Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 2)

(29-12-2018, 12:54 PM)veix__ Kirjutas:  
(29-12-2018, 09:13 AM)Inri Kirjutas:  Võiks sarvilise peale mõelda küll. No see jutt, et pole läbivust eriti ei päde, kui sellisega kannatab rabast põder välja lohistada siis ma arvan, et puid veab ta kohe kindlasti. Muidugi talvel käivitamine iseasi, aga ka sellele leiab lahenduse.


Topeltratastega on üsna hea . Mul on nii pandud, et seespol on kummirattad ja siis keskel oleva raskuse küljes metallist rattad. Võiks veel kärule ka panna topeltrattad või vähemalt midagi laiemat, vahel vajub tagant liialt maa sisse ära kui raskemat koormat vedada. Rolleyes

Mtz 05 + roomik on see kooslus millest rääkisin , käru võiks olla atv ratastega

Loen seda küttepuu teemat siin ja see jääb veidi segaseks, sest määramata on täpsemalt see, mida see metsatöö endast kujutab.
Kaasamõtlejatelt parima soovituse saamiseks on autoril jäänud määramata siin teemas kaks asja:
  • Missugune on keskkond? Eelkõige pinnas, mis ju peab kandma tehnikat
  • Kui palju on aega üldkoguse tegemiseks? Vaks vahet, kas pead minimaalse ajaga puud koju vedama või saad vastavalt suvale sügisest kevadeni seda paari tunni kaupa teha

Praeguse info alusel ütleksin, et lahendus võiks olla mingi vanem pikap maastur.

Kaks aastat tagasi tegi tuttav oma õue vene tehnikast puhtaks, müües lisaks traktoritele ära ka peamiselt puuveoks kasutatud UAZ 452d ja asemele ostis mingi vanema Nissani Patroli kastika. See on maastikusuutlik ja lisaks maantekõlbulik ning ta paneb sinna sõltuvalt tujust 1-2 ruumi korraga peale ja see on tema jaoks niiöelda poolhobi tervisesport, ehk et ta teeb seda vähekese haaval pikema perioodi jooksul. Ta on korduvalt rõhutanud, et vene tehnika peale ta enam tagasi ei lähe, sest selle töötamiseks tuleb sel pidevalt näpud küljes hoida hoolimata sellest, kas kasutad või mitte.

Mul väiketraktor (TZ4k) versus ATV teema läbi katsetatud metsa tegemisel. Selles võrdluses jääb ATV ikka peale. Palju kiirem ja igat pidi mugavam, nii sõitmine kui ka peale ronimine, käigu vahetamine jne. Veovõime väiketraktoril natuke parem, aga ATV puhul oled juba kolmandal ringil kui traktoriga esimese koormaga koju jõuad. Kui TZ ei võta kütet üldse, siis ATVd peab aegajalt ikka tankima, aga seegi pigem väheoluline kulu (kui tõesti pole just kindel eelistus nt värvitud diisliga sõita). Muud tööd muidugi pigem traktori rida, aga sealgi peab arvestama et rippsüsteem on neil pisike ja vastavaid agregaate ei pruugi mõistliku hinnaga leida. Mtz05 seljas olen ka sama asja teinud mõnda aega. Aga selle taltsutamine, eriti raudratastega juurikate otsas on tõsine füüsiline väljakutse. Virutab ikka korralikult, nii kui korraks valvsuse kaotad.

(28-12-2018, 13:45 PM)pen.skar Kirjutas:  Pidasin kaua ATV`d mõttetuseks. Nüüd majapidamises 800 ccm ja pole kuigi tihti pisikest T-16m vaja käima ajada. Lähed metsa, jahile, kalale, lükkad lund. Veab puud järelkäruga, askeldab aiamaal jne. Hind vast ka jääb ühega algava neljakohalise piiri.

Alla 4000€ sõidukõlbulikke 800cm3 atv'sid väga ei liigu, üldse on kasutatud atv'd kullahinnaga meil siin.

Aga metsas on sellega hea toimetada küll, käisin täna isegi sanitaari tegemas ja IKH haagis sabas on üsna mugav toimetada.

[Pilt: 0111907743865cd.jpg]


[Pilt: 0111907757c4f78.jpg]

[Pilt: 01119077551dc16.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB

Väiketaluniku ja hobimetsamehe parim sõber saaks olla  IronHorse aga no ei tõuse käsi... õigemin pole sellist raha välja käia. 15,6K on ikka päris palju raha. Velti müüdav SnowDog ja selle sarnased muud (venelased) olevat ikka metsatööks jõuetud ja lahjad.

(29-12-2018, 22:53 PM)Jahimees Kirjutas:  ...
Praeguse info alusel ütleksin, et lahendus võiks olla mingi vanem pikap maastur.
...

Seda eeldusel, et "teed" metsas on vastuvõetavad. Nagu õigesti märgiti, siis auto vajab ruumi. ATV vajab vähem, sarviline veel vähem.

Ning sõiduauto ei vaja mingit erilist "teed" metsas. Sedapalju peab ette vaatama, et mingi maakera nurk või kaigas põhjaaluseid hinnalisi detaile ei eemaldaks. Räägin oma kogemustest.... Aga see on muidugi õige, et tavalise sõiduauto olematu <20 cm kliirens on metsas paras peavalu.

Mul on nii saska kui  Krooks ja tõele au andes, käin enamasti krooksuga. Soojem, vaiksem, kergem sisse-välja käia ja pöörab lumes kindlamini. Tõsi, alates 35 cm sügavusest lumest sellega enam ei liigu, kuna kette ratastel mul ei ole. Notte on ka madalam peale upitada.

ATV suurim pluss on kergus ja kasutamise mugavus: ei ole vaja kuhugi ronida ega laskuda. Hops, jalg üle ja minekut. Tirib oma massi muretult järel, pakub töölauda ja sooja. Ainult maksab vene keelesSad

Väike kommentaar ka hoburakendi kasutamise kohta. Varem pakutud hobune vajab veel õige avaraid radu pööramiseks, kui kasutada loogaga rakendit. Leidega on veidi kompaktsem, aga üldiselt mahub autoga igalt poolt pöörama, kust hoburakend on läinud. Küll on hoburakend kitsas, jäädes napi meetri sisse (kui kelk/regi/käru pole laiemad rakendist). Samas kuni meeter lund pole probleem ning samuti pole probleem (siis hobuse jaoks) kuni meetrised kännud, kivid või kraavid). Koorma jaoks võivad need viimased küll probleem ollaWink

 Vello Tamm Juurust on metsatöid hobustega propageerinud.

Ma leidsin tehnika, mida mul "hädasti on vaja"  Big Grin Ja siis räägitakse Eestis, kuidas mitte mingit muud varianti ka ei ole, kui vaid ja ainult metsa mõrvata ja rõve sitamaja järgi jätta nimetusega "lageraie". 
Eesti müüjad on omamoodi eestipäraselt naljanumbrilaadsed aga swenssonlast sai ka hinna suurusjärgu teada. Lisaks siis veoga palgikäru juurde + ATV/väiketraktor. Ise paneks ette ikka väikese päristraktori, Kubota, JuhanHirve vms. 
Lööd numbrid kokku: suurusjärk 50K€ maksudeta on väga Tegija metsatehnika koos, millega ei hävita elukeskkonda. Täpselt nii, nagu Rootsis ja muudes ARENENUD mõttelaadi ja maailmavaatega vanades ühiskondades metsatöid tehakse. Paned veel natuke juurde, lintidega RAudHobu jms lisaks, et IGAKS metsatüübiks valmis olla. 
Ma täitsa ootan, et mis hetkel Eestis KEELATAKSE Looduse lõhkumine ja sedasorti kerge väljaveo-tehnika kasutamine muutub enamuses metsades kohustuslikuks? lisaks mini-harvesterid jms. 


(30-12-2018, 15:56 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...
Ja siis räägitakse Eestis, kuidas mitte mingit muud varianti ka ei ole, kui vaid ja ainult metsa mõrvata ja rõve sitamaja järgi jätta nimetusega "lageraie". 
...

Tee natuke metsa müügiks selle masinaga ja siis räägime uuesti, kui paha on lageraie.

Omale hobiks nokkida, kui kusagilt elamiseks raha peale pritsib on midagi muud, kui metsa üles töötada elatiseks.

Neid "puuprotsessoreid" on ka põllutraktoritele, kuid keegi ei viitsi säärast tööd kuigi kaua teha. Nii hästi elame...

(30-12-2018, 15:56 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Lööd numbrid kokku: suurusjärk 50K€ maksudeta on väga Tegija metsatehnika koos, millega ei hävita elukeskkonda.  Paned veel natuke juurde, lintidega RAudHobu jms lisaks, et IGAKS metsatüübiks valmis olla. 
Ma täitsa ootan, et mis hetkel Eestis KEELATAKSE Looduse lõhkumine ja sedasorti kerge väljaveo-tehnika kasutamine muutub enamuses metsades kohustuslikuks? lisaks mini-harvesterid jms. 

Ega sa metsas puuga pähe pole saanud kui kütet tegid Big Grin Eestis on keskmisel eraisikust metsaomanikul 10 hektari suurune lapike käes. Hakata neilt nõudma, et nad oma metsa peavad 50k eest tehnikat soetama, et talveks kütet teha, kannatada riigi poolset terrorit, lubada mutikestel oma metsas seenel käia jne, on ju veidike ajuvaba. Oota veel natuke, näed kuda enamus metsast läheb suurfirmade kätte ära, nii nagu praegune trend on. Ja vot neile võid siis pakkuda, et nad oma tööd selliste kökatsitega teeks. Müü oma 100 eurine saag maha ja osta 50k eest tehnikat asemele kui soovid Smile  Jätaks igasugu ootused teiste inimeste varale nende mureks.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!

Need 5000eurised 800 kuubised atv-d kahtlane investeering. Pigem ostke 550 kuubine uus selle raha eest Wink olen ise kunagi just 550 hondaga kruusa ja muud vedanud, tõmbab küll. Mülkas on 550 kergem ja läbib paremini kui 800ne ning kergem välja tõsta Big Grin

(30-12-2018, 15:56 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Ma täitsa ootan, et mis hetkel Eestis KEELATAKSE Looduse lõhkumine ja sedasorti kerge väljaveo-tehnika kasutamine muutub enamuses metsades kohustuslikuks? lisaks mini-harvesterid jms. 



keskmine eestis maal elav pere ostab 50 kilo maksva tehnika mille eest?korraldab pangaröövi?tule taevast maapeale tagasi!metsa tehakse talvel kui maa külmand,tallad tee sisse külmub läbi ja siis võid soost poole suveni läbikülmund teel metsa vedada kasvõi põkanaatoriga kui muud pole.tavaline kastiga maastur toob ka puud metsast välja ilma lõhkumata metsa.langetad puud,oksad teele risti ja okste peal sõidad.

20aastat tagasi kui ise metsamees olin veeti terridega,täna ja praegu minnakse sügisel suurveega sohu raske tehnikaga ja kui juba vedaja uppunud tuuakse teisest eesti otsast teine vedaja seda õngitsema,mitu tihu puitu läheb lauka täiteks,et vedaja kuidagi kätte saada.

naaber müüs suvel metsa maha ja lepingus oli punkt sees,et ühe korra võid vaatamas käia mida nemad teevad seal ja lepingut sõlmides hüpnotiseerivad su ära nagu mustlased ja nö kott peas kirjutad lepingule alla ja kodus hiljem loed...

(30-12-2018, 00:36 AM)v6sa Kirjutas:  
(29-12-2018, 22:53 PM)Jahimees Kirjutas:  ...
Praeguse info alusel ütleksin, et lahendus võiks olla mingi vanem pikap maastur.
...

Seda eeldusel, et "teed" metsas on vastuvõetavad. Nagu õigesti märgiti, siis auto vajab ruumi. ATV vajab vähem, sarviline veel vähem.

Ning sõiduauto ei vaja mingit erilist "teed" metsas. Sedapalju peab ette vaatama, et mingi maakera nurk või kaigas põhjaaluseid hinnalisi detaile ei eemaldaks. Räägin oma   kogemustest.... Aga see on muidugi õige, et tavalise sõiduauto olematu <20 cm kliirens on metsas paras peavalu.
Nagu ma ka kirjutasin oma postituses, parima soovituse andmiseks pole midagi räägitud keskkonnast ja selle alla käibki nii see, mida see mets kannab kui ka see, palju on opereerimiseks ruumi. Ning väljatoodud pilt kogemustest kvalifitseerub rohkem "sõiduautoga heinamaal" kategooriasse, kui metsas liikumisse. 

Mis puudutab seda sõiduauto juttu üldisemalt, siis no tulge ometi maa peale. Tahta tänapäeva avatud turumajanduses metsatööd teha sõiduauto kliirensiga... selleks peab vist ikka mingeid tõsisemaid masohhismi algeid omama. 

Kui tõesti pole auto jaoks puude vahel ruumi, siis toetaksin ATV-d, kuid oma kogemustest ütlen, et ka see mingi imerelv pole. Mul on aastaid olnud KingQuad koos käruga ja kui tingimused on head (pole liigset lund), siis maja ümbrusest midagi temaga ka vean, kuid päris metsaveoks on mul maastikuveok. 
Paarkümmend aastat erinevate asjadega katsetust on siiski näidanud, et see on minu jaoks parim lahendus. Nelikvedu, suure läbimõõduga maastikurehvid, kliirens, suure diiselmootori pöördemoment, aeglusti ja paned 5-6 ruumi saetud puid peale (vajadusel suured tüved järgi lohisema). Miinuseks gabariidid ja kaal, kuid see on hind, mida mugavuse ja tööprotsessi kiiruse eest võin (saan) ka maksta.

(30-12-2018, 17:45 PM)muska71 Kirjutas:  
(30-12-2018, 15:56 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Ma täitsa ootan, et mis hetkel Eestis KEELATAKSE Looduse lõhkumine ja sedasorti kerge väljaveo-tehnika kasutamine muutub enamuses metsades kohustuslikuks? lisaks mini-harvesterid jms. 

keskmine eestis maal elav pere ostab 50 kilo maksva tehnika mille eest?korraldab pangaröövi?

KESKMINE Eestis täna maal elav pere, kel on maad ja metsa, ei ole üldse enam vaene! Vaesed on kõik linna hõlpelu peale tulnud  Cool Tehes jälle kord rada, siis on seda eriti hästi näha. Kes on maale jäänud, see on päris ettevõtlik ja kasutatav tehnika pole ka ürgaegne...

Sedant küll, et uus tehnika maksab ja meil ei ole ei ajalooliselt finatseerimise harjumusi ega ka vastavaid tingimusi. Vanal Euroopal, eriti rootslastel, seevastu on harjumus tehnikat uuendada erinevate laenudega ja ka julgus seda teha. Aga mujal Euroopas toetavad seda ka väidetavalt väga karmid tingimused-ettekirjutused metsatöödele! Eesti kombel hävitusapataljonlus on keelatud.  Vaatad seda Euroopa asja ja imestad! Puhas käsitöö "pisi"masinate ja KÕRGEPALGALISTE tööMeeste kaasabil.  Meil on ikka see puhas poplus ja harimatute röövmajandus, PereMeest enamustest eestlastest kahjuks pole...

Kas kellegil foorumlasel Pärnus läbitöötanud mootoriõli oleks tarvis nt. kütmiseks v. puidu töötlemiseks? Pakun enne siia kui niisama jäätmejaama viima hakkan.

(30-12-2018, 17:09 PM)maisalup Kirjutas:  Need 5000eurised 800 kuubised atv-d kahtlane investeering. Pigem ostke 550 kuubine uus selle raha eest Wink olen ise kunagi just 550 hondaga kruusa ja muud vedanud, tõmbab küll. Mülkas on 550 kergem ja läbib paremini kui 800ne ning kergem välja tõsta Big Grin

Esimene osaga võiks veel nõustuda aga viimase poole juures täiendaks natuke. Nimelt aeglustiga veab metsakäru kasvõi 300cm3 atv aga massi on vaja, olen isegi juba kaks aastat ootanud millal uus 1000cm3 CF välja tuleb, hetkel 800 V2'ga muidu rahul igati aga võiks olla.....suurem. 

Kunagi võla katteks võtsin endale sellise 300cm3 hiinaka, buyang vist. Masin üllatas ausalt öeldes mind positiivselt, varuosad tulevad hiinast praktiliselt tasuta ja kõik jutud olemas, nelikvedu, aeglusti, diffrilukk jne. Ronis seejuures ikka väga hästi, lühike ja kerge ju. 

[Pilt: 011190831971018.jpg]

 Läbitavuse juures ei loe kas tegu on 500ne või 800 vaid see kas tegu on lühikese või pika raamiga, kas on sile plastikust põhjakate või mitte. Mul on hetkel pika raamiga ning see ongi töötegemiseks. Vanasti sõitsin 700lühikese kingqoudiga offroad'i ning ei saanud suurt midagi kurta, käru vedas ka kenasti kui haardumist oli, metsas haagise jaoks suht piiripeal kaaluga, jõudu on aga maha ei pane seda hästi. 

[Pilt: 0111908317f629d.jpg]


Nüüd jõuame kasutatud atv ostmise juurde, otseloomulikult on tark tegu osta uus atv poest ja garantiiga. Kuna aga ennast pole kunagi teiste arvamus väga huvitanud ja atv'dega kokkupuuteid on ka palju siis viimase atv ostsin ise ka kasutatud kujul, lausa uppund atv mis siis peale väljaõngitsemist esindusse viidi mootoriremonti. Hind oli väga hea ja ega karta polnud ka midagi, mootoril tehtud töödel garantii peal ning muu tehnikaga ei juhtu midagi. Sildades õlisid vahetanud ja muu tavaline hooldus.  On olnud mul tunnelis töös ja käidud ja pikematel matkadel. CF on CF, ei ole tegu Can-Amiga aga selle eest on varuosad ja kuluvosad võileivahinnaga, eriti kui hoolduste kuluosad veel hiinast tellida. Massi on piisavalt ja tegu üldiselt igati stabiilse masinaga, nüüd paar korda ka käinud mõtsas ja tundub igati mõistlik ka selles keskkonnas. Järel on IKH palgikäru mis on ka üsna mõistlik, koos kastiga oli letihind soomes 1100 millest siis tuli veel üsna korralik soodustus.... Eestist saab sama käru tööriistamarketist näiteks, meie enda poiste toodang näeb välja nagu šitt, on kasutada nagu shit ja maksab ka päris palju rohkem.

[Pilt: 01118936959f305.jpg]

Aga jah, kasutatud atv'd maksavad üle mõistuse palju ja pole selles mõttes kuskilt otsast mõistlik investeering kui jutt on natukesest küttepuude tegemisest ja lume lükkamisest. 

Ise võtaks ka sel juhul miski muu isendi, mille 1000€ eest kätte saaks.  Oleks pakkuda üks lühikese kerega patrol, 2.8TD, mangelsi veljed suurte rehvidega, diffrilukk, sidurivõimendi ja kõik muud jutud, aga seda alla 1600€ väga ära ei raatsiks anda. 

Aga neid nelikveoga pille müüakse suht tihti võileivahinnaga, alles paar päeva tagasi läks üks 3.1td cherlokee nahksisu jms juttudega masin 1300€ müügiks, oli ülevaatus ja puha... Kannataks niisamagi sõita.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB

Teemaks oli küttepuude tegemine...
Kuna mul halumasinat ei ole siis jätkame tavaliselt metsas puid ära ja lõhun kirvega ära. Halud autokasti ja kojusõit. Täna sai ka 7 kastitäit isa ja vennaga tehtud. Sõiduautoga metsas käimist ei kujuta hästi ette Haanjamaa kuppelmaastiku pinnavormide ja talvise lumekihi pärast. Lumekaart väidab et on 22 cm lund, tundus olevat sinna 30 ligi. Auto lükkas sillaga lund igatahes.  
Aeglusti puudumine teeks koormaga manööverdamise ja järskude tõusude võtmise väga ebameeldivaks

Traktor+käru nõuavad kindlasti laiemat väljaveo teed kui kastikas. Kui tihedalt teil metsas puud kasvavad? 1 m vahedega? Sealt 1 vahelt ära lõigata ja mahub kastikaga sõitma küll juba. 10-15 m kauguselt pole hullu halge või peenemaid puid auto juurde vedada järkamiseks. 

Kastikaga suurteks plussideks on veel soe kabiin ja kodu-metsa sõidu kiirus.

Algse projektülesandega haakuks vints kõige paremini. Tõsi, lund temaga ei lükka, aga naaberkrundilt palgid saab kätte küll. Miskipärast muu maailm kasutab vintsimist üsna palju, meil siin ilmselt osakaal nullilähedane.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

mõni aasta tagasi torm murdis naaberkinnistul jämeda tamme haru maha,ootasin pikalt keegi korjama ei tulnud ja siiis surusin ise sae sisse.asus teine künkal ja puude vahel ligi saada raske,põkale 66 vints taha ja trossiga tõmbasin kõik alla metsa põka juurde täis pikkuses ja siis kodu,hea mugav vintsiga jvv pealt majandada

(30-12-2018, 18:22 PM)PlyVal64 Kirjutas:  KESKMINE Eestis täna maal elav pere, kel on maad ja metsa, ei ole üldse enam vaene! Vaesed on kõik linna hõlpelu peale tulnud  Cool
Lollid ei ole samuti, mis mõte on küttepuude vedamiseks kümne ha pealt 50k eest tehnikat soetada, palki sellega ei vea ju ?  Milline on tasuvusaeg?  Sama raha eest saaks päris paar aastat puid osta.

sellele 25-ele paned veel topeltrattad saad kindlamini metsa.lõikad puud maha jsa täistüvena vead välja ja puudub ka haagise vajadus metsas ja ei pea puid punnitama kõrgele.metsas puude kändude vahel keerab suht norm ennast ümber ka,olen korra langil käinud haket varumas hakkur taga rippes.vähese kasutuse juures teed põka korra korda ja ega ta ei lagune midagi.käsipump on minu omal nõrgim lüli olnud ja nüüdseks see juba boch analoogiga asendatud ja enam orginaali ei soovi.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 19 külali(st)ne