Isetehtud matkaauto, "vanlife" ja kogemusi Eestis? Matkakas!

See 60kw mersu on saksa posti jaoks vist tehtud, vanemad olid kõik mersud. Hea vastupidav auto, olid meil tagavaraautodeks. See robotkast toimetas superhästi aru ei saa miks uuemad sellised saastad olid. Aga ja Kkirteel võttis keskmiselt 17/100 linnas tuuril 19.
Vasta

(18-03-2019, 21:47 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  ... Ja kui päris ämbrisse ei astu, siis on sel masinal ka mingi edasimüügiväärtus...

Nendesse kandilistesse matkakatesse peab suhtuma väga kriitiliselt. Suure tõenäolisusega on seinad mädad. Esmapilgul ei paista see välja.
Seina ehitus on selline, et puit jääb ummuskisse ja peab ära mädanema. Tihti kasvavad seened ja hallitus vohab.
Vasta

Tsitaat:Algselt plekkkuudina sündinud asja sisse ehitamine on paras peavalu, eriti kui esimest korda teed. Olen 3 hooldusautot ehitanud(viimane alles küll veidi poolik).
Esiteks vaja sinna kindlasti korralik heliisolatsioon ja jahedama ilmaga sõita/tagaosa elupaigana kasutada plaanides ka soojustus ja lisasoojendus. Viimane omakorda nõuab lisavõimekust elektrisüsteemilt, eelkõige teist akut. Paljas plekkkong ei kannata mingit kriitikat. Lihtsalt vaheseinast loobumisega läheb ka ees põrguks. Jõhker müra sõites või vihma käes, mis närvid ruttu krussi ajab.
Ja selle peale vaja ju viimistlus paigaldada ja selle külge sisustus. Kruve suvalisse kohta lasta ei saa, pidevalt pead mitu sammu ette-taha mõtlema, et mitte endale karuteenet teha...

Samas kui ikka on kindel soov ise 0-st teha ja oma vigadest õppida?
Ja nüüd vaata neid youtube ehitajaid siis enamus on laus idioodid kes ei tea mitte ühesti asjast midagi ja lappavad asju suvaliselt kokku.

Jaz ehitab täitsa korralikult, välja arvatud soojustus materjal mis tuleks millegi autosse mõeldud asjaga asendada. Ja veesüsteem peaks eesti kliimas vist sees olema aga tööst saab aimu
Vasta

(18-03-2019, 22:01 PM)motamees Kirjutas:  
(18-03-2019, 21:47 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  ... Ja kui päris ämbrisse ei astu, siis on sel masinal ka mingi edasimüügiväärtus...

Nendesse kandilistesse matkakatesse peab suhtuma väga kriitiliselt. Suure tõenäolisusega on seinad mädad. Esmapilgul ei paista see välja.
Seina ehitus on selline, et puit jääb ummuskisse ja peab ära mädanema. Tihti kasvavad seened ja hallitus vohab.

Olen täiesti nõus. Ise olen kohanud mitmeid millel nurkades seeni või hallitust märgata. Osad aga täiesti kobedad. Hoolega valides ohtu vähendada ei anna?
Vasta

(18-03-2019, 21:11 PM)Telc Kirjutas:  
(18-03-2019, 20:56 PM)diesel Kirjutas:  käesoleva teemaga on saanud selgeks, et priit diislitest ei jaga ööd ega mütsi.
laske aga edasi. ja vahepeal jutustage matkakatest ka, et teema väga võssa ei läheks.

Ega see sõna võtmast sega. Käesoleva teema esilehelt tsitaat:

(12-03-2019, 11:27 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Matkaautodest neljal rattal tea ma essugi, 


Ja juba eelmisel korral ühes teises teemas ma muigasin kui esmalt tuli (suhteliselt pädev) hinnang oma võimekusele teemas kaasa rääkida ning siis hulk kaasarääkimist ennast.

(04-02-2019, 19:47 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Otseselt turavasaapaga isiklik/pikaajaline omamise kogemus puudub 

Mul oli esimene matkaauto aastal 1994... Ajasin COga seinavahelt herilasi välja... M-B 407 Reanimobiil baasil ehitatud. Putka seisab suvekodus õuel ja eks ta samamoodi "Mädaneb". Jah, ma ei ole nendega Euroopas käinud, küll olen ma aastajagu päevi teises "liikuvas majas" mööda Euroopat elanud - purjekates! Ehk see KEST ei muuda mitte midagi, SISU on oluline! See, kui keegi tahab kaubiku kongis õhkmadratsil elada ja käsipriimusel suppi keeta, see ei ole mingi elamisauto ega vanlife. 

Mis aga lugemisoskust ja loetus arusaamist puudutab, tule sul kooli tagasi minna! 
Sa ei saa isegi sellest aru, et ma olen 14 aastat omanud ja sõitnud alajõulise linnaülekannetega kastiga autokesega... Vähemalt 8 Talveralli rada on sellega tehtud, kui mitte isegi 9.
Vasta

(18-03-2019, 22:12 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  ... Hoolega valides ohtu vähendada ei anna?

Ega ei.
Kujuta endale ette olukorda, kus tavaline puit (ma ütleks rämpspuit) on pandud kahe õhukindla seina vahele. Isegi immutatud pole puitu millegagi. Mõte oli ilmselt see, et õhukindel sein ei lase niiskust  puiduni. Tegelik elu aga on teine ja puit pehkib ära.
Sellest on ehitajad ise ka aru saanud ja mingist ajast hakati suvilaid tegema ilma puitraamistikuta. On plastikpaneelide vahel olev vaht.
Sel põhjusel tegin oma esimese matkabussi kaubiku sisse, tehes eelnevalt korraliku korrosioonitõrje. Mul oli ju toodud päris korralik doonorkäru ja algne plaan oli käru integreerida autoga. Sain õigel ajal "sabast kinni". Nüüdseks on matkabuss ehitusaegses seisus, aga kong täiesti lagunenud. 

   
Selliseid surma pilte on mul palju.

Lisan lingi: https://www.matkaauto.com/forum/ise-teht...i?start=40
Vasta

Osta Vana Mersu Diisel 508 ja kulge ... Saad feimi sulli ja mulli

Jeesus on Herra
Vasta

Osta veaoauto ja ela!
https://youtu.be/Y-uCbmI2XQs?t=562
Vasta

(18-03-2019, 14:08 PM)padua Kirjutas:  Tere! Olen seda teemat huviga lugenud.Pole väga tähtis, et teema on natuke laiali valgunud. Üllatavalt suur vastukaja räägib sellest, et on väga palju kaasamõtlejaid, keda teema üht või teist viisi puudutab. Üks põhjus on ka see, et meil vist vähe selleteemalisi foorumeid. Matkaauto.com foorum on vähemalt minu arvutis nii aeglane, et siiani pole mul õnnestunud seal ära registreeruda.Asjaliku info välja sõelumine teiste postitusi lugedes võtab tohutu aja.Minu postituses siin väljendan muidugi vaid isiklikku arvamust, ei taha kedagi solvata ja tunnen austust 1. teemaalgataja soovi vastu midagi ise ehitada 2. kõigi vastu kes on ise ehitanud ja oma kogemusi jaganud.

 7.Teemaalgatajale  jõudu ja optimismi millegi valmis ehitamisel ja teema kajastamisel siin või oma kodulehel.  Tänan!
Mina terve aasta olen arvanud, et see matkaauto.com foorum on maas. Nüüd alles kui siin mulle endiselt linke saadeti sinna foorumisse mõtlesin, et huvitav küll, kas nemad siis näevad midagi, tuli välja, et kui sa oled oodanud 3 sekundit ja loobud ja paned kinni, siis jah ei näe midagi, aga kui on kannatust oodata 7-15 sekundit siis info hakkab vaikselt ilmuma ekraanile Smile  kes iganes seal foorumis tegija on, võiks natuke parandada, usun, et info seal on endiselt taaskasutatav, aga keegi ei jaksa nii kaua oodata Smile

Minu teada on ka puudu süsteemsemast lähenemisest ja foorum on suht orgaaniline keskkond. Aga see foorum toimib üldiselt hästi, otsing ikkagi ju töötab, kuigi see "otsi 22 sekundi pärast" on ikka paha paha. Ehk saaks siia foorumisse uue teema matkakate ehitus ja mõned alateemad panna, eks mul tuleb ka miljon küsimust veel, hea oleks võtta näiteks teema matkakate veevärk eraldi või iseehitatud matkakate projektid, targemad ehk oskavad alagruppe asju sättida
Tänan! Jõudu tarvis!
(18-03-2019, 15:45 PM)margus61 Kirjutas:  Siin miskine: Ducato
Kallim jah, aga viletsamas konditsioonis masinasse koos ülekäimisega läheks umbkaudu sama raha eeldusel et kõik nimetatud tööd ka tegelikult tehtud. Sellisesse julgeks vbl juba põhjalikumalt ehitama hakata ja pikemat perspektiivi silmas pidada. Ju naisterahvas kaubelda ka saab.
Mulle oleks see Ducato väga väga meeldinud aga ma ei jaksanud oodata kuid ja kuid, lihtsalt ei suutnud Sad
(18-03-2019, 21:47 PM)CORRADOg60 Kirjutas:   kärbe ja leppida vähemaga(vahet pole mis kasutatud auto ligi võtad, igal juhul peab olema valmis ootamatuteks remondikuludeks + sellise asja sisustamiseks vajalikud materjalid- seadmed ajavad eelarve kergesti lõhki), punnitada millegi sarnase suunas(saad suure kaubaruumi, kuhu mahub palju, plaane rikkuva vaheseina ja kolm istet, millest vähemalt kaks ei ole kõikse mugavamad), või tuua õuele midagi selle laadset .
Samas kui ikka on kindel soov ise 0-st teha ja oma vigadest õppida?
Paljud pakuvad seda 3700€ ducatot, mis oligi minu unistus, suurem tuba, kuhu on lihtne sisustust ehitada ja isegi ehk dušš !!! aga ma ei oleks suutnud vaimselt nii kaua enam raha koguda, kuna see teema kummitab mul peas juba rohkem kui aasta
NOJA SUPER vpt nüüd on kõik inimesed mulle "selle laadset" pakkunud Smile
Minu üks suurimaid soove on õppida ise tegema!
(19-03-2019, 00:01 AM)Janka Kirjutas:  Osta veaoauto ja ela!
https://youtu.be/Y-uCbmI2XQs?t=562
Kui ma eelmine aasta alustasin väikse kaubiku mõttega, lendasid mu mõtted ka veoka ja liinibusside peale - ma isegi uurisin välja palju vastavad juhiload maksma peaksid, ja kujutasin juba ette kuidas mul tulevikus liinibussiamet varnast võtta on kõigest muust kopp ees on Smile

www.matkakas.kait.ee  kokkuvõte teemast
O: Calibra v6 velje kapsleid 2 on kadunud
Vasta

(19-03-2019, 00:53 AM)The a Kirjutas:  
(18-03-2019, 14:08 PM)padua Kirjutas:  Tere! Olen seda teemat huviga lugenud.Pole väga tähtis, et teema on natuke laiali valgunud. Üllatavalt suur vastukaja räägib sellest, et on väga palju kaasamõtlejaid, keda teema üht või teist viisi puudutab. Üks põhjus on ka see, et meil vist vähe selleteemalisi foorumeid. Matkaauto.com foorum on vähemalt minu arvutis nii aeglane, et siiani pole mul õnnestunud seal ära registreeruda.Asjaliku info välja sõelumine teiste postitusi lugedes võtab tohutu aja.Minu postituses siin väljendan muidugi vaid isiklikku arvamust, ei taha kedagi solvata ja tunnen austust 1. teemaalgataja soovi vastu midagi ise ehitada 2. kõigi vastu kes on ise ehitanud ja oma kogemusi jaganud.

 7.Teemaalgatajale  jõudu ja optimismi millegi valmis ehitamisel ja teema kajastamisel siin või oma kodulehel.  Tänan!
Mina terve aasta olen arvanud, et see matkaauto.com foorum on maas. Nüüd alles kui siin mulle endiselt linke saadeti sinna foorumisse mõtlesin, et huvitav küll, kas nemad siis näevad midagi, tuli välja, et kui sa oled oodanud 3 sekundit ja loobud ja paned kinni, siis jah ei näe midagi, aga kui on kannatust oodata 7-15 sekundit siis info hakkab vaikselt ilmuma ekraanile Smile  kes iganes seal foorumis tegija on, võiks natuke parandada, usun, et info seal on endiselt taaskasutatav, aga keegi ei jaksa nii kaua oodata Smile

Minu teada on ka puudu süsteemsemast lähenemisest ja foorum on suht orgaaniline keskkond. Aga see foorum toimib üldiselt hästi, otsing ikkagi ju töötab, kuigi see "otsi 22 sekundi pärast" on ikka paha paha. Ehk saaks siia foorumisse uue teema matkakate ehitus ja mõned alateemad panna, eks mul tuleb ka miljon küsimust veel, hea oleks võtta näiteks teema matkakate veevärk eraldi või iseehitatud matkakate projektid, targemad ehk oskavad alagruppe asju sättida
Tänan! Jõudu tarvis!
(18-03-2019, 15:45 PM)margus61 Kirjutas:  Siin miskine: Ducato
Kallim jah, aga viletsamas konditsioonis masinasse koos ülekäimisega läheks umbkaudu sama raha eeldusel et kõik nimetatud tööd ka tegelikult tehtud. Sellisesse julgeks vbl juba põhjalikumalt ehitama hakata ja pikemat perspektiivi silmas pidada. Ju naisterahvas kaubelda ka saab.
Mulle oleks see Ducato väga väga meeldinud aga ma ei jaksanud oodata kuid ja kuid, lihtsalt ei suutnud Sad
(18-03-2019, 21:47 PM)CORRADOg60 Kirjutas:   kärbe ja leppida vähemaga(vahet pole mis kasutatud auto ligi võtad, igal juhul peab olema valmis ootamatuteks remondikuludeks + sellise asja sisustamiseks vajalikud materjalid- seadmed ajavad eelarve kergesti lõhki), punnitada millegi sarnase suunas(saad suure kaubaruumi, kuhu mahub palju, plaane rikkuva vaheseina ja kolm istet, millest vähemalt kaks ei ole kõikse mugavamad), või tuua õuele midagi selle laadset .
Samas kui ikka on kindel soov ise 0-st teha ja oma vigadest õppida?
Paljud pakuvad seda 3700€ ducatot, mis oligi minu unistus, suurem tuba, kuhu on lihtne sisustust ehitada ja isegi ehk dušš !!! aga ma ei oleks suutnud vaimselt nii kaua enam raha koguda, kuna see teema kummitab mul peas juba rohkem kui aasta
NOJA SUPER vpt nüüd on kõik inimesed mulle "selle laadset" pakkunud Smile
Minu üks suurimaid soove on õppida ise tegema!
(19-03-2019, 00:01 AM)Janka Kirjutas:  Osta veaoauto ja ela!
https://youtu.be/Y-uCbmI2XQs?t=562
Kui ma eelmine aasta alustasin väikse kaubiku mõttega, lendasid mu mõtted ka veoka ja liinibusside peale - ma isegi uurisin välja palju vastavad juhiload maksma peaksid, ja kujutasin juba ette kuidas mul tulevikus liinibussiamet varnast võtta on kõigest muust kopp ees on Smile

Siin foorumis on naisbussijuhid väga hinnatud.
Vasta

(19-03-2019, 01:26 AM)hobiautod Kirjutas:  Siin foorumis on naisbussijuhid väga hinnatud.

Miks nad siin foorumis hinnatud on, ega ma foorumis bussiga sõitma ei hakka Smile

www.matkakas.kait.ee  kokkuvõte teemast
O: Calibra v6 velje kapsleid 2 on kadunud
Vasta

No aga teeme korjanduse mehed Rolleyes
Paneme igaüks paari sixpäki jagu õla alla, ma is3 seda ei tarbi, paneks paari jäägeri jagu. Aitame inimesel unistuse ellu viia. Ma oleks valmis mingeid tööriistu ka laenama kui miskit vaja on. Las inimene ehitab ja teeb kui selleks isu on Wink
Vasta

https://www.auto24.ee/used/3057155
Ise valiks pigem selle kui fiati kuna 2010 aastal rääkisin ühe mehega kellel oli töö autoks nii see sama fiat kui ford. Fiatil olevat koguaeg midagi katki samal ajal kui fordil kalla ja talla. Esimese 60 000km läbides läks vahetusse terve esisild, fordil aga 300 000km jooksul üks rooliots ja piduriklotsid ning kettad. Remondi kohapealt ei taha keegi fiati putitada fordiga aga saad om kõigis töökodades jutule Rolleyes
Vasta

(19-03-2019, 06:55 AM)maisalup Kirjutas:  https://www.auto24.ee/used/3057155
Ise valiks pigem selle kui fiati kuna 2010 aastal rääkisin ühe mehega kellel oli töö autoks nii see sama fiat kui ford. Fiatil olevat koguaeg midagi katki samal ajal kui fordil kalla ja talla. Esimese 60 000km läbides läks vahetusse terve esisild, fordil aga 300 000km jooksul üks rooliots ja piduriklotsid ning kettad. Remondi kohapealt ei taha keegi fiati putitada fordiga aga saad om kõigis töökodades jutule Rolleyes

See info on minu isiklike kogemustega väga vastukäiv.
 Enda 2004 aasta Fiatil läks garantiiajal ja garantiikorras vahetusse enne 10 000km üks rooliots. Ca 200 000 peal läksid amordi tugilaagrid, 240 000 peal esimesed rattalaagrid. 310 000 peal zarniirid. Teisel kahel uuemal 2006 ja 2008 aasta omadel kestsid pisut kauem aga mul oli ka tonn ülekaalu ja üpris sportlik sõidustiil enamuse ajast. Kõige rohkem läks tagavedrusid (2 komplekti). Mootori ega kasti kallale ei olnud 440 000 jooksul asja. Pidurikettaid ikka mõni läks, uuena olid esisuppordid vist probleemsed, kippusid õrnalt peale jääma. Esimeses hoolduses pandi sinna uued rem komplektid ja mure kadus.
Remondikohta polnud leida mingi mure. 
Enda eelmine tööauto Jumper 3,0 2011, sõitis 395 000-ni nii, et kapoti alla asja ei olnud. Ja samuti lagunes samas tempos- 200 000+ tugilaagrid jne...
 Selliseid kaubikuid meil nüüd juba 9 olnud ja ei tea sellest lagunemisest midagi.... Ja elu neil kerge pole...
Vasta

Huvitav jah kuidas ühel laguneb ning teisel kalla ja talla Rolleyes
Sõidu mugavuse poolest meeldis mulle see putukas-
https://www.auto24.ee/used/2986158
Täislastis polnud mingi probleem tallin-tartu maanteel möödasõitu teha.
Vasta

(19-03-2019, 08:12 AM)maisalup Kirjutas:  Huvitav jah kuidas ühel laguneb ning teisel kalla ja talla Rolleyes
Huvotav jah, meil oli tööautoks primastari sildiga traffic ca 2005, millel igal korralisel hooldusel läksid ühtlasi vahetusse kõik essilla jupid. Rääkimata Igasugu veidtatest probleemidest, nt tagumise ukse klaas kukkus sõidu ajal salongi.
Vasta

See jällegi huvitav kokku sattumus. Majandis kus töötasin oli varustaja auto 3.0 liitrine master ja 180 000 oli küll muretu, mis edasi ei tea, aga sama kaubik on praegu 9 aastat hiljem peale minu lahkumist ikka samas firmas kasutusel...
Vasta

(19-03-2019, 08:47 AM)honkomees Kirjutas:  
(19-03-2019, 08:12 AM)maisalup Kirjutas:  Huvitav jah kuidas ühel laguneb ning teisel kalla ja talla Rolleyes
Huvotav jah, meil oli tööautoks primastari sildiga traffic ca 2005, millel igal korralisel hooldusel läksid ühtlasi vahetusse kõik essilla jupid. Rääkimata Igasugu veidtatest probleemidest, nt tagumise ukse klaas kukkus sõidu ajal salongi.

Eks mõnes ettevõttes kestabki vaid poolmeetrine relsijupp. Kui see on pikem, läheb lõunaks täitsa ise kõveraks. Kui see on lühem, on õhtuks kadunud.

Sillaosa kestvuse määrab juhi oskus halbades teeoludes mitte paugutada. Siinkohal tuleb meelde tuletada ka seda, et sõnapaar "halvad teeolud" ei ole kuidagi seaduses defineeritud, vaid igaüks mõistab seda oma rikutuse astmelt. Big Grin Kes pidurdab juba teele tõmmatud mürajoone ees, kes paneb üle löökaukude katuseplekkide helisedes...

Endiselt jään seisukohale, et antud teemapüstituse seisukohalt on suvaline Kuusakoski Garantiiga kaubik väga hea toorik sisekaemuse läbitegemiseks ja peale paari reisi muljete jagamist saab edasi arutada. Seniks on meil tegu järjekordse mersuniidukiga.

Aga, palun jätkakeWink
Vasta

Kaks hobiautot, Calibra ja matkakas. Mõlemad = sissemakse + jooksevkulud. Kas on vaja kahte samaaegselt? Võib-olla üks periood lõppeb ja teine algab?
***
Kas arvad, et selle „midagi sellist“ juures ei ole pidevalt midagi parandada, ümber ehitada? Mõned väidavad, ükskõik mille puhul, selleks et ise midagi paremat ehitada, peaks olema kogemust igava tehasetoodanguga. Kas iseehitamise soov tähendab rohkem sõrmede sügelemist või tunnustusvajadust või millegi tõestamist?
***
Püstiseismisvajadusest ruumis, kus käimisruum puudub, ei saa ma endiselt aru. Westfalia leiutati nende jaoks, kes tahavad seisu ajal seista ja sõidu ajal sõita.
***
Muide, bussijuht on Eestis üks kolmest erialast, kus naised teenivad kõrgemat palka kui mehed.
Vasta

(19-03-2019, 09:32 AM)karlarnold Kirjutas:  Kaks hobiautot, Calibra ja matkakas. Mõlemad = sissemakse + jooksevkulud. Kas on vaja kahte samaaegselt? Võib-olla üks periood lõppeb ja teine algab?

Alati saab ühe SEISMA panna. Calibral on sissemakse tehtud, teh. seisukorda ei tea, eksole. Täiesti võimalik, et on saadud "kalla ja talla" pill, mis pühapäevakasutuses suuri ja sagedasi investeeringuid ei vaja.

(19-03-2019, 09:32 AM)karlarnold Kirjutas:  Kas arvad, et selle „midagi sellist“ juures ei ole pidevalt midagi parandada, ümber ehitada? Mõned väidavad, ükskõik mille puhul, selleks et ise midagi paremat ehitada, peaks olema kogemust igava tehasetoodanguga. Kas iseehitamise soov tähendab rohkem sõrmede sügelemist või tunnustusvajadust või millegi tõestamist?

Pole absoluutselt meie asi, MIKS inimene tahab ise proovida. Vaba maa, omaenese raha. Kriitika ehitamise tulemuste pihta tuleb TÜV-punktist tehniliste lahenduste osas ning kasutuspraktikast lähtuvalt kasutaja enda poolt, mitte foorumist.

(19-03-2019, 09:32 AM)karlarnold Kirjutas:  ***
Püstiseismisvajadusest ruumis, kus käimisruum puudub, ei saa ma endiselt aru. Westfalia leiutati nende jaoks, kes tahavad seisu ajal seista ja sõidu ajal sõita.

Isiklik arusaamatus pole argument ega üldistamisalus. Kui inimene valib endale hobipilli püstiseismise järgi siis tehku seal seistes, mida tahab - tantsigu, küpsetagu pliidi ääres pannkooke või nautigu seda, et riietevahetamine ei meenuta akrobaatikat.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne