oinas. Kiired lähevad kähku oma teed,kui neil on kolonnis kohta.
(03-10-2018, 07:19 AM)veix__ Kirjutas: Kas seal siis õppesõitu ja sõidueksamit teha on võimalik eeskirjade järgi ka?
Näide Hispaaniast. Istun oma autoga tänava ääres parklas ja teen aega parajaks. Mööda sõidab õppesõidu auto. Teevad ümber kvartali ringe ja harjutavad STOPP märgiga suhtlemist. Asja tegi atraktiivseks ja tõmbas kõrgendatud tähelepanu endale asjaolu, et õppesõiduõpetaja oli blondiin tütarlaps. Tudeng teeb kolmandat ringi juba ja iga kord peatab ontlikult stopp joonel märgi juures. Neljandat ringi tulles oli roolis blondiin. Vaatas korra vasakule ja pani hooga stopi alt läbi. Viiendale ringile tulles oli roolis jälle tudeng kes nüüd samuti vaatas hoolega vasakule ja kupatas samuti täie auruga stopi alt läbi. Mina ei oska oma piiratud ajumahu juures asjale igatahes adekvaatset hinnangut anda aga õpitakse vist nii rikkuma kui korralikult käituma korraga.
(03-10-2018, 08:09 AM)nootsii Kirjutas: Saksamaal ukerdavad isegi elektrilised ratastoolid mnt-l rääkimata siis nendest "rolleritest" Samas on 30 suvalises külas üks ja kooli lähedal polizeile oopis teise tähendusega ja iga krdi ristmik on 70kmh , et ikka enamus kiirteel roniks vist. Kus sõidetaks siis Tallinnas levinud pikivahega aga 120kmh ahjah autojuhi luba tundub et oli 10+ aastat tagasi inimõigus.
Saksamaal on olemas liikluseeskirju rikkunud autojuhtide jaoks "idiotentest" kus vaadatakse sinu rikkumine läbi ja pannakse sinu pädevus kahtluse alla. Näiteks punase fooritule eiramine võib lõppeda idioentestiga. Kõik naeravad siin, et liiklusse on millegi pärast pääsenud ainult need kes pole seda idiotentest´i läbinud.
Teeks ka yhe teema arutelu-nimelt käitumine ristmikul.
Päevas päris mitu korda pean kasutama sellist ristmiku yletamist,et olles välja soitnud ristmikule vasakpöördeks pean ju läbi laskma vastassuunast tulevad liiklejad. Siit algabki probleem,et need,kes otse tulevad ei suvatse kollase fooritule polema hakkamisel väljasoitu ristmikule lopetada .Mina peaks nad koik nagu läbi laskma,kuigi LE järgi nad ei tohiks välja soita. Mis teha? Monda ässa olen ehmatanud liikumahakkamisega,monele tulesid näidanud,monele signaali. Kui roolis on tibi-teeb suured silmad ja arusaamatu ilme,kui roolis tatt voi muidu tropp,siis keskmine sorm pysti. Vahva!
(03-10-2018, 17:25 PM)Raigo R Kirjutas: Teeks ka yhe teema arutelu-nimelt käitumine ristmikul.
Päevas päris mitu korda pean kasutama sellist ristmiku yletamist,et olles välja soitnud ristmikule vasakpöördeks pean ju läbi laskma vastassuunast tulevad liiklejad. Siit algabki probleem,et need,kes otse tulevad ei suvatse kollase fooritule polema hakkamisel väljasoitu ristmikule lopetada .Mina peaks nad koik nagu läbi laskma,kuigi LE järgi nad ei tohiks välja soita. Mis teha? Monda ässa olen ehmatanud liikumahakkamisega,monele tulesid näidanud,monele signaali. Kui roolis on tibi-teeb suured silmad ja arusaamatu ilme,kui roolis tatt voi muidu tropp,siis keskmine sorm pysti. Vahva!
Kaamera peale, kui kollane põleb anna minna, kes sisse maandub see süüdi. Oli konkreetne juhus, kus üks papi oma õigust nii kasutas ja otsetuleja oli päris puuksus omadega pärast.
(03-10-2018, 18:36 PM)nootsii Kirjutas: Kollane eestis keelatud või ei ole lubatud. Ühel juhul oled õige teisel puhul võivad 50-50 teha.
§ 7. Fooritulede tähendus (1) Ümartuledega foor reguleerib sõidukite, jalakäijafoori puudumisel aga ka jalakäijate liiklust. Fooril on kolm ümmargust tuld: ülal punane, keskel kollane, all roheline. Erandina võidakse kasutada tulede rõhtasetusega foori, millel on vasakul punane, keskel kollane ja paremal roheline tuli. Tuled tähendavad järgmist: 1) roheline lubab liikuda; 2) roheline vilkuv lubab liikuda, kuid teatab peatsest kollase tule süttimisest; 3) kollane keelab liikuda; peatumiseks ettenähtud kohast tohib edasi liikuda vaid juhul, kui seal peatumine on ilma liiklust ohustamata võimatu; kui tuli süttib hetkel, mil juht on ristmikul või ülekäigurajal, tuleb liikumist jätkata; 4) punane keelab liikuda; 5) punane ja kollane korraga keelavad liikuda ja teatavad peatsest rohelise tule süttimisest.
Ei jää erilist võimalust 50-50 teha, eriti kui asi pildis, ja see, et kollane süttib ei käse kindlastimitte kiirendada.
(03-10-2018, 18:36 PM)nootsii Kirjutas: Kollane eestis keelatud või ei ole lubatud. Ühel juhul oled õige teisel puhul võivad 50-50 teha.
§ 7. Fooritulede tähendus (1) Ümartuledega foor reguleerib sõidukite, jalakäijafoori puudumisel aga ka jalakäijate liiklust. Fooril on kolm ümmargust tuld: ülal punane, keskel kollane, all roheline. Erandina võidakse kasutada tulede rõhtasetusega foori, millel on vasakul punane, keskel kollane ja paremal roheline tuli. Tuled tähendavad järgmist: 1) roheline lubab liikuda; 2) roheline vilkuv lubab liikuda, kuid teatab peatsest kollase tule süttimisest; 3) kollane keelab liikuda; peatumiseks ettenähtud kohast tohib edasi liikuda vaid juhul, kui seal peatumine on ilma liiklust ohustamata võimatu; kui tuli süttib hetkel, mil juht on ristmikul või ülekäigurajal, tuleb liikumist jätkata; 4) punane keelab liikuda; 5) punane ja kollane korraga keelavad liikuda ja teatavad peatsest rohelise tule süttimisest.
Ei jää erilist võimalust 50-50 teha, eriti kui asi pildis, ja see, et kollane süttib ei käse kindlastimitte kiirendada.
Ma ei usu, et seal konkreetselt otsesõitja süüks asi jääks, juhul kui ta just puhta punasega peale ei põruta. Teeandmiskohustus on ikka ja igal juhul vasakpöörde sooritajal.
Aga lõpptulemusest hoolimata - igasugused sihilikult õnnetuste tekitamise propageerijad, möödasõitude lõpetamise takistajad ja muud taolised tegelased võiks peldiku taha häbenema minna.
(Seda postitust muudeti viimati: 03-10-2018, 20:11 PM ja muutjaks oli Qunts.)
(03-10-2018, 19:53 PM)zazik Kirjutas: Inri
Ma ei usu, et seal konkreetselt otsesõitja süüks asi jääks, juhul kui ta just puhta punasega peale ei põruta. Teeandmiskohustus on ikka ja igal juhul vasakpöörde sooritajal.
Aga lõpptulemusest hoolimata - igasugused sihilikult õnnetuste tekitamise propageerijad, möödasõitude lõpetamise takistajad ja muud taolised tegelased võiks peldiku taha häbenema minna.
Kuskil on ka selline punkt seaduses, et manöövri lõppetamine.
Ehk kui sõidan ristmikule täiesti rohelisega aga eesõitvad sõidukikid munevad ja ei liigu siis ongi seaduspunkt manöövrit lõppetav sõiduk ja kui kaamerat autos pole siis väga raske tõestada !
Pigem tuleks sellisel juhul pöörduda fooride reguleerijate poole, et miks selline asi juhtus ?
Aga ikka ma ei saa aru miks mõned sõidavad maanteel vahed kinni oma 220+ kw ja samas ristmikud sõidavad sellised kodanikud ka kõik kinni oma kuni 220 kw ?
Mida nad sellise sõidustiiliga loodavad saavutada ???
Sellised ongi ise hakkanud politseid ja mitte teistega arvastavad kodanikud kes loevad seadusest vaid ühte, et nii on lubatud ja nii võib aga samas ei arvesta absoluutselt toimivat liiklust.
Ma ei usu, et seal konkreetselt otsesõitja süüks asi jääks, juhul kui ta just puhta punasega peale ei põruta. Teeandmiskohustus on ikka ja igal juhul vasakpöörde sooritajal.
Aga lõpptulemusest hoolimata - igasugused sihilikult õnnetuste tekitamise propageerijad, möödasõitude lõpetamise takistajad ja muud taolised tegelased võiks peldiku taha häbenema minna.
Kuskil on ka selline punkt seaduses, et manöövri lõppetamine.
Ehk kui sõidan ristmikule täiesti rohelisega aga eesõitvad sõidukikid munevad ja ei liigu siis ongi seaduspunkt manöövrit lõppetav sõiduk ja kui kaamerat autos pole siis väga raske tõestada !
No ristmik tuleb vabastada, olgu fooris või terve vikerkaar korraga. Aga see ei muuda kohustust vasakule pöörajana otsesõitjale teed anda.
Ma tõesti ei tea kumb konks kangem on, kas punane tuli või see teeandmiskohustus.
Arvestades näiteks ühesuunalisel tänaval vastassuunas liikujale teeandmiskohustuse pretsedenti, poleks ma sugugi kindel, et see punase (või kollase) tule eiramine otsesõitja kohe süüdlaseks teeks.
Indrek Sirk oskab vast paremini kommenteerida, kuidas meil sarnased õnnetused lahendi on leidnud.
(03-10-2018, 17:25 PM)Raigo R Kirjutas: Teeks ka yhe teema arutelu-nimelt käitumine ristmikul.
Päevas päris mitu korda pean kasutama sellist ristmiku yletamist,et olles välja soitnud ristmikule vasakpöördeks pean ju läbi laskma vastassuunast tulevad liiklejad. Siit algabki probleem,et need,kes otse tulevad ei suvatse kollase fooritule polema hakkamisel väljasoitu ristmikule lopetada .Mina peaks nad koik nagu läbi laskma,kuigi LE järgi nad ei tohiks välja soita. Mis teha? Monda ässa olen ehmatanud liikumahakkamisega,monele tulesid näidanud,monele signaali. Kui roolis on tibi-teeb suured silmad ja arusaamatu ilme,kui roolis tatt voi muidu tropp,siis keskmine sorm pysti. Vahva!
Siin on see probleem, et sina ei näe tema foorituld (?).
(03-10-2018, 17:25 PM)Raigo R Kirjutas: Teeks ka yhe teema arutelu-nimelt käitumine ristmikul.
Päevas päris mitu korda pean kasutama sellist ristmiku yletamist,et olles välja soitnud ristmikule vasakpöördeks pean ju läbi laskma vastassuunast tulevad liiklejad. Siit algabki probleem,et need,kes otse tulevad ei suvatse kollase fooritule polema hakkamisel väljasoitu ristmikule lopetada .Mina peaks nad koik nagu läbi laskma,kuigi LE järgi nad ei tohiks välja soita. Mis teha? Monda ässa olen ehmatanud liikumahakkamisega,monele tulesid näidanud,monele signaali. Kui roolis on tibi-teeb suured silmad ja arusaamatu ilme,kui roolis tatt voi muidu tropp,siis keskmine sorm pysti. Vahva!
Siin on see probleem, et sina ei näe tema foorituld (?).
Kui ma olen keset ristmikku ootamas pööret,siis näen väga hästi vilkuvat kollast. Ajastus on sama.
(03-10-2018, 17:25 PM)Raigo R Kirjutas: Teeks ka yhe teema arutelu-nimelt käitumine ristmikul.
Päevas päris mitu korda pean kasutama sellist ristmiku yletamist,et olles välja soitnud ristmikule vasakpöördeks pean ju läbi laskma vastassuunast tulevad liiklejad. Siit algabki probleem,et need,kes otse tulevad ei suvatse kollase fooritule polema hakkamisel väljasoitu ristmikule lopetada .Mina peaks nad koik nagu läbi laskma,kuigi LE järgi nad ei tohiks välja soita. Mis teha? Monda ässa olen ehmatanud liikumahakkamisega,monele tulesid näidanud,monele signaali. Kui roolis on tibi-teeb suured silmad ja arusaamatu ilme,kui roolis tatt voi muidu tropp,siis keskmine sorm pysti. Vahva!
Siin on see probleem, et sina ei näe tema foorituld (?).
Ei peagi nägema, lihtsalt pead suutma tõestada, et sina pole lammas
(03-10-2018, 17:25 PM)Raigo R Kirjutas: Teeks ka yhe teema arutelu-nimelt käitumine ristmikul.
Päevas päris mitu korda pean kasutama sellist ristmiku yletamist,et olles välja soitnud ristmikule vasakpöördeks pean ju läbi laskma vastassuunast tulevad liiklejad. Siit algabki probleem,et need,kes otse tulevad ei suvatse kollase fooritule polema hakkamisel väljasoitu ristmikule lopetada .Mina peaks nad koik nagu läbi laskma,kuigi LE järgi nad ei tohiks välja soita. Mis teha? Monda ässa olen ehmatanud liikumahakkamisega,monele tulesid näidanud,monele signaali. Kui roolis on tibi-teeb suured silmad ja arusaamatu ilme,kui roolis tatt voi muidu tropp,siis keskmine sorm pysti. Vahva!
Siin on see probleem, et sina ei näe tema foorituld (?).
Kui ma olen keset ristmikku ootamas pööret,siis näen väga hästi vilkuvat kollast. Ajastus on sama.
Oled kindel,et kollane vilgub? Kui vilgub, siis sõidad märkide järgi või......
Ja vahel võib ka vabalt nii olla, et see foor mida ise peeglist näed, ei ole töökorras ja kollane vilgubki koguaeg, aga vastassuunast tulijad näevad enda ees teist foori, mille järgi nad liiklevad. Ehk siis lihtsalt põhimõtte poolest sulle kui ristmikule sõitjale ei ole tähtis ja ei saa juhinduda sellest, mis kusagil mujal suunas põleb, tähtis on see mis sinu suunas on. Aga ega antud juhul ei olnudki teema selles, et selja taga olevate fooride järgi liigelda tahaks, põhimõtteliselt on probleem aru saada ja ega sinna midagi teha ei saagi.
(Seda postitust muudeti viimati: 05-10-2018, 10:18 AM ja muutjaks oli Jarmo.)
(02-10-2018, 23:31 PM)Daff Kirjutas: Põhiline tingimus sealmaal liiklemiseks on, sa pead samamoodi mõtlema ja käituma nagu kohalikud
Mitte ainult sealkandis, vaid üleüldse igalpool tuleb kohanduda kohalike oludega, mitte jõuga enda kodumaa kombeid kohalikele peale suruda, sest see tekitab vaid segadust. Mujal riigis sõites ollakse ju ikkagi külaline.
Itaalias tuututatakse palju. Mingil hetkel mõistsin, et see on lihtsalt kuulmismeelega kasutatav kommunikatsioonivahend ja mitte niisama närviliselt vihane signaalilaskmine.
Kohalike oludega kohandumisel on muidugi omad kõrvalnähud. Kui bändiga kolm nädalat järjest Venemaal ja Ukrainas tuuritasime (selle konkreetse tuuriga sõitsime peaaegu 16 000 kilomeetrit ja tuuridel olin alati mina roolis, bussideks enamjaolt VW T3, hiljem ka üks Chevy Van), siis tagasi Eestisse jõudes võttis mul umbes nädala aega, et tsivilisatsioonis kehtivate kommetega jälle ümber harjuda.
Suurlinnades ja soovitavalt tipptunni ajal sõitmine on tegelikult väga hea koolitus. Kunagi võttis Belgrad päris võhmale, sest lisaks liiklusele olid maas ka pommiaugud lisaobstaakliteks. Sellest järgmine level oli mu jaoks Rooma ja pärast neid kahte oli piisav krunt all ning Venemaa ja eriti Moskva tundusid siis juba lihtsalt põneva ekstreemspordina. Istanbul on ka tore koht täiendkoolituseks.
Vene tuttavalt kuuldu järgi aga tänasel päeval Moskva kuuerealistel enam sajakahekümnega vist väga tihti kuuma ei anta, sest mõned aastad tagasi olla linn kiiruskaameraid täis pandud ja tunni ajaga on lihtsasti võimalik näiteks 500€ eest trahve koguda. Tuttav on Peterburist ja kui pärast kaamerate teket Moskvasse sattus, siis autos kaasasõitnud kohalikud sõbrad olid kiiruse peale ära lausa ära ehmunud, sest nii ei pidavat enam kombeks olema.
(Seda postitust muudeti viimati: 04-10-2018, 12:12 PM ja muutjaks oli usku.)
Meie liikluse suurim häda minu meelest on silmaklappidega sõitmine ja teistega mittearvestamine. Tõsi, siin on viimastel aastatel toimunud hüpe paremuse suunas - ikka lastakse vahele kõrvalteelt ja näidatakse tuledega. Ei tea, kas selle isekuse taga on lihtsalt see, et keskmine eestlane on üsna kehva juht ja ei saa auto liigutamisega piisava kergusega hakkama. Siin pean silmas nii õige käigu valimist, auto kiirenduse ja rooli asendi ära kasutamist kui ka manööverdamisoskust näiteks parkimisel. Või on see lihtsalt mingi sisemine viha ja ärapanemissoov.
Olen viimased 9 aastat sõitnud Londoni vahet ja kogunud keskmiselt ca 120 000 km, millest tubli 90 000 on Euroopa teedel. Nagu eelkirjutanu ütles, on kesk-Euroopas sõitmine hea kool - Pariisi ja Londoni tipptunnid õpetavad nii teistega arvestama, teiste poolt arvestatud saama kui ka auto gabariite tunnetama, kui mõnes kohas on liiklusest läbi saamiseks vaja opereerida peegleid kokku klappides.
Olen nüüd autoajakirjanikuna proovinud natukene liikluskasvatust teha, aga kuniks põhimass jääb silmaklappidega ülbikuteks, on head ja liiklussujuvust kasvatavad kombed ikkagi vähemuse teemaks.
Üks näide on kasvõi nn tõmblukk, mida meie mail lihtsalt kuidagi ei saa juurutada. Mujal Euroopas on see aga ainus, mis ellu jääda aitab nii ummikutes, teetööde alades kui ka lihtsalt takistuste juures. Miks on see nii, et eestlane sõidab jonnakalt teise stange küljes kinni ja on valmis õnnetuse põhjustama, selmet mõelda, näha, märgata ja proovida?
Eelmisele. Inglane ka õpib. Kui 10 aastat tagasi oli inglane väga viisakas siis nüüd lõunapool kus palju igasugust saastautojuhti ei anna ta enam nii varmasti teed. Pigem surub peale.
Muidugi London oli ja on mõistatus. Kui Berliinis oleks selline liiklus sìs aadu sellega hakkama ei saaks oma põikpäisusega.
(04-10-2018, 12:10 PM)usku Kirjutas: Üks näide on kasvõi nn tõmblukk, mida meie mail lihtsalt kuidagi ei saa juurutada. Mujal Euroopas on see aga ainus, mis ellu jääda aitab nii ummikutes, teetööde alades kui ka lihtsalt takistuste juures. Miks on see nii, et eestlane sõidab jonnakalt teise stange küljes kinni ja on valmis õnnetuse põhjustama, selmet mõelda, näha, märgata ja proovida?
Meil ei ole klassikalist tõmbluku-olukorda kus mõlemad read kaovad ära ja asemele tekib uus rida e. mõlemal real oleks võrdne anna teed-olukord. Järvevanas on olukord, kus üks rida kaob ära ja teine jääb alles e. alles jääval real tunnetavad juhid et neile kehtiks nagu eesõigus ärakaduva rea suhtes ja siit see mittetöötav tõmblukk algabki.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Lisaks eeldab toimiv tõmbelukk liikuvat liiklus mitte seisvat järjekorda seisvatele autodele vahele ei mahu ja ....
Samuti on Järvevana probleem see, et kokku koondunud rajal kiirus ei kasva vaid pigem kahaneb koonduvate radadega võrreldes.