Gaz MM-V 1942

Nüüd veel krimifilmidest tuttav zuuuuum ja numbrid paistavad Toungue
 
[Pilt: 01-100623-0019.jpg]
Vasta

Suured tänud järjekordselt!!!

Joonistasin lihtsustatud skeemi. Enda jaoks. Et paremini aru saada asjast. Palju lihtsam süütesüsteem ei saaks olla aga hea ikka kui skeem silme ees on. Põhimõtteliselt peaks saama ahelat kontrolllambiga kontrollida. St. Kui lambi üks juhe süütepooli süüteluku poolse otsa peale panna, ja kontaktid avatud on, siis peaks lamp süttima. Kui kontaktid suletud, siis kustub lamp ära???

Keegi mõnda suurt loogika viga märkab skeemil? Tähised võivad küll puusse ollaBig Grin ei jaga seda värki eriti...

[Pilt: 21j0r9g.jpg]
Vasta

Seda skeemi vaadates tuli meelde autoelektrike vanasõna : pluss läks massi, kõik läks sassi...
Big Grin
Vasta

Krt seda teab, kuidas nii vanal ajal seda just lahendati, aga süüteluku paneks ikkagi aku ja süütepooli vahele.
Kontrolllamp ühendatakse kere ja kontakti juhtme külge. Kui kontakt avaneb, hakkab tuli põlema.
Vasta

(13-11-2018, 22:24 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Kui lambi üks juhe süütepooli süüteluku poolse otsa peale panna, ja kontaktid avatud on, siis peaks lamp süttima. Kui kontaktid suletud, siis kustub lamp ära???

Jah, ainult et ampermeeter jääb ka vahele.
[Pilt: gaz-MMelekter.jpg]
Vasta

Vääga huvitav skeem. Mingi süütelüliti on nr 24. Seal on ka starteri lüliti.
Kui Taavi skeemi järgi panna, siis võib küll süütelülitiga auto seisma jätta, aga kui nüüd küünlajuhtmetega mässida ja see natukeseks ajaks kogemata keresse lasta, siis põleb ju süütepool maha.
Vasta

Süütelülitiks pakuks, et on  "28". Veider, kuid elektriliselt toimiv skeem. Süütepooli klemmid jäävad pidevalt voolu alla, seega pole seal ohutu mutrivõtmetega opereerida. Süütelüliti asendis "off" lühistatakse kontaktid keresse. Tõenäoliselt rudiment magneeto-aegadest, mil mootori seiskamiseks tuli nii teha.
Positsioon "24" on starteri lüliti.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

Küünlajuhtmete asemel on tal plekist liistud. Neid kergelt massi kogemata ei aja. Aga mine tea.

[Pilt: distributor.jpg]

Ma joonistasin skeemi pigem proovimisstendi jaoks. Et kontrollida kas süsteem toimib ja kunagi ehk mootorit ka proovida???

Jagaja kontaktiplaadi parandasin enamvähem ära. Enne oli süütemomendi reguleerimis varda kinnitus ära murdunud...

[Pilt: 20181112-202204.jpg]

[Pilt: 20181113-231511.jpg]

Üks moodne kaabliking tuli ka kasutusele võtta...

[Pilt: 20181113-232157.jpg]

Küünlad käisid molekulideks laiali. Puhastasin ära ja panin uued vaskseibid sisse. Aga pidama ma neid veel ei saanud. Küünla ja ploki vahelised seibid ka ei pea. Ei leia õiget mõõtu seibi kuskilt. Peab veel otsima...

[Pilt: 20181113-231318.jpg]

Sellise aparaadiga sai küünalte tööd rõhu all testitud. Rõhu all ei tahtnud nad hästi toimida. Peab veel küünlavahega mängima ja võibolla uuesti, hoolikamalt puhastama. Või teisi sisusid proovima. Neid veel on riiuli peal õnneks...

[Pilt: 20181113-231357.jpg]

Võibolla panen mingipäev video ka sellest kuidas rõhu all säde muutus või üldse ära kadus...
Vasta

(14-11-2018, 00:15 AM)Wiki432 Kirjutas:  ...Positsioon "24" on starteri lüliti.

Vaata nüüd parempoolset juhtme minekut, see ei ole sirge. Tundub, et sinna on joonistatud ka massilüliti või mingi muu lüliti, mis antud hetkel on suletud. Starteri lüliti on vasakpoolne klemm, mis hetkel avatud.
Lisan:Vaatsin veel. Minu arvataval lülitil puudub skeemil punkt. Järelikult ongi juhtme keeramine väikse nurga all. Nii, et süütelüliti ongi "vale" koha peal. Sellest saadi üsna varsti aru ja muudeti asjad teiseks. No kulus selleks ehk kümme aastat.

Mutrivõti sinna "kõrgepingejuhtmete" peale panna on naljaasi. Ka süütepooli kõrgepinge juhe võib sattuda, sädeme kontrollimisel, massi.
Vasta

(14-11-2018, 00:38 AM)motamees Kirjutas:  
(14-11-2018, 00:15 AM)Wiki432 Kirjutas:  ...Positsioon "24" on starteri lüliti.

Vaata nüüd parempoolset juhtme minekut, see ei ole sirge. Tundub, et sinna on joonistatud ka massilüliti või mingi muu lüliti, mis antud hetkel on suletud.

Masslüliti on sellel masinal realiseeritud stiilis: "aku klemm maha".
Liikuvat pilti ka (http://www.modelabasics.com/Ignition.htm):
[Pilt: Primary%20System%20414.gif]
Vasta

https://youtu.be/q35dQibFFpg
Kes neid survestas Big Grin,Kui plirts ja plärts käis pandi uus isolaator.Tule linnast maale,annan sulle uued isolaatorid.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta

Tänud kõigile kaasa mõtlemast!!

Massilülitit tal polnud tõesti. Põrandas oli luuk mille kaudu sai klemmidele ligi. Skeemil kujutab see lüliti starteri lülitit.

Mul on lüliti värk veel valmis tegemata aga välja näeb selline...

[Pilt: 20181113-235543.jpg]

[Pilt: 20181113-235600.jpg]

Mässasin nende küünaltega ja pean vist tõesti Jurkale külla minemaSmile Aga sinna on alati hea minna. Naine juba küsibki kuna jälle sinna minnakse. Paabulinnud ja kitsed jne...
Vasta

Proovisin kondekat ja süütepooli. Toimisid küll...

[Pilt: 20181114-235929.jpg]

Tegin selle video järgi. Kas kondekas ka reaalses elus toimib??? Eks see näha ole...

https://youtu.be/hNEOsWJCQlc

Olgu veel öeldud et sisse ehitatud takistiga küünlast mina sädet kätte ei saanud. NGK küünaldel on takisti puhul koodis R täht sees. Mõõtes oli takistus päris päris suur... Ilma takistita küünlaga proovides hakkas voltmeetri näit hüplema. Olgugi et otsad polnud kuhugile ühendatud. Selle häire vältimiseks ongi takistiga küünal mõeldud. Võibolla targemad oskavad täpsemalt rääkida miks selle küünlaga sädet ei ole ja vb ka kondeka hingeelust....
Vasta

Akusüüde ei ole sellest ajast saadik, kui see välja mõeldi üldsegi muutunud. Ehk siis kas kontrollid Ford A, Moskvitši või mida iganes asjandust, skeem on ikka sama. Kondensaator on vajalik, ilma on säde oluliselt nõrgem või lausa puudu. Kondensaatori mahutavust saaks kontrollida. Abiks mõni teleriremontija või lihtsalt asjalik inimene. Vajalik on lihtsalt vastav aparaat. Kui mujalt ei saa, võid minu juurest läbi sõita. Mul (nagu ka teleriremontijatel) pole küll spetsiaalne süüte kondensaatorite kontrollimise aparaat, kuid parem ikka, kui mitte midagi.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta

sellise ca 45 eurose tootega kannatab ka väga edukalt kondensaatorit kontrollida. 
https://www.aliexpress.com/item/Fluke-10...72a6d7d504
Vasta

Tänud! Vist tellin Ameerikast paar Model A kondekat.

MMil on põhjust rõõmustada, sest omanik ragistas jälle võsasSmile

Akukast. Puudu on põhja plekk...

[Pilt: 20181117-205400.jpg]

Õhupuhasti torustiku põlv...

[Pilt: 20181117-205505.jpg]

Numbri ja tagatule kinnitus... Äkki targemad oskavad arvata milline see numbri formaat välja nägi. Jäänused on natuke näha. Legendi järgi põles see masin ära umbes 1950... masin oli plekk ustega aga puust tagaseinaga ning riidest katusega...

[Pilt: 20181117-205604.jpg]

Tagavara ratta tala kinnitused...

[Pilt: 20181117-205617.jpg]

Raami tagumine pool. Kehvas seisus. Aga ehk on kuidagi ikka abiks??

[Pilt: 20181117-205634.jpg]

[Pilt: 20181117-205657.jpg]

Veider et esimesi konkse on taga kasutatud.

[Pilt: 20181117-205728.jpg]

Varem metsast leitud AA raamil on ka taga augud mis sobivad esimeste konksude kinnitamiseks??? Veider... Peab vanu pilte uurima

[Pilt: 20181117-205826.jpg]

Esisild on lauale tõstetud. Aga praegu keegi kätt tema vastu tõstnud veel pole...
Vasta

(17-11-2018, 22:16 PM)Taaviw126 Kirjutas:  ... milline see numbri formaat välja nägi.

Äkki selline (alates 1946 kasutusel):
[Pilt: b80ae9c81f63e1ac80315b9a45a94483.jpg]
[Pilt: 110690929.jpg]
Vasta

Esimene ka ja kõiges kolmes küljes pidi portede peal ka olema.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Mulle on mulje jäänud,et venelased rinde autodel 1941-45a polnudki mingeid numbreid küljes? Rinde autode eluiga varieerus 1 nädalast-3 kuuni. Väga harva kauem.
1946a numbrimärk kindlasti enam ei sobiks Taavi autole, kuna see oleks liialt uus. Samuti ka mitte 1945a käigus olnud numbri formaat. Milline siis see rindeautode formaat oli kui üldse? Seda mina öelda ei oska.
Vasta

(18-11-2018, 18:45 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Milline siis see rindeautode formaat oli kui üldse?

Peaks olema selline (1940-1960)
[Pilt: Military_registration_plates_in_1940-1960.png]

Ustele ja kastidele on selliseid numbreid kirjutatud küll.
Reaalselt aga .... ainuke pilt mille ma siit varesemate seast leidsin:
[Pilt: 11967582.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne