gaz 53 küttepuude veoks?
#21

GAZ-53 sobib oma küttepuude veoks küll. Tülikas on puid kõrgele kasti upitada aga selle lahendasime lihtsalt-üks mees veokasti laduma ja üks viskas alt kasti. Kui mul kedagi appi võtta polnud siis oli lühike metallredel millega sai kasti ronitud. Polnud häda midagi.
Mis masina remonti puudutab siis eks on saada ka veneaegsedi tagavaraosi ja ma ei nutaks eriti. Tänapäevast tarbimisühiskonna malli pole muidugi mõtet selle auto puhul rakendada,pigem tuleb varakult varuda teatud tagavaraosad valmis. Ei siis pole midagi vaja kiruda. Kohe võtad ja paned autule külge.

T.
Vasta
#22

Ma ei taha tõmmata teema algataja entusiasmi maha aga paraku on omad kitsaskohad.


-Esmalt vanatehnika,milleks on ka tänase seisuga GAZ 53 ei ole otstarbekas enam kütusepuude veoks. Kui eesmärk on raha teenida, soovitan soojalt
investeerida diisel Iveco,Volvo või kasvõi alustuseks väike VW transporter. Remonti tahavad ka need aga enda närvikulu on väiksem.

- Bensiini liitri hind tanklas, kuna koormaga võtab V8 27-33l/100km ning enamus küttepuuautosid on selgelt ülekoormatud. Siis tuleb teenuse + küttepuude rummi hind 3x kallim kui sama teenust osutava lääne autoga vedaja teenus seda on.

- kindlustamine on kulukas ja teemaksu tuleb ka lisaks tasuda.


Muud hädad GAZ 53:

- varuosasid on aga kui keegi on juhuslikult Rebellasse(Lähte, Tartumaa) sattunud ja sealseis osade hindasid näinud. Siis ma ütleks,et peab raha peale ikka väga vihane olema.
Vanu kivikõvaks läinud rehve ei tasu osta ja nendega on juba ammu probleem olnud. Korralik uus rehvi jooks on kuskil 600.-? 
Kokkuvõttes tahad odavalt osasid saada oled vaid vanaraust toodavate emexi väärtusega asjade ning romuärikate ketti otsas.

-E95E10 kütus ei sobi ja seega jääb üle vaid kas venemaa kütus või E98. Viimane on ka kõvasti kallim tanklas.


- Sarianski põllumajandus kastid on pehmed ja vajuvad raskete koormate all laiali.Rääkimata mädanemise ja rooste probleemidest. Need,kes küttepuude äris on kõik soetanud põltsamaa kastiga masinad.

- mootori remont on kulukas.Alumise otsa remont on 900.- ja teine samapalju kaob ülemise otsa remondile.
Kõverad sisselaske kollektorid ja nende pidamasamamine ei ole igale mehaanikule jõukohane töö. 

- diislile ringi ehitades peab arvestama,et seal on seaduslikud piirangid ja mootorite valik ei ole väga suur.
Vasta
#23

jajah, lõuna poolsed foorumlased juba seletasid, et sealpool on ruumi ainult rummi jaoks.
vindi ja keerme küsimus ilmselt. aga hea on vahel tähte ikka närida. Smile
Vasta
#24

mis aga kaasikusse puutub, siis kui suht igapäevaselt vaja vedada siis vast tasub uuema ja nooblima peale mõelda.
harvade juhuvedude puhul, ehk mõned korrad kuus, on kaasik igal juhul kordades soodsam pidada.
mul semu veab 53-ga üleliigset kraami. selle kõrvalt hakkas palju nooremat ja siledamat volvot ka aretama. lõpuks tüdis raha maha viskamisest ära.
sõidab venelasega siiani ja muretu elu. ehk siis varuosade ja kulumaterjalide hinna jutt on õige küll, aga teisipidi. 53-e jupid oluliselt odavamad, sageli ka lihtsamalt saadaval, kuna külameeste vanad varud on ligemal kui linn. ja ei lagune see 53 ka suurt midagi.
sarnases korras masinate ostuhindade vahe on nii rammus, et selle raha eest sõidutab kaasikut kaua ja pikalt.
kui vedamist õige harva, siis parem tellida vedu.
Vasta
#25

(05-01-2019, 11:31 AM)Sm.Samajev Kirjutas:  Ma ei taha tõmmata teema algataja entusiasmi maha aga paraku on omad kitsaskohad.
..

Lisaks tahhograaf mis on kohustuslik...


Sõitjate veoks ettenähtud üle üheksa istekohaga (kaasa arvatud juhi koht) või veose veoks ettenähtud üle 3500-kilogrammise lubatud suurima täismassiga autod või autorongid peavad pidama arvestust juhi sõidu- ja puhkeaja kohta.


Erandite alla vist ei mahu:

  • mis on valmistatud enne 1.01.1985, kui sõidukit ei kasutata veose- või sõitjateveo tasulise teenuse osutamisel;
  • mida kasutatakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EÜ) nr 561/2006 artikli 3 ja liiklusseaduse § 130 lõike 12 alusel nõuete täitmisest vabastatud vedudel.


Vasta
#26

Kui tegu on väiksemate kogustega, siis tasuks mõelda võrkudesse pakendamisele, neid on lihtsam ûmber laadida, tükkhaaval müüa, kaubiku või järelkäruga transportida jne.
Vasta
#27

Ruum juiva leppa ca 450kg ja märjana umbes 750kg. Ehk siis 3750kg on 5 ruumi. Tonn ülekaalu...
Isegi mõtlen küttepuu äri mõtet ning olen välja mõelnud, et fl6 oleks täpselt paras 10 ruumi veoks või mõni pisem mersu... neil on päris hea tugevus varu ja vastupidavus, et vahest mõni teenusvedu ka tega- naabrinaisele mullakoorem või killukoorem tuua.... ja kütusekulu jääb sinna 15 liitri kanti 100km kohta. Lisaks 150kw mootor on piisava jõu varuga.
Vasta
#28

Vanasti ei kehtinud tahhograafi nõue kuni 50km pikkustele vedudele....
Vasta
#29

Sitane tahhograaf on täiesti irrelevantne mure, pigem peaks hinge hõiskama panema võimalus oma eraveoka pealt jebanuutõi teekasutustasu maksta vahetpidamata, lisaks niigi otse pärsiast pärinevale kütuseaktsiisile. 

Silmist purskub okset.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#30

(05-01-2019, 12:21 PM)maisalup Kirjutas:  Ruum juiva leppa ca 450kg ja märjana umbes 750kg. Ehk siis 3750kg on 5 ruumi. Tonn ülekaalu...
Isegi mõtlen küttepuu äri mõtet ning olen välja mõelnud, et fl6 oleks täpselt paras 10 ruumi veoks või mõni pisem mersu... neil on päris hea tugevus varu ja vastupidavus, et vahest mõni teenusvedu ka tega- naabrinaisele mullakoorem või killukoorem tuua.... ja kütusekulu jääb sinna 15 liitri kanti 100km kohta. Lisaks 150kw mootor on piisava jõu varuga.
See 150 kW nüüd 15 l küll välja ei tule.
Vasta
#31

(05-01-2019, 12:21 PM)maisalup Kirjutas:  Ruum juiva leppa ca 450kg ja märjana umbes 750kg. Ehk siis 3750kg on 5 ruumi. Tonn ülekaalu...
Tonn ülekaalu ? Gaz-53 kandejõud peaks 4000-4500 kg . Või kas eksin?
Vasta
#32

(05-01-2019, 20:32 PM)ZIL 131 Kirjutas:  
(05-01-2019, 12:21 PM)maisalup Kirjutas:  Ruum juiva leppa ca 450kg ja märjana umbes 750kg. Ehk siis 3750kg on 5 ruumi. Tonn ülekaalu...
Isegi mõtlen küttepuu äri mõtet ning olen välja mõelnud, et fl6 oleks täpselt paras 10 ruumi veoks või mõni pisem mersu... neil on päris hea tugevus varu ja vastupidavus, et vahest mõni teenusvedu ka tega- naabrinaisele mullakoorem või killukoorem tuua.... ja kütusekulu jääb sinna 15 liitri kanti 100km kohta. Lisaks 150kw mootor on piisava jõu varuga.
See 150 kW nüüd 15 l küll välja ei tule.

Pigem arvaks sama, et 15l nagu välja ei tule. Mul FL6 ja kulu vahemikus 20-30l sõltuvalt koormast ja tallamisest.
Vasta
#33

Sai kunagi aastaid FL6- e eelkäia, ehk F6-e rooli pööratud. 5,2m kasti pikkus, üldkõrgust ei mäleta, aga tendiga kasti sisekõrgus oli miskit 2,2m. Ise kaalus 6tonni, peale võttis samapalju. Üle-läbi Eesti trassidel keskmine kulu u 24-26, täpselt meeles enam ei ole. Lühemad otsad suurendaks,  madalam auto veidi muidugi vähendaks kulu, aga ega vähemaga vaevalt hakkama saaks. Pöörderaadius oli küll fantastiliselt väike. Omas seltskonnas sai ikka lõõbitud, et kuhu Ziguli keerab, sinna läheb ka Volvo. Kuid läbivus pehmel maal on küsitav. Isegi mõningatele muruplatsidele, kuhu ma praegu Gaz51-ga läheks, Volvoga minna ei julgeks.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#34

(06-01-2019, 00:32 AM)Wiki432 Kirjutas:  Isegi mõningatele muruplatsidele, kuhu ma praegu Gaz51-ga läheks, Volvoga minna ei julgeks.
See on küll tõsi, et suure läbimõõduga korkmustriliste ratastega Gazoon ronib hullupööra võrreldes mistahes tänase mikrorattalise maanteerehvil veokaga. Aga sealt ka see laagimiskõrguse häda, mida saab lahendada siis vahetuskast-lahendusega. 
Vanasti tõi mulle kütteklotsi just Küttekeskuse tagaluuk-FL6 ja kodus kerge kalle värava poole üles. See tõesti ei sõida ei niiskel murul ega lumel, see on nagu kunagi Avia A21 tühjana... Viimasel olen ma kunagi töötanud ja see Gazooni jutt on sama: et nagu päriselt-päriselt tahaks nendega TÖÖD teha??? Ma ei räägi Talverallil üks päev pulli teha või mingi muu vanatehnika paraadsõit kaasa piinelda...
Vasta
#35

Rataste läbimõõdu kohta täpsustus, mida eespool ei tulnud ette mainida: Volvo oli 22,5 tolli ratastega ja pigem täiskõrge, vist oli mõõduks 9/22,5 ja ilma kõrguseindeksita. Ehk siis veidi vast isegi suurema läbimõõduga, kui gazooni 20 tolli 220mm laiust. Gaz 53-l on rehvi laiuseks 240, mis ilma kõrgusindeksita teeb ratta läbimõõdu veidi suuremaks.

Kas ma päriselt-päriselt temaga tööd teha tööd teha tahaks. Vaataks palgapakkumist ja siis otsustaks. Mingit kindlat "ei"-d ei saa öelda. Olen elus niisuguste imelike masinatega sõitnud, et Gaz ei ole neist kõige hullem. Eratöövõtjana teenust pakkuda tõenäoliselt ei saaks, konkurentidel oleks eelis kandevõimes ja sõidukilomeetri maksumuses. Kindlasti oleks mingid niššikohad, aga need oleks nõnda pisikesed niššid, et ei toidaks ära.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#36

(06-01-2019, 12:33 PM)Wiki432 Kirjutas:  Kas ma päriselt-päriselt temaga tööd teha tööd teha tahaks. Vaataks palgapakkumist ja siis otsustaks. Mingit kindlat "ei"-d ei saa öelda. Olen elus niisuguste imelike masinatega sõitnud, et Gaz ei ole neist kõige hullem.  Eratöövõtjana teenust pakkuda tõenäoliselt ei saaks, konkurentidel oleks eelis kandevõimes ja sõidukilomeetri maksumuses. Kindlasti oleks mingid niššikohad, aga need oleks nõnda pisikesed niššid, et ei toidaks ära.

VBolla see et saab ka muru peal sõita, ongi nišš milles 53 käiku jääb. Teine nõukaaegne kallur millel olevat oma koht, on kaheteljega Maz kallur. Kuna võtab korraliku koorma peale, samas lühiduse tõttu pääseb löögile ka Vanalinnas ja Kalamajas.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#37

Minu Gaz 53-12 andmed on maanteeameti lehel sellised. Kandevõime 4t. Tagumise silla lubatud suurim mass 5590kg. 

Copy-paste:

MÕÕTMED
Pikkus
6395 mm
Laius
2380 mm
Kõrgus
2220 mm
Rööbe
-
MASSID
Täismass
7400 kg
Registrimass
7400 kg
Tühimass
3400 kg
Kandevõime
4000 kg
Piduritega haagise lubatud mass
3500 kg
Piduriteta haagise lubatud mass
750 kg
Autorongi mass
-
Lubatud koormus haakeseadmele
-
KESKKOND
Heitmenorm
-
CO2 (NEDC)
-
CO2 (WLTP)
-
Seisumüra
-
Sõidumüra
-
MUUD ANDMED
VIN-koodi asukoht
-
Tehase etiketi asukoht
-
Uksi
2
Istekohti
2
Modifikatsioon
-
Tüüp
-
Variant
-
Versioon
-
Tüübikinnituse nr.
-
Keretüüp
-
Märkused
-
KÜTUSEKULU
Linnas
-
Maanteel
-
Keskmine (NEDC)
-
Keskmine (WLTP)
-

TELJED JA REHVID
Telgede arv
2
Rattaid
-
Telgede vahe(d) ehk baas(id)
-

Teljed
Rehvid
Lubatud suurim teljekoormus
Registri teljekoormus
Juhttelg
Veotelg1.telg
8,25R20240R508
1810 kg
1810 kg
-
-
2.telg
8,25R20240R508
5590 kg
5590 kg
-
-

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#38

(06-01-2019, 15:51 PM)mlsluik Kirjutas:  Minu Gaz 53-12 andmed on maanteeameti lehel sellised. Kandevõime 4t. Tagumise silla lubatud suurim mass 5590kg. 

...
Lubatud suurim teljekoormus
Registri teljekoormus
Juhttelg
Veotelg1.telg
8,25R20240R508
1810 kg

2.telg
8,25R20240R508
5590 kg
Siit ka pinnalpüsimine pehmes. Samas ka nigel rooliuskumine libedal.
Kasti põstitõstmine aitab liikuma ka teisi kallajaid, mitte ainult kaasikut. Aga iga kord vaadake, et liinidesse ei sõidaks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne