Metsategu ja -vedu. ATVd, ruunad ja russid
#41

Kui EHA reeversiga ning esilaaduriga traktori kasutamisel pole sünkroniseerimata tagaveduse (tõenäoliselt küll kopalise 7-tonnise masinaga) vahet, siis ilmselgelt ei kasutatud masina eeliseid ära. Toungue

Ehk nii Festooli kui NuTooli vibrolihvijad on sama sitad haamrid. Big Grin

Akvaariumkabiiniga russ hakkab looma siis, kui tuua orbitrol otse kabiini ja panna sisse inimesele mõeldud õhkvedrustusel iste ning käia kõigi uste-luukide tihendid üle.  Enne on tegu tervist lõhkuva töövahendiga. Ja ikkagi jäävad kasutajale nuhtluseks sünkroniseerimata käigukast ning $itad pidurid.
Vasta
#42

(16-01-2019, 12:34 PM)v6sa Kirjutas:  Akvaariumkabiiniga russ hakkab looma siis, kui tuua orbitrol otse kabiini ja panna sisse inimesele mõeldud õhkvedrustusel iste ning käia kõigi uste-luukide tihendid üle.  Enne on tegu tervist lõhkuva töövahendiga. Ja ikkagi jäävad kasutajale nuhtluseks sünkroniseerimata käigukast ning $itad pidurid.

No paned selle istme sinna sisse kui vedruiste ei sobi, käidki tihendid üle ja võid ka paar lilleõit kuhugile maalida, need kõik on ju pisidetailid. Pidurid, kast ja kõik muu ei oma suurt tähtsust, sa kasutad ainult edasi tagasi metsas, väga harva kui edasi käike rohkem kui üht kasutad. Jala gaasilt tõstad, jääb ka ilma piduriteta seisma. Saab hakkama küll ja ei sure ise ka kohe sinna kabiini ära. Ei ole need asjad nii hirmsad midagi. Jah, juhul kui tegemist on igapäevase tööga seal kabiinis, võiks traktor olla vastav. Veel parem kui oleks helikopter, ei peaks üldse metsa sisse minema. (ilma naljata) Valges maailmas kasutatakse ka helikoptereid metsa veol. Aga kui me räägime siin mingist 100 ruumist aastas... no ei ole vaja seda kolli näha igas vene aparaadis.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#43

Vintsi teemal rääkides. Ainult palkide kohale tõmbamiseks ei maksa elektrilist vintsi ka karta. Kui aku ja laadimine korras on. Kindlasti on aeglasem kui muud alternatiivid aga puldiga juhtimine on väga-väga mugav võrreldes pidevalt kabiini ja välja ronimisega. Hüdrovintsi ehitamine kaugjuhtimise peale on võimalik, aga hinnaklass hoopis teine.
Vasta
#44

(16-01-2019, 12:13 PM)viplala Kirjutas:  Niikaua kuni tegemist oli rappuva ja aeglase tööga, polnud erilist vahet, välja arvatud see, et Jumz suutis lükata probleemideta 4x suurema hunniku laiali kui JD oma esilaaduriga. Vahe tuli sisse maanteel, kus sai sellega kiiremini sõita. 
Ma ei ole russiga kunagi metsas olnud, kuid ma usun millegi pärast, et ega seal samuti suurt vahet pole võrreldes mingi uuema lääne traktoriga. Kui kabiin akvaarium juba, korras hüdrorooliga isend, vaikne, siis traktor on traktor. 

(16-01-2019, 12:34 PM)v6sa Kirjutas:  Kui EHA reeversiga ning esilaaduriga traktori kasutamisel pole sünkroniseerimata tagaveduse (tõenäoliselt küll kopalise 7-tonnise masinaga) vahet, siis ilmselgelt ei kasutatud masina eeliseid ära. Toungue
Akvaariumkabiiniga russ hakkab looma siis, kui tuua orbitrol otse kabiini ja panna sisse inimesele mõeldud õhkvedrustusel iste ning käia kõigi uste-luukide tihendid üle.  Enne on tegu tervist lõhkuva töövahendiga. Ja ikkagi jäävad kasutajale nuhtluseks sünkroniseerimata käigukast ning $itad pidurid.

Isand viplala, see on ju puhas loll jutt!!! JUMZ on puhas kõnts tööriist kopana, aeglane, nõrk ja rögisev! Hobiks kodus omal kohal kui ilma rahata saad ja see vähegi töötab, raha eest tööd sellega ei tee. Aga kuna tõsist koppa ei lähe igapäev vaja, siis mõtlev Inimene võtab selle just selleks tööks sobiliku rendist (kui just karutagumikus ei ela), saab moodsa ja kiire töövahendi, teeb töö ära ja unustab! Ainult loll kaevab õuele elektrijuhtme kraavi 30-tonnisega, tark toob õuele 3-tonnise. 

Mis seda Valgevene imet ja muid analooge puudutab, siis peamine on räige vibratsioon, müra, rögin, raputamine halval istmel, plekk, halb dermaniitn, ebameeldiv plastik jms. Pane sinna mistahes tihendid, moodsad tuhandesed istmed jms - vana russ jääb oma põhimõttelt 45 aasta taguseks masinaks (80/82 tulid 1974). Mul hõimlased enamus Järva-Jaani Kutseka eriharidusega "russimehed", õppinud 80'tel nii sõitmist, tööd kui remonti - sellised (täna kõik 50+ vanuses) võivad oma lõbuks vanu nõukasid omada ja omavad ka. Ja peavad isegi talulaadseid asju... 25 aastat tagasi oli veel T-kat haruldane aga vajalik traktoriga sõidul ja Autral oli vaja üks Zetor sadamast ära sõita (äkki näitusele?), seega saatsin ühe sellise hariduse ja õigusega tegelase seda tegema. Selle tegelase "akvaariumisse" võis ülikonnas siseneda ja just selliste sõnade saatel jättis ülevaataja nokkimata ja jalutas edasi. Kodanik ütles pärast, et seesinane Zetor on lausa ulme "akvaariumi" kõrval!!! Minu mäletamisel, kuna sai ju tollivormistus tehtud, oli see Zetor 9540. Võis ka 85-jõudu mudel olla aga oli raudselt selline ja "akvaarium"-kabiiniga, mitte need 80'te disainid, mis siis ka veel tootmises olid. Seidla Kolhoosi lagunemisest ja Valgevene-"akvaariumiga" ja tavakuutidega töötamisest oli möödas aasta-paar, Ta oli mul juba linna logistikaärisse tööle toodud ja oli seega ikka tõsine spetsialist ja aus võrdleja!  Ja see Zetor on veel tšehhidegi jaoks "vanakool", enne privatiseerimist ja kõva uuendamist tehtud mudel 90'te algusest! Jah, see on suur ja siiani täiesti pädev riist - vist? Millal jõudis "russ" kasvõi natukenegi samalaadsete toodeteni - sel sajandil, äkki 2005! Ja siis pole hind enam kaugelt odav!!! 

Aga me räägime aastal 2019, täna ja praegu, metsa ja põllule minemise tehnikast! Jah, see UUS pisi-Belarus võib täiesti mingi alternatiiv olla vanadele japsidele oma Honda mootoriga. Kindlasti on see alternatiiv "hiinlastele", küll ei ole alternatiiv ega konkurent uutele L-Korea ja japsi toodetele. 
Kui ütleks, et vaid ja ainult hinna pärast, sest muuks raha ei ole(või keeldun seda antud otstarbel kasutamast), ostan ja kasutan seda nõukajama - see on arusaadav põhjendus. Aga et see kräpp oleks kuidagi hea, õige, mõnus, ökonoomne, ilus, vastupidav jne - anna kannatust. Ma peks olema täiesti peast loll, ennast kooma joonud ja masohhist, kui ma ostaks sellise raha eest omale 1964 aasta tehnika TÖÖ tegemiseks!!! Kui täna tund tagasi on keegi müüki pannud peaaegu et uueväärse Lomba-katlalise "russi" 6,9K€ eest! Selle soetamisest ma isegi saaks aru...ja ka hinnast saan aru.
Vasta
#45

Kel vene traktori äraviskamise isu peale tuleb, siis andke tääda. Vean selle kola teite õuest tasuta minema, et te enam oma hinge vaevama ei peaks.

hp
Vasta
#46

[Pilt: 4ddc75f1698994d05cf43f2316d7d33a_XL.jpg]
Kui suurt puud see bison tõsta jõuab ka? Omal oli ka plaan üheks nv rentida. Tahaks 20 ruumi jämedat haaba teha kütteks ja välja tuua. Kui aga üle 40cm ei haara siis pole tast suurt tolku...
Vasta
#47

(16-01-2019, 13:58 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Isand viplala, see on ju puhas loll jutt!!! JUMZ on puhas kõnts tööriist kopana, aeglane, nõrk ja rögisev! Aga kuna tõsist koppa ei lähe igapäev vaja, siis mõtlev Inimene võtab selle just selleks tööks sobiliku rendist (kui just karutagumikus ei ela), saab moodsa ja kiire töövahendi, teeb töö ära ja unustab! Ainult loll kaevab õuele elektrijuhtme kraavi 30-tonnisega, tark toob õuele 3-tonnise. 

Vot seda rögisemist ei oska kuidagi kommida, väga meeldivalt vaikne ja mugav on ning mõnusa häälega ka. Koledat plastmassi ka ei ole, puhas metall kõik. Raha ei peagi sellega teenima, samas on mul aastas keskmiselt korra nädalas tuli kolvi peal. Ma küll ei viitsi hakata rentima selle pärast midagi. Muide, niikaua kui sa haaagist otsid, rendist 3 tonnise tood, on mul Jumziga kraav ammu kaevatud ja asi unustatud. Saab puud metsas kärule ja saab metsast koju, saab tõsta midagi, saab kaevata, saab lund lükata, saab kruusa lükata, saab käru vedada ja sinna midagi peale panna, saab järgi lohistada midagi või ees nügida, igasugu asju saab teha. Väga hea aparaat on. Sina aga mine ja rendi või osta endale mida aga hing ihkab. Minul hing õiskab iga kord kui Jumziga midagi tegema lähen. Maailma parim traktor.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#48

(16-01-2019, 14:32 PM)viplala Kirjutas:  ...
väga meeldivalt vaikne ja mugav on ning mõnusa häälega ka.
...
Maailma parim traktor.

Kellele ema, kellele tütar.

Aga selles mõttes on väga õige, et kõike võib olla ja tahta. Aga see, mis on ja millega töö saab tehtud, ongi maailma parim.

Ainult, et kogu praegune progress (mille vilju me ka siin ja praegu kuritarvitame Big Grin) on just rahulolematusest põhjustet.
Vasta
#49

(16-01-2019, 14:22 PM)motamees Kirjutas:  Kel vene traktori äraviskamise isu peale tuleb, siis andke tääda. Vean selle kola teite õuest tasuta minema, et te enam oma hinge vaevama ei peaks.

Isand Talverallil pole ju esimestki ära viskamiseks. Ning ülejäänud ilmselt ei kiirusta ära viskamaWink
Vasta
#50

(16-01-2019, 15:04 PM)v6sa Kirjutas:  
(16-01-2019, 14:22 PM)motamees Kirjutas:  Kel vene traktori äraviskamise isu peale tuleb, siis andke tääda. Vean selle kola teite õuest tasuta minema, et te enam oma hinge vaevama ei peaks.

Isand Talverallil pole ju esimestki ära viskamiseks. Ning ülejäänud ilmselt ei kiirusta ära viskamaWink
On-on, üks DIY-venelane koondnimega "Toolik" on linnas garages. Ainsad HEAD vidinad on Tööriistamarketist ostetud vedruiste ja LED-tuled  Big Grin Iseenesest on "Toolik" traktorina uskumatult hästi ehitatud (selle ehitaja on tõsine tegija metallitöös ja traktorite ehituses olnud) aga tegelikult on ta ikkagi halb ja poolik. Et saada sellele korralik mootor peale, jõuvõtuvõll ja pädev hüdro, lisaks roolikarp uus panna, kulub lihtsalt mõttetult palju raha! Igal juhul on isegi absoluutnumbrilt odavam seuhke 2WD osta ja kohe edasi toimetada, sest ainult "Tooliku" asendajaks kergeks käruveoks ja paatide veeskamiseks sobiks see hästi. Ning kamaralõhkujad on lihtne normaalsete rehvide vastu vahetada. Suur tagakopp jääb ju ka alles, mida kasutada...näiteks puude veol. 

Ahjah, neid venelasi on terve Eesti pilgeni täis ära visatuna mädanemas! Kõik teeääred on neid täis! Seda saasta ei taheta vanarauahinnaga ka sest selle vedamine veokatega  kuhu iganes on arutult kallis! Seisavad, püütakse sõgeda hinna eest aastaid müüa ja lõppeb samamoodi, nagu esivanemate taludega - kukuvad kokku, lükatakse siledaks ja ongi "tehtud"! Selle junntüki eest on aasta tagasi 23.01.2018 vanamees pakkunud 1400€ aga viimane kuulutuse muudatus on 04.01.2019!!! Ning suhteliselt selge, et samast asendist see ka gaasikeevitusega O2-haagisel Kuusakoskisse viimise kõlbulikku kaalu vanarauaks lõigatakse. Ju polnud raha vaja...
Vasta
#51

Toollik on NIT! Sellised asjad on käsitöö, mis on teadupärast omas hinnas.

Muide, Jumzilise vanarauahind ei ole tonn. Gabariitset saab sellest päevase tööga nii 2 tonni, lisaks pool tonni plekki ja umbes sama palju klaasi-plasti-kummi. KK letihinnad on alla 200 € tonn suvalisele Märdile. Väiksemad pakkujad on suti lahkemad, aga mitte kordades.
Vasta
#52

Ply, ma olen mures su pärast. Ega selline alla surutud äng ja viha vene tehnika vastu hea ei ole tervisele. Saad veel infarkti või midagi. Proovi vähe tuulutada ennast, mine jaluta näiteks Baltic Agro müügiplatsile, see rahustab alati. Muide, ma panin oma telefonile äratushelinaks Jumzi mootorimõmina. Hääl oli nii mõnus, et äratuse asemel jäin uuesti magama. Seega pidin teise helina leidma. Ma võin sulle ka saata kui tahad? See on nagu teraapia, aitab ka kahe jalaga maale tagasi vajadusel Smile

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#53

(16-01-2019, 17:12 PM)viplala Kirjutas:  Ply, ma olen mures su pärast. Ega selline alla surutud äng ja viha vene tehnika vastu hea ei ole tervisele. Saad veel infarkti või midagi. 

Ei ole ängi ega viha, on reaalsus ja selgem pilk. On asjad, millede aeg sellisena on otsas! Küll ma vaataks heal meelel restaureeritud imeilusaid vanu Nõukogude trakatseid, sest nii Harkovi kui Minski toodangus on kunstiliselt ilusaid riistasid! Nagu rootslased omi Grållesid ja muid vanakesi ehitavad ja niisama pidulikel koossõitudel töristamist naudivad.
Vasta
#54

(16-01-2019, 17:12 PM)viplala Kirjutas:  Ply, ma olen mures su pärast. Ega selline alla surutud äng ja viha vene tehnika vastu hea ei ole tervisele. Saad veel infarkti või midagi. Proovi vähe tuulutada ennast, mine jaluta näiteks Baltic Agro müügiplatsile, see rahustab alati. Muide, ma panin oma telefonile äratushelinaks Jumzi mootorimõmina. Hääl oli nii mõnus, et äratuse asemel jäin uuesti magama. Seega pidin teise helina leidma. Ma võin sulle ka saata kui tahad? See on nagu teraapia, aitab ka kahe jalaga maale tagasi vajadusel Smile

Paraku elu on näidanud seda et  ei kao need russid metsast kuskille . Kohtades kus harvester ära upub ning  metsa välja toojat temast ei ole tuuakse löpuks ikkagi russ kohale mis selle metsa välja veab.  Ning odavam ja kiirem on  ARK   is arvel olev russ koos oma käruga järgmisse metsa lasta söita kui kulutada raha  treila peale  harvesteri  veoks. Naljakas.  tegelt teema algas ju väiksest  metsaveost nyyd juba vaieldakse suurema tehnika yle.
Vasta
#55

(16-01-2019, 18:32 PM)kajar Kirjutas:  
(16-01-2019, 17:12 PM)viplala Kirjutas:  Ply, ma olen mures su pärast. Ega selline alla surutud äng ja viha vene tehnika vastu hea ei ole tervisele. Saad veel infarkti või midagi. Proovi vähe tuulutada ennast, mine jaluta näiteks Baltic Agro müügiplatsile, see rahustab alati. Muide, ma panin oma telefonile äratushelinaks Jumzi mootorimõmina. Hääl oli nii mõnus, et äratuse asemel jäin uuesti magama. Seega pidin teise helina leidma. Ma võin sulle ka saata kui tahad? See on nagu teraapia, aitab ka kahe jalaga maale tagasi vajadusel Smile

Paraku elu on näidanud seda et  ei kao need russid metsast kuskille . Kohtades kus harvester ära upub ning  metsa välja toojat temast ei ole tuuakse löpuks ikkagi russ kohale mis selle metsa välja veab.  Ning odavam ja kiirem on  ARK   is arvel olev russ koos oma käruga järgmisse metsa lasta söita kui kulutada raha  treila peale  harvesteri  veoks. Naljakas.  tegelt teema algas ju väiksest  metsaveost nyyd juba vaieldakse suurema tehnika yle.

Ja siit jõuame tegeliku toimunud elu juurde, kus lõpuks toodi kodust vana pool-lombakas ja pime hobune, kes siis T-25'e koos palgikoormaga mudast välja tõmbas ja koju vedas... Ja võib-olla nii ongi et lihast-luust hobune oleks kõige õigem.  Aga siis jõuame ringiga tonn heina vaja hobusele ületalveks, mida peaks ju jälle mingi tehnikaga tegema ja oleme jälle samas kohas tagasi Big Grin  Eks ta ongi surnud ring. 

Võtame reaalselt ja unustame ära, et raha pole ja ei tiha välja ka käia...  Aga ei loobi ka niisama tuulde ning eelarved oleks 5K, 10K., 15K ja 20K EUR hobitalu ja sealse metsakese majandamiseks tehnika. Midagi ei ole, kõik tuleb osta!

Teema-algataja komplekt on siis esimeses piiris kuni 5K ja erisusena on järsakud (kiirendus oluline). Pehmet pole, talvel nauditakse, veokaugust on ja kiirus  on oluline: vana ATV koos sellise lihtsa DIY-lohistihaaratsiga võib täiesti teemaks ollagi! Kui distants on 900 meetri ja kiirused 5 vs 15km/h, on 10 ringi peale ajakulu vahe 1 tund! Talvel meie päevapikkuse juures oluline vahe. Selles kuni 5K hinnas päristraktori laadsega midagi teha pole, kui peaks kõik vajamineva ostma peale sae. Kasutet väiketrakats ja mingi asi sappa on kokku isegi äkki kallim kui ATV? Samas kiirus väike ja põrutab ka, nagu väiketšehhi kohta öeldi. Summa on juba selline, et see on paras sissemaks uuemale/usaldusväärsemale/mugavamale lahendusele... Aga kui ATV on ka muuks vajalik, teelegaalne ja pakub teistmoodi sõidurõõmu, mingit metsaäri ei tee, aega metsa teha on ka (aastates) siis miks mitte. 

Et seda päevapikkuse/tehtud mahu vahet paremaks muuta, peaks ATVle lisama palgikäru, mis lubab natuke rohkem korraga vedada ja ringide arvu vähendada. Hind jõudis kohe  10K juurde. See on siis kasutatud aga tegus ATV ja samasugune kasutatud õige palgiveo haagis. Küll pole sel siis veel hüdropakki ega tõstukit aga saab "Kraana", vintsi jms. Variant 2 on osta kasutatud suurema veojõuga (jube)traktor aga selle ebamugavusest oli juba juttu ja suuremad gabariidid seavad omad piirangud. Kiirust juurde ei saa,  küll saab suurema koguse sappa võtta ja rämedalt remondile kulutada aega ja raha  Cool ! Kuidas suured palgid koormasse saada, on selgusetu. Seda selle raha eest veel ei saa. Siia sisse mahub ka UUS Belarus 152, mida ka keegi kusagil ideena väljendas. Ma ei kujuta ette, kas selle haakega saaks see pisike imetrakats hakkama, kui päris lolliks mitte minna??? Selle joonistabki "patuga pooleks" komplektina hetkepakkumistes etteantud summasse ära. Väiksema haagise mahutab igal juhul sisse ja peaks ka jõudma toimetada. 

15K euri: siin hakkab juba looma. Siin saad juba 21.sajandile kohased vahendid. Hästi mõeldes hakkab juba UUTE asjade hind kokku tulema ja saab ka pangahärrade kaudu asju ajada. Aga saab ka vähekasutatud aga tegijaid asju omale lubada. Seda videot näitab ka Vahva-Jussi omal kodukal ja täna müüki paisatud trakatsi hinnaga opereerides saab suisa sooja kabiiniga komplekti kokku, kui haakesse ka kasutatu leida! Põhjusmõtteliselt saab seda veel omale lubada väikelaenu ja muude samasisuliste aga kõrge intressiga asjadega, kus liiga julma "kohustust" ei teki. Kui erisuseks on märjad-vedelad, hakkab ka lubama. Kasvõi lintide ja haake ratastele plast-träkkide näol kasutatud tehnikale. Tuuga on aga võib hea õnne korral saada (sula ja kohe oleks abiks muidugi). Siia sisse saab ka selle kirutud-vihatud aga ülispetsiifilise IronHorse'i ilma lisadeta. Valus aga nii on... Korraliku UUE ATV-komplekti koos vedava ja haaratsiga haakega peaks ka saama, kui vedukiga rahaliselt üle ei pinguta. Linte uuele asjale pehmele/lumes  asjatamiseks ei saa...

20K: siin saab juba "paugutada" ning oma täpsetele vajadustele sobiliku leida. See on juba puhas panga värk ja kaalutletum seadmeliising. Kes selle summa sulas välja käia suudab, vaatab juba veel edasi, sest see "paar tonni juurde" ei ole enam murekoht.
Vasta
#56

(16-01-2019, 13:22 PM)olli Kirjutas:  Vintsi teemal rääkides. Ainult palkide kohale tõmbamiseks ei maksa elektrilist vintsi ka karta. Kui aku ja laadimine korras on. Kindlasti on aeglasem kui muud alternatiivid aga puldiga juhtimine on väga-väga mugav võrreldes pidevalt kabiini ja välja ronimisega. Hüdrovintsi ehitamine kaugjuhtimise peale on võimalik, aga hinnaklass hoopis teine.

Sa mõtled neid ATV vintsi nime all müüdavaid hiina putukaid või? Rolleyes
https://www.osta.ee/uus-vints-1350kg-soo...49306.html
Vasta
#57

4000+8450=12450.
Kui eelarve on 20 000, siis igasugusteks ümberehitusteks ja muuks pähelöönud fantaasiaks (supakas, stereo, led kaunistused, signalisatsioon, ....) jääb veel 7550 jagu ruumi.
Täna ostad, hakkad nokitsema ja uueks hooajaks (järgmiseks talveks) on külakonkurentsis osalemiseks pill olemas Smile
Kui käed pole perssest välja kasvanud.

https://www.osta.ee/traktor-mtz-82-117717641.html
https://www.kuldnebors.ee/search/metsand...d=25140676&pob_action=show_post&pob_cat_id=10797&pob_browser_offset=&pob_view_language_id=et

Kui eelarve on 15000, jäävad supakad-värgid esialgu ära. 2550 eest teed veduki korda ja käid käru kasjakid üle (tugevdused sinna-tänna). Supaka ja muud viled paned siis külge, kui oled esimese 400tm-se langi teenuselt laekunud rahad kätte saanud.
Vasta
#58

Tsitaat:Sa mõtled neid ATV vintsi nime all müüdavaid hiina putukaid või? Rolleyes

https://www.osta.ee/uus-vints-1350kg-soo...49306.html


Selline saab kardetavasti isegi ATV küljes kasutades varsti otsa. Suurele traktorile äkki midagi maasturite osakonnast. 300-500 eur hinnaklassis leiab neid igasugu nii umbes 5000-12000 lbs kanti. Kasutatult liigub muidugi ka, aga tihti ära uputatud. Ega 66 vints koos kardaani jm jutuga odavam tule.
Kui aga endal mõistust piisavalt, siis saab korraliku (~200eur) atv vintsiga palgid kätte küll. Peab lihtsalt arvestama, et atv puhul lohiseb atv kaasa kui palk liikuma ei hakka (oksad maa sees nt), suure traktori puhul ilmselt annab vints enne järele. Suurele traktorile võiks aga küll vast vähe pikema nööri/trossiga isendi vaadata kuna alati palgile nii lähedale sõita ei saa.
Vasta
#59

Eelarve 10 000.
https://www.kuldnebors.ee/search/polluma...d=61697599&pob_action=show_post&pob_cat_id=10829&pob_browser_offset=&pob_view_language_id=et
https://www.kuldnebors.ee/search/metsand...id=7739266&pob_action=show_post&pob_cat_id=10797&pob_browser_offset=75&pob_view_language_id=et&search_X_cat_ids=10797&pob_page_index=3&pob_page_size=25


Ostust (4250) ülejääva 5750-ga saab masinast aastateks väga viisaka prillikivi.
Vasta
#60

Kuhu normaalmõõdus inimene sisse ega välja käima ei mahu, kuhu tuleb küte alles sisse mõelda ja mille ainus mõistlik kasutuskoht on topeltratastega pehmes paterdamine.

Aga kerge masohhismikalduvuse juures on teenelikend ilmselt parima hinna-kvaliteedi suhtega. Lisaboonuseks reaalne nelivedu, kuniks esisilda pole ära lõhutud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne