ZIM Faeton

(05-11-2018, 18:25 PM)robinson Kirjutas:  Auto väga ilus aga oleks mul 65 000 eurikut, ostaks endale uue mersu, mitte mänguasja.
 ksf. Robinsonile nii palju teadmiseks, et ostad 64 000.-€ eest Mersu Oled 3 aastat õnnelik, siis avastad, et sinu Mersu on 32 000.-€ väärt. Sõidad veel 3 aastat ja konstateerid fakti, et Mersu väärtus on langenud 16 000.-€ peale. Sõidad veel kolm jääkväärtus 8000.-€ ja kui 12 aastat mööda läheb siis üritad selle Mersu kellelegi 4000.-€ eest maha ärida. Kui ostad endale Klassiku, nagu ZIM, mille tootmine lõpetati 60 a. tagasi ja tehti ainult 20 000 tk on ja mida tänaseni on säilinud heal juhul 500 isendit ja sellises korras noh 200-300. Kui sa oled temaga mõistlikult majandanud, siis arva ära palju selline isend 12 a. pärast maksab. Eestis on arvel 40 ZImmi see on suur hulk. Mitmeid kordi suuremas Ukrainas on neid 30. Ühe ZIMmi taastamine on meeletu töö ja seda julgevad ette võtta vähesed. Kusjuures taastamise ja igasugu muud hinnad muudkui kerivad. Minu must ZIM, mis on originaalsemast originaalsem (99,8%) hind on kaugelt ja kõrgelt üle selle. See elukas läks nii palju maksma, et endal ka hakkab paha neid numbreid vaadates.
Vasta

(05-11-2018, 18:34 PM)gruppen Kirjutas:  A pobeda... ?
 Praegu oli jutt ZIM-st ja kui sm. tahab mingi varasema probleemi üle diskuteerida, siis võiks ju mainida, mida kritiseeritakse.
Vasta

(05-11-2018, 18:25 PM)robinson Kirjutas:  Auto väga ilus aga oleks mul 65 000 eurikut, ostaks endale uue mersu, mitte mänguasja.

Saaksid 65 kilo eest hunniku si..a millega sulandud halli massi ja mõne aja pärast mädaneb aia nurgas kuna remontida ei jõua ja ükski eit sinna ei istu Smile

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

(05-11-2018, 18:25 PM)robinson Kirjutas:  Auto väga ilus aga oleks mul 65 000 eurikut, ostaks endale uue mersu, mitte mänguasja.
Kõige lollim postitus siin foorumis aegade jooksul.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta

Aga see-eest Zimmiga oleks ikka uhke tunne küll iga päev Järvevana teel ummikus istuda Big Grin
Vasta

(05-11-2018, 20:54 PM)hundu615 Kirjutas:  
(05-11-2018, 18:25 PM)robinson Kirjutas:  Auto väga ilus aga oleks mul 65 000 eurikut, ostaks endale uue mersu, mitte mänguasja.

Saaksid 65 kilo eest hunniku si..a millega sulandud halli massi ja mõne aja pärast mädaneb aia nurgas kuna remontida ei jõua ja ükski eit sinna ei istu Smile
 Noh, ma saan aru, et uue auto hind kõvasti langeb aga 3 aastat olen ikka tegija vend ja siis peaks eide ka saama. Kui garantii läbi saab siis kisub kurvemaks küll. Isegi kui ta pukkidele panna ja hoida nii kui Formika oma autosid hoiab, siis minu elust vist ei jätku, et ära oodata, kunas selle auto eest jälle oma raha tagasi saab. + inflatsioon. Kuskilt lugesin, et uus ZIM maksis viiekümnendatel 16 000.-rbl. Pärast rahareformi 1961 aastal siis 1600.-rbl. Kroonides siis 1991 a. 160.-EEK ja täna 10.-€ Big Grin . Nüüd tahetakse 65 000.-
Vasta

Minu ema oli enne 1961 aasta rahareformi Võru maakohtu sekretär ja teenis 300 rubla kuus. Ehk selle valemiga tänapäeva tõstes 0.20 € kuus. Ehk 1958 a. kui mina sündisin pidi ta ZIM-i saamiseks 53 kuud töötama. Kui võtame 65 000 ja jagame 53 kuuga saame 1226.-€, mis on tõenäoliselt tänapäeval ühe Maakohtu sekretäri palk. MOTT, ehk mida oligi tarvis tõestada.
Vasta

(05-11-2018, 21:23 PM)Formika Kirjutas:  Minu ema oli enne 1961 aasta rahareformi Võru maakohtu sekretär ja teenis 300 rubla kuus. Ehk selle valemiga tänapäeva tõstes 0.20 € kuus. Ehk 1958 a. kui mina sündisin pidi ta ZIM-i saamiseks 53 kuud töötama. Kui võtame 65 000 ja jagame 53 kuuga saame 1226.-€, mis on tõenäoliselt tänapäeval ühe Maakohtu sekretäri palk. MOTT, ehk mida oligi tarvis tõestada.
 Sain aru, et õiglane hind. Puust ja punaseks - selgeks tehtud.
Vasta

Ford T maksis oma parematel päevadel 265.- usd aastal 1924.

Täna saab 3x Zimmi raha eest sellise asja, ehk kõik on suhteline :
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/in...aab-edasi/
Vasta

(05-11-2018, 21:37 PM)robinson Kirjutas:   Sain aru, et õiglane hind.
Tegelikult ei ole õiglane. Tehase auto tuli liinilt, restaureeritul on iga juppi kordi ja kordi peale-maha kruvitud, sobitatud, puhastatud, värvitud jne....
Seega on panus restaureeritud autosse kordades suurem.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(06-11-2018, 00:30 AM)spitfire Kirjutas:  Ford T maksis oma parematel päevadel 265.- usd aastal 1924.

Täna saab 3x Zimmi raha eest sellise asja, ehk kõik on suhteline :
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/in...aab-edasi/
 1924 aastaga võrdlust tuua väga raske. Zimmi ehitusel võeti eeskujuks Buick Super, mille hind 1950 aastal algasid 2000.- $
Ameeriklased vahetasid iga aasta mudeleid ja samaväärse Buicki hind aastal 1958 algas juba 4000.-$. N.-Liidus püsis ZIM-i hind (16 000.-rbl) kogu tootmis tsükli vältel (1950 - 1958) muutumatuna. Kiirabi varianti toodeti kuni 1960 aastani, aga neid polnud enam võimalik osta. Kuni Suure Depressioonini oli USA kullastandardil ja raha seega ülimalt väärtuslik. Et tulla välja sellest algas rahatrükk ja sellega kaasnev inflatsioon, mis kestab tänaseni. USA suurendas oma rahamassi igal aastal umbes 5% võrra. Poole sellest tasandas rahvastiku kasv ja poole inflatsioon. Tänane situatsioon siis selline, kui 1924 a 1 unts (31g) kulda maksis 20$ siis tänapäeval 1200.-$, ehk raha väärtus selle ajaga on langenud 60 korda. Ehk Ford T, mis 1924 aastal maksis 265.-$, siis samaväärne auto maksab tänapäeval 15 900.-$. Ehk jälle MOTT (mida oligi tarvis tõestada)
Vasta

(06-11-2018, 00:47 AM)Marko Kirjutas:  
(05-11-2018, 21:37 PM)robinson Kirjutas:   Sain aru, et õiglane hind.
Tegelikult ei ole õiglane. Tehase auto tuli liinilt, restaureeritul on iga juppi kordi ja kordi peale-maha kruvitud, sobitatud, puhastatud, värvitud jne....
Seega on panus restaureeritud autosse kordades suurem.
 Marko, sul absoluutselt õigus. Ma olen oma autode kuludesse kirjutanud ainult otseselt välja käidud raha. Arvestamata oma panust - juppide otsimiseks läbitud kilomeetreid, tehtud töötunde, isegi paljud pisiasjad on jäänud märkimata nagu harjad, rooste eemaldid jne. Kuna mõttetu on ise teha seda, milleks sa pole loodud, või milleks puuduvad võimed. Selle kogemuse oleme kätte saanud kui 15 a. tagasi alustasime oma kahe esimese Volgaga. Mitteteadjale paistsid need autod vägagi kobedad aga mina müüsin oma I seeria maha ja poiss kiskus laiali, ehk täiesti nulli ja alustas uuesti. Vaevalt ma oma I seeria Volga eest oleks musta numbrit saanud.
Vasta

(05-11-2018, 21:12 PM)robinson Kirjutas:  
(05-11-2018, 20:54 PM)hundu615 Kirjutas:  
(05-11-2018, 18:25 PM)robinson Kirjutas:  Auto väga ilus aga oleks mul 65 000 eurikut, ostaks endale uue mersu, mitte mänguasja.

Saaksid 65 kilo eest hunniku si..a millega sulandud halli massi ja mõne aja pärast mädaneb aia nurgas kuna remontida ei jõua ja ükski eit sinna ei istu Smile
 Noh, ma saan aru, et uue auto hind kõvasti langeb aga 3 aastat olen ikka tegija vend ja siis peaks eide ka saama. Kui garantii läbi saab siis kisub kurvemaks küll. Isegi kui ta pukkidele panna ja hoida nii kui Formika oma autosid hoiab, siis minu elust vist ei jätku, et ära oodata, kunas selle auto eest jälle oma raha tagasi saab. + inflatsioon. Kuskilt lugesin, et uus ZIM maksis viiekümnendatel 16 000.-rbl. Pärast rahareformi 1961 aastal siis 1600.-rbl. Kroonides siis 1991 a. 160.-EEK ja täna 10.-€ Big Grin . Nüüd tahetakse 65 000.-

Palun ära nii rumalat juttu siia enam postita.
Vasta

Sain siis kätte musta ZIM-mi Vanasõidukiks tunnustamise akti. Kui algul räägiti 99,8% originaalsusest, siis pärast fotode uurimist jäi sellest järele ainult 97,39%. Mis siis valesti läks.
 1. Esiistmetel puuduvad keskõmblustel heledad randid ja seljatoe lõige muudetud. - 0,5 punkti. Ei oska kommenteerida ja ümber tegema ei hakka.
 2. Puuduvad uste allääres sisseõmmeldud randid, papid salongis eesistujate jalgade juures kaetud kunstnahaga. - 2 punkti.
Ka ei oska kommenteerida ja ümber tegema ka ei hakka.
 3. Suunatule kangi vars aaderdatud - 0,5 punkti.  Ehk ühesõnaga vars sai tehtud puiduimitatsiooni, nagu armatuur. Ei hakka muutma.
 4. Puuduvad peale õmmeldud kummimatid põrandakattel. Ja materjal ka tänapäevane -2 punkti.  Põrandakatte materjali tuleb uurida, kui leian, vahetan välja ja kummist katted võib ka sinna peale õmmelda.
 5.Sisepeegli korpus aaderdatud -1 punkt. Seda muutma ei hakka.
 6. Veljed musta värvi -3 punkti.  Väga vaieldav. Internetis on pilte, kus mõningatel isenditel on mustad veljed.
 7. Generaatoril puudub õlitusava kate - 0,5 punkti.  Kui kellelgi on võiks välja pakkuda.
 8. Esituledel vaakumelemendid asendatud hõõglampidega - 2 punkti. Neid ma teadsin, aga ei õnnestunud kuskilt saada.
 9. Kaasaegne juhtmestik, osaliselt isoleeriga mähitud, jagaja kaanel kummiotsikud kaasaegsed - 1 punkt. Juhtmestik, pidi nagu õige saama, no lutid tuleb lihtsalt ära vahetada.
 10. Starteri musta värvi nupplüliti uuemast aastakäigust. Pagasi ja mootoriruumi valgusti jalad peavad olema värvitud, mitte tsingitud. Geneka rihm kaasaegne - 1 punkt. Rihmasid mul vanu on, starteri nupu võib ka valge vastu vahetada ja tulede kinnitused mustaks värvida.
 Heal juhul võib asja parendada 3-4 punkti võrra, järgi jääb -10, protsent 98. Suurt võitu pole aga tahaks paremat. Eks selle loo peategelase Faetoni juures püüan neid vigu vältida. Aga see tuleviku muusika.
Vasta

Vaakum elemendiga tuled vene autol? Meenub,et ameerika autodel olid sellised väga tavalised(tootja Edison electic?).Venelane tegi mingeid analooge aga neid on väga vähesed oma silmadega näinud või ka käes hoidnud. 
Nii palju kui ZIM pildilt näinud olen on kõigil juba hõõgpirniga tuled sees. 
Velje värvi osa: isegi vanadelt piltidelt leiab täiesti musta värvi velgi auto alt. Ei oska öelda, kas veljed olid tehase või omalooming pildi tegemise ajal.
Vasta

(19-11-2018, 17:28 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Velje värvi osa: isegi vanadelt piltidelt leiab täiesti musta värvi velgi auto alt. Ei oska öelda, kas veljed olid tehase või omalooming pildi tegemise ajal.

See neti pilt ei tõesta ju mitte midagi. Kui just ei ole pilt tootmisest. Kui need must-valged pildid värvilised saaks, leiaks neid värve kindlasti rohkem. Eks pärast pintseldati sellega mis võtta oli.
Mind huvitab pigem see, kas papude teemal ka arutleti ?
Vasta

Kindlasti tõestab, kui tegu on koosteliini fotoga või audentne pildimaterjal. Midagi ei tasu kerge käeliselt kõrvale heita.
Vasta

(19-11-2018, 18:27 PM)spitfire Kirjutas:  See neti pilt ei tõesta ju mitte midagi. Kui just ei ole pilt tootmisest. Kui need must-valged pildid värvilised saaks, leiaks neid värve kindlasti rohkem. Eks pärast pintseldati sellega mis võtta oli.
Mind huvitab pigem see, kas papude teemal ka arutleti ?
 Papude teemal konstateeriti fakti, et on valge randiga kummid aga punkte maha ei võetud. Eks see papude teema ole nii ja naa. Samas ei saa ju pilli lõhki ajada ja nõuda tehasest välja sõidetud papudega autot. Vene markeeringuga ZIM-mi rehve vist enam ei toodeta, aga mul on need all. Kuigi isegi minu autode puhul kasutatakse väljendit "ülerestaureeritud" so, nii heas konditsioonis ei sõitnud nad kunagi tehasest välja. Kuigi ma ka nii väga ei poolda neid valgeid rõngaid, siis Vene turgu arvestades tuleb seda teha. Normaalse pakkumise korral läheb see aparaat müüki. Silmapiiril palju ahvatlemaid projekte, mida praeguste võimaluste juures endale lubada ei saa.
Vasta

(19-11-2018, 17:28 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  ...Venelane tegi mingeid analooge aga neid on väga vähesed oma silmadega näinud või ka käes hoidnud...
Ilmselt oli see mingi juhuse värk, nagu vene aegu ikke. Olen selliseid reflektoreid näinud ja isegi käes hoidnud. Äia ZIL 130 töökoja autol olid sellised ees. Lihtsalt vajamineval hetkel olid sellised laos ja nii nad ette sattusid. Ju siis varustaja oli juhtunud sellise portsu otsa.
Ühte reflektorit olen hiljem käes ka hoidnud, aga enam ei mäleta, mis asjaoludel. Aga selline asi jääb meelde, nii haruldane ikka on.

hp
Vasta

Mul on vaakumelemente umbes neli olemas koos tulekorpustega. Tõsi - need on udutulele omaselt kollaste klaasidega aga täitsa sovjeti toodang.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne