13-01-2019, 20:21 PM
Täna sai endal metsaveo hooaeg käima lükatud. Nii et ei saa lasta alanud aasta kuumimal automoto teemal mitte vaiba alla vajuda. Ehk õnnestub kellelgi kogu ülejäänud arutelu ka siia üle tuua, ei tahaks et küsimuste mammut-teemasse kaotsi läheb.
Igatahes, et kõik ausalt ära rääkida, siis kindlasti ma ei saa metsateo ega -veo puhul välja paista nõnda uhke ja pika kogemusega nagu mõned austatud kaasvõitlejad. Eks seepärast ma kindlasti ülimat tõde kuulutada ei kavatse ka vaid rohkem nii oma kogemusest ja tingimustest pajatada. Hetkel sai alustatud kolmandat hooaega ATVga palkide vedamisel. Eks kasutada olev palgiveo raam on selle aja jooksul mõningaid täiendusi saanud ning täna võib sellise kooslusega ikka absoluutselt rahule jääda. Tingimustest niipalju, et mets on üsna kõva ja maapind külmub ära väga ruttu. Peamiseks takistuseks on aga üsna järsud nõlvad. Näiteks ekskavaator jumziga hoovipeale kohale õigetpidi sõita ei saa. Nii järsk tõus on, et tõmbab nina püsti.
Igatahes tänane "saak" oli siis selline, ümmarguselt 10 tihu, umbes 5 tunni tööga. Ühe ringi pikkus edasi-tagasi 900m. Lageda peal 30cm lund, metsa all natuke vähem. Suurem osa teest oli eelnevalt lahti lükatud, ülejäänu sai töö käigus ära tallatud. Metsa alt lume seest liikuma saamisega oli jändamist, aga kui hoo sisse sai, siis läks juba ilusti. Kõige suurem palk täna oli 8 meetrit, peenem ots koore alt 40cm. Ehk 1,2 tihu. Selle maa küljest lahti saamiseks tuli ka ATV nina peal olev vints appi võtta. Aga pärast seda vedas ära küll. ATVl on see hea asi, et tänu variaatorile on lihtsam kiirust koguda kui väiketraktoriga, käiguvahetust sellise koormaga naljalt teha ei saa. Keskmine palgiveo kiirus heal metsateel on umbes 15km/h ja tänu sellele produktiivsus hea. Suuremate palkide puhul ja seal kus nii head teed ei ole, kindlasti vähem, aga enne tõusule minekut tuleb ikka kiirust koguda, et üles välja saada. ATV ja järgi lohisev koorem on seejuures ülihästi juhitav. Ma küll moodsate väiketraktoritega pole sõitnud, aga TZ4k kannatab kusagil 5km/h samal teel. Üle selle on tunne, et lendad seljast minema.
Igatahes, et kõik ausalt ära rääkida, siis kindlasti ma ei saa metsateo ega -veo puhul välja paista nõnda uhke ja pika kogemusega nagu mõned austatud kaasvõitlejad. Eks seepärast ma kindlasti ülimat tõde kuulutada ei kavatse ka vaid rohkem nii oma kogemusest ja tingimustest pajatada. Hetkel sai alustatud kolmandat hooaega ATVga palkide vedamisel. Eks kasutada olev palgiveo raam on selle aja jooksul mõningaid täiendusi saanud ning täna võib sellise kooslusega ikka absoluutselt rahule jääda. Tingimustest niipalju, et mets on üsna kõva ja maapind külmub ära väga ruttu. Peamiseks takistuseks on aga üsna järsud nõlvad. Näiteks ekskavaator jumziga hoovipeale kohale õigetpidi sõita ei saa. Nii järsk tõus on, et tõmbab nina püsti.
Igatahes tänane "saak" oli siis selline, ümmarguselt 10 tihu, umbes 5 tunni tööga. Ühe ringi pikkus edasi-tagasi 900m. Lageda peal 30cm lund, metsa all natuke vähem. Suurem osa teest oli eelnevalt lahti lükatud, ülejäänu sai töö käigus ära tallatud. Metsa alt lume seest liikuma saamisega oli jändamist, aga kui hoo sisse sai, siis läks juba ilusti. Kõige suurem palk täna oli 8 meetrit, peenem ots koore alt 40cm. Ehk 1,2 tihu. Selle maa küljest lahti saamiseks tuli ka ATV nina peal olev vints appi võtta. Aga pärast seda vedas ära küll. ATVl on see hea asi, et tänu variaatorile on lihtsam kiirust koguda kui väiketraktoriga, käiguvahetust sellise koormaga naljalt teha ei saa. Keskmine palgiveo kiirus heal metsateel on umbes 15km/h ja tänu sellele produktiivsus hea. Suuremate palkide puhul ja seal kus nii head teed ei ole, kindlasti vähem, aga enne tõusule minekut tuleb ikka kiirust koguda, et üles välja saada. ATV ja järgi lohisev koorem on seejuures ülihästi juhitav. Ma küll moodsate väiketraktoritega pole sõitnud, aga TZ4k kannatab kusagil 5km/h samal teel. Üle selle on tunne, et lendad seljast minema.