Tsaari-Venemaa au ja uhkus
#1

Häid Jõulupühi kõigile kaasfoorumlastele. Loodan, et pealkirja vaadates ei hakata mõtlema, et kodanik Formika on päris hulluks läinud ja Russo Balti ehitama hakanud. Nii hull see asi küll pole, kuigi tegu meie kunagises pealinnas tehtud autoga. (Võrumaa oli nimelt 1917 a-ni Liivimaa osa, pealinnaga Riias.) Nimelt Ühel Moskva rahamehel tuli 6 aastat tagasi plaan taastada, või õigemini taasluua üks Russo Balt. Kuskilt oli saadud isegi tagasilla jäänused. Sellele siis tahetakse auto otsa ehitada. Mitu aastat see plaan tiksus, otsiti säilinud jooniseid. Paluti ka minu abi, kuid ma ei osanud muud, kui andsin Riia Motomuuseumi pearestauraatori Gunnarsi kontaktid. Igatahes paluti mul sellel projektil silm peal hoida. Tööd tehakse Venemaal ja tellija kardab, et midagi tehakse üle jala, nagu seal maal kombeks. Igatahes saadetakse mulle pilte tehtud töödest ja kevade tuleb ka inspekteerimas käia. Kuigi kätt südamele pannes ei tea ma Russo Balt-st mõhkugi aga vist loodab Tellija niimoodi tegijaid panna rohkem pingutama. Panen siia ka mõned pildid tehtud töödest, muidugi mitte lootuses, et meil siin leidub Russo Balt-i eksperte, vaid lootuses, et on huvilisi, kes ei pea paljuks tutvuda niivõrd haruldase projektiga. Panin selle teema Nõuk. autotööstuse pärandisse, kuigi tegu Tsaari-Venemaa pärandiga, mille osaks saatus meid ka 2 sajandiks liitis. Alustati siis esi sillast. Kõik osad, alates silla talast on ise valmistatud.
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#2

Kui mind nüüd mälu ei peta, siis Riia Motomuuseumis oli ka üks Russo-Balt aga vist tuletõrje auto. Kuskil Moskva muuseumis on ka sõiduauto olemas, vist ainus olemasolev eksemplar. Huvitav, mis selline projekt ka tänapäeval maksma võiks minna?
Vasta
#3

Unustasin mainimata, et olemas neil ka mingi mootori jäänus aga palju asju puudu. Jah Moskvas Politehnilises muuseumis on üks eksemplar, mida siis püütakse järgi teha. Muidugi ei luba keegi seda autot laiali lammutada, mis lihtsustaks tublisti koopia valmistamist. Eelarve minu teada on praegu umbes pool milli eurot, aga Tellija kardab, et sellega ei vea välja.
   
Vasta
#4

Tekkis kohe huvi et mille pealt siis Russo Balt maha viksiti, ega idanaaber ometi ise seda välja ju ei mõtlend?

Naljaga pooleks võib tögada ju et panna pool milli magama selleks et teha kopeeritud auto replikat, tule taevas appi Big Grin Big Grin

Ei aga väga lahe et selliseid masinaid ehitatakse, Formika ja teiste sama kaliibriga meeste ees võtan alati mütsi maha ja tänaseks olen seda juba nii palju teinud et ise käi või palja peaga ringi...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#5

(25-12-2018, 14:28 PM)Formika Kirjutas:  Loodan, et pealkirja vaadates ei hakata mõtlema, et kodanik Formika ...

Big Grin 
[Pilt: 009.jpg]
[Pilt: skleika2.jpg]
Vasta
#6

Nüüd oleks siis viimane võimalus panna pildid välja kõikidest selle auto osadest. Meil on siin imedemaa ja võib-olla vedeleb mõni osa veel kellegil kolakastis. Vägev ettevõtmine küll.

T.
Vasta
#7

(25-12-2018, 20:08 PM)mlsluik Kirjutas:  Tekkis kohe huvi et mille pealt siis Russo Balt maha viksiti, ega idanaaber ometi ise seda välja ju ei mõtlend?

Inspiratsiooniallikas peaks olema belglaste Fondu 24/30

[Pilt: 558cc4bf823ab5d8c0fd9a90cee5927e.jpg]
Vasta
#8

(25-12-2018, 20:08 PM)mlsluik Kirjutas:  Tekkis kohe huvi et mille pealt siis Russo Balt maha viksiti, ega idanaaber ometi ise seda välja ju ei mõtlend?

Naljaga pooleks võib tögada ju et panna pool milli magama selleks et teha kopeeritud auto replikat, tule taevas appi Big Grin Big Grin  

Ei aga väga lahe et selliseid masinaid ehitatakse, Formika ja teiste sama kaliibriga meeste ees võtan alati mütsi maha ja tänaseks olen seda juba nii palju teinud et ise käi või palja peaga ringi...
 Vist polegi maha viksitud, igatahes kirjandusest küll mingeid viiteid sellele  ei leidnud. Uurisin siit ja sealt aga mainitud ainult niipalju, et koostöös mingi Belgia vähetuntud firmaga tehtud. 1909, kui Russo Balt alustas oli see auto tootmine ikka väga lapsekingades. Ford küll alustas sel aastal oma Mudel T tootmist konveier meetodil aga Euroopas käis kõik käsitööna ja autod erinesid kõik üksteisest. Kui sul on sada tuhat ja sa paned sellest 500 auto peale, pole ju palju. Sellel vennal on vähemalt 100 milli. VÄHEMALT. Anda sealt pool milli ära ei löö tal tolmugi maha.
Vasta
#9

Raivo jõudis ette. Aga see pole üks ühele maha tehtud.
Vasta
#10

(25-12-2018, 14:46 PM)robinson Kirjutas:  Kui mind nüüd mälu ei peta, siis Riia Motomuuseumis oli ka üks Russo-Balt aga vist tuletõrje auto. Kuskil Moskva muuseumis on ka sõiduauto olemas, vist ainus olemasolev eksemplar. Huvitav, mis selline projekt ka tänapäeval maksma võiks minna?

Midagi võib-olla ka Brüsseli automuuseumis. Olen seal aastaid tagasi ühte aparaati näinud, millel oli juures eht prantsaslikus enesekesksuses pikk jutt ja loomulikult ainult prantsuse keeles, milles oli ainult üks tuttav sõna: Russo-Balt.
Kindlasti sai seda ka pildistatud, aga peab nüüd mõtlema ja otsima, kus see sinder on. Muidugi selle üleval pool toodud info valguses võis seal olla ka kirjutatud, et selle pealt visati Russo-Balt maha.
Vasta
#11

Tervist ja head jõulu !

  ENSV aegses ajakirjas "Tehnika ja tootmine" olid artiklitesarjad Russo Balti , Gaz  i algusaegade toodangu kohta , koos jooniste ja skeemidega , minul pole kahjuks enam alles , aga ehk kellelgi on .
 Edu !
Vasta
#12

Eelmine pilt on ka sealt Brüsseli muuseumist.
Vasta
#13

(25-12-2018, 23:07 PM)edvard Kirjutas:  Tervist ja head jõulu !

  ENSV aegses ajakirjas "Tehnika ja tootmine" olid artiklitesarjad Russo Balti , Gaz  i algusaegade toodangu kohta , koos jooniste ja skeemidega , minul pole kahjuks enam alles , aga ehk kellelgi on .
 Edu !

Ehk on mingeid vihjeid aastakäikude kohta, millal ilmusid.
Vasta
#14

(25-12-2018, 14:56 PM)Formika Kirjutas:  Unustasin mainimata, et olemas neil ka mingi mootori jäänus aga palju asju puudu. Jah Moskvas Politehnilises muuseumis on üks eksemplar, mida siis püütakse järgi teha.

Tüüp võiks ju originaalitseda, neid Russo-Balti versioone paistab omajagu olema. Ma saan aru, et Moskvas on üks lahjemaid - K12/20?
Mis see olemasolev mootor endast kujutab, neid paistab erineva silindri mõõduga olevat olnud?

Lugemist kaa ....
Vasta
#15

https://polymus.ru/ru/pop-science/blogs/...ka/147609/ 
Selle muuseumi auto kohta veidi. Kusagil oli ka video selle instituudi lehel 3 tunni pikkune kontserni Russo-Balt ajaloost, tootmisharudest, autode ehitamisest ja muust. Seda eeskujuks võetud autot ka mainiti ja et Riiga tehti tootmine saksakeelse linna tõttu, kus läänest tulnud insenerid kohanesid paremini.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#16

(26-12-2018, 00:14 AM)Raivo Kirjutas:  
(25-12-2018, 14:56 PM)Formika Kirjutas:  Unustasin mainimata, et olemas neil ka mingi mootori jäänus aga palju asju puudu. Jah Moskvas Politehnilises muuseumis on üks eksemplar, mida siis püütakse järgi teha.

Tüüp võiks ju originaalitseda, neid Russo-Balti versioone paistab omajagu olema. Ma saan aru, et Moskvas on üks lahjemaid - K12/20?
Mootor on C24?

Lugemist kaa ....
 Vaatasin neid autode hindu, siis selle Moskva muuseumis oleva auto hind oli tollal 5500.- Tsaari rubla. Proovime selle viia tänapäeva. 10.- rublane kuldmünt kaalus 7,75 grammi, ehk ühe auto eest tuli välja käia 4262 grammi kulda, ehk 135 untsi, võttes arvesse, et unts kulda maksab umbes 1250 $, siis tänapäeva hind oleks 168 750.-$ ehk 148 000.-€. Ehk tasub osta, Moskva mees on selle eest nõus 3,5x rohkem maksma Big Grin . Ikka väga vähesed said tollal endale sellist luksust lubada.
Vasta
#17

(26-12-2018, 00:14 AM)Raivo Kirjutas:  Tüüp võiks ju originaalitseda, neid Russo-Balti versioone paistab omajagu olema. Ma saan aru, et Moskvas on üks lahjemaid - K12/20?
Mis see olemasolev mootor endast kujutab, neid paistab erineva silindri mõõduga olevat olnu
  Ta veel mõtleb, mis keretüübiga edasi minna aga valikut palju ei ole ja kohutavalt raske on mingi pildi või foto järgi midagi teha, mis lõpuks oleks ka tõetruu. Mootorist on alles ainult blokk. Peab läbirääkimise ühe hollandlasega, kellel on midagi samasugust säilinud komplektsena. Küll mitte Russo Balt aga see Belgia auto mootor, mis ikka üks-ühele ei sobivat.
Vasta
#18

(26-12-2018, 00:44 AM)Formika Kirjutas:   Vaatasin neid autode hindu, siis selle Moskva muuseumis oleva auto hind oli tollal 5500.- Tsaari rubla. Proovime selle viia tänapäeva. 10.- rublane kuldmünt kaalus 7,75 grammi, ehk ühe auto eest tuli välja käia 4262 grammi kulda, ehk 135 untsi, võttes arvesse, et unts kulda maksab umbes 1250 $, siis tänapäeva hind oleks 168 750.-$ ehk 148 000.-€. Ehk tasub osta, Moskva mees on selle eest nõus 3,5x rohkem maksma Big Grin . Ikka väga vähesed said tollal endale sellist luksust lubada.

Üsna jõhker võrdlus. Tol ajal kaevandati kulda labidaga, nüüd konveier...
Inflatsioonist....
Just tuletasime eila semuga meelde, kuidas 20 aastat tagasi sai ostukorvi suure kuhjaga head-paremat täis laduda ja see maksis umbes 800 krooni. Tänapäeval saab 50 euro eest head-paremat ostukäru ühte nurka natuke....
Patsiendi enda kohta ei oska eriti midagi öelda. Piltide ja mõõdulindi abil koopiate tegemiseks on tänapäeval igasuguseid kavalaid lahendusi, 3D skanneerimine ka muidugi. Lammutamise keeld seab viimasele piirid muidugi kahjuks.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#19

Siin siis kirjas s nemetskimi bukvami ja liba prantsuse keeles, et Russo-Baltique toodeti litsentsi alusel.
Ei vehitudki labaselt maha. Tsaarivenemaal respekti veel oli. 

   
Vasta
#20

Siin ka lahedat lugemist, kes saksa tähtedest aru saab Smile , aga pidimaterjal on vägev:

https://www.automania.be/historiques-mar...o-baltique

http://fromrussiawithcars.blogspot.com/2...erial.html

Seda mudelite rivi vaadates, tundub, et sealt harva kui kaks ühesugust autot välja tuli. See annab replica meestele vabad käed.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne