T40 generaator ei lae
#21

Kui ergutuse väljavõte on olemas, võiks sellel mõõta pinget, kui kõik on OK ja võrrelda seda pingega, kui laadimine ära kaob. Juhul, kui puuduva laadimisega on klemmil "0" või mingi väga väike pinge, kahtlustaks regulaatorit.
No kuskilt peab ju pihta hakkama...

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#22

Kolisin siia teemasse ümber Big Grin
Siis nö originaalid poes on nö kohe kasutusvalmis.
A kuidas ma oma praeguse kindlasks saaks teha, kas töötab?
Aku pealt vean juhtme kuhugile külge? Ja siis vaatan, kas hakkab 14V tulema teisest august?
Või peab vedrudesse ka minema mingeid juhtmeid?
Kapoti all on mingi lahtine kolakas, kus kolm vedru küljes
Panin prillid pähe ja tõesti on 700W, ei tea, kuda ma 170 sain.
Natuke pildimaterjali. Kuhu ja mis juhe? Üks genekas on küljes, teine lume peal.
Kuidas kontrollida, kas töötab?
Aidake!!!
[Pilt: IMG_0200.JPG]
[Pilt: IMG_0202.JPG]
[Pilt: IMG_0204.JPG]
Vasta
#23

Pildil olev genekas on juba sisse ehitatud releega. Teine pilt kus releeregulaator peal unusta ära. Geneka 6mm poldi alt vii juhe ampermeetrisse siis  akusse ja asi toimib. Geneka peenem väljavõte on laadimis lamp mis seisva geneka korral on miinusesse ühendatud.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#24

(23-01-2019, 11:49 AM)Daff Kirjutas:  Pildil olev genekas on juba sisse ehitatud releega. Teine pilt kus releeregulaator peal unusta ära. Geneka 6mm poldi alt vii juhe ampermeetrisse siis  akusse ja asi toimib. Geneka peenem väljavõte on laadimis lamp mis seisva geneka korral on miinusesse ühendatud.

Mitte miinusesse, vaid läbi laadimislambi saab välise toite ergutusmähis. Kui geneka väljundpinge tõuseb piisavalt suureks, kaob sellest ahelast vool ja lamp kustub. Kui lamp läbi põleb, pole ka ergutusvoolu.

Mulle tundub ka, et releepingeregulaator on jäänuk kunagisest elust ja keegi on selle üleliigsena juba välja ühendanud. Või siis haledalt ebaõnnestunud originaali sisemise pingeregulaatoriga genekaga asendamisel.

Ehk võta multimeeter, otsi üles ampermeetrilt tulev juhe, ühenda see "jämeda klemmiga" ja mõõda nüüd pinget mootori töötamisel. Kui elu sisse tuleb, on lootust. Kui ei tule, tasuks katsetada uue šokolaadiga. Kui on käepärast 10A kahvelkaitse, siis sellega võib proovida anda särtus "väikesele klemmile" "suurelt klemmilt". See ulatub kenasti ja ei tohiks elusat genekat loojakarja saata. Kruvikeerajaga andes võib nii dioodid kui veel elusa regu maha põletada. Šokolaadid on kulukaup ja poest peaks võtma kohe kolm tükki. No enne võiks veenduda, et "jämeda poldi" ja kesta vahel on mingi reaalne takistus, mitte null või lõpmatus ja et geneka kesta ja traktori raami vaheline takistus on null.
Vasta
#25

Tänud, Daff!
Piltidel on erinevad genekad, aga nad vist ühte masti Big Grin
Loomkatsed jätkuvad.....
Vasta
#26

Suurema klemmi nimi on +
Väiksema klemmi nimi on Д
Mida see vene keeles tähendab muidu?
Asi näeb siis nii välja, et + on ühendatud akuga ja kui genekas töötab, siis annab sealt voolu akusse? Ja alguses annab aku sealt ergutust genekale?
Väike klemm, nimega Д on üleliigne? Või paneb vaid pirni põlema? Big Grin
Vasta
#27

Ergutus peaks tulema läbi selle vene D. Loe v6sa postitus läbi.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#28

Genekas nüüd töötab ja loen igalt poolt välja, et see genekas mingit ergutust ei vajagi.
hetkel puudub elukal elektrisüsteem.
On üks juhe, mis läheb akust nupu alla ja sealt starterisse ja nüüd ka juhe, mis läheb + klemmi alt akule.
Saan aru, et seda д klemmi pole vaja kuhugile otseselt ühendada?
Kui on ühendatud vaid + akuga, kas sinna juhtmele tuleb ka lüliti vahele panna, et akut tühjaks ei imeks, või see võime + klemmil puudub?
Vasta
#29

(28-01-2019, 17:02 PM)pannkook Kirjutas:  Genekas nüüd töötab ja loen igalt poolt välja, et see genekas mingit ergutust ei vajagi.
hetkel puudub elukal elektrisüsteem.
On üks juhe, mis läheb akust nupu alla ja sealt starterisse ja nüüd ka juhe, mis läheb + klemmi alt akule.
Saan aru, et seda д klemmi pole vaja kuhugile otseselt ühendada?
Kui on ühendatud vaid + akuga, kas sinna juhtmele tuleb ka lüliti vahele panna, et akut tühjaks ei imeks, või see võime + klemmil puudub?

 
Akust saab vool välja rännata vaid siis, kui tekib vooluring.
Vooluring koosneb vooluallikast, juhtidest(juhtmetest), lülitist ja mistahes tarbijast. Lüliti võib ka puududa, kuid siis ei saa vooluringi katkestada.
Traditsiooniliselt lülitatakse vene traktoril ikka mass välja, kuna kere-raam toimib miinus "juhtmena".
Kuidas jõudsid arusaamale, et ergutust vaja pole? 
Laadimis märgutulel on veel üks eesmärk-teavitada purunenud generaatori rihmast. Generaatori ja akule minema laadimisjuhtme vahel võiks olla ka ampermeeter, et jälgida aku laadimist-mahalaadimist.
Vasta
#30

(28-01-2019, 17:31 PM)huvi5 Kirjutas:  Kuidas jõudsid arusaamale, et ergutust vaja pole? 
Laadimis märgutulel on veel üks eesmärk-teavitada purunenud generaatori rihmast. Generaatori ja akule minema laadimisjuhtme vahel võiks olla ka ampermeeter, et jälgida aku laadimist-mahalaadimist.

Panin traktori käima ja mõõtsin + klemmi ja massi vahel.


Hetkel on tehtud nii, et see juhe on lahti tõmmatav.
Pikemas perspektiivis sätin ampermeetri ka ja lambi vahele.
Vasta
#31

mis juhtmeid soovitate kasutada, särtsu lampidesse vedamisel? Mingid kummeeritud või suvaline plastikuga kaetud kiud? Kunagistel juhtmetel on isolatsioon pragunenud ja habras....
Vasta
#32

(05-02-2019, 19:03 PM)pannkook Kirjutas:  mis juhtmeid soovitate kasutada, särtsu lampidesse vedamisel? Mingid kummeeritud või suvaline plastikuga kaetud kiud? Kunagistel juhtmetel on isolatsioon pragunenud ja habras....
Lähed ostad hästivarustatud poest pealtnäha samasugust juhet nagu need mis välja tahad vahetada. Nüüdseks kasutusel tunduvalt parem kattematerjal kui veneaegne polüvinüülkloriid. Veel võtad kõri ka ligi mõned meetrid ja hakkad nokitsema.

Aquila captas non muscas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne