Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

https://youtu.be/DYF8ysUEozI
Vasta

PlyVal ennem kui sa telgid genekad ja õhuliinid paika saad on päike loojas Smile

Stihl MS261 oli soomes 500eur.See peaks lahendama ka nõudliku metsamehe mured.
Vasta

Pannkoogi papa esimene mure-käivitamine, teine mure-kaal. Tiba väiksem vedruga saag ja elu lill?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(13-11-2018, 00:15 AM)Ants80 Kirjutas:  ...

Stihl MS261 oli soomes 500eur.See peaks lahendama ka nõudliku metsamehe mured.

Ei ütleks, et elu lill on. Universaalne, seda küll. Aga sellise asja näituseks käsivarrejämeduse võpsiku rappimine on kütuse raiskamine. Ning meetrist notti ühe lõikega ikka maha ei võta. Toungue

Ning praeguse arutelu algtõukeks olnud vanema inimese jaksu vähenemise küsimusele ei ole MS 261 kuskilt ostast lahendus.

Palju näiteks vedrukäivitiga MS 181 C-BE sealmaal maksab?
Vasta

tundub et läheb siis STIHL
Natuke võimsam, natuke kallim, aga pea sama raske ja kergkäivitatav Big Grin
https://saemeister.ee/toode/mootorsaag-ms-180-c-be/
Vasta

See Stihli vedruga käivitus on maitse asi, minule näiteks ei maitse Big Grin  Samas vanainimesele võib hea olla. 
Aga see keti "kiirpingutus" ei kõlba küll mitte kuhugi. Selle ajaga, kui sellega jukerdad oleks ammu jalutanud varustusekoti juurde, toonud võtme, keti ära pingutanud, võtme tagasi viinud, võileiva ära söönud ja lõunauinaku teinud ja siis sae juurde tagasi kõndinud, rääkimata sellest, kui sae oleks kohe varustuse juurde kaasa võtnud Big Grin
Ühesõnaga pingutamine on paras nikerdamine, seda "kiirmutrit" on ebamugav tööasendisse saada, pingutamise tähikratas, mida näpuga peaks edasi ajama ei liigu eriti lihtsalt ja kipub tagasi liikuma niipea, kui näpu lõdvaks lased ja kinnituse kiirmutter paindub niimoodi läbi, et iga kord tundub, et läheb kohe katki, samas lõdvaks jätta ei saa, muidu on ka kett kohe lõtv. 
Minu kogemused siis MS 210C pealt.
Vasta

See kergkäivitus on tõesti maitse asi aga samas suuremakuubilistel miunu arust asendamatu. Mingi 60 kuubilise tõmbad käima nagu muuseas. Väikestel saagidel pole see nii esmatähtis.
Ketipingutus on samuti kahe otsaga vorst. Mul mingil elektrisael mis ehitusel abiks ja teinekord puukuuris notti õgvendada toimib väga hästi, ei nurise. Samas kui saksas jäi poes silma Makita elektrikas millel oli see pinguti puru murtud juba poes.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(13-11-2018, 09:48 AM)Laanekas Kirjutas:  See Stihli vedruga käivitus on maitse asi, minule näiteks ei maitse Big Grin  Samas vanainimesele võib hea olla. 
Aga see keti "kiirpingutus" ei kõlba küll mitte kuhugi. Selle ajaga, kui sellega jukerdad oleks ammu jalutanud varustusekoti juurde, toonud võtme, keti ära pingutanud, võtme tagasi viinud, võileiva ära söönud ja lõunauinaku teinud ja siis sae juurde tagasi kõndinud, rääkimata sellest, kui sae oleks kohe varustuse juurde kaasa võtnud Big Grin
Ühesõnaga pingutamine on paras nikerdamine, seda "kiirmutrit" on ebamugav tööasendisse saada, pingutamise tähikratas, mida näpuga peaks edasi ajama ei liigu eriti lihtsalt ja kipub tagasi liikuma niipea, kui näpu lõdvaks lased ja kinnituse kiirmutter paindub niimoodi läbi, et iga kord tundub, et läheb kohe katki, samas lõdvaks jätta ei saa, muidu on ka kett kohe lõtv. 
Minu kogemused siis MS 210C pealt.

Kiirpingutus (ms280) peal on ~!"#¤%@£!!! Pingutada veel, aga keti vahetus, koos mehhanismi puhastusega on pikem ooper, eriti välitingimustes ja külmunud kätega.
Kerge käivitus on ... harjumise asi? samanegi 170 on ilma ka kerge käivitada, lollikindel ja lõikab -20cm pea sama kiirelt kui suuremad, peenike kett jm aitavad.
Vasta

kui omal nahal järgi ei proovi, siis teada ei saa.
Mul on nüüd kogemus Stihl 180 kergkäivituva variandiga.
Ütleks nii, et küttepuude tegemiseks maa ja ilm. 
Saaks katsuda seda ECHOt, mis veel nõrgem, siis võib olla too ei päde. Aga see 1.4kw putukas on just paras.
Katsetasin 25cm kännuga kase peal. Valget leppa mul paraku ei kasva. Kergkäivitus vajab natsa harjumist, aga käivitub küll kergelt.
Isa aga võtab enamus küttepuusid lepikust. Nii et peaks olema hea diil küll.
See kiirkinnitus vähe nadi paistab küll. See kolu, mida muuidu mutrid kinni hoiavad on sel ka plastmassist. Külmaga saagi loopida enam ei saa, nagu ma harjunud Big Grin
Käisin Husqvarnasid vaatamas, neil olid kõigil kütuse üles pumpamispunnid tekkinud.
Kui varasematel saagidel need ka oleks, siis käivituks isa 340 ja minu 345 ka kergemalt. Külmast peast rapsi ikka nii 6-7x, enne kui lubab. Sad
Vasta

(13-11-2018, 18:03 PM)pannkook Kirjutas:  Käisin Husqvarnasid vaatamas, neil olid kõigil kütuse üles pumpamispunnid tekkinud.
Kui varasematel saagidel need ka oleks, siis käivituks isa 340 ja minu 345 ka kergemalt. Külmast peast rapsi ikka nii 6-7x, enne kui lubab. Sad

See on porno mis nad selle karpaga tegid. 340 ja teised sinna kuuluvad, on minu meelest ühed parimad omas klassis aga see kuradi kütuse üles tirimine on paras pita. Huvitav kas mõni teine karpa ei istuks sinna millel lutt olemas oleks?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(13-11-2018, 18:03 PM)pannkook Kirjutas:  kui omal nahal järgi ei proovi, siis teada ei saa.
Mul on nüüd kogemus Stihl 180 kergkäivituva variandiga.
Ütleks nii, et küttepuude tegemiseks maa ja ilm. 
Saaks katsuda seda ECHOt, mis veel nõrgem, siis võib olla too ei päde. Aga see 1.4kw putukas on just paras.
Katsetasin 25cm kännuga kase peal. Valget leppa mul paraku ei kasva. Kergkäivitus vajab natsa harjumist, aga käivitub küll kergelt.
Isa aga võtab enamus küttepuusid lepikust. Nii et peaks olema hea diil küll.
See kiirkinnitus vähe nadi paistab küll. See kolu, mida muuidu mutrid kinni hoiavad on sel ka plastmassist. Külmaga saagi loopida enam ei saa, nagu ma harjunud Big Grin
Käisin Husqvarnasid vaatamas, neil olid kõigil kütuse üles pumpamispunnid tekkinud.
Kui varasematel saagidel need ka oleks, siis käivituks isa 340 ja minu 345 ka kergemalt. Külmast peast rapsi ikka nii 6-7x, enne kui lubab. Sad

Mul echo 420  hea kerge, jõudu küll, aga siduritrummel ei kesta. Tuleb endal stihli trummel ringi treida siis on hea. Üks mees ainult 180'nega oma kütte ja isegi palgi teeb, arvas, et ta vana mees selg haige ei jaksa rasket vedada.
Vasta

(13-11-2018, 18:03 PM)pannkook Kirjutas:  ... Külmast peast rapsi ikka nii 6-7x, enne kui lubab. Sad

Kui ainult selles saevahetuse probleem, siis äkki aitab stardi vussu sisse lasta

hp
Vasta

(13-11-2018, 18:15 PM)viplala Kirjutas:  
(13-11-2018, 18:03 PM)pannkook Kirjutas:  Käisin Husqvarnasid vaatamas, neil olid kõigil kütuse üles pumpamispunnid tekkinud.
Kui varasematel saagidel need ka oleks, siis käivituks isa 340 ja minu 345 ka kergemalt. Külmast peast rapsi ikka nii 6-7x, enne kui lubab. Sad

See on porno mis nad selle karpaga tegid. 340 ja teised sinna kuuluvad, on minu meelest ühed parimad omas klassis aga see kuradi kütuse üles tirimine on paras pita. Huvitav kas mõni teine karpa ei istuks sinna millel lutt olemas oleks?

See lutt käib vooliku vahele muidu,tervet karpat pole tarvis osta lihtsalt leida koht kuhu see punn kinnitada,Hq 254 sama teema kui pikemalt seisab siis peab jupp aega kütet üles kakkuma Big Grin

IZ-56 61a,IZ-ju2k 71a,Dnepr MT-9 74a
Vasta

(13-11-2018, 19:48 PM)meli666 Kirjutas:  ...
Ostmisel esivanema pärast sai kaalutud ka seda kergkäivitussüsteemi. Paraku on siis ka kiirketipinguti kohe komplektsuses. Ja eraldi ainult kergkäivitussüsteemiga valida ei saanud.
...

Dolmarit saabWink
Vasta

Oh poisi, mis te nutate. Sain esimese väljamaa e Husqvarna sae 90`tel(kasutatud). Aga Druzba vigur juures- soojalt enam käima ei läinud. Tuli rehkendada, et nüüd paak otsakorral ja siis käigupealt tankida. Käed-jalad otsas siiamaani... Polnud siis veel pärissaagidele kuskilt uusi kolbe ja rõngaid võtta.
Vasta

(13-11-2018, 19:48 PM)meli666 Kirjutas:  ...
Mingid jutud ka liiguvad, et selle kiirpinguti süsteemi peaks saama ka tavalise vastu vahetada?
...
Suurel sael ei paista võimalust olevat, otsakaane saad veel ehk vahetada, aga pingutuspoldile (lati kõrval) ei leia kohta. Kui saaks pingutuse kaane poltide vahele (nagu 250-l) aretada, siis ehk veel.
Arvestades kulusid ja tulemust, ei paista jumet olema.


Vasta

Nii võib mulle pakkuda remonti vajavat Jonsered 2050 Turbot

Veel pole maha löödud
Vasta

(13-11-2018, 19:32 PM)peeter11 Kirjutas:  See lutt käib vooliku vahele muidu,tervet karpat pole tarvis osta lihtsalt leida koht kuhu see punn kinnitada,Hq 254 sama teema kui pikemalt seisab siis peab jupp aega kütet üles kakkuma Big Grin

Ei ole nii, lutiga varustatud karpal ei istu see punn mitte voolikul paagi ja karpa vahel vaid eraldi ringis ja karburaator on teistsuguse ehitusega.
Vasta

Oleneb mis saagi mõtled siis,ise olen näinud küll et tava karpal lihtsalt voolikute vahel käib lutt.Ei välista muidugi mingisugseid teisi variante.

IZ-56 61a,IZ-ju2k 71a,Dnepr MT-9 74a
Vasta

Vaatasin üle:tõepoolest nt hq254 karpal ainult üks voolik-see siis ilma lutita variant.Seevastu hq 400 ja500 seeria uuematel variantidel (lutiga) saagidel karpal ka nn tagasivool lisaks.Selle tagasivoolu otsa tekitamiseks pole tõenäoliselt tervet uut karbussi tarvis aga lihtsam oleks ilmselt Smile

IZ-56 61a,IZ-ju2k 71a,Dnepr MT-9 74a
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne