(09-09-2018, 00:16 AM)hulgus Kirjutas: Sai peaaegu uunikumiga ülevaatusel käidud. See, et 22 aastat vana jaapani diisel ei suitse, ei tahetud uskuda, aga leppisid.
Rullikud, pidurid, amordid, tuled ... nagu ikka, aga edasi oli miskit uut. Kõik aknad keriti ühekaupa alla, kõik turvavööd klõpsiti läbi, kerelt otsiti kõik VIN koodid üles, jne. Pidada olema uus kord, suur vend jälgib.
Tegelikult jääb ju veel palju võimalusi peedistamiseks, tuhatoosi näiteks ei vaadatud, mul seal kaitsmed ja pirnid, aga see ju ikkagi tuhatoos, kindalaekasse ei vaadatud, tagavararatast ei kontrollitud jm potentsiaalselt ohtlikke kohti. Arenguruumi veel on.
Käisin just viimasel reedel VAZ 2102-ga (vl. 1974) ülevaatusel. Andsin reg tunnistuse, vaatas seda ja kere numbreid ning küsis, kas tuled põlevad. Mis mul ikka öelda oli kui jaatav vastus anda. Pane põlema, anti korraldus. Tegin nagu sooviti, sammuti ka kõik teised tuled. Esimesed gabariidid ja sunatuled tekitasid küsimusi. Tuli ka teine ülevaataja sinna ja nii nad tükk aega midagi vaatasid ja arutasid. Mul nimelt nii, et suunad on vaid tiibade peal, ees põhilaternate all vaid valged gabariidid, mis ka töötavad nagu peavad, suuna sisse lükates need natuke vilguvad suunatuledega ühes taktis, aga kui gabariidid ära kustutada, siis jääb gabariit vilkuma koos suunaga (ikka selle poole oma mis sisse lülitatud). No küll nad mõtlesid seal. Ütlesin, et 4 aasta jooksul mil ma seda oman, ei ole ülevaatusel kordagi midagi öeldud. Ja kogu see tulede teema toimus väljas enne sissesõitmist. Neil ilmselt olid halvad kogemused ise tulede lülitamistega vanadel autodel ja lasid seda omanikul teha.
Co pidin ise karbast kruttima, selle sai õnneks korda.
Muus osas läks nagu tavaliselt. Aga mida ei küsitud, oli auto varustus (kingad, kolmnurk), kustuti lasin ise üle vaadata, mitte ühtegi ust ega akent ei katsutud, kas nad töötavad või mitte, turvavöödest rääkimata. Niipalju, kui ma Vene autodega ülevaatusel käinud olen, uksi ja klaase pole kunagi kontrollitud, tulekustutit on vahel küsitud aga muu varustus pole kunagi huvitanud.
Ülevaatuse sain september 2019 (vanastu numbri järgi lõppes see maikuuga). Juuni keskel käisin Hondaga ülevaatusel (aprilli lõppemisega oli läbi saanud), sain ülevaatuse ikka 04.2019. Nüüd küsisin selle kohta siis öeldi, et kui ülevaatus on kuni 2 kuud üle, saab varasema ajani. Nii et pidanuks Hondaga ülevaatusele minema juulis, saanuks juuli 2019.
See auto oli ka minu praktikas esimene, millele sain esimest korda "korduva". Läksin kohale, esimese asjana rabati kohe parempoolse tagumise ukse lingist. No loomulikult see lahti ei käinud. Autot ostes oli see miskipärast kinni, aga et ma ise enamus üksi sõidan, siis otsustasin, et ei hakka sellega kohe rabelema. Mul ei olnud ju teisi uksi peale juhi oma kunagi kontrollitud, miks ma siis rabelema ikka pidin. Sain sellega kohe olulise vea kirja. Edasi. Esiklaasi olin vahetanud, aga mõõtis külgmisi esiuste klaase ja tuvastati toon. Krt, ma polnud ise küll sealt läbi vaadates aru saanud, et midagi teisiti oleks. Anti ziletitera pihku, enne ära ei lähe kui maha kistud. Ma ei ole toonitud aknaid kunagi oma autol sallinud, tagaaken ja ukseklaasidel oli süsimustad kiled ja neid oli topelt (milleks?). Hiljem tirisin need kõik maha, miks salongi ikka pimedaks teha?
Igastahes sain korduva ja päris mitmete asjadega. Tõsi ta on, mõnda teadsin ka ise ja mõne sain siis teada. Likvideerisin kõik kirja pandud vead ja sain läbi. Selle ülevaatusega sain kogemuste võrra jälle rikkamaks.