Metsategu ja -vedu. ATVd, ruunad ja russid

(13-02-2019, 13:05 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(13-02-2019, 11:54 AM)mellpoiss Kirjutas:  ...

...
PS: see 25 km/h käib HAAGISTE kohta ja haagised on ka selles direktiivis välja jäetud. 
...


Kui päris täpselt võtta, siis haagised on siiski midagi muud. Need on järel veetavad (või ees tõugatavad) sõidukid koorma veoks.´Ja kuuluvad registreerimisele ja kindlustamisele avalikul teel. ISeasi, et kordnikud (enamasti) sellele nõudele läbi sõrmede vaatavad ja <25 tiksuvad nõuetekohaselt tähistet haagised ka erandi alla arvavad.
Erandi on saanud eriveosena veetav pukseeritav seade, mis ei kuulu muude asjade alla. Näiteks halumasin või korvtõstuk.
Vasta

Kes ütles, et motokoer peab ühe lindiga olema?.

[Pilt: 2018-11-30_11-02-12.jpg]
Liikurmasin ei ole (kaks linti), sõiduk ei ole (sõita ei saa), turjal ei tassi, tahad - vea järel või lükka ees.
Midagi lisamata kõnni nagu registreerimata lapsevankriga avalikul teel.
Vasta

(13-02-2019, 13:02 PM)pkmp Kirjutas:  Nojah jõumehed, teades kui kõrge see sõnnikulaotaja on...isegi tagant otsast, kus portet ei ole.  3m3 peale pilduda ja maha ka veel?...huh, tänan.

Ja mis jutt see kalli käru jutt on?   Vedrudeta ühe talasillaga põlvekõrguse platvormi tekitamine ei nõua kindlasti mitte tuhandetki.
Pulgad serva aukudesse piirdeks ja pole vaja pilduda, ulatab ilusti laduma.
Minu oma must 4 rattaga kallutav kahetonnine oli vist  ca 1-1,5k€+km lugu, on küll belorussile väike aga selle eest kallutab.

Ma teen metsas halupuu valmis, seda ei ole raske peale loopida. 2 inimesega vedades toob päevas ca 20 ruumi puid ära, kui teha täis päev. Poole päevaga toon 3-4 koormat ehk siis 9 või 12ruumi. Kui vähe nokitseda seda sõnnikulaotajat, siis saaks ta niimoodi tööle panna, et puud saaks maha lasta jõuvõtuvõlliga. Kuid sellisel juhul peaks tagant ära võtma selle moodustise, mis sõnnikut loobib ja siis mahutaks käru kindlasti vähem puid ka.
Vasta

Olen proovinud sõnnikulaotajaga igasuguseid koormaid vedada ja maha ajada, küttepuid niisamuti. Aga ei maksa proovida, lähevad suht kohe taga otsas lippide ja raami vahele vms ja siis kas päästab sidur või pahandust kui palju. Big Grin  Puulehti(kinnitallatud ja kõrgendused peal) ei saanud ka maha ajada, lippid liikusid aga koorem oli paigal. Heina ja muid haljasmasse, ka pinnast saab edukalt.
Vasta

1.5k eest saad piduritega maantee legaalse haagise? Vaevalt küll. Paljad rattad kui olemas pole 500, rummud teine 500, kui õhkpiduritega, siis pidurisüsteem 1000 ja raami ning kasti materjal laias laastus 2000 pluss töö ja värvimine, lisaks kallutus silinder ka ikka päris palju raha. 7000+km balansiir sillaga ja 8m2 kasti mõõduga ning 7t kandevõimega pluss numbri ja muude viledega on igati mõistlik ost... ja rögiseva bellarussi taha täpselt paras
Vasta

Ma ei saagi aru, mis sellise arutelu eesmärk on. Tundub olevat lihtsalt targutada, mitte metsaveo lahendust enda jaoks leida.  Motokoerale number saada, et sellega mööda teed pikka tüve vedada või mis see vajadus on? Tõestada, et olen marutark ja teised kõik lollid ja näed, suutsin ära tõestada, et motokoer või lintidega rula kvalifitseerub numbri alla sõidukiks? Teine rammib mingeid vene lõksumeeste fraase ridamisi. Ja siis? Ega see neid aretisi paremaks ei tee.
 Unustage ära, see pill ei jõua heas toitumuses Eesti meest ilma hoogu lükkamata alati liikuma saadagi, rääkimata palgiveost.
Vasta

(13-02-2019, 12:44 PM)raulp Kirjutas:  ...
Vahepeal mõlgutan mõtteid, et peaks kallutava käru vaatama, kuid hind on see , mis lõppkokkuvõttes paneb asja paika. Korralik maksab väga palju ning kuigi isearetatud gaz53 raamist tehtud käru tundub ahvatlev, tekib siiski küsimus, kui raske ta on ja kuidas 53 originaalrehvid võrreldes sõnnikulaotaja laiade balloonidega metsas käituvad.
...


Sõltuvalt komplektsusest ja lisatud metalli hulgast 2,5-4 tonni, ning kannatavad siis 5-10. Koormat... Kallutavaks haagiseks ümberlõikamine (sealjuures vedrudelt allatoomine) on kõige mõistlikum kasutusviis wäsinud kaasikule.

Originaalsed pitsalõikurid upuvad hästi. Normaalse ballooniga püsib sama hästi, kui suvaline teine sama kaaluga asi.

Umega ja LMR odavama otsa haagiste hinna-kvaliteedi suhe on päris hea. Aga jah, tonniga uut "kümnetonnist" ei saa küll kuidagi.

Variant on võtta "kahetelgne" 2PTS-4 ja lõigata ümber poolhaagiseks. Vankriga on metsas jama rohkem, kui asi väärib.
Vasta

(13-02-2019, 14:06 PM)mellpoiss Kirjutas:  Kes ütles, et motokoer peab ühe lindiga olema?.
Liikurmasin ei ole (kaks linti), sõiduk ei ole (sõita ei saa), turjal ei tassi, tahad - vea järel või lükka ees.
Midagi lisamata kõnni nagu registreerimata lapsevankriga avalikul teel.

See pole ka enam motokoer! Kuna teema on juba kohati absurd aga teeliikluslegaalsus on ka metsatehnika probleem, siis juriidiliselt ei tohi keegi tänaval sõita ka tasakalau-üksrattaga ega üherattalise tsirkuserattaga! Kui aga sellel monorattal on KAKS ratast all kõrvuti, on tegu JOKK lahendusega! Reaalsus, mis taob jalaga tagumikku! Nende lollakate droon-kaubikute elik robotliikurite värk suruti suure raha toel kohe ja kiiresti läbi aga kõik muud parandused ja kaasaegset tehnikat puudutavad asjad jäid välja. Tasakaaluliikur pole juba ammu too klassikaline juhtsangaga isend, igasugused täpselt seuhksed jalutus-masinad jms - see kõik vajaks nii täpsustamist kui erandite sisse viimist.
Aga kuniks juriidikas on "ainult see ja ei miskit muud", siis seal kummi ei venita! Ja siis saabki teha trahvi üherattalise monowheeliga sõitvale lapsele ning akrobaadile. 


Tsitaat:tasakaaluliikur on ühe inimese vedamiseks mõeldud elektri jõul liikuv isetasakaalustuv kaherattaline üheteljeline sõiduk;
jalgratas on vähemalt kaherattaline sõiduk, mis liigub sellega sõitva inimese või inimeste lihasjõul pedaalide või käsiväntade-hoobade abil.
EDIT:
Isand Võsa: haagis autode mõistes ja haagis traktori-liikurmasina mõistes on kaks eri asja. See pukseeritav seade tekib kohe, kui o1 või ka o2 haagis ei ole vedrustatud. Traktori käru tohib olla seline, auto oma mitte. Nii on ka paatide nn.rannatreilerid sellised "seadmed". Samas ei ole keelatud pukseeritaval seadmel omada vedrustust, näiteks needsinased korvtõstukid. 
Ja mis on traktor ja mis pole, roomikut loetakse üheks teljeks!!! Seega 2-roomikuga motokoer on juba traktor, mitte liikurmasin. JA käsitraktorit ei loeta traktoriks ja need ei toh iliikud aka üle 6 km/h. Kes mäletab,siis olid emmeffide haagistel taka 5 km/h suisa tehasest värvituna.

Tsitaat:traktor on rataste või roomikutega põllu- või metsatööks ette nähtud mootorsõiduk, millel on vähemalt kaks telge ja mille suurim valmistajakiirus on vähemalt 6 km/h. Traktori peamine otstarve seisneb veojõus, mis on spetsiaalselt kavandatud põllu- ja metsatöödel haakemasinate tõmbamiseks, lükkamiseks, kandmiseks või käitamiseks, samuti põllu- või metsatööl kasutatavate haagiste pukseerimiseks. Traktor võib olla kohandatud koorma vedamiseks põllu- või metsatöödel ja varustatud kaassõitja istmetega;
Vasta

(13-02-2019, 17:54 PM)PlyVal64 Kirjutas:  See pole ka enam motokoer! 
Motopuksiir?
Vasta

Kui keegi ehitab ise mingit roomikutel värki, siis tehnoloogia juhtratta valmistamiseks: pane haagisele rehvita veljed alla. Kasti oma lubatud 700 kg ja tee umbes selline tiir kui Tartu lõunakeskusest Salvestini... Tulemuseks kaks tugevat, kerget, kõigeks valmis toodet.[Pilt: 1] Pildilolev tekkis iseenesest rendihaagisega sellel teelõigul, isegi lõhkenud rehvi polnud vaja enne maha võtta...
Vasta

A missuguseid mittemotoriseeritud puksiire meil esineb?
Vasta

(13-02-2019, 18:24 PM)v6sa Kirjutas:  A missuguseid mittemotoriseeritud puksiire meil esineb?

Hobune, koer, Inimene... ja isegi purjekas!
Vasta

(13-02-2019, 14:06 PM)mellpoiss Kirjutas:  Kes ütles, et motokoer peab ühe lindiga olema?.

[Pilt: 2018-11-30_11-02-12.jpg]


Kahe lindiga massin leiutati venelaste poolt uuesti 70ndatel aastatel ja nimeks sai Buran...  Toungue Big Grin Big Grin

Seoses buraaniga, täitsa lampi sai täna üks ostetud, et nagu nostalgiapauk või retrovärk  Rolleyes    Aga mõningaid detailid puudu, on kellegil ehk mõnda varuosadeks? Iste nimelt puudu...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(13-02-2019, 13:05 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...Jälle jah/ei vastused...
palun väga. ei ole oluline ei kindlustamine ega registreeerimine.
täiesti ametlikult saab kannataja kasvõi kohtus kahjutasu nõuda misiganes juhtumite puhul.
aga mõnel üksikul inimesel teeb kindlasti elu lihtsamaks. kõigil ülejäänuil keerulisemaks ja kallimaks.

ja mis puutub alla 25 versta tunnis ilma "numbri ja ämbrita" käru vedamist, siis see täitsa legaalne.
aga koormat ei tohi kahjuks peal olla. või noh, võrdsematel muidugi tohib.

niiviisi, ja oma utoopiliste tonnide ja tihude vedamisega on ikka tegelikult sedamoodi nagu füüsikaõpik kirjutab.
ehk siis grammigi rohkem ei vea, kui ratas-roomik-jalg maapinnast kinni suudab hoida.
Vasta

(13-02-2019, 19:35 PM)mlsluik Kirjutas:  Seoses buraaniga, täitsa lampi sai täna üks ostetud, et nagu nostalgiapauk või retrovärk  Rolleyes    Aga mõningaid detailid puudu, on kellegil ehk mõnda varuosadeks? Iste nimelt puudu...

Ennast täitsa huvitab, kuidas burantsik käituks sellise palgiveohaagisega, nagu selle teema algatajal. Talvel muidugi võiks ehk suuskadel olla.
Või siis pakkude kojuveoks Tööriistamarketi balansiiridega käruga või siis jälle suuskadega.
On ka hullumeelne mõte vaadata ilmselt järgmiseks hooajaks buraan. Et toimetada temaga väheke talvel soisematel pindadel. See aasta enam lume alla ilmselt ei külmagi ja tegelikult oleks mõndadest kohtadest vaja ühte koma teist välja tuua. Näiteks aiaehituseks materjali männikust, kus peagi 75-ks saav isa oma poisikesepõlves suht sama jämedana neid mäletab.
Siiani on mõte selle ostuks tõrkunud põhiliselt suht õnnetu mootori osas. Pannakse küll idapiiri taga odavaid 15Hp hiinakaid peale ja iseenesest videote põhjal liiguvad küll. Aga originaal kuskil vist 50Hp kanti, täpselt ei tea ka.
Kunagi on isegi vahetuskaubana majapidamisse buraan saabunud ja lühikest aega niisama põldu mööda tatikana käristatud. Aga töötegemise plaani tookord ei olnud ja sai kui mõtetu asi edasi müüdud.
Buraani kasuks loogikas oleks tema topeltlintidega kaasnev veovõimekus ja ka mass võrreldes motokoeraga. Samuti tavaline niiöelda istumiskoht.
Jah raudhobu oleks parim sinna mäda peale, aga heas korras buraaniga võrreldes hinnavahe 10-ne kordne. Ja meeldib ikka materjali külgehaakides ka kuhugile istuda kojuveoks, see ees vantsimine lumega...
Soojemal ajal metsa eriti minna ei taha. Klassivend sai borrelioosi ja liigub juba paar aastat kõva lonkamisega ja mõistus pole ka päris hea enam. Suht hull asi võib nagu tühisest hammustusest juhtuda.
Vasta

(13-02-2019, 22:13 PM)meli666 Kirjutas:  
(13-02-2019, 19:35 PM)mlsluik Kirjutas:  Seoses buraaniga, täitsa lampi sai täna üks ostetud, et nagu nostalgiapauk või retrovärk  Rolleyes    Aga mõningaid detailid puudu, on kellegil ehk mõnda varuosadeks? Iste nimelt puudu...

Ennast täitsa huvitab, kuidas burantsik käituks sellise palgiveohaagisega, nagu selle teema algatajal. Talvel muidugi võiks ehk suuskadel olla.
Või siis pakkude kojuveoks Tööriistamarketi balansiiridega käruga või siis jälle suuskadega.
On ka hullumeelne mõte vaadata ilmselt järgmiseks hooajaks buraan. Et toimetada temaga väheke talvel soisematel pindadel. 
Buraani kasuks loogikas oleks tema topeltlintidega kaasnev veovõimekus ja ka mass võrreldes motokoeraga. Samuti tavaline niiöelda istumiskoht.
Jah raudhobu oleks parim sinna mäda peale, aga heas korras buraaniga võrreldes hinnavahe 10-ne kordne. 

Burantsiku eest küsitakse ju ka 600-1000 raha vähegi asja moodi nägeva isendi eest. Ja lõppeks on tegu ju ikka ühe paraja ikaldusega. Aga 650 eest äkki isegi on jumet. Niipea, kui on teemaks pehme maa ja mingigi suutlikus kaalu vedada, on kohe tee ees püsti - praktiliselt on paar-kolm lahendust üldse. Enamus nendest tuleks üldse Venemaalt aga sealt ei saa midagi kätte.

Aga Soomes on keegi laheda asja teinud, kuskohast võib täitsa edasi mõelda. Asi sinna iste panna Toungue Puudu mootor/hüdrovints. See hüdrovedu tundub kuidagi pädevam kui variaator? Hüdropakki on ju niigi vaja.  
[Pilt: Kuormatraktorit-Muu-merkki-c97b0c712da7ed9b-large.jpg]
Vasta

Hüdrovedu on niikaua ahvatlev, kuniks miskit selles kompotis laiali lendab.
Edasi ainult maksad ja kirud või lased masinal turgu minna, et see uue lolli leiaks.
Vasta

(14-02-2019, 00:36 AM)Janka Kirjutas:  Hüdrovedu on niikaua ahvatlev, kuniks miskit selles kompotis laiali lendab.
Edasi ainult maksad ja kirud või lased masinal turgu minna, et see uue lolli leiaks.
Aga seleta, MIS seal sellist saab juhtuda, mida ei saa remontida või vahetada? Kui kogu Maailma tööstus käib hüdromootorite najal...kogu suur merendus käib hüdroga jne? Voolik läheb katki? Jah, peame Eesti ainsal superjahil roolisüsteemi ühte voolikut vahetama. Ma toonud mitmeid purjekaid, üks neis tpallittirugi teinud, kus sõuvõlli aetakse ringi hüdromootoriga. Seal pidi Imre tõesti enne tiiru, kui jaht oli 41 aastat vana, mingid tihedamad vidinad veomootorisse panema. Ise pani - automaalrina! Seega ei ole tuumateadus? 
Ausõna - mina ja usun et paljud evel ei tea ega tunne hüdrosüsteme piisavalt hästi, mul on lihtsalt pikk tarbijakogemus iidvanade värkidega. 60'tel ja 70'tel ehitatud süsteemid töötavad siiani...  Miskine raushobu laadne spetsiifiline metsatraktor HOBIkasutusse ei sõid never-ever samapalju töötunde, kui 50 aastat vana superjaht või 45 aastat vana kruiisipurjekas. Ainuüksi vana Avandiga veedtud tunde on nii palju... 
Samas hüdrot on peale IGAL JUHUL vaja, 2 linti on mõte, hüdromootorit on kõige lihtsam kiiruslikult reguleerida ja reverseerida - isegi mina suudan selle riista ülesehituse  nendesinaste motokoerte lindividinate peale siinsamas kokku joonistada. Laiuseks saame ~1190milli ehk igal juhul mahub ka kaubikutesse rattakoobaste vahele. 

Topeltlindid koos kõigi muude vidinatega jäme 1000 + raamimetall. Teadmata suurus on veo-hüdromootorite ja nende jutimise hind. Küll on teada hüdroveoga ja olemasoleva hüdropakiga metsahaagiste hinnad! See oleks nüüd kõige lihtsam lahendus! Sõidu ajal haarats ju tööd ei tee, seega üks väljavõttering juurde ja palju voolikud-jagaja veel juurde läheb? Ütleme paned veel 2000 koos pöörleva istmeraami ja pulbervärvimisega. Ikkagi 5 korda odavam...
Tahad niisama ka sõita, nagu soomlase masinaga, ja muid haagiseid vedada või lund lükata, tuleb vähe rohkem aretada ja hüdropakk masina turjale panna. 

Aga mida on ju vedavale metsahaagisele tiisli alla vaja, ongi lihtsalt pöördistmega varustatud vedav platform. Tühjalt pole kaalu vaja (tiisli kaal + Mees 100+ kg ju on lisaks masinale endale), koormatuna annab kaalu puit läbi haagise tiisli ja haagis ju ise lükkab ka raskemal veol. Ja siis pole ka kahte eraldi hüdromootorit vaja sest keerama saab panna kogu roomikmasina, nagu sel Burlak Ekspeditoril. Ehk toosamane tiisli pööramine. 

Siinsamas rasketehnika all on 124 postitusega hüdrovedu detailideni lahti võetud. Mõte hakkas liikuma lihtsalt selle rootslaste raudhobu täiesti hullumeelse hinna peale. Geniaalne riistapuu pehmele ja kitsastesse oludesse aga... Vanasti polnud ju linte saada, polnud veotähikuid jne, neid tuli ise teha - see ei sobi. Aga praegu on müügil valmislahendused, põhimõtteliselt konstruktorid. Too motokoer ise jääb metsatöödeks lahjaks - videoid piisavalt üleval ja ainult too kahe lindiga raskem isend teeb midagigi. Kui ei taha bensiiniga vaevelda ja ehitada kõik nullist, on ju ka väikediislid olemas. Suurim küsimärk on 185-rahaliste lintide kestvus metsatehnika all talvevälisel ajal. 

Mida on vaja - samasugust asja, ainult suuremat! Ideaalis võiks peal istuda ka ja sealt saama juhtida nii masinat kui haagise tööriistasid.
Vasta

Midagi sellist ma kunagi tegin.
Täitsa lõbus oli. Aga metsatööks? Pigem mitte. Võibolla mingites oludes küll, aga mu metsas õigustab ATV rohkem.

https://www.youtube.com/watch?v=lA7V2dXCyuU

Vasta

(14-02-2019, 13:01 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...mul on lihtsalt pikk tarbijakogemus iidvanade värkidega. 60'tel ja 70'tel ehitatud süsteemid töötavad siiani...  

Täpselt nii ongi, 60-70ndatel ehitatud belarussid jms masinad töötavad siiani ja saavad kõigi töödega hakkama...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne