Gaz MM-V 1942

(30-09-2018, 02:11 AM)Taaviw126 Kirjutas:  Väidetavalt peaks 42 aasta MMil kokku olema 4 ratast ...

Sellist väidet pole ma kohanud. Juttu on olnud, et tulid ilma varurattata.
Vasta

Pean meenutama kust ma seda lugesin. Piltidelt olen ka näinud 42 MMil taga ühekordseid rattaid. Aga no tegelt vahet pole sest ma panen ikkagi topeltrattad...

Aeg on mootorisse piiluda. See on siis 1937 aasta lõpus tehtud MMi mootor. Mingeid lõtke ei tuvastanud. Ülemine ots tundub ka normaalne. Klapid ja klapi pesad paistavad korralikud...

Peale kiiret puhastamist...

[Pilt: 20180930_192200.jpg]

[Pilt: 20180930_191530.jpg]

[Pilt: 20180930_191542.jpg]
Vasta

(30-09-2018, 18:57 PM)Raivo Kirjutas:  
(30-09-2018, 02:11 AM)Taaviw126 Kirjutas:  Väidetavalt peaks 42 aasta MMil kokku olema 4 ratast ...

Sellist väidet pole ma kohanud. Juttu on olnud, et tulid ilma varurattata.

Ilmselt on see väide kusagil siin foorumis otse või mingi lingi kaudu, kuna ka mina olen seda lugenud. Põhjuseks oli sõja aegne nappus. Masinad tulid tehasest välja taga ühekordsete ratastega. Isegi pilt oli juures.
Vasta

Mis riugas see klappide erisustega on? Osad mingi pingeleevendussüvisega etc?

_______________________
KKK all the way...
Vasta

Ei oska öelda. Küllap remonditi sellega mis kätte juhtus. Uuematel 3M(ZM) tähisega mootoritel on teistsugused klapid. Tegelikult on pisierinevusi päris palju aga ei hakka neid lahkama sest väljastpoolt vaadates ei näe neid nagunii keegi...

ZM ehk statsionaarmootori klapid...

[Pilt: 20180930_184529.jpg]
Vasta

(30-09-2018, 20:23 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Peale kiiret puhastamist:

[Pilt: 20180930_192200.jpg][/url]
Esimese laksuga vaatasin juba, et kolvil pole mitte ainult kiri "perjot" aga lausa "perjot na berlin" Smile mingi tundmatu humoristi poolt sirgeldatud, aga vist siiski mitte. Mingi muu salapärane sõnum seal "Perjoti" juures.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta

Äkki tähendab Zavod imeni Kirova ja all veel RD - rjadovoi Dima?


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

Инвалид информационной воины.
Vasta

Täna tuli metsast jälle korralik hunnik rauda. Suurematest asjadest olid head kaks tiiva kandurit. Väikestest asjadest jagaja kaane keskosa ja armatuuri lambi kuppel...

[Pilt: 20181001_210458.jpg]

Mootori jupid käivad pesukapist järgemööda läbi ja siis kokku tagasi. Klapid on ainuke asi mille üle käin. Muu jääb nii nagu on. Eks tuleb uued tihendid ka panna ja üle värvida...

[Pilt: 20181001_203259.jpg]

Omapärane Gazi logo. See kaas on vana.... kahjuks kunagi parandatud nagu näha aga kaotada pole midagi. Läheb käiku...

[Pilt: 20181001_205150.jpg]

Natuke paistab kunagist rohelist värvi...

[Pilt: 20181001_205206.jpg]
Vasta

(01-10-2018, 10:42 AM)aavu Kirjutas:  Äkki tähendab Zavod imeni Kirova ja all veel RD - rjadovoi Dima?

Minu pilk jäi pidama numbrikombinatsioonil "060".
See peaks vist tähendama kuuenda remondi kolbi, suurendusega 0,060 ?
(M-6110-FR)
Vasta

Jah. +0,060 tolli ehk siis viimane remont mõõt....

[Pilt: Screenshot_20181001_234252.png]

Aga pole hullu. Plokk on vana ka. 1937 ikkagi. Kes teab, võibolla isegi Berliinis ära käinud. Ja jumal teab mida kõike näinud...
Vasta

Mootor on iseenesest korras aga suht piiri peal. Ma arvan et 1000km saab ära täristada sellega veel. Rohkem polegi vaja...

Kolbidel on kerged tolmu kriimud peal. Aga üldiselt vähe kulunud. Aga mis ilma õhupuhastita mootorist ikka tahta...

Kõik asjad said igat võimalikku moodi tähistatud. Et isegi kõik mutrid ja poldid saaks oma kohale tagasi...

[Pilt: 20181002_231329.jpg]
Vasta

Polegi nagu suurt midagi mootoris... algul mõtlesin et täitsa laiali ei viitsi lammutada aga sees oli omajagu tolmu ja ära kuivanud õli. Peaks ikka enamvähem puhtaks tegema seest. Klapid vaja ka ära reguleerida. Äkki läheb siis paremini käima kaa...

[Pilt: 20181003_233105.jpg]

Peab veel ära kontrollima et plokis mõrasid poleks. Siis jupid puhtaks ja kokku tagasi. Värv selga ja tuld!

Ainukesed tähised plokil on sellised...

[Pilt: 20181004_002516.jpg]

[Pilt: 20181004_002304.jpg]

[Pilt: 20181004_002136.jpg]
Vasta

Metsast tuli igasugu kraami aga ära märkimist väärivad need...

Kõrgepinge juhe. Neid oligi ainult üks. Juhe on riidest kattega aga riide peal on veel plastik kate. Peab lähemalt uurima seda...

Pasuna nupp ja vist käsigaasi hoob või siis gaasihoob. Pole päris kindel veel...

[Pilt: 20181005_142142.jpg]

Vaikselt mässan klappidega...

[Pilt: 20181005_185639.jpg]

[Pilt: 20181005_191042.jpg]

[Pilt: 20181005_185840.jpg]

[Pilt: 20181005_190317.jpg]

[Pilt: 20181005_190326.jpg]

Nurgas vedeleva statsmootoriga võrreldes on plokikaane tikkpoldid minu plokil peenemad...

[Pilt: 20181005_214322.jpg]

Klapid on ka väiksema läbimõõduga... miks? Ei oska öelda...

[Pilt: 20181005_214420.jpg]

Vene foorumites figureerivate asjatundjate sõnul on see plokk seerianumbri järgi praegu teadaolevalt vanim MMi plokk. Vaevalt et see tegelikult ka nii on aga natuke headmeelt teeb ikka. Siitsamast Võru küljealt ühe traktori pealt saadud....
Vasta

(30-09-2018, 22:11 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Mis riugas see klappide erisustega on? Osad mingi pingeleevendussüvisega etc?

"Rõngaga" on sisselaskeklapid, siledad on väljalasle omad.
Ehk siis M-6504 ja A-6505-A2
Eelpool olnud pildil on sisse visatud nii kuis juhtus.
Vasta

Nurgas vedeleva statsmootoriga võrreldes on plokikaane tikkpoldid minu plokil peenemad...
Nurgas vedelev on ilmselt mõne teise tehase töö, või on sotsialismi viljastavates tingimustes metalli koostis lahjemaks jäänud.
Küsimus ka: Kas jämedamad poldid on m-keermega ja peenemad toll-keermega?

Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta

Ei oska öelda. Pole keermekammi käepärast. Annan teada kui selgub...

(05-10-2018, 23:24 PM)Raivo Kirjutas:  
(30-09-2018, 22:11 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Mis riugas see klappide erisustega on? Osad mingi pingeleevendussüvisega etc?

"Rõngaga" on sisselaskeklapid, siledad on väljalasle omad.
Ehk siis M-6504 ja A-6505-A2
Eelpool olnud pildil on sisse visatud nii kuis juhtus.
Nii on. Siia on nii mõnigi asi pimedas sisse pandud....

Klapid said ära sooveldatud. Tihend pinda jääb natuke palju. Kui seda palju on siis kipub tahm sinna vahele jääma ja klapid ei pea. Sobivat lõikurit ei leidnud et pinda vähendada. Pole hullu ka ma arvan...

[Pilt: 20181006_003257.jpg]

Klappide ja klapipesade paremaks omavaheliseks tutvumiseks hõõrusin kahte käiakivi kokku. Pulbri segasin õliga. Toimis väga hästi..

[Pilt: 20181006_204355.jpg]

Silindrid said üle hoonitud. Kontrollisin kõik üle ka. Paistab et peaks toimima. Kolvid ja rõngad on suht tihedad. Rõngastel on vahe alla 1mm. Võibolla natule isegi liiga vähe...

Vaikselt hakkasin juppe puhastama ja viimaseks montaaziks ette valmistama...

[Pilt: 20181006_184727.jpg]

[Pilt: 20181006_204255.jpg]

[Pilt: 20181006_204309.jpg]

[Pilt: 20181006_204620.jpg]

Suurematest töödest mootori puhul on veel jäänud tihendite valmistamine ja klappide reguleerimine. Klappide regull on neil mootoritel omaette ooper. Regleerimiseks kruvi ei ole. Tuleb kas maha lihvida või pikemaks pinnida...

Ei tea kas peaks mootori väljast roostemuunduriga ka üle tõmbama?
Vasta

Ford on sõnastanud manuaalis: klappide reguleerimine toimub termilise töötlusega.
Vasta

Mõned tähelepanekud kaa. Kollektor on värvitud mootoriga sama värvi. See kollektor pärineb uuema mootori küljest. Sellepärast ta ongi hõbedane. Värvi jooksmisjäljed on näha...

[Pilt: 20181006_231409.jpg]

Õlitoru ei ole mootori küljes värvitud... minu mootoril on ta peenem kui uuematel. Värviks on kasutatud musta...

[Pilt: 20181006_231420.jpg]

Sama lugu esimese mootori kinnitusega...

[Pilt: 20181006_232501.jpg]

Minu eeskujuks on ühe ameeriklase Model A. Minu arust kõige originaali lähedasem värvitöö... väljaarvatud paar asja mis ma teen teisiti...

https://youtu.be/6C4vqh7r-DQ

Metsast leidsin liblikmutreid. Mõtlesin et kus kurat nad olla said MMil...

[Pilt: Screenshot_20181006_215901.png]

Tuleb välja et ühenduskarbi omad. Ehk siis ei olnud venelastel sellised mutrid nagu ameeriklastel...

[Pilt: 64_21416.jpg]
Vasta

Väike proovimontaaz et näha kas poldid ja värgid sobivad. Loomulikult ei sobiSmile poltidega saab veel jamada. Igaksjuhuks tasub perses mootoreid ka koju vedada. Ainuüksi poltide pärast.... tollmõõdus veidrate proportsioonidega polte igast poest ei saa... Õnneks on 4 doonor mootorit kust polte võtta.

[Pilt: 20181007_190745.jpg]

[Pilt: 20181007_190758.jpg]
Vasta

(07-10-2018, 00:37 AM)Taaviw126 Kirjutas:  Metsast leidsin liblikmutreid. Mõtlesin et kus kurat nad olla said MMil...

Pole küll MM, aga mine sa tea ... ma näen veel ühte liblikat:
[Pilt: ford_model_aa_popcorn_truck_by_cretors_2.jpg]
Originaal: http://i.wheelsage.org/pictures/ford/mod...tors_2.jpg
1949a. kataloog väidab M5 liblikmutrite arvuks 2.

Veel F-AA pilte:
[Pilt: ford_model_aa_8.jpeg]
Originaal: http://i.wheelsage.org/pictures/f/ford/m..._aa_8.jpeg

[Pilt: ford_model_aa_fuel_tanker_3.jpeg]
Originaal: http://i.wheelsage.org/pictures/f/ford/m...ker_3.jpeg

Salongidisainist ka:
[Pilt: ford_model_aa_fuel_tanker_4.jpeg]
Originaal: http://i.wheelsage.org/pictures/f/ford/m...ker_4.jpeg

Taavi originaali taotluse raskest teest F-AAA näitel:
[Pilt: ford_model_aa_6_wheel_6.jpeg]
Originaal: http://i.wheelsage.org/pictures/f/ford/m...eel_6.jpeg

Ja lõpuks, mida teha üle jäävate velgedega? Rolleyes  (päris huvitav pilt mo meelest (kas haagisel on pidurid?))
[Pilt: ford_model_aa_6_wheel_tractor_truck_1.jpeg]
Originaal: http://i.wheelsage.org/pictures/f/ford/m...uck_1.jpeg
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne