(08-10-2018, 22:45 PM)Marko Kirjutas: ...Samas olen nö näpuga järge ajades ühe lootustandva kapremonditud disla, millel TEISE õlivahetuse välp oli natuke üle lastud, suutnud nii puhtaks saada, et ka nädal hiljem oli õli hall, mitte must.
Vaevalt seda keegi usub aga ma kohe pidin kirja panema.
Minu taktikaga tehtud õlivahetus annab puhta mootoriõli pikemaks ajaks. Tegin pilti peugeoti diisli (2HDI) õlivardast, peale 6300km läbimist.
(07-10-2018, 12:27 PM)motamees Kirjutas: Originaal kabiini valgustus on naa nadi. Võtsin ledi riba ja kleepisin (liim kohe riba taga) lakke. Kena lihtne toimetada. Toite saab laelambi pealt. Nii on ukse avades kena valge. Kokku 13w.
...
Kas Led riba tohib otse 12V süsteemi ühendada? keegi rääkis midagi tarbitavast voolutugevusest, pinge kõikumistest (käivitamine jms) et pidada kiiresti otsa saama.
(13-10-2018, 22:53 PM)hulgus Kirjutas: ...Kas Led riba tohib otse 12V süsteemi ühendada? ...
Kui ma ostan poest LED riba paki, mis on ette nähtud 12v süsteemi jaks, siis paigaldades ma enam kõhkle. Kusjuures enamus LED lisavalgusteid on juba väga laia toite võimalusega (10-36v)
(Seda postitust muudeti viimati: 14-10-2018, 18:14 PM ja muutjaks oli taavi.)
(14-10-2018, 11:24 AM)motamees Kirjutas:
(13-10-2018, 22:53 PM)hulgus Kirjutas: ...Kas Led riba tohib otse 12V süsteemi ühendada? ...
Kui ma ostan poest LED riba paki, mis on ette nähtud 12v süsteemi jaks, siis paigaldades ma enam kõhkle. Kusjuures enamus LED lisavalgusteid on juba väga laia toite võimalusega (10-36v)
need 10-36V omavad juba intelligentset draiverit sees, mis teevad "sodipinge" "puhasvooluks". tavalised odavad hiina led ribad koosnevad kõigest takistitest ja ledidest, harva ka mõni kaitsediood juhuks kui + ja - sassi aetakse, ehk need peaks kindlasti olema pikaealisuse pärast läbi draiveri juhtavad. Kiire guugeldus ja suvaline esimene vastus näitavad ära mis peaks enne led riba olema: http://www.analog.com/en/design-center/r...c-overview
tegelt see skeem on mõeldud töötama nii, et led-id on eraldi, mitte ei ole järjestikku ja takistitega, aga mõte jääb samaks.
Samas led riba ei maksa midagi, paigaldamine oli kiire, ehk sis võibolla ongi lihtsam see, et KUI põleb läb, SIIS vahetatakse välja ja kui seda ei juhtu enne romulakaalule sõitu, no siis polegi vaja muud teha
(Seda postitust muudeti viimati: 14-10-2018, 22:57 PM ja muutjaks oli hulgus.)
(14-10-2018, 18:12 PM)taavi Kirjutas:
(14-10-2018, 11:24 AM)motamees Kirjutas:
(13-10-2018, 22:53 PM)hulgus Kirjutas: ...Kas Led riba tohib otse 12V süsteemi ühendada? ...
Kui ma ostan poest LED riba paki, mis on ette nähtud 12v süsteemi jaks, siis paigaldades ma enam kõhkle. Kusjuures enamus LED lisavalgusteid on juba väga laia toite võimalusega (10-36v)
need 10-36V omavad juba intelligentset draiverit sees, mis teevad "sodipinge" "puhasvooluks". tavalised odavad hiina led ribad koosnevad kõigest takistitest ja ledidest, harva ka mõni kaitsediood juhuks kui + ja - sassi aetakse, ehk need peaks kindlasti olema pikaealisuse pärast läbi draiveri juhtavad. Kiire guugeldus ja suvaline esimene vastus näitavad ära mis peaks enne led riba olema: http://www.analog.com/en/design-center/r...c-overview
tegelt see skeem on mõeldud töötama nii, et led-id on eraldi, mitte ei ole järjestikku ja takistitega, aga mõte jääb samaks.
Samas led riba ei maksa midagi, paigaldamine oli kiire, ehk sis võibolla ongi lihtsam see, et KUI põleb läb, SIIS vahetatakse välja ja kui seda ei juhtu enne romulakaalule sõitu, no siis polegi vaja muud teha
Sedand minagi mõtlesin. Plaan ruumide (avarii/tagavara) valgustuseks koos laadija ja 12V akuga kasutada, kuna hetkel on väga vahelduv vahelduvvool. Lae all seda riba vahetada (1m al.profiilis) pole väga mugav.
kaks ruumi on juba täielikult riba peal, hetkel adapteriga.
ps. paganama uued seadused... Kogu hoones olev vooluvärk peab läbi RVK käima, sh. valgustus. Vene masinad+ RVK , otsi esmalt pilkases pimeduses viga üles ja siis maja teisest otsast RVK sisse.
Tuli järsku meelde, et salongi valgustuseks kasutatud lediriba jäi järgi Iveco ehitusest. Panin seal lae valgustuseks ledlambid ja tehases klebitud ribade vahele liimisin veel teised ribad. Laelambi lüliteid on kas. Üks lülitab 220v ja teine 12 volti. Nüüdseks töötanud lambid üle aasta, probleeme pole.
Kui õpetaja Laur soovitas teha kasvõi pool rehnutti, siis täna nii tegingi. Igastahes pool seina on paigas ja veelkord suured tänud Quintsile toreda kingituse eest. Eks kunagi saab ka teise poole rehnutist valmis.
Ja veel. Leidsin uksepostist isegi vindiga augud, kuhu külge vahesein kinnitada. Eelnevalt otsisin lihtsalt liiga madalalt. Ainult plastikut pidi väheke rädima, et vahesein paika saaks.
Kusjuures see vineerpõhja teema ongi teema. Mida miskipärast tehased ei taha laualetõsta. Et, noh, oleks inimesel pisikaubikus säherdune platform, mis sõidab rullikutel sissevälja ja säästab sõiduvahendit hävingust, niisamuti nagu koorma pealetõstja selga.
(17-10-2018, 01:49 AM)DevilDeVille Kirjutas: Kusjuures see vineerpõhja teema ongi teema. Mida miskipärast tehased ei taha laualetõsta. Et, noh, oleks inimesel pisikaubikus säherdune platform, mis sõidab rullikutel sissevälja ja säästab sõiduvahendit hävingust, niisamuti nagu koorma pealetõstja selga.
Lisavarustuse lehel on paljudel olemas, aga millegipärast eelistab klient seda mitte soetada.
(17-10-2018, 01:49 AM)DevilDeVille Kirjutas: Kusjuures see vineerpõhja teema ongi teema. Mida miskipärast tehased ei taha laualetõsta. Et, noh, oleks inimesel pisikaubikus säherdune platform, mis sõidab rullikutel sissevälja ja säästab sõiduvahendit hävingust, niisamuti nagu koorma pealetõstja selga.
Lisavarustuse lehel on paljudel olemas, aga millegipärast eelistab klient seda mitte soetada.
Sellist praktilist lisa kohtab tihti pikema kerega väikekaubikutes
(16-10-2018, 23:22 PM)motamees Kirjutas: Kui õpetaja Laur soovitas teha kasvõi pool rehnutti, siis täna nii tegingi. Igastahes pool seina on paigas ja veelkord suured tänud Quintsile toreda kingituse eest. Eks kunagi saab ka teise poole rehnutist valmis.
Ja veel. Leidsin uksepostist isegi vindiga augud, kuhu külge vahesein kinnitada. Eelnevalt otsisin lihtsalt liiga madalalt. Ainult plastikut pidi väheke rädima, et vahesein paika saaks.
Mina tänan motameest ja lapselaps ütles, et hea sokolaad oli
Ülemist poolt seina on palju lihtsam paigaldada ja usun, et ka seal olemas poltide jaoks mutrid kere sees.
(17-10-2018, 19:25 PM)Qunts Kirjutas: ...Ülemist poolt seina on palju lihtsam paigaldada ja usun, et ka seal olemas poltide jaoks mutrid kere sees.
Olid mutrid kere sees, aga paigaldada polnud lihtsam. Mul on uksega versioon (mida kaubikul pole) Ja võrele pidi rellaka ja keevitusega parandusi tegema. Küljeukse käepide tuli ka eemaldada, et uks kinni saada.
Nüüd aga mured lahendatud ja Motamehe elu pärast kartvad kaasfoorumlased võivad rahulikult edasi elada. Motamees muretses ka oma tervise pärast ja paigaldas vaheseinale kaks kihti mürasummutit, ühe vana vaiba näol. Kaks kärbest ühe hoobiga - sai vaibast garaasis lahti ja seljataguse vaiksemaks.
Säärane vaipne vahesein oli ka mu kalli kaasa pirukal aastal 2005. See paganas kumises Pirelli naastudega nii wäggewasti, et ei saanud isegi mõelda, rääkimisest rääkimata. Väike vaip, paar nipukat ja sai täitsa elada.
(18-10-2018, 15:49 PM)motamees Kirjutas: Motamehe elu pärast kartvad kaasfoorumlased võivad rahulikult edasi elada.
Tegelikult ei paku nelja kruviga kinnitatud plekitükk lendutõusva kivihunniku vastu erilist kaitset....
Kaitseb küll ja kuidas veel. Peamine funktsioon on kivide kiirendustee lühendamine, samuti nende kineetilise energia muundamine enne juhikabiini jõudmist. Kindlasti ei ole selline sein mingi garantii, aga igal juhul suurendab märkimisväärselt juhi võimalusi.
Mõtle nüüd ise, kui keegi Sind telliskividega loobiks, kas tahaksid sellist seina enda ja loopijate vahele või eelistaksid ilma olla?
Selline sein, mis reaalselt kaitseks suvalise kinnitamata koorma eest kaaluks umbes poole auto kandevõimest...
No Janka katsetused näitasid, et midagi see vahesein ikke peab, kuigi pärast katsetusi oli sein kasutuskõlbmatu. Kõvasti abiks on ka istmed ja muud konarused, mille taha sein takerdub. Kindlasti oleks üksikult loobitavate kivide eest varjul vaheseina taga. Terve kivipaki tulekul oleks ma kuskil mujal. Ilmselt aga valikuvariante siis ei anta.
Seinale abiks panin kaubaruumi lisaks veel neli koormakinnituskohta. Kaks aasa tagumiste ohurihmade poldi alla
Ja esimeste kinnituste alla panin lisaohurimad. Esimiste kinnituste alla aasa panna ei saanud. Ohurim ulatub käepärase koha juurde ja nii saab kinnitusrihma lihtsalt paika.
Peale õlivahetust on nüüd sõidetud 800km ja kontrollisin õlitaset. Õli meeldivalt puhas.
Täna sai pikem reis tehtud. Nagu AM foorumi liikluse teema õpetab, vilistasin ma liiklusreeglitele ja sõitsin vastavalt soovitustele. Kuna ma "ei oska sõita" ja pole sellise asjaga harjunud siis Virtsu eel maksin ilusti riigivõla ka ära. Nagu näha sain ikkagi praamile.
Vaatamata jõhkrale sõidustiilile sain talvekummidega sõites keskmiseks kütusekuluks 5,3 liitrit sajale. Igati bro tulemus ja suveks hää lootus.
Külmade saabudes tegin mõned ettevalmistused ka. Nagu juba mainitud, on all talvekummid. Mootori soojendus oli juba küljes. Lisasin sinna komplekti veel salongi soojapuhuri. Arvan, et see töö läheb ümbertegemisele. Paigaldatud puhuril on ainult üks kiirus ja võimsuseks 1350w. Seda on praeguseks nati palju selle väikse kabiini kohta. Mõttes on paigaldada kahe kiirusega sama võimas puhur. Ja arvatavasti läheb see teise koha pääle. Praegu katsetused veel käivad.
(10-11-2018, 13:52 PM)ZIL 131 Kirjutas: No jah, kahe erineva võimsusega puhuri ärisid kastikaga kaasa
Egas see polnud viimane maamuna pääl.
Ainuke paha viga om see, et pole hääd kohta, kuhu panna. Tahtsin kruvida kahe istme vahele vaheseina pääle, suunaga ülespoole. Olekski sobinud häste, aga siis avastasin juhi pää kohal riiuli, mis kogu õhuvoo kinni püüab. Nüüd vedelebki põrandal senikauaks, kuni leiab õige koha.
Igatsorti asju tuleb kaubikuga vedada. Täna ju saunapäev. Kvadrikul pole saunapäevaga midagi pistmist. See liigub juhuslikult ühe koha päält teisale.
Sooja puhurile tee jalg.mul omas autos on kõrvalsõitja ees jalge vahel .ja ei mingei kruvi aukke.(võin homme pildi teha).
Ja see puhur jääb kõva külmaga suht lahjaks.
(Omal ühes autos on 2100W ja teises 1400w kaks tükki)