Gaz 23 KGB variant

(14-11-2018, 22:45 PM)edvard Kirjutas:  Tervist.

 Kohe kindlasti ei eksi , sellel GAZ 14 milline esimesena Tatari tn. garaazi jõudis ( kasutatuna ) ja mille kohalikud meistrid sõiduvõimeliseks meisterdasid , oli sissepritse ( oli Gorki tehase testsõitude ehk katseauto ) . See konkreetne auto oli paras peavalu - kui tolleaegne peaminister autosse istus , siis juhtus , et auto ei käivitunud .
 Siis pidi küll mingi katseauto olema, sest olen vähemalt 10 Gaz 14 uurinud ja ühelgi pole pritset olnud.
Vasta

Oligi katseauto , parajalt valu ja piitsa saanud . Mida kõike tehti ei tea ,  aga vahest , mööda minnes vaatasin , mis ja kuidas.
Vasta

2424 mootor hakkab ühele poole saama. Enam ei mäleta, kas sai juba mainitud aga antud isend võrreldes teiste omasugustega lasti välja hallina ja ega me muutma seda ei hakka, vaid halliks peab ta jääma.
   
   
Vasta

2424 mootor enam - vähem komplekteeritud. All paremal paljudele peavalu valmistanud soojavaheti, mis täidab nii automaatkasti-, kui ka mootoriõli jahutamise funktsioone. Tegemist siis küllaltki keeruka seadeldisega, kust kõik autol vajalikud elumahlad läbi jooksevad (tosool, aut. käigukasti õli ja mootori õli). Tegelikult keerulist ei midagi, ainult kui kuskilt seest lekkima hakkab, siis võta kinni, kust see õli jahutusvedelikku satub.
   
Tagatipuks on need ka kõik natuke erinevad nii GAZ 13, GAZ 23 kui GAZ 2424-l.
Vasta

Nüüd Ukrainas käies oli mul peale isiklike puiduäri ja uunikumide probleemide veel kolmaski ülesanne, nimelt anda hinnang ühe Vene autokollektsionääri huviorbiiti langenud Gaz 23-le. Hind, mis selle auto eest küsiti oli nii haigelt kõrge, et käsi tõrgub seda kirjutamast. Arvan, et mindi kirvega lahmima ja mänguruumi on. Saadeti, siis mind ja üks Moskva ekspert, kelle teadmised GAZ 23-st osutusid, nagu hiljem selgusid küllaltki pealiskaudseteks. Alustuseks panen siia üles mõned pildid, et oleks arusaadav, millega tegu. Need olid mulle juba varasemast saadetud. Koha peal omanik pilte teha ei lubanud. 
   
   
   
   
Pealtnäha auto väga kena. Kohal viibinud restauraatorite sõnul olid nõudmised tellija poolt üli kõrged. Ehitati seda autot üle 4 aasta ja aeti taga pisimatki detaili. Näiteks täiesti tavaline oli, et asjad tehti mitu korda ümber ja omanik pidi ka väga pretensioonikas olema. Kahjuks pidin selle projekti, kui terviku täiesti mittevastavaks tunnistama. Eks tuleb mul nüüd ringi liikudes rohkem selja taha vaadata. Milles siis probleem.
 1. Auto värvitud tänapäevase värviga ja ka üle lakitud.
 2. Mees väitis, et auto oligi sünnist saati sinine. Palusin näha dokumente - passis GAZ 23 A. Kogu asi selge. Kunagi teema alguses oli juttu et 23 Volgasid lasti välja 603 tk kolmes variandis - 23, ehk mehhaanilise käigukastiga, kokku 4 - 5 eksemplari. Kuna tava kastid ei pidanud vastu, siis nendest loobuti. Ülejäänud autod toodeti kahes variandis Gaz 23A ja Gaz 23B. Millises vahekorras - teadmata. A variant oli tavaline KGB jälitus auto, mis värviti juhuslikku värvi ja mis olid silmapaistmatud, st neil puudus lux. variandile omased kroomitud detailid. B variant oli isakeste so. ZIL 111 või hilisemalt ZIL 114 saateauto ja need olid eranditult mustad ja lux variandis.
 Nii, et vennikese kogu projekti kontseptsioon oli vale. Ka pole ma kindel, et värvitoon nagu selline oli tol ajal kasutuses. Tehniliselt oli auto taastatud küllaltki ideaali lähedaselt, kuigi komplektist puudusid raadio telefon ja tööriista komplekt, mis minu autol on olemas. Samuti valed olid esi poritiival olevad VOLGA sildid, mida mul pole ka õnnestunud leida ja relee regulaator polnud ka ajastu kohane (mul see viga parandatud).
Vasta

Fotol mootoriruumist hakkab kohe silma "червячный хомут"...
Vasta

https://fishki.net/auto/2845573-gaz-23-v...jalka.html

Mõndagi huvitavat jäi silma: ukselukkudel erivõtmed, pagasniku avamine seest, tugevdatud piduritrumlid...
Aga kuidas kommenteerib KGB autode peaekspert?
Vasta

(21-01-2019, 12:54 PM)Edeveoline Kirjutas:  https://fishki.net/auto/2845573-gaz-23-v...jalka.html

Mõndagi huvitavat jäi silma: ukselukkudel erivõtmed, pagasniku avamine seest, tugevdatud piduritrumlid...
Aga kuidas kommenteerib KGB autode peaekspert?
 Mis siin ikka, kõik enam vähem õige. Mööda on pandud piduri võimendiga. Seda pole GAZ 23-l kunagi olnud, küll 2424-l. Pagasnikut ei saanud avada seest, küll sai blokeerida avamise. Sellest on siin teemas eelnevalt ka juttu olnud.
Vasta

Minu poole on paljud pöördunud palvega aidata, tavaliselt Volga mudelite restaureerimisel väljaspool Eestit. Kes ei ole antud asjaga kursis, siis nendele panen siia üles video ühe GAZ 24 restaureerimisest, et  aru saada sellest kolgata teest, mis tuleb läbida ja selle asja võimalikust maksumusest. Videos oleva auto restaureerimine toimus Valgevenes, tellija Venemaalt. Mulle väga arusaamatu tegutsemine, ehk miks võeti selline töö ette praktiliselt olematu hinnaga autol. Kui tegu oli mingi perekonna reliikviaga, siis veel, aga kuidas seletada pärast seda toimunud soola rallit Toungue .

https://www.youtube.com/watch?v=TUYzRKKMIgE

Head vaatamist.
Vasta

(11-03-2019, 23:14 PM)Formika Kirjutas:  Minu poole on paljud pöördunud palvega aidata, tavaliselt Volga mudelite restaureerimisel väljaspool Eestit. Kes ei ole antud asjaga kursis, siis nendele panen siia üles video ühe GAZ 24 restaureerimisest, et  aru saada sellest kolgata teest, mis tuleb läbida ja selle asja võimalikust maksumusest. Videos oleva auto restaureerimine toimus Valgevenes, tellija Venemaalt. Mulle väga arusaamatu tegutsemine, ehk miks võeti selline töö ette praktiliselt olematu hinnaga autol. Kui tegu oli mingi perekonna reliikviaga, siis veel, aga kuidas seletada pärast seda toimunud soola rallit Toungue .

https://www.youtube.com/watch?v=TUYzRKKMIgE

Head vaatamist.
Seal peale plekitöö küll miskit vaadata pole kahjuks.

Komplekteerimisel kasutatud materjalid ja lahendused on väga kaugel originaalist.

Küllap jälle üks 100% originalnaja.
Vasta

(12-03-2019, 12:17 PM)twist Kirjutas:  Küllap jälle üks 100% originalnaja.

Tasuks enne kommenteerimist lugeda ka video kirjeldust.
Vasta

(12-03-2019, 12:50 PM)stretch Kirjutas:  
(12-03-2019, 12:17 PM)twist Kirjutas:  Küllap jälle üks 100% originalnaja.

Tasuks enne kommenteerimist lugeda ka video kirjeldust.
 Tellija selle auto puhul ei taotlenudki originaalsust, sest GAZ 24 väärtus originaalsena on ka võrreldes tehtud töö mahu ja maksumusega olematu.
Vasta

(11-03-2019, 23:14 PM)Formika Kirjutas:  ... Kui tegu oli mingi perekonna reliikviaga, siis veel, aga kuidas seletada pärast seda toimunud soola rallit...

Huvitav vaatamine.  Cool

Kõik märgid näitasid, et auto restaureeriti sõitmiseks, mitte salongikõlbulikuks. Olgu ta siis reliikvia või lihtsalt tahtmine.

hp
Vasta

(12-03-2019, 12:50 PM)stretch Kirjutas:  
(12-03-2019, 12:17 PM)twist Kirjutas:  Küllap jälle üks 100% originalnaja.

Tasuks enne kommenteerimist lugeda ka video kirjeldust.

Lähtusin ksf. Formika postituses olevast sõnast "restaureerima" ehk algupärasse seisukorda ennistama. 
Videos kujutatud auto on parimal juhul renoveeritud.

Ei lugenud tõesti video kirjeldust. Sorav vene keele lugemisoskus on siinses foorumis kasutaja omamiseks mingi eeltingimus?
Vasta

Tsitaat:Sorav vene keele lugemisoskus on siinses foorumis kasutaja omamiseks mingi eeltingimus?
otse loomAlikult, kuna siin foorumis tegeldakse ju vanatehnikaga ja üle 30 a vanune tehnika on valdavalt vene päritolu ... kirjalikud materjalid ka.
Vasta

Kuna paljud projektid on momendil umbe jooksnud, siis juhtus see ka Jesperi (Norra kodanik) tellimusega. Nimelt juhtus mehel tööõnnetus ja pani ühe tüdruku käima peale. Pärast sellist prohmakat pole vennikesel enam raha projekti jätkata ja see jäi mitmeks kuuks seisma. Meil ei jäänud muud üle, kui panime oma 2424 müüki. Küsitav hind sai küllalt soolane aga kuna tegemist nii võrd haruldase isendiga, siis oli huvi väga suur ja eile sõitis praegu Eesti ainuke GAZ 2424 Venemaale.
   
   
   
 Aga pole midagi, järgmiseks aastaks valmib uus ja loodetavasti parem eksemplar, mille juures saab vältida vigu, mis sai selle eelmise juures tehtud. Tuleb välja, et GAZ 2424 on Venemaal ka väga marginaalne auto. Auto osteti Vene kultuuriministeeriumi loaga nagu kultuuriväärtuslik ese ja läheb ühte Moskva eramuuseumisse. Vastasel juhul oleks, seoses auto 5500 cm3 mootoriga, tulnud tasuda 30 000.-€ tollimaks. Nüüd seda autot muidugi tänavaliikluses kasutada ei tohi. 
 Uut teemat ei ava, kuna siin on juba eelnevalt selle  GAZ 2424 tegemisest pajatatud, siis jätkan siin, kuna eelmise 2424 kohta teemat ei teinud. Oli poisi auto ja kajastas seda mõningal määral Volga Foorumis.
Vasta

Sai tehtud täielik ülevaatus taastamisele minevast GAZ 2424-st. Seisukord nutune. KGB kapid on selle isendi ikka väga ära hooranud. Aga selle isendi puhul valikut ei ole. 2424 kuskilt võtta ei ole, tuleb olemasolevaga leppida. moskva seltsimehed, kes meilt eelmise 2424 ära ostsid, ütlesid et esimene 2424, mis müügis oli üle mitme setme aasta ja veel nii heas seisukorras. Mis siis avastasime. Bentsu paak sõelapõhi, vaja uut või taastada, mis tegelikult kordi tõenäolisem. Radiaator vale - väga suur probleem. Tuleb ehitada uus aga see jube kallis lõbu. Õnneks sai eelmise isendi pealt kõik maha pildistatud. Roolivõimu silinder, vast annab taastada. Sama roolivõimu pumbaga. Vaja oleks uut karburaatorit.
Juhtmestik, ka vaja uus teha. Õnneks sai eelmise auto oma kopitud, nüüd vaja ainult originaalselt punti siduda. 
Masinale on nii tuuti antud, et tagasilla tihvti ka pesast välja keeranud. 
   
Midagi on mäda, ei lase pilte üles laadida, ütleb, et faili tüüp vale. Kogu aeg olen neid ühtemoodi pannud.
Vasta

Mäletamist mööda üks selle ajastu või natuke varasema GAZ gifritest oli kuue satelliidiga. Ehk haakub kuidagi teemaga...
Kusjuures võimalik, et mul on selline riiulis kasutult vedelemas. Täna ei viitsi enam vaatama minna.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Nooremad ja targemad viisid läbi faili nime vahetamise kiirkursuse ja saingi hakkama. Pilt siis õnnetust difri korpusest. Tõenäoliselt raske jala tagajärg.
   
Pilt sai vale. Järgmisel õige.
Markole muidugi tänud kaasaelamise eest aga kõigepealt tuleb kindlaks teha kas tava 24 vidinad siia üldse sobivad.
Vasta

Eelmisel postitusel vale pilt. See on Õige.
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 41 külali(st)ne